26" a 24"

klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

26" a 24"

Post autor: klexuh »

czy jest jakas duza roznica? podobno rofer lepiej sie prowadzi na 26" ale ZASTANAWIAM sie nad kupnem 24" ;d
suchyFR
Posty: 493
Rejestracja: 19.06.2006 18:52:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: suchyFR »

zależy rzecz jasna co jeździsz, bo jeśli dirt/street to 24 jest spoko, jeśli dh/fr to moim zdaniem bez sensu zmieniać... w ogóle 26 FOREVER i tyle :D
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

rofer...a moffffffe pilnujffff jednaakffff graamatykfffffi bfffffo roffffer bfffffmi pedalsfkfofffffooo...przy 24 rower jest zwinniejszy, łatwiej robic bunnego, skakać w bok, ogólnie na miasto bym brał, do lasu 26
http://dhcyc.pinkbike.com
6casey6
Posty: 365
Rejestracja: 13.09.2005 17:03:51
Lokalizacja: J-no
Kontakt:

Post autor: 6casey6 »

ja śmigam na fullu z 2x24 miałem wcześniej 26/24 po zmianie od razu zauważyłem zmianę w prowadzeniu, na 2x24 rower jest zwinniejszy, wcześnie był jak mały czołg :) kilka razy byłem w myślenicach, 1 raz 26/24 resztę 2x24 i mi sie tak jeździ lepiej, po zmianie 66vf na boxxera race jest jeszcze lepiej, przeszkody mnie nie zwalniają (tak jak było na niektórych z 66), przecinam je jak góffffno :P tylko, że mam 2x8" skoku i śmigam 4fun, na setnych sekundy mi nie zależy, poważnym problemem jest mały wybór opon do 100zl/szt w PL
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

suchyFR jakbym jezdzil street/dirt to bym takiego gupiego pytania nie zadawal ;pp glownie FR, moze czasami jakies zjazdy... a chodzi o to ze wydaje mi sie ( wnioskujac po BMX-ach ) ze im mniejsze tym zwrotniejsze i lepiej sie tym manewruje ;pp
Pit12
Posty: 65
Rejestracja: 05.10.2007 11:35:32
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pit12 »

Ja bym brał 26, wszyscy tylko 24 i 24.
Nie ma dla mnie prawie znaczenia ale na 26 jak jeżdzisz to łatwiej znajdziesz na jakimś zadupiu czy dętke czy opone i tańsze od 24.
Z tą łatwością bunny hopa to jest tak że jak się umie to wychodzi tak samo dobrze.
http://www.pinkbike.com/photo/2170892/
koleś
Posty: 463
Rejestracja: 03.02.2006 09:09:32
Kontakt:

Post autor: koleś »

klexuh pisze:ze im mniejsze tym zwrotniejsze
ale to raczej dotyczy ram a nie kół.wkładasz 24 do big hita bo musisz albo jak chcesz zmienic geo,innego wytłumaczenia logicznego nie widze.popatrz na dostępnośc gum na 24.np.w polsce nie masz na błoto ,no i wogóle nie jest duży wybór.tak więc jezeli nie musisz to nie zakładaj 24 bo to bezsens.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Jak bike przystosowany, do czegos takiego a chcesz dodac zwinnosci(poprzez zmianne geo i zmniejszenie masy rotacyjnej oraz jej promienia) to w sumie ok tak dać na tył ale przeszkody bedzie ci sie gorzej pokownywac i stabilność stracisz wiec decyzja należy do ciebie.
Pedro 47
Posty: 1533
Rejestracja: 15.10.2004 16:25:34
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pedro 47 »

koleś Ja posłuże za przykład ;) Mam z tyłu 24" tylko dlatego że do starszych Big Hitów nie da się wsadzić 26" bez zmiany tylnego trójkąta... Jednak wspomne o jednym zasadniczym plusie - Koło 24 mniej waży ;) :D Do jakiegokolwiek innego fulla nie pchałbym 24". Skolei do BH nie chciałbym 26" gdyż rama ma przy konfiguracji fabrycznej dośc krótki tylni trójkąt, jest zwrotna i poręczna. Ale tak to zaplanował producent.

klexuh
Także Pomyśl nad tym co masz pod nogami:
1. Czy powiedzmy zmiana samego tyłu nie położy zabardzo amorka co skieruje sugerowane użycie roweru w kierunku DH (coś za coś - gorsza trakcja z tyłu, lepsze prowadzenie). Tym samym dość leżący amorek bardziej cierpi gdy źle lądujesz np. na tył.
2. Czy zmiana obydwu nie obniży supportu na tyle że kręcąc w zaketach albo lądując z czegoś dużego będziesz walił korbą w ziemie. Do FR niski suporrt jakis szczególnie pomocny nie jest.
3. Czy zdażają CI się krzywulce ;) Koło 26" jest mniej sztywne i podatne na krzywienie. To dobrze w pewnym sensie. Krzywo lądując na fullu lepiej żeby obciążenie poszło w obręcz czy wachacz? Ja wolałbym skrzywić obręcz ;)

Ja podobnie jak 6casey6 śmigam 4FUN ale odrobina teorii i logiki okazuje się pomocna przy doborze komponentów.

Pozdrawiam BoBek :D
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
siwy-84
Posty: 691
Rejestracja: 22.02.2005 00:15:08
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: siwy-84 »

jezdze fr i dh i mialem 2 x 24" no i jestesm w trakcie powrotu na 2 x 26". aktualnie mam przod 26" i tyl 24", ale juz niedlugo tylne tez wymienie. sa 4 powody tej zmiany: 1. na dziurach nie trzesie tak bardzo. 2. duzo opon do wyboru 3. zmiejszenie wagi roweru (na samym przednim kole rower schudl o 400 gram :) 4. przezucam sie bardziej na DH.
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

Pedro 47 pod nogami mam FR1 xD mysle ze po zimie z Travisem 150... a co do twojego 3-go pkt. to masz racje ;p tym bardziej ze ta rama jest podatna raczej na krzywienie wachacza...

6casey6 twoja odpowiedz najbardziej mi sie podobala mimo ze sprzeczna a wszystkimi innymi xD
wojtek1506
Posty: 441
Rejestracja: 14.10.2005 19:47:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: wojtek1506 »

to moze przy okazji pomozecie i mi :)
Kupuje własnie fulla (banshee chaparral), ten rocznik z regulowanym skokiem 150-180. Z przodu mam amor 150 mm i przy 26x26 kat glowki to 68 stopni, a przy 26x24 67 stopni. Jak myslicie jaka konfiguracja bedzie lepsza pod fr/slope/troche dirtu i dh?
Tak wiem, mieszanka dosc nietypowa ale rower ma byc po prostu uniwersalny.
http://wojtekkrk.pinkbike.com/ -> zapraszam :)
koleś
Posty: 463
Rejestracja: 03.02.2006 09:09:32
Kontakt:

Post autor: koleś »

Pedro 47 tez mam bh z 05 ale co do wagi to sie nie zgodze.mam akurat na odwrót.miałem s-typa na 26 w poprzednim a jak kupowałem bh to niestety niebyło wiec zapodałem rodiego ale waga poszła niestety do góry mimo że piasta ta sama.także to argument
Pedro 47
Posty: 1533
Rejestracja: 15.10.2004 16:25:34
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pedro 47 »

wojtek1506 Hmm 67* mi sie lepiej widzi ;)
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
6casey6
Posty: 365
Rejestracja: 13.09.2005 17:03:51
Lokalizacja: J-no
Kontakt:

Post autor: 6casey6 »

popieram przedmówce ( Pedro 47), 67st będzie lepiej do dyscyplin o których piszesz poza dirtem, ale nie ma co przesadzać :) co do kół ciężko się zdecydować, czasami nachodzi mnie myśl a może jednak zmienić na 2x26, najlepiej było by pośmigać na jednych i drugich, sam bym tak chciał też zrobić i porównać zachowanie roweru ale mam z tyłu piastę 135x12 na os przelotową i nie znam nikogo kto mógłby mi pożyczyć koło, narazie zostawiam taki set bo po co zmieniać coś co jest dobre ?
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

kolka 25" rozwiazalyby sprawuche :D
Pedro 47
Posty: 1533
Rejestracja: 15.10.2004 16:25:34
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pedro 47 »

Kto wie, kto wie... :D Tak po prawdzie koła powinny byc od 20" do 28" co jeden cal dajmy na to... Wtedy każdy znalazłby odpowiednie. Tylko gorzej z amortyzatorami i ramami do każdego wariantu ;) Utopia
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
wojtek1506
Posty: 441
Rejestracja: 14.10.2005 19:47:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: wojtek1506 »

A skoro juz jestesmy przy kołach, to jaką poleciacie opone na 24" do fr???
http://wojtekkrk.pinkbike.com/ -> zapraszam :)
Pedro 47
Posty: 1533
Rejestracja: 15.10.2004 16:25:34
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pedro 47 »

Kolega chyba chce BANA :D

Panaracer/High Roller
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości