Jak odręcić suprt? wasze sposoby?

mundy
Posty: 13
Rejestracja: 27.09.2005 20:06:05
Kontakt:

Jak odręcić suprt? wasze sposoby?

Post autor: mundy »

wlasnie mam taki problem mam alu ramke klucz odpowiedni do suporty i na zaden sposób nie chce sie odkrecic a musze to zrobic bo obecny jest do wymiany zlapel mega luzy.moze z macie jakies wypróbowane sposoby jak poradzic sobei z tym problem?
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

Środek suportu z lewej strony wykręca się w stronę przeciwną do wskazówek zegara a z prawej strony zgodnie ze wskazówkami czasomierza :)
mundy
Posty: 13
Rejestracja: 27.09.2005 20:06:05
Kontakt:

Post autor: mundy »

to wiem ale na zaden mozliwy sposub nie chce pujsc...:(
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

zakładasz klucz, przykręcasz śrubę tak, zeby klucz pewnie leżał w gnieździe suportu.

bierzesz porządny (!) klucz, np wielki oczkowy (nastawne gówno dadzą, są zbyt mało sztywne), na ten klucz zakładasz metrową wajchę i odkręcasz. Nie ma bata, żeby nie puściło.
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

mundy Tak z ciekawości spytam... Ty montowałeś ten suport ;>
Przypuszczam że o smarze już nikt nie pomyślał..;/ Dlatego zapieczony
mundy
Posty: 13
Rejestracja: 27.09.2005 20:06:05
Kontakt:

Post autor: mundy »

niestety kupilem juz z nim. czyli jak mi sie uda wkoncu to ten nowy nasmarowac gwint smarem?
kyrys
Posty: 913
Rejestracja: 22.04.2005 14:52:12
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kyrys »

Ja mój totalnie zapieczony i zasyfiony suporcik na kwadrat wydobyłem tak:

- po 2 stronach nakładki na klucz- hmm nie było ich :D
- wiozłem z 1 strony tak długo kręciłem kluczem aż całe te gówniane Alu się zjechało i później wydłubałem resztki tak że można było wybić suport z ramy.
-zapieczone miski – bierzesz brzeszczot i tak długo piłujesz w 3-4 miejscach az zobaczysz gwint, później wydłubujesz poprawiasz gwint, smarujesz i zakładasz nowy.

Jak będziesz wybijać suport pamiętaj ze musisz podłożyć jakiś drewniany klocek jak najbliżej suportu żeby nie pokrzywić ramy albo nie złamać bo czasem są potrzebne naprawdę pożarne szlagi :D
http://www.pinkbike.com/photo/1335585/
MadDaBomBer
Posty: 114
Rejestracja: 29.09.2006 15:48:34
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MadDaBomBer »

kyrys pisze:Ja mój totalnie zapieczony i zasyfiony suporcik na kwadrat wydobyłem tak:

- po 2 stronach nakładki na klucz- hmm nie było ich :D
- wiozłem z 1 strony tak długo kręciłem kluczem aż całe te gówniane Alu się zjechało i później wydłubałem resztki tak że można było wybić suport z ramy.
-zapieczone miski – bierzesz brzeszczot i tak długo piłujesz w 3-4 miejscach az zobaczysz gwint, później wydłubujesz poprawiasz gwint, smarujesz i zakładasz nowy.

Jak będziesz wybijać suport pamiętaj ze musisz podłożyć jakiś drewniany klocek jak najbliżej suportu żeby nie pokrzywić ramy albo nie złamać bo czasem są potrzebne naprawdę pożarne szlagi :D
Hahaha, stary, zabiłeś mnie tym postem... Masakra...
Chciałbym to zobaczyć, jak kupujesz nową rame z zapieczonym supportem i zabierasz się do niego z brzeszczotem. To może gumówką od razu, będzie szybciej...

mundy Weż WD-40 czy coś w tym stylu i psiknij w szczelinę między miską i ramą. Poczekaj trochę i psiknij jeszcze raz. Dobierz śrubę taką jak do przykręcania korby, ale dłuższą i jak trzeba, to jakąś dużą podkładkę. Przyłóż klucz i wkręć tą śrubę w oś bupportu, tak żeby trzymał się pewnie i wtedy weź się za kręcenie.

Jesli masz już jakiś dobry oczkowy klucz, to możesz popukać w niego młotkiem zgodnie z kierunkiem odkręcania. Tylko nie wal barbórą na chama, tylko powiedzmy takim 300 - 500g. U mnie kiedyś pomogło, od wibracji gwint puścił.

Zacznij od lewej miski, powinna się dać łatwiej wykręcić.

Powodzenia :)
[S]: kierownica Easton Lo-Rise 635mm na 31,8
[K]: D321ew D521 na 36 otw.

GG: 810 574
NIN
Posty: 106
Rejestracja: 25.09.2006 13:14:58
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: NIN »

Sprawdzony sposób:
Klucz mocujesz w dużym imadle, nakładasz na to rame w wkręconym suportem i kręcisz całą ramą (jak jeszcze przykręcisz śrubą zgodnie z zajleceniem MadDaBomBer'a to nima chu...a), musisz tylko pilnować kierunku bo będziesz miał taką dźwignie że i lewy gwint w prawo odkręcisz :-)))
ThoRx
Posty: 1691
Rejestracja: 24.12.2005 18:45:32
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: ThoRx »

a ja jestem juz zabezpieczony na takie wypadki, juz dla mnie, ale jak inny rower do serwisu.
rura fi80 1,5m dluga. wd40, cx80, rostloeser czy co tam chcesz psikasz w szczeline jak mowi MadDaBomBer, wkladasz klucz, na niego oczkowy 32(ja tak mam) wkladasz rure na korpus oczkowego, druga osoba trzyma klucz i oczkowy a ty opuszczasz rure. support odkrecony.

jak wkrecasz nowy support posmaruj gwinty smarem ;]
http://tiny.pl/42t5
^ Allegro - Zapraszam ^
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość