>>> Suntour Duro - tuning <<<

Ajz
Posty: 1392
Rejestracja: 21.04.2005 23:57:26
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Ajz »

tinkki nie wyciagaj amorka, niema sensu bo spada sztywnosc bardzo szybko. po drugie jaki jest sens wyciagania go jesli od nowosci oferuje nam 130skoku a goleni mamy do dyspozycji 15.5cm. Lepiej skrocic elastomer i tez bedzie 14.5-15 cm skoku chyba ze jestes ciezki to nieda rady bo bedzie dobijac, ale wtedy wyciaganie jets jescze glupsze.

Piasta na oś 10mm zwiększa żywotnosc amorka kilkukrotnie. pozdro
michal15
Posty: 603
Rejestracja: 14.05.2006 09:06:06
Kontakt:

Post autor: michal15 »

Ajz no to napewno ale ja po górach niejezdze wiec w lesie mi te 130 starcza i z tą gęstoscią oleju pozdrawiam cie ;]
*** EnDurO RiDe ***

.... Ride My Life ....

Dartmoor 4X
ak47

Post autor: ak47 »

tinkki max możesz wyciągnąć 155mm skoku, no może 160. Ale sztywność możesz zwiększyć tylko w jeden sposób - zmniejszając skok. Czyli albo duży skok i wiotki amor, albo skok stricte streetowy i amor mniej wiotki(bo sztywny to on nigdy nie będzie) Chyba że(czytaj niżej o piaście)
Ajz od nowości amorek oferuje 120mm skoku. Mierzone...
Ja mam shimanowską piastę, ale oś zmieniłem na gwintowaną i dałem szerokie nakrętki kontrujące, a na zewnątrz podkładki i jest o wiele lepiej ze sztywnością.
tinkki
Posty: 263
Rejestracja: 21.10.2005 21:27:11
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: tinkki »

w sumie tio z ośką też pokombinuje - mam przejściówke na 20 do mojego reborna, tylko ośkę muszę dotoczyć żeby ładnie w pieście siedziała i w widełki ciasno wchodziła.
pozdro
Ajz
Posty: 1392
Rejestracja: 21.04.2005 23:57:26
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Ajz »

ak47 niech bedzie ze 120, nie mierzylem dokladnie :) skroc elastomer o 2 cm i uzyskasz plynne 130 ;)
tinkki
Posty: 263
Rejestracja: 21.10.2005 21:27:11
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: tinkki »

kapiel zrobiona :) nie dawajcie silikonu do uszczelniania śrubki z dołu lewej lagii- ja tak zrobiłem po kilkukrotnym wcisnięciu amora zaczyna lać :( - jutro wrzucam uczelkę, bo zbyt duże cisnienie i silikon raczej nie ma szans tego utrzymac, przynajmniej akrylowy, bo jedynie taki miałem :)
globe
Posty: 39
Rejestracja: 05.03.2006 09:29:00
Lokalizacja: TORUŃ
Kontakt:

Post autor: globe »

Wiecie może czy duro 100mm ma takiej samej długości lagi jak duro 130?
RIDE!RIDE!RIDE!RIDE!RIDE!RIDE!RIDE!RIDE!RIDE!RIDE!RIDE!
tinkki
Posty: 263
Rejestracja: 21.10.2005 21:27:11
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: tinkki »

z czego dopasować osłonki przeciwkurzowe do duro <harmonijki> - ma ktoś moze jakąś z motocykla/ motorowera dopasowaną- pytanie jakiego??
znając życie w mototoryzacyjnym dam mniej kasy za to niz miałbym w rowerowym wydawać
pozdro
MaJjCin
Posty: 77
Rejestracja: 03.11.2006 16:13:13
Kontakt:

Post autor: MaJjCin »

Siemka.. głowne pytanie mam do uzytkownika ''''AK 47''''.. A mianowicie gdzie moge dostac uszczelki do shermana zeby je zalozyc wedlug Twojego pomyslu?? Szukalem wszedzie ale nigdzie tego nie ma..
ak47

Post autor: ak47 »

MaJjCin uszczelki znajdziesz tutaj
http://www.manitou.com.pl/
możesz także zobaczyc w sklepach podanych na liście:
http://www.manitou.com.pl/index.php?id=gdziekupic
A najlepiej zamówić sobie od Manitou. Wysyłają za pobraniem. serwis@manitou.com.pl
MaJjCin
Posty: 77
Rejestracja: 03.11.2006 16:13:13
Kontakt:

Post autor: MaJjCin »

Oki dzieki... ale jeszcze jedno pytanie sie nasowa.... czy wszystkie uszczelki do shermana sa takie same?? bo na stronie manitou nie ma juz oferty shemanow... Napisz jakie ty zalozyles do swojego duro;]
ak47

Post autor: ak47 »

MaJjCin ja założyłem uszczelki na 100% do shermana. A że sherman i nixon mają te same uszczelki, to możesz poprosić o nixonowskie.

W każdym razie na woreczku bylo napisane : Sherman seals kit
Maciek 89
Posty: 163
Rejestracja: 08.06.2006 12:22:41
Lokalizacja: Brzesko / Kraków
Kontakt:

Post autor: Maciek 89 »

Mam pytanie czy ma ktoś do sprzedania korek do duro prawy (ten od tłumika) żeby był niezjechany w jaknajlepszym stanie ? i czy dostanie wogóle gdzieś nowy ewentualnie ? może ktoś z was ma coś takiego to chętnie odkupię po przystępnej cenie, proszę o pomoc zależy mi bo poprzednik robił tunung odkręcając kluczem nastawnym i zjechał częściowo a ja już dokończyłem dzieła mimo że używałem klucza nasadowego. :-(
ak47

Post autor: ak47 »

Maciek 89 musisz napisać do oficjalnego dystrybutora Suntoura czyli do R&PAWLAK'a. Chyba mają części zamienne. Na pewno mają uszczelki w cenie 70zł/komplet (sic!)
juraski
Posty: 1639
Rejestracja: 05.07.2006 21:44:23
Kontakt:

Post autor: juraski »

Widze że tuningujecie swoje amorki a czy da rade do duro triple wcisnąć jakoś tłumienie?Np. kupił bym bebechy od zwykłego duracza i wsadził tylko pytanie czy ktoś próbował, czy da rade ?
MaJjCin
Posty: 77
Rejestracja: 03.11.2006 16:13:13
Kontakt:

Post autor: MaJjCin »

juraski hmm niby luzik bo tu duro i tu duro... ale TRIPLE ma dlugie lagi bo to 2-polka a jak wiadomo w zwyklym duro tlumik jest zatkany korkiem zeby olej sie nie wylewal... Chyba ze zrobisz sobie zamkniety tlumik...CALKIEM zamkniety.... Dla mnie to suntour zrobil porazke z duro triple... nie wiem po co to wyprodukowali skoro to jest slabsze od zwyklego duro... Ehh porazka...A te materialy... STKM GORA;// Pozdro
ak47

Post autor: ak47 »

juraski Da się zamontować tłumik od duro D do Duro Triple bez większego problemu. Wykonywałem swego czasu takie zabiegi poprzez allegro. Potrzebny będzie kompletny tłumik i korek od wersji D. Jak zdobędziesz te części to mogę pomóc:D
juraski
Posty: 1639
Rejestracja: 05.07.2006 21:44:23
Kontakt:

Post autor: juraski »

ak47 powiedzmy ze załatwienie nie będzie problemem a możesz mi nakreślić np na pw. o co chodzi, i jak to robisz? Bo nie wiem czy się opłaca :)
ak47

Post autor: ak47 »

Wywalasz całą zawartość prawej lagi amorka. Bierzesz do ręki kompletny tłumik:D Nalewasz do niego oleju(oleju lejesz tyle, żeby przy max schowanym tłoczku olej zakrywał czubek tłoczka) i wkładasz sprężynkę. Teraz bierzesz do łapki korek i za pomocą płaskiego śrubokręta podważasz końcową część korka(tą z oringiem). Zdjętą częścią zatykasz tłumik(jakbyś wkładał korek do butelki). Następnie wkładasz w ten sposób przygotowany tłumik do lag i przyblokowujesz go oryginalnym "wspornikiem sprężyny". Zakręcasz oryginalnym korkiem lagę. ZROBIONE!
Oczywiście chyba nie muszę pisać o konieczność montażu na końcówce tłumika białego plastikowego odbijania i przykręceniu śrubą imbusową:P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości