Po rozkręceniu i wyjęciu sprężyny i sprawdzenu w takich warunkach (czytaj bez sprężyny) tłumienia okazało się iż pomimo przekręcania pokrętła tłumienia praca tłoka nie zmienia się. Za każdym razem tłok wchodzi i wychodzi z tą samą siła i prędkością myśle iż może to byc wina zbyt małej ilości oleju ( nie słychac żeby przepływał wewnątrz tłumika). Wcześniej posiadałem DNM ST 8RC wiec wiem jak powinien pracowac tłok :( niestety obecny ST 12RLC chyba poległ :(
a powrot dziala? jak juz go zdjales i zdemontowales sprezyne to sprawdz. dokrec maksymalne tlumienie powrotu i pougniataj go troche. z reszta tak czy siak lepiej go bedzie rozebrac i dopiero wtedy postawic diagnoze. powodow moze byc conajmniej kilka - za malo oleju, zapowietrzenie, nie napompowanie, zjechane oringi... swojego czasu jak mialem dnma to uszkodzeniu ulegl sam mechanizm regulacji i musialem nowe elementy dorabiac.
Więc jest tak:
jesli go ugnę bez sprzeżyny na ustawieniu minimalnym (całkowicie odkręcone tłumienie) damper wyjdzie ok 30mm (ma 56mm) z kolei gdy tłumienie jet na max to tłok nie wychodzi w ogułe, bądź ok 10mm.
#grocholas#
A jeszcze jedno pytanie w związku z tym ciśnieniem. Miejsce gdzie jest zawór("wentyl") kręci sie wokół osi zdiornika, czy to tak ma byc??
I druga rzecz to można pompowac zwykłą pompka czy musi byc specjalna do amortyzatorów??
ja ma burnera RC i nie wiem na ile one sa do siebie podobne.ale mialem taka historie. przy rozkrecaniu z koncowki z regulacja wypadla mi mala kuleczka.tylko cudem to zauwazylem. i pozniej jak ja wlozylem i skrecilem amora to chodzilo to tak jak mowisz, bez tlumienia. wiec znow rozkrecilem. pokrecilem regulacja wlozylem kuleczke z powrotem, skrecilem.pozniej musialem sie pobawic jeszcze ta regulacja i w koncu udalo mi sie ustawic tlumienie powrotu. wiec rada moja jest taka. sprawdz czy jest tam ta kuleczka. i pobaw sie regulacja.moze przy rozkrecaniu poprostu ja przestawiles tak ze tlumienia nie ma.pzdr
Fakt przy rozkrecaniu wypadła mi mała kuleczka ale nic nie kręcąc wsadziłem ja w swoje miejsce i poskrecałem to w całośc . aczkolwiek sprawdze to jeszcze raz.
A jak z tym pompowaniem ?? Zwykła pompka czy specjalna wysokociśnieniowa do amorów??
dopompowałem powietrza, teraz przynajmniej przy ugięciu tłoka słychac że olej przepłyta ale troszke sie przeraziłem gdyż w momencie odkręcania zaworu wydawało mi się iż znajduje sie na nim olej (był tłusty) .
Czyżby jednak damper był uszkodzony??
ta kuleczka jest czescia mechanizmu tlumienia powrotu, a w temacie mowa o kompresji. miscuzi - to dziala Ci juz w koncu to tlumienie, czy nie? z zaworka moze siknac sladowa ilosc oleju (chocby pozostalosc po zalewaniu), tym sie nie przejmuj.
#sck#
Porównując do damperka który miałem wcześniej ST8RC to uważam że obecny ST 12 RC wciąż nie działa poprawnie, niby sprężyna dużo twardsza niż poprzednio bo 750lbs ale kolejnym przykładem może byc chociaż fakt iż po załączeniu blokady damperek wciąż sie ugina (z tego co sie orientuje blokada działa na zasadzie zablokowania przepływu wiec i tłumienia)
Myśle że damperek chodzi w miarę twardo tylko za sprawą sprężyny, ale zauważyłemze podpompowanie go coś już pomogło.
po pierwsze czym go pompowales? bo jesli zwykla pompka do opon to nic nie da, bo nie uzyskasz nia odpowiednio wysokiego cisnienia. uzyj odpowiedniej pompki do amortyzatorow.