SPV - jak to działa???

dedek FR
Posty: 57
Rejestracja: 18.01.2008 21:35:02
Kontakt:

SPV - jak to działa???

Post autor: dedek FR »

Jeśli temat już był to sory ale nie znalazłem. Mam damper swinegra 4-way coil z tą komorą spv. Powie mi ktoś jak to działa, to anty bujanie przy podjazdach bo podobno za to odpowiedzialna jest ta komora, to daje, a ja jakby nie mam tego "ustawionego" a skoro już jest taka możliwość a sie przydaje to fajnie żeby to pracowało. Wypowie się jakis posiadacz ????..????
My new bike !!!!

http://www.pinkbike.com/photo/2485666/
KrBiker87
Posty: 217
Rejestracja: 24.06.2006 15:25:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KrBiker87 »

Ja mam od niedawna Manitou Swinger 3-Way w Giancie VT i wsumie to tez nie wiem jak to dokładnie działa. No ale mam wentylek i im wiecej napompuje powietrza tym bardziej wzrasta siła tłumienia i kompresja, przy bardzo napompowanej komorze damper zaczyna chodzic dopiero przy duzych nierownosciach. Bogu dzięki mozna to tak ustawic ze nie buja a takze jest bardzo czuły na najmniejsze nierownosci :) Ale tak rozkminiam jak to działa i wydaje mi sie ze jest jakas ruchoma komora powietrzna ktora zwieksza cisnienie oleju w komorze olejowej i stąd ta zmiana tłumienia. Najlepiej jakby ktos sie wypowiedział kto to rozbierał na częsci :P
dedek FR
Posty: 57
Rejestracja: 18.01.2008 21:35:02
Kontakt:

Post autor: dedek FR »

No ale jak to ustawiasz że nie buja i jednocześnie jest czuły?? Bo z tego co wiem : ) to mam regulacje tłumienia (rebound) i to spv czyli objętość komory no i twardość sprężyną.
Damper nie dawno pompowałem na 120psi a w tym mam straszną sprężynę bo 650, ale nie o to sie rozchodzi, nie wiem kompletnie gdzie się to "uruchamia" ten "system" :(
My new bike !!!!

http://www.pinkbike.com/photo/2485666/
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Bombell ale to jest firmowa propaganda. Zero technicznych informacji. Sam starałem sie nie przedobrzac z cisnieniem w moim 4wayu.
Ogólnie dośc oczywiste jest, ze praktycznie każda platforma bezdzie wpływac na czułość zawieszenia(nie dam sobie za to głowy uciac ale platforma dziala na zasadzie zmiany krzywej pracy dampera a wiec nic dziwnego, ze praca moze nie byc zadowalajaca). Dopiero intristic podobno aby zachować czułość na małe nierównosci jest jakos zależny od siły/szybkosci uderzen i w pierwszej fazie skoku jest równie czuły(ale kto wie czy to tez nie jest bullshit. Przynajmniej nikt nie narzeka na prace zawieszki z intristic)).

Zreszta w produktach innych marek jest tak samo. Prosi zalecaja nie używanie platformy do dh (w fr w sumie az takiej czułosci nie trzeba).
KrBiker87
Posty: 217
Rejestracja: 24.06.2006 15:25:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KrBiker87 »

No powiem szczerze ze mnie jasna cholera brała jak to ustawiałem. Zakres regulacji między "słaba platforma-czyły" a "mocna platforma-zamula" jest bardzo mała. Warto podkreślić ze to czy wogole olej zacznie pracowac w srodku zalezy własnie od tego czy cokolwiek tam napompujemy. Mam na mysli ze np napompuje 50psi i platforma-tłumenie wogole sie nie uaktywnia a napompuje 55psi i zamula jak cholera, a to przeciez mikroskopijne 5 psi!!! :P Do tego trzeba jeszcze dołozyc fakt ze przy odkrecaniu zaworka zawsze uchodzi z 10-15psi. Wiec dopiero za jakims 10 razem udało mi sie tak to ustawic zeby nie bujało a jednak chodziło dosc płynie. Przy zupełnym braku powietrza w komorze SPV amor odbija jak RST bez tłumienia, wiec trzeba znalezc taki moment przy pompowaniu gdzie bedzie chodził bez większych oporów i głosniego "chlipania". Nie jest to takie proste ale trudne tez nie:P poprostu troche prób i błędów i napewno cos wyjdzie. Oczywiscie ja mowie o powietrznym Swingerze 3-Way wiadomo ze jest on bardziej tępy w działaniu niz sprezyna, ale miałem do czynienia z 4-Wayem coil i wiem ze przy złym ustawieniu moze chodzic jak drewno.
Daniel
Posty: 450
Rejestracja: 29.04.2004 17:45:26
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Daniel »

W SPV i innych systemach z platformą zawsze musisz wybrać kompromis między czułością, a bujaniem to tak samo jak między wytrzymałością a wagą :)
Wszystko zależy co robisz na rowerze, jeśli to typowe DH warto ustawić SPV na stosunkowo niskim poziomie (fajnie bo rowerem nie buja np na szybko pokonywanych długich zakrętach), a jeśli czasem pedałujesz pod górę to zgodnie z instrukcją producenta.
Zadowoleni klienci i dobre ceny ...
www.rowerowy.com

... na maile odpowiadamy zawsze
KrBiker87
Posty: 217
Rejestracja: 24.06.2006 15:25:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KrBiker87 »

Ale uwierzcie mi da sie to tak ustawić zeby chodziło optymalnie. Tylko trzeba wyczuć taki moment odpowiedni...zresztą to słychac jak głośno zasysa ten olej w środku. Ja swoj ustawiłem tak ze przy pierwszych 2 cm skoku chodzi na malutkim tłumieniu a im bardziej sie zgina tym sie powieksza i taka praca mi odpowiada bo jest czuły a nie ma efektu "katapulta" :P
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Daniel jakim rowerem ci buja na szybko pokonywanych zakretach? Jak buja to za malo kompresji jest.
topick
Posty: 529
Rejestracja: 29.05.2006 08:04:39
Kontakt:

Post autor: topick »

KrBiker87 pisze:. Oczywiscie ja mowie o powietrznym Swingerze 3-Way wiadomo ze jest on bardziej tępy w działaniu niz sprezyna, ale miałem do czynienia z 4-Wayem coil i wiem ze przy złym ustawieniu moze chodzic jak drewno.
Po swoich zabawach doszedlem do wniosku, ze jak bys nie ustawił i tak nie bedzie bujac :lol:
dedek FR pisze:Damper nie dawno pompowałem na 120psi a w tym mam straszną sprężynę bo 650, ale nie o to sie rozchodzi, nie wiem kompletnie gdzie się to "uruchamia" ten "system"
to musisz niezle przytyc. ja jezdze na 275-325 i tylko czasem dobijam :lol:
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
dedek FR
Posty: 57
Rejestracja: 18.01.2008 21:35:02
Kontakt:

Post autor: dedek FR »

Szkoda że manitou w ogóle sie za to chyba brało. Nie mogło by to być takie jak w DHX przekręcasz pokrętło "propedal" i chodzi jak ma chodzić. Myśłałem że to będzie troche łatwiejsze to ustawiane i dla tego pisałem ale z racji że trzeba sie z tym troche paprać i to bez mojej takiej wiedzy to zostawie jak jest a jak już bedzię pogoda ok pojade do serwisu jakiegoś i oni sie pobawią. Ale dzieki za wypowiedzi, przynajmniej wiem że nie musze się zastanawiac i pytać ludzi jak z tym zrobić bo sam chyba sobie i tak nie poradze :twisted:
My new bike !!!!

http://www.pinkbike.com/photo/2485666/
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

dedek FR uwierz mi DHXa też sie łatwo nie ustawia. Zreszta ja w airze tez mam 2 komory i musze sie tym bawic w rózne ustawienia, a jak sobie zachce lepszej kompresji w srodku skoku to pewnie bede musial rozgrzebac go i oleju dorzucic (chociaz nie wiem czy takie ingerencje były w intencji twórców)
Zaborowski1
Posty: 1952
Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zaborowski1 »

ja mam też spory problem z regulacją , bo mam Revoxa i regulacje w nim są też dość trudne i trzeba poświęcić sporo czasu żeby chodził jak trzeba , a możliwości ma ogromne !!
GG:13430637
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

dedek FR trzeba było kupic Rocco ;)

Zaborowski ja problemów z regulacja nie mam ale po prostu roboty troche było z wyczuciem co i jak ustawic. Jeszcze bede na wiosne małe zmiany w odbiciu ustawiał bo nie wiem czy szybciej nie powinienem dac ale to jeszcze jest na to czas.
dedek FR
Posty: 57
Rejestracja: 18.01.2008 21:35:02
Kontakt:

Post autor: dedek FR »

Dampera dostałem z ramką no i w zmiany sie nie bawie. Spaced jeżeli coś na tym sie znasz to popatrz na mój link w podpisie i jak myśłisz, mam tam dampera 200mm i 6" skoku a wersje 05r tych ram mają 216mm i 7" skoku. Jak myślisz dało by sie to tu wsadzić czy nie puści konstrukcja (wiem musiał byś widzieć na oczy) ale tak tylko z fotki wzrokowo, tylko nie mów "zapytaj producenta" :D Swoją drogą rocco drogi raczej jest jak już coś to raczej 5th bo względne ceny są 8) Aha a na ramce z DHX 5.0 jeździłem i jednak jest to prostsze niż w tych swingerach
My new bike !!!!

http://www.pinkbike.com/photo/2485666/
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Jezdziles ale nie ustawiałes od zera ;)
A stwierdzenie zapytaj producenta jest dosc dobre bo oni z reguły mówia co i jak ;)
A czy wejdzie to nie wiem bo ja nawet tej ramy nie poznaje. Ja bym nie eksperymentował. Zreszta dobrze ustawiony swinger fajnie pracuje.
dedek FR
Posty: 57
Rejestracja: 18.01.2008 21:35:02
Kontakt:

Post autor: dedek FR »

No fakt jeździłem na "gotowcu". I tak nie wiem gdzie znaleźć choćby przedstawiciela bo w PL nie ma także nic z tego. Tak nawiasem rama to Raleigh 3500 ram xt, którą polecam jak coś :)
My new bike !!!!

http://www.pinkbike.com/photo/2485666/
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

dedek FR piszesz do producenta w us. Maile nie spowalniaja w chwili wyjscia poza granice kraju ;)
sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

po pierwsze:
da sie tak bez wiekszych problemow ustawic zeby zawieszenie chodzilo plynnie, wybieralo male nierownosci inie bujalo na podjazdach. ja waze ok 70kg i mialem damper ze sprezynka 350 a cisnienie 50 psi i bylo miodzio (ramka 178mm skoku 1-zawias)

a co do samego dzialania SPV to w srodku dampera na koncu trzpienia jest takie "cos" co wyglada jak maly tloczek z komora powietrzna oddzielona uszczelkami od oleju i ten tloczek ma ustawione 0,6mm max skoku i jak sie pedaluje to ten tloczek ruszajac sie troche reguluje przplyw oleju przez otworki tlumika (blaszka z otorkami) i ot cala filozofia :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 24 gości