Nowy amor i stery...

Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Nowy amor i stery...

Post autor: Johnyk »

Siema. Mam takie pytanie, naprawdę dla początkujących, ale zawsze miałem z tym problemy ;p Otóż mam zamiar kupić sobie za niedługo duracza, bo mój XCR naraża mnie na utratę zdrowia albo i życia ;/ I teraz pytanie, czy jak mam Sr XCR 120mm i stery VP i rame Krossa Panic'a To czy przy zakupie amora musze kupić nowe stery, czy nie? (Jak ktoś chce dokładniejszą naze i model sterów to jest na stronie krossa, bo wlasnie mam Panic'a z 2006r.) Jeśli trzeba kupić nowe, to jakie ?


I jeszcze takie pytanie, może troche z innej paki, ale też o sterach i amorcie: Otóż jak wcisnę przedni hamulec i chcę "pchnąć" rower do przodu, to widzę, że rusza się i jest to spowodowane ruszaniem się części (chyba) sterów między amortem a ramą i między ramą a kierą i tu też moje pytanie: Czy stery trzeba jakoś dobić, czy to normalne i czy narażam przy tym mój amort na złamanioe itp (ogólnie: czy można sie przez to wypierniczyc :P?? )

Czekam na rady ;)
łukiś
Posty: 1586
Rejestracja: 19.08.2005 17:57:56
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Post autor: łukiś »

ad.1 nie musisz zmieniac sterow, przy wymianie amor musisz jedynie wybioć gwiazdke z rury starego amora i poskładać wszystko dobrze

ad.2 stery pewnie niedorkecone.... na poczatku luzujesz śrubki (jedną na górze i przy mostku) później zaciskasz śrube na gorze a na końcu dokrecasz mostek.... powinno być odbrze


dziekuje :D
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=9975294 rower na czesci !
Dareczek2006
Posty: 71
Rejestracja: 04.01.2007 15:42:06
Kontakt:

Post autor: Dareczek2006 »

1. Sterów nie musisz kupować do nowego amorka

2. Z tego co zrozumiałem to masz luzy na sterach ;p Musisz lekko popuścić mostek i dokręcić tą śrubkę co wchodzi do rury sterowej a luzy powinny zniknąć :)

ps. nie zapomni dokręcić po wszystkim mostka ;)
_______________
kupie sztywniaka najlepiej dmr os 14 ale może być trek dartmoor romed
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

Ah.. to dobrze myślałem, że warto by było odkręcić mostek i tak sie przymierzałem do tego, tylko 1 sruba trzyma jak hu* i nie za bardzo idzie ją odkręcić, ale sproboje jeszcze raz... A co do tych sterów, to te, które mam są dobre, czy lepiej kupić nowe?
koleś
Posty: 463
Rejestracja: 03.02.2006 09:09:32
Kontakt:

Post autor: koleś »

nie powiedzieli ci jeszcze specjaliści ze gdy zmieniasz amora musisz zbić bieżnie na niego nabitą,czyli dolna część sterów i na nowego amora go nabijesz jeżeli nie zmieniasz sterów.ps2.masz luz na sterach
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

Dobra, dzięx wszystkim za rady, już sobie poradziłem (przy okazji wbiłem 3 piny w noge ;p).. koleś Nie pytałem specjalistów ;p
Wariot
Posty: 269
Rejestracja: 24.07.2006 13:07:11
Lokalizacja: Wlck
Kontakt:

Post autor: Wariot »

koleśheh jak zakladalem amora (bardzo uhahany i wogule) to:
za 1 razem zalozylem bez dolnej bierzni
za 2 załozylem bierznie na odwrut
za 3 znowu bez bierzni
w koncu za 4 razum zlozylem w kupe jak nalezy

wiec radze uwarzac przy skladaniu
o i tak
Krzywy
Posty: 6655
Rejestracja: 19.04.2004 15:58:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Krzywy »

Wariot to gratulacje...
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
Bogas
Posty: 377
Rejestracja: 30.09.2004 20:41:36
Lokalizacja: tarnowskie góry-OHIO
Kontakt:

Post autor: Bogas »

WariotCszyvy gratki x 2 :) "polak potrafi xD"
http://www.pinkbike.com/photo/1535220/ prawie jak pod ^_^
ble
Posty: 1824
Rejestracja: 02.03.2006 12:39:32
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: ble »

Wariot pisze:koleś
za 2 załozylem bierznie na odwrut

:O to niezle;|;/ wbiles ja na sterowke na odwrÓt?
:|
Wariot
Posty: 269
Rejestracja: 24.07.2006 13:07:11
Lokalizacja: Wlck
Kontakt:

Post autor: Wariot »

no wiecie podekscytowany bylem i juz mni raczki chodzily zeby jezdzic :P
o i tak
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

A sie tu dyskusja rozwinęła...BogascFaktycznie "polak potrafi" xD
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

Eee... Mam jeszcze jedno pytanko wlasnie co do tych sterów, bo tak siedząc w domu chory pomarzyłem o jezdzie na rowerze, wzialem rower i sprawdzam czy wszystko jest OK itd... I nagle patrze, że kiera mi coś ciężko chodzi... I zauważyłem, że jak poluzuję stery, to jest normalnie, ale za to są luźne, jak wcześniej i nie wiem co z tym robic :/ Czy moze nasmarowac czyms w stylu WD-40 czy jak? Bo poluzowac zbytnio nie moge, bo sie boje, że mi kiedyś amor odpadnie...

PS. To jeszcze na tym starym, bo do duracza dopiero sie przymierzam ;)
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

Wd-40 do smarowania nie polecam, rozkrec i posmaruj smarem dobrym jakims.
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

A ja miałem za niską bieżnie, i miska dolna mi tarła o korone :D nawet jak skrecilem wszystko mocno to się nie kręciło i były luzy.no ale dalem wyzsza miske i wypas :P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości