
Systemy hydrauliczne
Systemy hydrauliczne
siemka, wpadłem ostatnio pooglądać sobie różne hamulce w internecie, i trafiłem na termin "otwarty system hydrauliczny". Na czym to polega, czym różni się otwarty od zamkniętego i jak wpływa to na działanie hamulca? Szukałem w necie i nic nie znalazłem, jak coś przeoczyłem to sorry 

Ja na innym forum już raz poruszyłem ten temat bo też mnie to zastanawiało
Oto link:
http://www.wroclawunited.fora.pl/rowery ... em,18.html
Pozdr !

Oto link:
http://www.wroclawunited.fora.pl/rowery ... em,18.html
Pozdr !
Be free...
no cóż... za dużo to mi to nie wyjaśniło... chciałbym znać konkretne dane i przykłady, na czym polega działanie i czym się rózni
w szkole orzeł nie jestem, ale o rowerach mogę chłonąć wiedzę ile tylko się da :P

SKRADZIONY!!! http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=55611 Dalej bez sprzętu 

W otwartym : w klamce hamulcowej masz specjalne miejsce gdzie może się gromadzić nadmiar oleju.
W zamkniętym : nie ma miejsca na nadmiar oleju. (np stara formula)
Jak hamujesz to wszystko sie rozgrzewa, w tym olej. Jak olej jest ciepły to zwiększa swoją objętość. I jeśli masz system otwarty to nadmiar oleju w niczym ci nie przeszkadza bo ma sie gdzie podziać.
Natomiast w zamkniętym olej szuka dla siebie miejsca i znajduje go rozpychając tłoczki w zacisku. W rezultacie masz zblokowane koła na zjeździe i czekasz koło roweru na to by hebel troszkę się ochłodził. Jak olej zmniejszy swoją objętość dalej możesz śmigać
W zamkniętym : nie ma miejsca na nadmiar oleju. (np stara formula)
Jak hamujesz to wszystko sie rozgrzewa, w tym olej. Jak olej jest ciepły to zwiększa swoją objętość. I jeśli masz system otwarty to nadmiar oleju w niczym ci nie przeszkadza bo ma sie gdzie podziać.
Natomiast w zamkniętym olej szuka dla siebie miejsca i znajduje go rozpychając tłoczki w zacisku. W rezultacie masz zblokowane koła na zjeździe i czekasz koło roweru na to by hebel troszkę się ochłodził. Jak olej zmniejszy swoją objętość dalej możesz śmigać

><)))'>
-
- Posty: 408
- Rejestracja: 27.04.2008 07:44:07
- Lokalizacja: WIelkopolska
- Kontakt:
"system otwarty z przeponą kompensującą rozszerzanie się płynu hamulcowego"
Czyli jest tam w klamce swego rodzaju gumowy element który zwiększa w razie konieczności pojemność na płyn hamulcowy w całym układzie.
Czyli jest otwarty. (może nie ma widocznego zbiorniczka na olej, ale za to jest w środku wkomponowany)
Czyli jest tam w klamce swego rodzaju gumowy element który zwiększa w razie konieczności pojemność na płyn hamulcowy w całym układzie.
Czyli jest otwarty. (może nie ma widocznego zbiorniczka na olej, ale za to jest w środku wkomponowany)
><)))'>
Chyba chodzi Ci o korpus klamki. Zasada jest prosta. Naciskając klamkę tłoczysz płyn do całego układu (czytaj przewód i zacisk). Jak dużo oleju jest w zacisku to szuka wolnej przestrzeni dla siebie. Znajduje ją poprzez wypychanie tłoczków w zacisku.
Co do samego korpusu klamki : w korpusie jest tłoczek, tłoczek porusza sie w cylindrze. Przed tłoczkiem w cylindrze jest mała dziurka by nadmiar oleju mógł wyjść do zbiorniczka wyrównawczego.
W przypadku gdy lekko naciskasz klamkę, tłoczek zaczyna poruszać się w cylindrze i zaślepia tą małą dziurkę w nim (cylindrze). Dzięki temu olej jest tłoczony do zacisku i możesz hamować.
Co do samego korpusu klamki : w korpusie jest tłoczek, tłoczek porusza sie w cylindrze. Przed tłoczkiem w cylindrze jest mała dziurka by nadmiar oleju mógł wyjść do zbiorniczka wyrównawczego.
W przypadku gdy lekko naciskasz klamkę, tłoczek zaczyna poruszać się w cylindrze i zaślepia tą małą dziurkę w nim (cylindrze). Dzięki temu olej jest tłoczony do zacisku i możesz hamować.
><)))'>
Chodziłeś na fizykę? Tam był taki dział jak hydraulika i pneumatyka.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Hydraulika
poniżej masz link. Zacisk działa tak jak prasa hydrauliczna
http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Pr ... liczna.svg
http://pl.wikipedia.org/wiki/Hydraulika
poniżej masz link. Zacisk działa tak jak prasa hydrauliczna

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Pr ... liczna.svg
><)))'>
rav4868 wyjąłęś mi to z ust (a raczej palców
)
dzięki wszystkim za odpowiedzi
a chyba raczej tobie rav4868 bo wszystkie odpowiedzi są od ciebie 

dzięki wszystkim za odpowiedzi


SKRADZIONY!!! http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=55611 Dalej bez sprzętu 

każdy hampel ma swoja określana sile z którą ściska tarcze, a to z jaka siła ściska zależy od komponentów z których jest złożony hamulec. leprze przewody ktore nie rozszerzają się pod wpływem temperatury czy ciśnienia, tłoczki, im lepsze tym większa siła i lepsza modulacja, lepiej zaprojektowany no i płyn hydrauliczny ma ogromne znaczenie (jego jakość).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości