SPV - jak to działa???
SPV - jak to działa???
Jeśli temat już był to sory ale nie znalazłem. Mam damper swinegra 4-way coil z tą komorą spv. Powie mi ktoś jak to działa, to anty bujanie przy podjazdach bo podobno za to odpowiedzialna jest ta komora, to daje, a ja jakby nie mam tego "ustawionego" a skoro już jest taka możliwość a sie przydaje to fajnie żeby to pracowało. Wypowie się jakis posiadacz ????..????
My new bike !!!!
http://www.pinkbike.com/photo/2485666/
http://www.pinkbike.com/photo/2485666/
Ja mam od niedawna Manitou Swinger 3-Way w Giancie VT i wsumie to tez nie wiem jak to dokładnie działa. No ale mam wentylek i im wiecej napompuje powietrza tym bardziej wzrasta siła tłumienia i kompresja, przy bardzo napompowanej komorze damper zaczyna chodzic dopiero przy duzych nierownosciach. Bogu dzięki mozna to tak ustawic ze nie buja a takze jest bardzo czuły na najmniejsze nierownosci
Ale tak rozkminiam jak to działa i wydaje mi sie ze jest jakas ruchoma komora powietrzna ktora zwieksza cisnienie oleju w komorze olejowej i stąd ta zmiana tłumienia. Najlepiej jakby ktos sie wypowiedział kto to rozbierał na częsci :P

No ale jak to ustawiasz że nie buja i jednocześnie jest czuły?? Bo z tego co wiem : ) to mam regulacje tłumienia (rebound) i to spv czyli objętość komory no i twardość sprężyną.
Damper nie dawno pompowałem na 120psi a w tym mam straszną sprężynę bo 650, ale nie o to sie rozchodzi, nie wiem kompletnie gdzie się to "uruchamia" ten "system"
Damper nie dawno pompowałem na 120psi a w tym mam straszną sprężynę bo 650, ale nie o to sie rozchodzi, nie wiem kompletnie gdzie się to "uruchamia" ten "system"

My new bike !!!!
http://www.pinkbike.com/photo/2485666/
http://www.pinkbike.com/photo/2485666/
Bombell ale to jest firmowa propaganda. Zero technicznych informacji. Sam starałem sie nie przedobrzac z cisnieniem w moim 4wayu.
Ogólnie dośc oczywiste jest, ze praktycznie każda platforma bezdzie wpływac na czułość zawieszenia(nie dam sobie za to głowy uciac ale platforma dziala na zasadzie zmiany krzywej pracy dampera a wiec nic dziwnego, ze praca moze nie byc zadowalajaca). Dopiero intristic podobno aby zachować czułość na małe nierównosci jest jakos zależny od siły/szybkosci uderzen i w pierwszej fazie skoku jest równie czuły(ale kto wie czy to tez nie jest bullshit. Przynajmniej nikt nie narzeka na prace zawieszki z intristic)).
Zreszta w produktach innych marek jest tak samo. Prosi zalecaja nie używanie platformy do dh (w fr w sumie az takiej czułosci nie trzeba).
Ogólnie dośc oczywiste jest, ze praktycznie każda platforma bezdzie wpływac na czułość zawieszenia(nie dam sobie za to głowy uciac ale platforma dziala na zasadzie zmiany krzywej pracy dampera a wiec nic dziwnego, ze praca moze nie byc zadowalajaca). Dopiero intristic podobno aby zachować czułość na małe nierównosci jest jakos zależny od siły/szybkosci uderzen i w pierwszej fazie skoku jest równie czuły(ale kto wie czy to tez nie jest bullshit. Przynajmniej nikt nie narzeka na prace zawieszki z intristic)).
Zreszta w produktach innych marek jest tak samo. Prosi zalecaja nie używanie platformy do dh (w fr w sumie az takiej czułosci nie trzeba).
No powiem szczerze ze mnie jasna cholera brała jak to ustawiałem. Zakres regulacji między "słaba platforma-czyły" a "mocna platforma-zamula" jest bardzo mała. Warto podkreślić ze to czy wogole olej zacznie pracowac w srodku zalezy własnie od tego czy cokolwiek tam napompujemy. Mam na mysli ze np napompuje 50psi i platforma-tłumenie wogole sie nie uaktywnia a napompuje 55psi i zamula jak cholera, a to przeciez mikroskopijne 5 psi!!! :P Do tego trzeba jeszcze dołozyc fakt ze przy odkrecaniu zaworka zawsze uchodzi z 10-15psi. Wiec dopiero za jakims 10 razem udało mi sie tak to ustawic zeby nie bujało a jednak chodziło dosc płynie. Przy zupełnym braku powietrza w komorze SPV amor odbija jak RST bez tłumienia, wiec trzeba znalezc taki moment przy pompowaniu gdzie bedzie chodził bez większych oporów i głosniego "chlipania". Nie jest to takie proste ale trudne tez nie:P poprostu troche prób i błędów i napewno cos wyjdzie. Oczywiscie ja mowie o powietrznym Swingerze 3-Way wiadomo ze jest on bardziej tępy w działaniu niz sprezyna, ale miałem do czynienia z 4-Wayem coil i wiem ze przy złym ustawieniu moze chodzic jak drewno.
W SPV i innych systemach z platformą zawsze musisz wybrać kompromis między czułością, a bujaniem to tak samo jak między wytrzymałością a wagą 
Wszystko zależy co robisz na rowerze, jeśli to typowe DH warto ustawić SPV na stosunkowo niskim poziomie (fajnie bo rowerem nie buja np na szybko pokonywanych długich zakrętach), a jeśli czasem pedałujesz pod górę to zgodnie z instrukcją producenta.

Wszystko zależy co robisz na rowerze, jeśli to typowe DH warto ustawić SPV na stosunkowo niskim poziomie (fajnie bo rowerem nie buja np na szybko pokonywanych długich zakrętach), a jeśli czasem pedałujesz pod górę to zgodnie z instrukcją producenta.
Zadowoleni klienci i dobre ceny ...
www.rowerowy.com
... na maile odpowiadamy zawsze
www.rowerowy.com
... na maile odpowiadamy zawsze
Ale uwierzcie mi da sie to tak ustawić zeby chodziło optymalnie. Tylko trzeba wyczuć taki moment odpowiedni...zresztą to słychac jak głośno zasysa ten olej w środku. Ja swoj ustawiłem tak ze przy pierwszych 2 cm skoku chodzi na malutkim tłumieniu a im bardziej sie zgina tym sie powieksza i taka praca mi odpowiada bo jest czuły a nie ma efektu "katapulta" :P
Po swoich zabawach doszedlem do wniosku, ze jak bys nie ustawił i tak nie bedzie bujacKrBiker87 pisze:. Oczywiscie ja mowie o powietrznym Swingerze 3-Way wiadomo ze jest on bardziej tępy w działaniu niz sprezyna, ale miałem do czynienia z 4-Wayem coil i wiem ze przy złym ustawieniu moze chodzic jak drewno.

to musisz niezle przytyc. ja jezdze na 275-325 i tylko czasem dobijamdedek FR pisze:Damper nie dawno pompowałem na 120psi a w tym mam straszną sprężynę bo 650, ale nie o to sie rozchodzi, nie wiem kompletnie gdzie się to "uruchamia" ten "system"

sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
Szkoda że manitou w ogóle sie za to chyba brało. Nie mogło by to być takie jak w DHX przekręcasz pokrętło "propedal" i chodzi jak ma chodzić. Myśłałem że to będzie troche łatwiejsze to ustawiane i dla tego pisałem ale z racji że trzeba sie z tym troche paprać i to bez mojej takiej wiedzy to zostawie jak jest a jak już bedzię pogoda ok pojade do serwisu jakiegoś i oni sie pobawią. Ale dzieki za wypowiedzi, przynajmniej wiem że nie musze się zastanawiac i pytać ludzi jak z tym zrobić bo sam chyba sobie i tak nie poradze 

My new bike !!!!
http://www.pinkbike.com/photo/2485666/
http://www.pinkbike.com/photo/2485666/
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dampera dostałem z ramką no i w zmiany sie nie bawie. Spaced jeżeli coś na tym sie znasz to popatrz na mój link w podpisie i jak myśłisz, mam tam dampera 200mm i 6" skoku a wersje 05r tych ram mają 216mm i 7" skoku. Jak myślisz dało by sie to tu wsadzić czy nie puści konstrukcja (wiem musiał byś widzieć na oczy) ale tak tylko z fotki wzrokowo, tylko nie mów "zapytaj producenta"
Swoją drogą rocco drogi raczej jest jak już coś to raczej 5th bo względne ceny są
Aha a na ramce z DHX 5.0 jeździłem i jednak jest to prostsze niż w tych swingerach


My new bike !!!!
http://www.pinkbike.com/photo/2485666/
http://www.pinkbike.com/photo/2485666/
po pierwsze:
da sie tak bez wiekszych problemow ustawic zeby zawieszenie chodzilo plynnie, wybieralo male nierownosci inie bujalo na podjazdach. ja waze ok 70kg i mialem damper ze sprezynka 350 a cisnienie 50 psi i bylo miodzio (ramka 178mm skoku 1-zawias)
a co do samego dzialania SPV to w srodku dampera na koncu trzpienia jest takie "cos" co wyglada jak maly tloczek z komora powietrzna oddzielona uszczelkami od oleju i ten tloczek ma ustawione 0,6mm max skoku i jak sie pedaluje to ten tloczek ruszajac sie troche reguluje przplyw oleju przez otworki tlumika (blaszka z otorkami) i ot cala filozofia
da sie tak bez wiekszych problemow ustawic zeby zawieszenie chodzilo plynnie, wybieralo male nierownosci inie bujalo na podjazdach. ja waze ok 70kg i mialem damper ze sprezynka 350 a cisnienie 50 psi i bylo miodzio (ramka 178mm skoku 1-zawias)
a co do samego dzialania SPV to w srodku dampera na koncu trzpienia jest takie "cos" co wyglada jak maly tloczek z komora powietrzna oddzielona uszczelkami od oleju i ten tloczek ma ustawione 0,6mm max skoku i jak sie pedaluje to ten tloczek ruszajac sie troche reguluje przplyw oleju przez otworki tlumika (blaszka z otorkami) i ot cala filozofia

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości