Lekki rower enduro/light FR - jaki?
Yasiuuu, widzisz jedni wolą kupic starszą ramę w idealnym stanie, sprawdzoną i cenioną firme za swoją niezawodość i konstrukcje a jedni wolą pójść do sklepu kupić za tą samą cene nową z papierami i gwarancją co i tak zresztą nic nie daje, gdyż producenci mniej cenionych firm (lub Polscy dystrybutorzy) po prostu twierdzą że rama została zgwałcona i nie uznają gwarancji. Ramy które podałes w pierwszym linku są przeceniona ponad 50% i to wcale nie jest przypadek. Po prostu nikt ich nie kupuje i wg. mnie to wcale nie jest przypadek ponieważ w przyrodzie nic nie ginie, płaci się za jakość i niezawodność oraz wage. Dlateg o sprzęt do enduro jest taki drogi, do xc czy do dh nie jest tak drogi jak do enduro gdyż w pierwszym przypadku płaci sie za wage, ujmując wytrzymałości a w drugim za wytrzymałość ujmując wadze. Enduro to połączenie tych przeciwstawieństw.
darexidąc Twoim tokiem rozumowania 'śa przecenione, bo nikt ich nie kupuje' to popatrz na oferte ski-teamu np. jakie oni robią rabaty na rowery powszechnie uwazane za niezawodne i dobre, w tym giant'a AC...
Poza tym wole mając nową rame z gwarą dostac 'odrzucenie gwary' bo jak to ująłes 'rama została zgwałcona przez uzytkownika' i dochodzic swoich racji poprzez federacje p.konsumenta niz miec rame bez gwary i pluc sobie w brode jak coś sie stanie. A co do ramy, która podałem w linku MountainCycle wychodze z założenia, że ejst to dobra rama - u nas, w europie Giant jest ceniony, a w stanach ludzie mają innych faworytów - a MountainCycle nigdy nie należał do ram pokroju Kross'a czy Pointa - więc osobiscie wole dać tego tysiaka więcej za pewny sprzęt niż kupić rame od kolesia, który sprzedaje 'bo sie rzuca w oczy' - większą wiarygodność daje mi sklep:)
zgodze się z faktem, że lekki sprzęt to drogi sprzęt i faktycznie czesci np do DH wychodzą taniej niż enduro czy lekki FR, bo z załozenia maja byc wytrzymale, a enduro musi byc i lekkie i wytrzymale...
Poza tym wole mając nową rame z gwarą dostac 'odrzucenie gwary' bo jak to ująłes 'rama została zgwałcona przez uzytkownika' i dochodzic swoich racji poprzez federacje p.konsumenta niz miec rame bez gwary i pluc sobie w brode jak coś sie stanie. A co do ramy, która podałem w linku MountainCycle wychodze z założenia, że ejst to dobra rama - u nas, w europie Giant jest ceniony, a w stanach ludzie mają innych faworytów - a MountainCycle nigdy nie należał do ram pokroju Kross'a czy Pointa - więc osobiscie wole dać tego tysiaka więcej za pewny sprzęt niż kupić rame od kolesia, który sprzedaje 'bo sie rzuca w oczy' - większą wiarygodność daje mi sklep:)
zgodze się z faktem, że lekki sprzęt to drogi sprzęt i faktycznie czesci np do DH wychodzą taniej niż enduro czy lekki FR, bo z załozenia maja byc wytrzymale, a enduro musi byc i lekkie i wytrzymale...
www.feel-free.pl
Nie bede dyskutował o twoich racjach bo po prostu mijają sie z moimi ale powiem jedno, że Giant jest tak samo ceniony w Europie jak i w USA, proponuje poczytać www.mtbr.com, a Giant AC AIR był najlepiej ocenianym rowerem w 2002 z rodziny Gianta w USA (tego modelu nie było na polskim rynku). Co do tych praw konsumenta to bardzo mozesz sie zdziwić, bo kto udowoni lepiej niz sam producent/dystrybutor ze rama zostala zniszczona nie przez uzytkownika a z winy np. złego spawu, w praktyce jest to nie do udowodnienia i wszystko zależy od firmy. Jak sie kupuje sprawdzony sprzęt to nie trzeba w nic pluć bo ma sie pewność, że nic niespodziewanego sie nie stanie, a o tym czy jest to dobry czy zly sprzęt takze odsyłam do mtbr.com
darexmam poczytac mtbr.com, zeby sie przekonać, ze Giant jest rownie ceniony w usa jak w euroipie, czy mam poczytac o giancie ac air?
Może i jest ceniony, moze i był najlepiej ocenianym rowerem z rodziny Gianta (ale tylko pośród Giantów, nie na tle innych ram), ale jest wiele alternatyw dla tej ramy, choćby RockyMountain i kilka wyzej wymienionych ramek.
a, że nie boje sie korzystać z gwarancji i jestem zwolennikiem nowego sprzętu (co nieznaczy, ze nie kupuje używek - jak kupuje to tylko z pewnych źródeł) to zostane przy opcji rozważania ram z USA...
Sceptycznie podchodze do tego Giant'a - co nieznaczy, ze jest nic nie warty - nie podoba mi sie i tyle, moze to 'rodzynek' wśród AC, ale poprostu mam na chwile obecną innych faworytów...
Może i jest ceniony, moze i był najlepiej ocenianym rowerem z rodziny Gianta (ale tylko pośród Giantów, nie na tle innych ram), ale jest wiele alternatyw dla tej ramy, choćby RockyMountain i kilka wyzej wymienionych ramek.
a, że nie boje sie korzystać z gwarancji i jestem zwolennikiem nowego sprzętu (co nieznaczy, ze nie kupuje używek - jak kupuje to tylko z pewnych źródeł) to zostane przy opcji rozważania ram z USA...
Sceptycznie podchodze do tego Giant'a - co nieznaczy, ze jest nic nie warty - nie podoba mi sie i tyle, moze to 'rodzynek' wśród AC, ale poprostu mam na chwile obecną innych faworytów...
www.feel-free.pl
darex-a ja powiem tak: sklep zaopatruje sie u dystrybutora na biezaco,przez caly sezon i po jego zakonczeniu (na duzo mniejsza skale i raczej akcesoria niz czesci).Wynika to z tego ze sklep staje przed dylematem-czy byc sklepem z szerokim asortymentem i tym sciagac klientow,albo dzialac jak wiekszosc malych sklepow w Polsce-czyli jesli chcesz,to ja Ci to moge sciagnac.Tyle ze jak masz kase i chcesz cos kupic to wolisz to najpierw pomacac,poogladac i brak towaru "na" sklepie po prostu zniecheca potencjalnego klienta-idzie do konkurencja ktora jest mu w stanie zaoferowac ten sam towar,w tej samej cenie,ale od reki.To jest proste.
Skad sie biora przeceny?Podam Ci przyklad,przyklad z nieco wiekszymi pieniedzmi: Opel (powiedzmy) wyprodukowany w 2005 roku kosztuje (powiedzmy) 60tys zl.Ten sam Opel w grudniu 2005 roku bedzie kosztowal 49tys,dlaczego?Bo za miesiac bedzie samochodem o rok starszym,a wiec o nizszej wartosci rynkowej.Taka sam jest przyczyna wyprzedazy w sklepach rowerowych-wyprzedaje sie ramy z roku konczacego sie,zeby zrobic miejsce w magazynie na nastepny rok.Mowienie ze to co zostaje jest nie do konca zgodne z prawda,bo to w wiekszosci ramy ktore,wlasnie przez wysoki popyt,zostaly przez sklep zamowione juz pod koniec sezonu.A sklepowi i tak oplaca sie je sprzedac taniej,bo generuje to zysk (mniejszy,ale zawsze) i niezbedny obrot.
Przejdzmy dalej,kwestia gwarancji-w zasadzie wiekszosc reklamacji jest "do zalatwienia",wystarczy tylko miec odpowiednie podejscie do firmy ktora jest gwarantem.Jesli jestes konsekwetny i nie zachowywujesz sie jak gowniarz to masz duze szanse na pozytywne zakonczenie reklamacji.Jak tak zalatwilem reklamacje 661-trwalo to 3 tygodnie,ale bylem konsekwetny i spokojny,spokojniejszy niz sprzedawca z ktorym rozmawialem.Zreszta w wiekszosci wypadkow zarzadanie prokolu z ogledzin wystarcza do uznania gwarancji...
pozdro
Skad sie biora przeceny?Podam Ci przyklad,przyklad z nieco wiekszymi pieniedzmi: Opel (powiedzmy) wyprodukowany w 2005 roku kosztuje (powiedzmy) 60tys zl.Ten sam Opel w grudniu 2005 roku bedzie kosztowal 49tys,dlaczego?Bo za miesiac bedzie samochodem o rok starszym,a wiec o nizszej wartosci rynkowej.Taka sam jest przyczyna wyprzedazy w sklepach rowerowych-wyprzedaje sie ramy z roku konczacego sie,zeby zrobic miejsce w magazynie na nastepny rok.Mowienie ze to co zostaje jest nie do konca zgodne z prawda,bo to w wiekszosci ramy ktore,wlasnie przez wysoki popyt,zostaly przez sklep zamowione juz pod koniec sezonu.A sklepowi i tak oplaca sie je sprzedac taniej,bo generuje to zysk (mniejszy,ale zawsze) i niezbedny obrot.
Przejdzmy dalej,kwestia gwarancji-w zasadzie wiekszosc reklamacji jest "do zalatwienia",wystarczy tylko miec odpowiednie podejscie do firmy ktora jest gwarantem.Jesli jestes konsekwetny i nie zachowywujesz sie jak gowniarz to masz duze szanse na pozytywne zakonczenie reklamacji.Jak tak zalatwilem reklamacje 661-trwalo to 3 tygodnie,ale bylem konsekwetny i spokojny,spokojniejszy niz sprzedawca z ktorym rozmawialem.Zreszta w wiekszosci wypadkow zarzadanie prokolu z ogledzin wystarcza do uznania gwarancji...
pozdro
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
yasiuuu, o każdej częsci rowerowej, nawet o tych ramach co wysłales w poście 1.
Oprócz tego wyprzedaże można podzielić na częsci/rowery które trzeba sprzedać bo idą nowe oraz takie takie które są wyprzedawane ponieważ nikt ich nie kupuje :)
Rozpatruje kupno ramy na gwarancji w USA
No dobra, pęknie nam rama z USA na gwarancji. Wysyłamy do sklepu w USA - 1 miech w plecy, sklep wysyła do producenta, rozpatruja gwarancje 2-3 tygodnie, jeśli gwarancja jest przyjeta, to odsyła nam rame 1 miech w plecy.
Wychodzi czekania 2,5-2,75 miecha. Licząc wszystkie wysyłki wychodzi ponad 300 zł - przesyłanie ram z kwitem przez granice wiąże się z ryzykiem nabicia cła od wartości kwitu za co mozemy zabulić srogo. Na dodatek jeśli chcemu to załatwić o połowe krócej płacimy ok. 700 zł za przesyłki + możliwość nabicia cła.
Nie można tak uogólniać wszystkiego...
Oprócz tego wyprzedaże można podzielić na częsci/rowery które trzeba sprzedać bo idą nowe oraz takie takie które są wyprzedawane ponieważ nikt ich nie kupuje :)
Rozpatruje kupno ramy na gwarancji w USA
No dobra, pęknie nam rama z USA na gwarancji. Wysyłamy do sklepu w USA - 1 miech w plecy, sklep wysyła do producenta, rozpatruja gwarancje 2-3 tygodnie, jeśli gwarancja jest przyjeta, to odsyła nam rame 1 miech w plecy.
Wychodzi czekania 2,5-2,75 miecha. Licząc wszystkie wysyłki wychodzi ponad 300 zł - przesyłanie ram z kwitem przez granice wiąże się z ryzykiem nabicia cła od wartości kwitu za co mozemy zabulić srogo. Na dodatek jeśli chcemu to załatwić o połowe krócej płacimy ok. 700 zł za przesyłki + możliwość nabicia cła.
Nie można tak uogólniać wszystkiego...
[url]http://www.proshox.com[/url]
Mozecie mi jescze doradzić jakie oponki i dętki? przede wszystkim muszą być LEKKIE - chce zejść z wagą jak najniżej. Narazie koła bez opon mi wyszły; P: 894g (Mavic EX721, piasta DMR Revolver, szpr. DT revo.), a tył; 1221g (EX721, piasta HOPE PRO, szpr. DT Revo, kaseta XTR)...
I jeszcze jedno, jakie obręcze? narazie mam na celowniku Mavic EX721 (590g), ale jeszcze ich nie kupiłem, moze znacie jakies inne dobre obręcze, lżejsze i równie wytrzymałe? Ofcourse do Enduro/Lekki FR - jak w temacie...
I jeszcze jedno, jakie obręcze? narazie mam na celowniku Mavic EX721 (590g), ale jeszcze ich nie kupiłem, moze znacie jakies inne dobre obręcze, lżejsze i równie wytrzymałe? Ofcourse do Enduro/Lekki FR - jak w temacie...
www.feel-free.pl
yasiuuu myśle, że lepiej wziąść XM321 disc, są troche lżejsze i wystarczająco wytrzymałe do enduro/fr.
A tak wogóle to już prawie skończyłem składać rowerek na nowy sezon na ramie Intense, pierwsze jazdy już mam za sobą i jest super. Skok przód/tył 140/150mm, 14,9kg wagi i całkiem sprawnie da sie podjeżdżać, a zjazdy to bajka :)
A tak wogóle to już prawie skończyłem składać rowerek na nowy sezon na ramie Intense, pierwsze jazdy już mam za sobą i jest super. Skok przód/tył 140/150mm, 14,9kg wagi i całkiem sprawnie da sie podjeżdżać, a zjazdy to bajka :)
Świetne obręcze!yasiuuu pisze:I jeszcze jedno, jakie obręcze? narazie mam na celowniku Mavic EX721 (590g), ale jeszcze ich nie kupiłem, moze znacie jakies inne dobre obręcze, lżejsze i równie wytrzymałe? Ofcourse do Enduro/Lekki FR - jak w temacie...
Pewnie mało kto już pamięta, że EX721 to odpowiednik dawnych D521, jednych z bardziej udanych obręczy Mavica.
Co prawda do enduro/lekkiego FR chyba możnaby jeszcze zejść z waga i kupić odpowiedniki F519 (490g) ale mogą być nieco za lekkie - nie wiem ile ważysz :)
Opony, śliska sprawa ;-)
Mimo, że chcesz lekkie i do enduro, wiem czym się kończy kiepska opona w "enduro" po naszych kamienistych i stromych górach (a kończy się zwykle KAPCIEM lub GLEBĄ).
Proponuje ci zastanowić się nad zestawem opon 2.5 przód/2.35 tył. Polecałbym ci w takiej konfiguracji opony:
- Kenda Nevgal 2.5 kevlar FR (dość lekkie, chyba 850-900g)/ 2.35 na tył, kupuj w wersji Tomac/StickE, warto jeździć na miekkiej gumie szczególnie z przodu
- Maxxis Minion 2.5 ale nie w wersji DH, na tył High Roller 2.35
(uwaga, maxxis robi bardzo wąskie opony jak na rozmiar 2.5=2.4, 2.35=2.2)
Jeźeli będziesz naprawdę jeździł enduro/fr po górach (co zakłada mokre i śliskie kamienie czy korzenie) odradzam badziewne opony Tiogi, Nokiana i Schwalbe. Kiepsko trzymają i są niestety mocno przereklamowane :(
Kenda jest ostatnio dość dobrze dostępna w Polsce, a Maxxis już od dawna dość popularny.
Wagi realne opon można znaleźć tu:
http://weightweenies.starbike.com/listi ... e=mtbtyres
Osobiście wychodzę z założenia, że dla mnie przyczepnośćjest kluczowa i nie warto poświecać jej dla zbicia wagi (jeżdżę po górach na totalnie zjazdowych oponach z miękkimi mieszankami, waża średnio 1200-1500g każda, ale wolę bezpieczeństwo). No ale skoro ty chcesz lekkie....
Kiedyś z kolegami zrobiliśmy takie "małe" i bardzo subiektywne zestawienie ponad dwudziestu opon, jakie używaliśmy:
http://www.g3riders.com/test_opon.html
pozdr
Junior/G3R
www.g3riders.com
www.g3riders.com
W magazynie rowerowym pisali, ze lt ma miec 180 , ale na stronie producenta znalazlem, ze lt 160. Niestety nie moge juz do tego sie dokopac. oczwiscie bylbym za tym zebyc mial racje:)Schodek pisze:topick...właśnie KERN ma 160/165 a dane pochodzą od projektanta tego baja.....ale oczywiście mogłem się pomylić :))
Przy okazji. widziales jak montowany jest damper.
Czy nie na sztywno dolnym koncem ? Jakos nie moge sobie wyobrazic jak to dziala jesli montowany jest norpalnie.
Jeszcze raz przy okazji , skoru mowimy o lekkich ramch o duzym skoku i cenie to mamy do wyboru rowniez intensa socom fro . Z powietrzym foxem rama wazylaby ok 3200 wiec lepiej niz kern lt. Tylko ta cena ponad 8kzl
Male odswiezenie tematu... powstał problem z korbami w rowerku z tematu, a mianowicie:
Mam możliośc kupienia korb XTR'a z seri 952 na octalink. problem jest z trybami bo są w rozmiarze 26/36/48 - więc więcej niż 'panujący standard' 22/32/44. Jezdził ktoś na takim setupie zebatek? i czy sie nada do lekkiego FR/Enduro? Wiadomo, że mozna zmienic zebatki na mniejsze, ale to już przekracza koszta bo nowe takie XTRa pewnie kosztują sporo, a innych nie ma po co wkladac - bo moge sobie kupic tansza/inną korbe, a nie bawić sie w zmiany zebatek...
prosze o wypowiedź ludzi jeżdżących na takich zębatkach...
Mam możliośc kupienia korb XTR'a z seri 952 na octalink. problem jest z trybami bo są w rozmiarze 26/36/48 - więc więcej niż 'panujący standard' 22/32/44. Jezdził ktoś na takim setupie zebatek? i czy sie nada do lekkiego FR/Enduro? Wiadomo, że mozna zmienic zebatki na mniejsze, ale to już przekracza koszta bo nowe takie XTRa pewnie kosztują sporo, a innych nie ma po co wkladac - bo moge sobie kupic tansza/inną korbe, a nie bawić sie w zmiany zebatek...
prosze o wypowiedź ludzi jeżdżących na takich zębatkach...
www.feel-free.pl
Ja bym brał. Wywalić blat, wsadzić jakiś lekki rockring, kasete 11-34 i wjedziesz wszędzie tam gdzie na standardowym zestawie. Ja w swoim nowym rowerze fr jeżdże już 3 miesiąc bez przedniej przerzutki bo nie mogłem dostać, łańcuch mam z przodu na 32z, na początku sie bałem, że nigdzie nie podjade ale jakoś daje rade, dłuższe podjazdy troche gorzej sie podjeżdza niż kiedyś ale można sie przyzwyczaić
Nie zauważyłem, żeby jasiuuu gdzieś napisał, że koniecznie muszą być 3 zębatki. Zresztą nie widze sensu zakładania blatu to enduro/fr, ani się tego często nie wykorzystuje (prawie wcale?) i jeszcze łatwiej o coś zaryć. 22-32 z kasetą 11-32 wystarcza, a ten XTR z rockringiem i kasetą 11-34 to chyba nawet lepsze rozwiązanie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości