Banshee Legend Mk 1

Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Banshee Legend Mk 1

Post autor: Cesiu »

Witam!

Nie ma info na stronie głównej więc trza na forum napisać że Legend wchodzi w fazę testów. 50 rierów dostanie ramkę do testowania , oto ich lista (cześciowo niekompletna ale tylko to znalazłem) :

First Name Last Name Brand Country
proto Keith Scott Ban/Mythic UK
proto Simon Cardone banshee FRA
proto Marcelo Gutierrez banshee COL
1 Dalen Stanley banshee CAN
2 Shin Lee banshee CAN
3 Jeremy Holdorff banshee USA
8 Curt Clemetson banshee USA
9 Rachel Bauer banshee USA
10 Kenneth Howard Mythc UK
11 Jay MacNeil Ban/Mythic CAN
12 Andrew Dickson Mythic UK
13 David Hansen banshee CAN
14 Steven Abell banshee CAN
15 Steve Mathews banshee AUS
16 Markolf Berchtold banshee BRA
17 Roman Kolbin banshee RUS
18 Alessio Ciciriello banshee ITA
19 Marco Smeriglio banshee ITA
20 Francesco Corrente banshee ITA
21 Luigi Ferdusi banshee ITA
22 Dave Heatherington banshee AUS
23 Kristina Shiel banshee AUS
24 Marcelo Gutierrez banshee COL
27 Jason Seong Ju banshee KOR
28 Doron Catoni banshee BRA
29 Volkmar Berchtold banshee BRA
30 Leandro Campovilla banshee BRA
31 Bruno Spader banshee BRA
32 Leofacia Baptista banshee BRA
34 Knut-Ove Kvarme banshee NOR
35 Jason Tan banshee MAS
37 Jared Wilson banshee AUS
39 Diogo Goncalves banshee BRA
41 Jason Boone banshee USA
43 Guy Gibbs banshee NOR
44 Caio Sadocco banshee BRA
46 Colin Godby banshee USA
47 Gabriel Napole banshee BRA
48 Junior Soroca banshee BRA
50 Aaron Neumann Mythic UK

geometria ramki:
http://www.sicklines.com/news-images/le ... ometry.jpg

zdjęcia z budowy:
http://bansheebikes.blogspot.com/search/label/Legend

więcej fotek:
http://www.sicklines.com/2008/03/13/ban ... gend-mk-i/

filmik z pracą zawieszenia i obrót ramki:
http://bansheebikes.blogspot.com/2007/1 ... egend.html

Ramka trafi do sprzedaży w 2009 roku cena pewnie niemała, ale ja już zaczynam odkładać z pesnji ;)

Pozdro
Pedro 47
Posty: 1533
Rejestracja: 15.10.2004 16:25:34
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pedro 47 »

Niby fajna ale to Banshee, którego notabene nigdy nie lubiałem. 4,76kg z Damperem nienajgorzej ale... Mamy 2008 rok a nie 2003.
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
Steel
Posty: 266
Rejestracja: 25.07.2007 11:59:43
Kontakt:

Post autor: Steel »

A co niby jest w tej ramce takiego fajnego i nowoczesnego ? Nic.

Zwykła rama jakich wiele. Prawdopodobnie ładnie wykonana ( ze zdjęć oceniając ) j ciężka do tego
Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cesiu »

A co niby jest w tej ramce takiego fajnego i nowoczesnego ? Nic.
Co według Ciebie jest wyznacznikiem fajnej ramy??

Banshee,firma z tradycjami (jak do tej pory topowy model był raczej do walenia dropów a nie do ścigania także nie ma co porównywać), wypuści ramkę, którą (według nich) opracowywała przez kilka lat, ręcznie robiona, 50 riderów z całego świata będzie ją przez rok testować żeby wyeliminować niedociągnięcia, wizualnie też bez zarzutu, poza tym ok 3,8kg bez dampera to nie jest zły wynik.
Brakuje może pływającego zacisku (chociaż może nie jest potrzebny,musiałby się wypowiedzieć jakiś technik).

W moim wypadku (o ile konsewentnie bede zbierał i jej cena nie będzie się składała z 5 cyfr), wypady w góry, starty w zawodach ale bez jakiegoś hardcoru, byłaby to ramka, która by służyła mi aż do końca uprawiania naszego , pięknego sportu ;)

Pozdro
muras
Posty: 662
Rejestracja: 26.02.2006 18:19:38
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: muras »

A co niby jest w tej ramce takiego fajnego i nowoczesnego ? Nic.

Zwykła rama jakich wiele. Prawdopodobnie ładnie wykonana ( ze zdjęć oceniając ) j ciężka do tego
przeczytaj sobie o niej na blogu banszita do ktorego link masz podany to zobaczysz co w niej takiego ciekawego. tak wedlog mnie ciekawy jest sam fakt ze firma ktora do tej pory produkowala sprzet do szeroko pojetego freeridingu zabrala sie za projekktowanie ram stricte racingowych; vide rampant. posuniecie dosc znaczace dla rozwoju firmy bo kompletnie zmienia cele firmy. i jeszcze jedno zauwazcie za na fotach ramy jest wyrazne logo Pacific, widac ze nie wstydza sie kto jest producentem ramy a to tez o czyms swiadczy.
tak BTW jak mozna nie lubic Banshee ??
Steel
Posty: 266
Rejestracja: 25.07.2007 11:59:43
Kontakt:

Post autor: Steel »

ok, przeczytałem ( już poprzednio ) i nadal nie widzę nic specjalnego. Firmy produkujące ramy testują swoje wyroby na zawodnikach ( normalne, wystarczy obejrzeć rowery na PŚ ). Banshee się tym pochwaliło - ok. I co z tego ?
Wrażenie ma na mnie zrobić fakt, że Banshee zmienia kierunek rozwoju ? LOL

Rama jedna z wielu, do tego ciężka jak na racingową ( i kg różnicy to jest dużo w DH ). Absolutnie żadnych rewolucyjnych rozwiązań. Ładna, tylko co z tego ?
Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cesiu »

A co teraz (oprócz nowych rozwiązań w gear boxach) można wymyśleć??

Popatrz na Intensea M3 ( http://www.intense-pl.com/pl/aWRfcm93ZX ... owery.html ),kosztuje ponad 8 tysięcy a też (według mnie) nic wymyślnego tam nie ma.

Obie firmy są kultowe, Intense rozwija cały czas swoją sprawdzoną konstrukcję, Banshee wchodzi z czymś zupełnie nowym i może to jest jakiś tam element do podniety, że firma robiąca ramki pancerne do ciężkiego FR idzie w innym kierunku i troche trwało zanim opracowali ramkę stworzoną do DH i szczegółowo dopracowaną.

Nie mam zamiaru wychwalać jej pod niebiosa bo na razie są tylko zdjęcia, ale to co widzimy + firma (nie dla wszystkich) + zastosowane rozwiązania (będące standardem w najlepszych ramach na świecie) czyni tą ramę potencjalnym cudem na dwóch kółkach ;)

Także wyluzuj i pokaż co dla Ciebie jest wyjątkowe w innych ramach.

Pozdro
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel kult banshee zostanie i troche na tym kasy jeszcze firma nabije. Widzialem jak sie na mtbr ludzie podniecali recka tej lzejszej ramy do fr kiedy jakos szczególnie wybitna nie była.
Legend jest nawet ładny z pkt widzenia geo ale to po prostu kolejny dobry rower na rynku, nie wyróznia sie niczym szczególnym.
Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cesiu »

Spaced zgadzam się z tobą prawie całkowicie.

Poprostu ramka jest bardzo ładna, ale z wyjątkiem Nicolaia, Hondy i paru firm amerykańskich, które produkują ramy "udziwnione" (np.Brooklyn) ciężko o jakieś rewolucyjne rozwiązania w nowych ramkach. decyduja teraz szcegóły , które sprawiają że ramka się dobrze prowadzi i ładnie pracuje. Plus do tego element kultu Banshee, jak to napisał Spaced , który dodaje troche smaku tej ramce.

Zobaczymy za rok jak wejdzie ramka do produkcji.

Pozdro
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Cesiu ale np. Commencal ma ewolucje zawieszenia VTT Sunna i rower bardzo skocznie pracuje + bajery z regulowanym katem głowki i długoscia cs, Iron Horse ma DW linka, Foes i Corsair maja przełozenie 2:1, Lapierre i Intense maja super lekkie ramy. Jest jeszcze sporo firm o których mozna cos konkretnego powiedziec, a o tej banshee wlasnie nie do konca i to mnie boli.
W sumie podoba mi sie ten rower ale nie kupiłbym go tak samo jak nie kupiłbym np. Tomaca, który dla mnie niczym sie nie rózni od Commencala czy Turnera tyle, ze ma pare bajerów mniej.
Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cesiu »

Foes i Intense powalają cenami (zwłaszcza Foes) , nie wiem jak pozostałe, które wymieniłeś, jeżeli różnica w cenie jest warta dopłacenia do tych nowinek technicznych to nie pozostaje mi nic innego jak tylko przyznać Ci rację ;)

Spaced pisze:Jest jeszcze sporo firm o których mozna cos konkretnego powiedziec, a o tej banshee wlasnie nie do konca
Ta ramka to poprostu (mam nadzieje) kawał dobrej roboty projektantów i biorąc pod uwagę ceny dotychczasowych ram banshee, będzie troszkę tańsza od tych, które wymiełeś.Fajna ramka + kult firmy, działa cuda, ja temu uległem :)

Peace!!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Cesiu no jak bedzie tansza to to bedzie to cos o czym mozna powiedziec.
A intense i Foes to inna półka cenowa(foes ponad 500$ drozszy).
Lapierra sam mam kontakt na bardzo dobre ceny, wrecz nieporównywalne z konkurencja, a iron horsy mozna miec w swietnej cenie z us.
Corsair Maelstrom to 6000zl za rame z damperem wiec tez niezle.
Commencala ma wersje ze słabszym osprzetem w dobrych cenach.
Ale jak mówisz, ze bedzie dobra cena i dostepne w kraju to pewnie sporo ich zejdzie u nas w kraju.
Liwcio
Posty: 690
Rejestracja: 16.09.2005 23:13:50
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Liwcio »

znowu widze rame z dośc dużym przełożeniem, bo ten damper ma tam max 222mm jak nie 215mm, ale wreszcie skończyli z jednoosiowcem, jeszcze tylko jakby nie mulic tej zawiechy swingerem...

a powiedz mi czym się rózni ten cały dw-link od np cypox-a? pomijając długości linków, mocowanie dampera, to zasada działania jest taka sama, w tym samym kierunku sie łączniki poruszają, więc wszystkie IH, DC (te z cypox), gianty (te z maestro), zumbi f44, karpiele, ta "banszi" mają te same zawieszenie i tyle

a ja osobiście nie kupiłbym tego "banszi", po tym jak w scream-ie zbiornik dampera (swinger x6) uderza w rame przy dobiciu (czy tam wykorzystaniu całego skoku), a mosty udeżają w zacisk (mimo, ze da się go tak żeby wystawał do przodu) to jakoś nie mam zaufania do tej firmy
http://www.pinkbike.com/photo/1612744
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Liwcio nowy swinger juz nie muli.

Liwcio do cholery róznice w długosci linków, mocowanie dampera i kształt krzywej zawieszenia to wlasnie to co wpływa na prace. To, ze jak bedziesz sobie kredkami rysował na kartce to wyjdzie podobnie nie znaczy, ze w praktyce jest tak samo.
Np. FPS2 w lapierre i VPP w santa to w teori to samo. Patent w stanach na vpp nie pozwala FPS2 wejsc na rynek, a jakos santa jest miekka i sunie po ziemi, a fps2 stabilniejsze i skoczniejsze lecz nie tak miekkie.(Bo wzgledem siebie linki poruszaja sie tak samo, ale wzgledem zewnetrznego pkt odniesienia odwrotnie).

A co do samego dw to np. róznica jest taka, ze do sundayów stosuje sie inne dhxy, z mniejszym tłumieniem kompresji wiec charakterystyka zawieszenia jest raczej mocno odmienna bo taki bajer dla picu raczej nie jest nikomu szczególnie wygodny.
A co do pkt obrotu to maestro i Glory ma jesli sie nie myle w odwrotnych kierunkach obrót(nie pamietam czy wzgledem siebie czy zewnetrznego pktu odniesienia ale chyba to drugie). Ogólnie to co piszesz swiadczy o tym, ze kapke mało chyba o zawieszeniu wiesz.

Pomijam fakt, ze chyba nie jezdziles na niczym oprócz cyphoxa skoro tak twierdzisz bo róznice sa wyczuwalne.
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

"Liwcio" ale bajdy opowiadasz o tym uderzaniu w Banshee zbiornika dampera o ramę. Wierutna bzdura!
No może jak ktoś zamontuje damper jak blondynka, to mu się uda taka bzdurna sytuacja. Przy prawidłowo zamocowanym damperze o właściwej długości nie ma szans na taki przypadek!
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości