26" a 24"
26" a 24"
czy jest jakas duza roznica? podobno rofer lepiej sie prowadzi na 26" ale ZASTANAWIAM sie nad kupnem 24" ;d
ja śmigam na fullu z 2x24 miałem wcześniej 26/24 po zmianie od razu zauważyłem zmianę w prowadzeniu, na 2x24 rower jest zwinniejszy, wcześnie był jak mały czołg
kilka razy byłem w myślenicach, 1 raz 26/24 resztę 2x24 i mi sie tak jeździ lepiej, po zmianie 66vf na boxxera race jest jeszcze lepiej, przeszkody mnie nie zwalniają (tak jak było na niektórych z 66), przecinam je jak góffffno :P tylko, że mam 2x8" skoku i śmigam 4fun, na setnych sekundy mi nie zależy, poważnym problemem jest mały wybór opon do 100zl/szt w PL

ale to raczej dotyczy ram a nie kół.wkładasz 24 do big hita bo musisz albo jak chcesz zmienic geo,innego wytłumaczenia logicznego nie widze.popatrz na dostępnośc gum na 24.np.w polsce nie masz na błoto ,no i wogóle nie jest duży wybór.tak więc jezeli nie musisz to nie zakładaj 24 bo to bezsens.klexuh pisze:ze im mniejsze tym zwrotniejsze
koleś Ja posłuże za przykład
Mam z tyłu 24" tylko dlatego że do starszych Big Hitów nie da się wsadzić 26" bez zmiany tylnego trójkąta... Jednak wspomne o jednym zasadniczym plusie - Koło 24 mniej waży
Do jakiegokolwiek innego fulla nie pchałbym 24". Skolei do BH nie chciałbym 26" gdyż rama ma przy konfiguracji fabrycznej dośc krótki tylni trójkąt, jest zwrotna i poręczna. Ale tak to zaplanował producent.
klexuh
Także Pomyśl nad tym co masz pod nogami:
1. Czy powiedzmy zmiana samego tyłu nie położy zabardzo amorka co skieruje sugerowane użycie roweru w kierunku DH (coś za coś - gorsza trakcja z tyłu, lepsze prowadzenie). Tym samym dość leżący amorek bardziej cierpi gdy źle lądujesz np. na tył.
2. Czy zmiana obydwu nie obniży supportu na tyle że kręcąc w zaketach albo lądując z czegoś dużego będziesz walił korbą w ziemie. Do FR niski suporrt jakis szczególnie pomocny nie jest.
3. Czy zdażają CI się krzywulce
Koło 26" jest mniej sztywne i podatne na krzywienie. To dobrze w pewnym sensie. Krzywo lądując na fullu lepiej żeby obciążenie poszło w obręcz czy wachacz? Ja wolałbym skrzywić obręcz
Ja podobnie jak 6casey6 śmigam 4FUN ale odrobina teorii i logiki okazuje się pomocna przy doborze komponentów.
Pozdrawiam BoBek



klexuh
Także Pomyśl nad tym co masz pod nogami:
1. Czy powiedzmy zmiana samego tyłu nie położy zabardzo amorka co skieruje sugerowane użycie roweru w kierunku DH (coś za coś - gorsza trakcja z tyłu, lepsze prowadzenie). Tym samym dość leżący amorek bardziej cierpi gdy źle lądujesz np. na tył.
2. Czy zmiana obydwu nie obniży supportu na tyle że kręcąc w zaketach albo lądując z czegoś dużego będziesz walił korbą w ziemie. Do FR niski suporrt jakis szczególnie pomocny nie jest.
3. Czy zdażają CI się krzywulce


Ja podobnie jak 6casey6 śmigam 4FUN ale odrobina teorii i logiki okazuje się pomocna przy doborze komponentów.
Pozdrawiam BoBek

http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
jezdze fr i dh i mialem 2 x 24" no i jestesm w trakcie powrotu na 2 x 26". aktualnie mam przod 26" i tyl 24", ale juz niedlugo tylne tez wymienie. sa 4 powody tej zmiany: 1. na dziurach nie trzesie tak bardzo. 2. duzo opon do wyboru 3. zmiejszenie wagi roweru (na samym przednim kole rower schudl o 400 gram
4. przezucam sie bardziej na DH.

-
- Posty: 441
- Rejestracja: 14.10.2005 19:47:14
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
to moze przy okazji pomozecie i mi 
Kupuje własnie fulla (banshee chaparral), ten rocznik z regulowanym skokiem 150-180. Z przodu mam amor 150 mm i przy 26x26 kat glowki to 68 stopni, a przy 26x24 67 stopni. Jak myslicie jaka konfiguracja bedzie lepsza pod fr/slope/troche dirtu i dh?
Tak wiem, mieszanka dosc nietypowa ale rower ma byc po prostu uniwersalny.

Kupuje własnie fulla (banshee chaparral), ten rocznik z regulowanym skokiem 150-180. Z przodu mam amor 150 mm i przy 26x26 kat glowki to 68 stopni, a przy 26x24 67 stopni. Jak myslicie jaka konfiguracja bedzie lepsza pod fr/slope/troche dirtu i dh?
Tak wiem, mieszanka dosc nietypowa ale rower ma byc po prostu uniwersalny.
http://wojtekkrk.pinkbike.com/ -> zapraszam :)
popieram przedmówce ( Pedro 47), 67st będzie lepiej do dyscyplin o których piszesz poza dirtem, ale nie ma co przesadzać
co do kół ciężko się zdecydować, czasami nachodzi mnie myśl a może jednak zmienić na 2x26, najlepiej było by pośmigać na jednych i drugich, sam bym tak chciał też zrobić i porównać zachowanie roweru ale mam z tyłu piastę 135x12 na os przelotową i nie znam nikogo kto mógłby mi pożyczyć koło, narazie zostawiam taki set bo po co zmieniać coś co jest dobre ?

Kto wie, kto wie...
Tak po prawdzie koła powinny byc od 20" do 28" co jeden cal dajmy na to... Wtedy każdy znalazłby odpowiednie. Tylko gorzej z amortyzatorami i ramami do każdego wariantu
Utopia


http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
-
- Posty: 441
- Rejestracja: 14.10.2005 19:47:14
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość