Systemy hydrauliczne

Morris
Posty: 482
Rejestracja: 15.09.2007 17:29:58
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Systemy hydrauliczne

Post autor: Morris »

siemka, wpadłem ostatnio pooglądać sobie różne hamulce w internecie, i trafiłem na termin "otwarty system hydrauliczny". Na czym to polega, czym różni się otwarty od zamkniętego i jak wpływa to na działanie hamulca? Szukałem w necie i nic nie znalazłem, jak coś przeoczyłem to sorry ;)
mosbergus
Posty: 517
Rejestracja: 02.01.2008 13:37:16
Lokalizacja: Wołów (k. Wrocławia)
Kontakt:

Post autor: mosbergus »

Ja na innym forum już raz poruszyłem ten temat bo też mnie to zastanawiało :)

Oto link:

http://www.wroclawunited.fora.pl/rowery ... em,18.html

Pozdr !
Be free...
Morris
Posty: 482
Rejestracja: 15.09.2007 17:29:58
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Morris »

no cóż... za dużo to mi to nie wyjaśniło... chciałbym znać konkretne dane i przykłady, na czym polega działanie i czym się rózni ;) w szkole orzeł nie jestem, ale o rowerach mogę chłonąć wiedzę ile tylko się da :P
rav4868
Posty: 143
Rejestracja: 22.04.2005 00:39:18
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: rav4868 »

W otwartym : w klamce hamulcowej masz specjalne miejsce gdzie może się gromadzić nadmiar oleju.
W zamkniętym : nie ma miejsca na nadmiar oleju. (np stara formula)

Jak hamujesz to wszystko sie rozgrzewa, w tym olej. Jak olej jest ciepły to zwiększa swoją objętość. I jeśli masz system otwarty to nadmiar oleju w niczym ci nie przeszkadza bo ma sie gdzie podziać.
Natomiast w zamkniętym olej szuka dla siebie miejsca i znajduje go rozpychając tłoczki w zacisku. W rezultacie masz zblokowane koła na zjeździe i czekasz koło roweru na to by hebel troszkę się ochłodził. Jak olej zmniejszy swoją objętość dalej możesz śmigać ;)
><)))'>
pIOTRAS_OSW
Posty: 408
Rejestracja: 27.04.2008 07:44:07
Lokalizacja: WIelkopolska
Kontakt:

Post autor: pIOTRAS_OSW »

a np hayes nine ma otwarty czy zamkniety ? bo mni ciekawi
rav4868
Posty: 143
Rejestracja: 22.04.2005 00:39:18
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: rav4868 »

"system otwarty z przeponą kompensującą rozszerzanie się płynu hamulcowego"
Czyli jest tam w klamce swego rodzaju gumowy element który zwiększa w razie konieczności pojemność na płyn hamulcowy w całym układzie.
Czyli jest otwarty. (może nie ma widocznego zbiorniczka na olej, ale za to jest w środku wkomponowany)
><)))'>
kamillr
Posty: 450
Rejestracja: 21.10.2007 13:04:05
Kontakt:

Post autor: kamillr »

A jak to w środku wygląda? W zacisku? Tak sobie naciskam klamke, do zacisku dopływa płyn i tłoki od tak sobie się zaciskąja? :P
rav4868
Posty: 143
Rejestracja: 22.04.2005 00:39:18
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: rav4868 »

Chyba chodzi Ci o korpus klamki. Zasada jest prosta. Naciskając klamkę tłoczysz płyn do całego układu (czytaj przewód i zacisk). Jak dużo oleju jest w zacisku to szuka wolnej przestrzeni dla siebie. Znajduje ją poprzez wypychanie tłoczków w zacisku.

Co do samego korpusu klamki : w korpusie jest tłoczek, tłoczek porusza sie w cylindrze. Przed tłoczkiem w cylindrze jest mała dziurka by nadmiar oleju mógł wyjść do zbiorniczka wyrównawczego.

W przypadku gdy lekko naciskasz klamkę, tłoczek zaczyna poruszać się w cylindrze i zaślepia tą małą dziurkę w nim (cylindrze). Dzięki temu olej jest tłoczony do zacisku i możesz hamować.
><)))'>
kamillr
Posty: 450
Rejestracja: 21.10.2007 13:04:05
Kontakt:

Post autor: kamillr »

A ta siła? Skąd ona sie bierze? Ja np. w gustavach przecież lekko naciskam a to miażdży tarcze.
rav4868
Posty: 143
Rejestracja: 22.04.2005 00:39:18
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: rav4868 »

Chodziłeś na fizykę? Tam był taki dział jak hydraulika i pneumatyka.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Hydraulika

poniżej masz link. Zacisk działa tak jak prasa hydrauliczna ;)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Pr ... liczna.svg
><)))'>
Morris
Posty: 482
Rejestracja: 15.09.2007 17:29:58
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Morris »

rav4868 wyjąłęś mi to z ust (a raczej palców ;))

dzięki wszystkim za odpowiedzi :) a chyba raczej tobie rav4868 bo wszystkie odpowiedzi są od ciebie :D
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

każdy hampel ma swoja określana sile z którą ściska tarcze, a to z jaka siła ściska zależy od komponentów z których jest złożony hamulec. leprze przewody ktore nie rozszerzają się pod wpływem temperatury czy ciśnienia, tłoczki, im lepsze tym większa siła i lepsza modulacja, lepiej zaprojektowany no i płyn hydrauliczny ma ogromne znaczenie (jego jakość).
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość