Serwis Kind Shock 501
Serwis Kind Shock 501
Ceść w njbliższym czasie mam zamiar przeserwisować damper i niewiem jak się do tego zabrać a kasy na serwis mam mało i jeśli ma ktoś może jakiś pomysł to prosze o rade i niechce żeby kotś pisał np "to kup se inny damper" bo to jest bezsensu, prosze o pomoc .........
serwis dampera to dość skomplikowana sprawa i precyzyjna przedewszystkim nigdzie nie dostaniesz oleju. ja już serwisowałem powietrznego DNM (był zapadnięty) i powiem tyle że to masakra jest lepiej zostaw go jak jest bo potem możesz go nie złożyć tak jak był uwierz mi na słowo. Damper to całkiem inna bajka niż przedni fork na damper działaja większe siły wydziela się ciepło w czasie pracy i dość dużo. naprawde nie polecam serwisu dampera jak dobrze działa to nie dotykaj bo może przestać dobrze działać pozdrawiam i nie obrażaj sie bo ludzie dobrze ci radzą ;)
http://www.pinkbike.com/photo/1238478/
hmm o czym to świadczy.... :Pbielek pisze:masakra jest lepiej zostaw go jak jest bo potem możesz go nie złożyć tak jak był
zależy jakiego dampera.bielek pisze:serwis dampera to dość skomplikowana sprawa i precyzyjna
z tego co pamietam to ten kind shock nie posiadał regulacji kompresji, wiec jest juz troche mniej skomplikowany.
bazując na tym, co widziałem w moim krótkim życiu, to dampery pokroju vanilla r vanilla rc nie są tak skomplikowane jak niektórzy mówią.
głównie przy rozbieraniu dampera, trzeba używac mózgu, wyobraźni i starac sie przewidzieć co sie moze stac, jeśli np. za słabo, lub za mocno dokręcimy coś. rzeczą wartą wspomnienia jest również możliwość napełnienia dampera powietrzem, w celu jego prawidłowej pracy. jeżeli jest standardowy wentyl np. taki jak w kołach samochodu, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dopuścic do tego, żeby w danym damperze tego powietrza nie było :P
olej jest powszechnie dostępny w różnorodnych sklepach, serwisach internetowych (np. ALLEGRO)bielek pisze:nigdzie nie dostaniesz oleju.
ciekawi Cie pewnie lepkość oleju jaki musisz zastosować. otóż uniwersalnym byłby chyba olej o oznaczeniu 5w (TEGO NIE JESTEM PEWIEN - TO JEST SPEKULACJA) lecz może sie okazać, że potrzebny jest olej 2,5w. tego nie jestem Ci w stanie powiedzieć.
Po tym "duchowym" przygotowaniu, mysle ze jestes gotów poświęcić się i jako pierwszy (wnioskując po ilości wpisów w tym topicu) zrobić serwis Twojego dampera.
pozdrawiam ;]
Dlaczego tu na forum zawsze jak ktos zapyta o servis, czy o cokolwiek w nie ukrywajmy badziewnym sprzecie to znajduja sie lepki z pomyslem "wymien sprzet" :/ nie chce nikogo obrazic ale to jest czysty debilizm.
Olej jak kolega napisal jest ogulnie dostepny, trzeba tylko wiedziec czego sie szuka. 5w jest tym uniwersalnym wspolczynnikiem lepkosci.
Kamoo odezwij sie na gg 1043026 to dam ci pare manuali jak rozbierac miedzy innymi DNM'y, Foxy i moze Manitou jak znajde. Moze one Ci pomoga, bynajmniej zdjecia sa wiec zawsze jakis zarys jest.
Olej jak kolega napisal jest ogulnie dostepny, trzeba tylko wiedziec czego sie szuka. 5w jest tym uniwersalnym wspolczynnikiem lepkosci.
Kamoo odezwij sie na gg 1043026 to dam ci pare manuali jak rozbierac miedzy innymi DNM'y, Foxy i moze Manitou jak znajde. Moze one Ci pomoga, bynajmniej zdjecia sa wiec zawsze jakis zarys jest.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości