Banshee Legend Mk 1
Banshee Legend Mk 1
Witam!
Nie ma info na stronie głównej więc trza na forum napisać że Legend wchodzi w fazę testów. 50 rierów dostanie ramkę do testowania , oto ich lista (cześciowo niekompletna ale tylko to znalazłem) :
First Name Last Name Brand Country
proto Keith Scott Ban/Mythic UK
proto Simon Cardone banshee FRA
proto Marcelo Gutierrez banshee COL
1 Dalen Stanley banshee CAN
2 Shin Lee banshee CAN
3 Jeremy Holdorff banshee USA
8 Curt Clemetson banshee USA
9 Rachel Bauer banshee USA
10 Kenneth Howard Mythc UK
11 Jay MacNeil Ban/Mythic CAN
12 Andrew Dickson Mythic UK
13 David Hansen banshee CAN
14 Steven Abell banshee CAN
15 Steve Mathews banshee AUS
16 Markolf Berchtold banshee BRA
17 Roman Kolbin banshee RUS
18 Alessio Ciciriello banshee ITA
19 Marco Smeriglio banshee ITA
20 Francesco Corrente banshee ITA
21 Luigi Ferdusi banshee ITA
22 Dave Heatherington banshee AUS
23 Kristina Shiel banshee AUS
24 Marcelo Gutierrez banshee COL
27 Jason Seong Ju banshee KOR
28 Doron Catoni banshee BRA
29 Volkmar Berchtold banshee BRA
30 Leandro Campovilla banshee BRA
31 Bruno Spader banshee BRA
32 Leofacia Baptista banshee BRA
34 Knut-Ove Kvarme banshee NOR
35 Jason Tan banshee MAS
37 Jared Wilson banshee AUS
39 Diogo Goncalves banshee BRA
41 Jason Boone banshee USA
43 Guy Gibbs banshee NOR
44 Caio Sadocco banshee BRA
46 Colin Godby banshee USA
47 Gabriel Napole banshee BRA
48 Junior Soroca banshee BRA
50 Aaron Neumann Mythic UK
geometria ramki:
http://www.sicklines.com/news-images/le ... ometry.jpg
zdjęcia z budowy:
http://bansheebikes.blogspot.com/search/label/Legend
więcej fotek:
http://www.sicklines.com/2008/03/13/ban ... gend-mk-i/
filmik z pracą zawieszenia i obrót ramki:
http://bansheebikes.blogspot.com/2007/1 ... egend.html
Ramka trafi do sprzedaży w 2009 roku cena pewnie niemała, ale ja już zaczynam odkładać z pesnji ;)
Pozdro
Nie ma info na stronie głównej więc trza na forum napisać że Legend wchodzi w fazę testów. 50 rierów dostanie ramkę do testowania , oto ich lista (cześciowo niekompletna ale tylko to znalazłem) :
First Name Last Name Brand Country
proto Keith Scott Ban/Mythic UK
proto Simon Cardone banshee FRA
proto Marcelo Gutierrez banshee COL
1 Dalen Stanley banshee CAN
2 Shin Lee banshee CAN
3 Jeremy Holdorff banshee USA
8 Curt Clemetson banshee USA
9 Rachel Bauer banshee USA
10 Kenneth Howard Mythc UK
11 Jay MacNeil Ban/Mythic CAN
12 Andrew Dickson Mythic UK
13 David Hansen banshee CAN
14 Steven Abell banshee CAN
15 Steve Mathews banshee AUS
16 Markolf Berchtold banshee BRA
17 Roman Kolbin banshee RUS
18 Alessio Ciciriello banshee ITA
19 Marco Smeriglio banshee ITA
20 Francesco Corrente banshee ITA
21 Luigi Ferdusi banshee ITA
22 Dave Heatherington banshee AUS
23 Kristina Shiel banshee AUS
24 Marcelo Gutierrez banshee COL
27 Jason Seong Ju banshee KOR
28 Doron Catoni banshee BRA
29 Volkmar Berchtold banshee BRA
30 Leandro Campovilla banshee BRA
31 Bruno Spader banshee BRA
32 Leofacia Baptista banshee BRA
34 Knut-Ove Kvarme banshee NOR
35 Jason Tan banshee MAS
37 Jared Wilson banshee AUS
39 Diogo Goncalves banshee BRA
41 Jason Boone banshee USA
43 Guy Gibbs banshee NOR
44 Caio Sadocco banshee BRA
46 Colin Godby banshee USA
47 Gabriel Napole banshee BRA
48 Junior Soroca banshee BRA
50 Aaron Neumann Mythic UK
geometria ramki:
http://www.sicklines.com/news-images/le ... ometry.jpg
zdjęcia z budowy:
http://bansheebikes.blogspot.com/search/label/Legend
więcej fotek:
http://www.sicklines.com/2008/03/13/ban ... gend-mk-i/
filmik z pracą zawieszenia i obrót ramki:
http://bansheebikes.blogspot.com/2007/1 ... egend.html
Ramka trafi do sprzedaży w 2009 roku cena pewnie niemała, ale ja już zaczynam odkładać z pesnji ;)
Pozdro
Co według Ciebie jest wyznacznikiem fajnej ramy??A co niby jest w tej ramce takiego fajnego i nowoczesnego ? Nic.
Banshee,firma z tradycjami (jak do tej pory topowy model był raczej do walenia dropów a nie do ścigania także nie ma co porównywać), wypuści ramkę, którą (według nich) opracowywała przez kilka lat, ręcznie robiona, 50 riderów z całego świata będzie ją przez rok testować żeby wyeliminować niedociągnięcia, wizualnie też bez zarzutu, poza tym ok 3,8kg bez dampera to nie jest zły wynik.
Brakuje może pływającego zacisku (chociaż może nie jest potrzebny,musiałby się wypowiedzieć jakiś technik).
W moim wypadku (o ile konsewentnie bede zbierał i jej cena nie będzie się składała z 5 cyfr), wypady w góry, starty w zawodach ale bez jakiegoś hardcoru, byłaby to ramka, która by służyła mi aż do końca uprawiania naszego , pięknego sportu

Pozdro
przeczytaj sobie o niej na blogu banszita do ktorego link masz podany to zobaczysz co w niej takiego ciekawego. tak wedlog mnie ciekawy jest sam fakt ze firma ktora do tej pory produkowala sprzet do szeroko pojetego freeridingu zabrala sie za projekktowanie ram stricte racingowych; vide rampant. posuniecie dosc znaczace dla rozwoju firmy bo kompletnie zmienia cele firmy. i jeszcze jedno zauwazcie za na fotach ramy jest wyrazne logo Pacific, widac ze nie wstydza sie kto jest producentem ramy a to tez o czyms swiadczy.A co niby jest w tej ramce takiego fajnego i nowoczesnego ? Nic.
Zwykła rama jakich wiele. Prawdopodobnie ładnie wykonana ( ze zdjęć oceniając ) j ciężka do tego
tak BTW jak mozna nie lubic Banshee ??
ok, przeczytałem ( już poprzednio ) i nadal nie widzę nic specjalnego. Firmy produkujące ramy testują swoje wyroby na zawodnikach ( normalne, wystarczy obejrzeć rowery na PŚ ). Banshee się tym pochwaliło - ok. I co z tego ?
Wrażenie ma na mnie zrobić fakt, że Banshee zmienia kierunek rozwoju ? LOL
Rama jedna z wielu, do tego ciężka jak na racingową ( i kg różnicy to jest dużo w DH ). Absolutnie żadnych rewolucyjnych rozwiązań. Ładna, tylko co z tego ?
Wrażenie ma na mnie zrobić fakt, że Banshee zmienia kierunek rozwoju ? LOL
Rama jedna z wielu, do tego ciężka jak na racingową ( i kg różnicy to jest dużo w DH ). Absolutnie żadnych rewolucyjnych rozwiązań. Ładna, tylko co z tego ?
A co teraz (oprócz nowych rozwiązań w gear boxach) można wymyśleć??
Popatrz na Intensea M3 ( http://www.intense-pl.com/pl/aWRfcm93ZX ... owery.html ),kosztuje ponad 8 tysięcy a też (według mnie) nic wymyślnego tam nie ma.
Obie firmy są kultowe, Intense rozwija cały czas swoją sprawdzoną konstrukcję, Banshee wchodzi z czymś zupełnie nowym i może to jest jakiś tam element do podniety, że firma robiąca ramki pancerne do ciężkiego FR idzie w innym kierunku i troche trwało zanim opracowali ramkę stworzoną do DH i szczegółowo dopracowaną.
Nie mam zamiaru wychwalać jej pod niebiosa bo na razie są tylko zdjęcia, ale to co widzimy + firma (nie dla wszystkich) + zastosowane rozwiązania (będące standardem w najlepszych ramach na świecie) czyni tą ramę potencjalnym cudem na dwóch kółkach
Także wyluzuj i pokaż co dla Ciebie jest wyjątkowe w innych ramach.
Pozdro
Popatrz na Intensea M3 ( http://www.intense-pl.com/pl/aWRfcm93ZX ... owery.html ),kosztuje ponad 8 tysięcy a też (według mnie) nic wymyślnego tam nie ma.
Obie firmy są kultowe, Intense rozwija cały czas swoją sprawdzoną konstrukcję, Banshee wchodzi z czymś zupełnie nowym i może to jest jakiś tam element do podniety, że firma robiąca ramki pancerne do ciężkiego FR idzie w innym kierunku i troche trwało zanim opracowali ramkę stworzoną do DH i szczegółowo dopracowaną.
Nie mam zamiaru wychwalać jej pod niebiosa bo na razie są tylko zdjęcia, ale to co widzimy + firma (nie dla wszystkich) + zastosowane rozwiązania (będące standardem w najlepszych ramach na świecie) czyni tą ramę potencjalnym cudem na dwóch kółkach

Także wyluzuj i pokaż co dla Ciebie jest wyjątkowe w innych ramach.
Pozdro
Steel kult banshee zostanie i troche na tym kasy jeszcze firma nabije. Widzialem jak sie na mtbr ludzie podniecali recka tej lzejszej ramy do fr kiedy jakos szczególnie wybitna nie była.
Legend jest nawet ładny z pkt widzenia geo ale to po prostu kolejny dobry rower na rynku, nie wyróznia sie niczym szczególnym.
Legend jest nawet ładny z pkt widzenia geo ale to po prostu kolejny dobry rower na rynku, nie wyróznia sie niczym szczególnym.
Spaced zgadzam się z tobą prawie całkowicie.
Poprostu ramka jest bardzo ładna, ale z wyjątkiem Nicolaia, Hondy i paru firm amerykańskich, które produkują ramy "udziwnione" (np.Brooklyn) ciężko o jakieś rewolucyjne rozwiązania w nowych ramkach. decyduja teraz szcegóły , które sprawiają że ramka się dobrze prowadzi i ładnie pracuje. Plus do tego element kultu Banshee, jak to napisał Spaced , który dodaje troche smaku tej ramce.
Zobaczymy za rok jak wejdzie ramka do produkcji.
Pozdro
Poprostu ramka jest bardzo ładna, ale z wyjątkiem Nicolaia, Hondy i paru firm amerykańskich, które produkują ramy "udziwnione" (np.Brooklyn) ciężko o jakieś rewolucyjne rozwiązania w nowych ramkach. decyduja teraz szcegóły , które sprawiają że ramka się dobrze prowadzi i ładnie pracuje. Plus do tego element kultu Banshee, jak to napisał Spaced , który dodaje troche smaku tej ramce.
Zobaczymy za rok jak wejdzie ramka do produkcji.
Pozdro
Cesiu ale np. Commencal ma ewolucje zawieszenia VTT Sunna i rower bardzo skocznie pracuje + bajery z regulowanym katem głowki i długoscia cs, Iron Horse ma DW linka, Foes i Corsair maja przełozenie 2:1, Lapierre i Intense maja super lekkie ramy. Jest jeszcze sporo firm o których mozna cos konkretnego powiedziec, a o tej banshee wlasnie nie do konca i to mnie boli.
W sumie podoba mi sie ten rower ale nie kupiłbym go tak samo jak nie kupiłbym np. Tomaca, który dla mnie niczym sie nie rózni od Commencala czy Turnera tyle, ze ma pare bajerów mniej.
W sumie podoba mi sie ten rower ale nie kupiłbym go tak samo jak nie kupiłbym np. Tomaca, który dla mnie niczym sie nie rózni od Commencala czy Turnera tyle, ze ma pare bajerów mniej.
Foes i Intense powalają cenami (zwłaszcza Foes) , nie wiem jak pozostałe, które wymieniłeś, jeżeli różnica w cenie jest warta dopłacenia do tych nowinek technicznych to nie pozostaje mi nic innego jak tylko przyznać Ci rację 

Peace!!

Ta ramka to poprostu (mam nadzieje) kawał dobrej roboty projektantów i biorąc pod uwagę ceny dotychczasowych ram banshee, będzie troszkę tańsza od tych, które wymiełeś.Fajna ramka + kult firmy, działa cuda, ja temu uległemSpaced pisze:Jest jeszcze sporo firm o których mozna cos konkretnego powiedziec, a o tej banshee wlasnie nie do konca

Peace!!
Cesiu no jak bedzie tansza to to bedzie to cos o czym mozna powiedziec.
A intense i Foes to inna półka cenowa(foes ponad 500$ drozszy).
Lapierra sam mam kontakt na bardzo dobre ceny, wrecz nieporównywalne z konkurencja, a iron horsy mozna miec w swietnej cenie z us.
Corsair Maelstrom to 6000zl za rame z damperem wiec tez niezle.
Commencala ma wersje ze słabszym osprzetem w dobrych cenach.
Ale jak mówisz, ze bedzie dobra cena i dostepne w kraju to pewnie sporo ich zejdzie u nas w kraju.
A intense i Foes to inna półka cenowa(foes ponad 500$ drozszy).
Lapierra sam mam kontakt na bardzo dobre ceny, wrecz nieporównywalne z konkurencja, a iron horsy mozna miec w swietnej cenie z us.
Corsair Maelstrom to 6000zl za rame z damperem wiec tez niezle.
Commencala ma wersje ze słabszym osprzetem w dobrych cenach.
Ale jak mówisz, ze bedzie dobra cena i dostepne w kraju to pewnie sporo ich zejdzie u nas w kraju.
znowu widze rame z dośc dużym przełożeniem, bo ten damper ma tam max 222mm jak nie 215mm, ale wreszcie skończyli z jednoosiowcem, jeszcze tylko jakby nie mulic tej zawiechy swingerem...
a powiedz mi czym się rózni ten cały dw-link od np cypox-a? pomijając długości linków, mocowanie dampera, to zasada działania jest taka sama, w tym samym kierunku sie łączniki poruszają, więc wszystkie IH, DC (te z cypox), gianty (te z maestro), zumbi f44, karpiele, ta "banszi" mają te same zawieszenie i tyle
a ja osobiście nie kupiłbym tego "banszi", po tym jak w scream-ie zbiornik dampera (swinger x6) uderza w rame przy dobiciu (czy tam wykorzystaniu całego skoku), a mosty udeżają w zacisk (mimo, ze da się go tak żeby wystawał do przodu) to jakoś nie mam zaufania do tej firmy
a powiedz mi czym się rózni ten cały dw-link od np cypox-a? pomijając długości linków, mocowanie dampera, to zasada działania jest taka sama, w tym samym kierunku sie łączniki poruszają, więc wszystkie IH, DC (te z cypox), gianty (te z maestro), zumbi f44, karpiele, ta "banszi" mają te same zawieszenie i tyle
a ja osobiście nie kupiłbym tego "banszi", po tym jak w scream-ie zbiornik dampera (swinger x6) uderza w rame przy dobiciu (czy tam wykorzystaniu całego skoku), a mosty udeżają w zacisk (mimo, ze da się go tak żeby wystawał do przodu) to jakoś nie mam zaufania do tej firmy
http://www.pinkbike.com/photo/1612744
Liwcio nowy swinger juz nie muli.
Liwcio do cholery róznice w długosci linków, mocowanie dampera i kształt krzywej zawieszenia to wlasnie to co wpływa na prace. To, ze jak bedziesz sobie kredkami rysował na kartce to wyjdzie podobnie nie znaczy, ze w praktyce jest tak samo.
Np. FPS2 w lapierre i VPP w santa to w teori to samo. Patent w stanach na vpp nie pozwala FPS2 wejsc na rynek, a jakos santa jest miekka i sunie po ziemi, a fps2 stabilniejsze i skoczniejsze lecz nie tak miekkie.(Bo wzgledem siebie linki poruszaja sie tak samo, ale wzgledem zewnetrznego pkt odniesienia odwrotnie).
A co do samego dw to np. róznica jest taka, ze do sundayów stosuje sie inne dhxy, z mniejszym tłumieniem kompresji wiec charakterystyka zawieszenia jest raczej mocno odmienna bo taki bajer dla picu raczej nie jest nikomu szczególnie wygodny.
A co do pkt obrotu to maestro i Glory ma jesli sie nie myle w odwrotnych kierunkach obrót(nie pamietam czy wzgledem siebie czy zewnetrznego pktu odniesienia ale chyba to drugie). Ogólnie to co piszesz swiadczy o tym, ze kapke mało chyba o zawieszeniu wiesz.
Pomijam fakt, ze chyba nie jezdziles na niczym oprócz cyphoxa skoro tak twierdzisz bo róznice sa wyczuwalne.
Liwcio do cholery róznice w długosci linków, mocowanie dampera i kształt krzywej zawieszenia to wlasnie to co wpływa na prace. To, ze jak bedziesz sobie kredkami rysował na kartce to wyjdzie podobnie nie znaczy, ze w praktyce jest tak samo.
Np. FPS2 w lapierre i VPP w santa to w teori to samo. Patent w stanach na vpp nie pozwala FPS2 wejsc na rynek, a jakos santa jest miekka i sunie po ziemi, a fps2 stabilniejsze i skoczniejsze lecz nie tak miekkie.(Bo wzgledem siebie linki poruszaja sie tak samo, ale wzgledem zewnetrznego pkt odniesienia odwrotnie).
A co do samego dw to np. róznica jest taka, ze do sundayów stosuje sie inne dhxy, z mniejszym tłumieniem kompresji wiec charakterystyka zawieszenia jest raczej mocno odmienna bo taki bajer dla picu raczej nie jest nikomu szczególnie wygodny.
A co do pkt obrotu to maestro i Glory ma jesli sie nie myle w odwrotnych kierunkach obrót(nie pamietam czy wzgledem siebie czy zewnetrznego pktu odniesienia ale chyba to drugie). Ogólnie to co piszesz swiadczy o tym, ze kapke mało chyba o zawieszeniu wiesz.
Pomijam fakt, ze chyba nie jezdziles na niczym oprócz cyphoxa skoro tak twierdzisz bo róznice sa wyczuwalne.
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
"Liwcio" ale bajdy opowiadasz o tym uderzaniu w Banshee zbiornika dampera o ramę. Wierutna bzdura!
No może jak ktoś zamontuje damper jak blondynka, to mu się uda taka bzdurna sytuacja. Przy prawidłowo zamocowanym damperze o właściwej długości nie ma szans na taki przypadek!
No może jak ktoś zamontuje damper jak blondynka, to mu się uda taka bzdurna sytuacja. Przy prawidłowo zamocowanym damperze o właściwej długości nie ma szans na taki przypadek!
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości