Pike 409 a Domain 302 tudzież 318
Pike 409 a Domain 302 tudzież 318
Witam,
Sprawa ma się tak - mam Pike'a 409, z którego charakterystyki pracy jestem bardzo zadowolony poza jednym szczegółem - jest za niski/za mało skoku + to, że szalejąc na technicznych trasach bądź hopkach łatwo go dobić. Dlatego szukam czegoś o tak samo dobrej pracy, nieco większym skoku (obecnie Pike siedzi w Signie z damperem 190mm - geo jest ok, dopóki nie zjeżdża się dużą stromizną, bo wtedy nurkowanie jest na tyle duże, że stabilność roweru wyraźnie się zatraca)
Wybór padł na Domaina - i teraz pytanie, czy opłaca się dopłacić do wersji 318 (ta z u-turnem 115-160 - na podjazdach w enduro musi być), czy może wystarczy 302 bez regualcji kompresji?
Jak będzie z dobijaniem? Domain ma choć trochę twardsze sprężyny od Pike'a? (ważę 75kg). Btw, słyszałem też że Domain gorzej pracuje od Pike'a z racji tego, że ma stalowe górne lagi... A mi zależy na czułości w AM/enduro.
Ewentualnie coś ze stajni Marzocchi o budżecie 1000-1300... Lecz tutaj w ogóle nie mam rozeznania. Nie wiem czy Z1 light (lub jakiś sport) wystarczy jeśli o wytrzymałość chodzi? 66 natomiast też "osobiście" z pracy nie znam - czy charakterystyka przypuśćmy wersji VF2 będzie "dobra"? Duża jest różnica między VF2 a tymi wyższymi RC/RC2X? (mówimy o 2006, bo zapewne taką używkę udałoby mi się wyrwać. 2005 nie wchodzi w grę z wiadomego powodu)
Proszę o jakieś sensowne rady, najlepiej _użytkowników_ ww sprzętów
Pozdr
Sprawa ma się tak - mam Pike'a 409, z którego charakterystyki pracy jestem bardzo zadowolony poza jednym szczegółem - jest za niski/za mało skoku + to, że szalejąc na technicznych trasach bądź hopkach łatwo go dobić. Dlatego szukam czegoś o tak samo dobrej pracy, nieco większym skoku (obecnie Pike siedzi w Signie z damperem 190mm - geo jest ok, dopóki nie zjeżdża się dużą stromizną, bo wtedy nurkowanie jest na tyle duże, że stabilność roweru wyraźnie się zatraca)
Wybór padł na Domaina - i teraz pytanie, czy opłaca się dopłacić do wersji 318 (ta z u-turnem 115-160 - na podjazdach w enduro musi być), czy może wystarczy 302 bez regualcji kompresji?
Jak będzie z dobijaniem? Domain ma choć trochę twardsze sprężyny od Pike'a? (ważę 75kg). Btw, słyszałem też że Domain gorzej pracuje od Pike'a z racji tego, że ma stalowe górne lagi... A mi zależy na czułości w AM/enduro.
Ewentualnie coś ze stajni Marzocchi o budżecie 1000-1300... Lecz tutaj w ogóle nie mam rozeznania. Nie wiem czy Z1 light (lub jakiś sport) wystarczy jeśli o wytrzymałość chodzi? 66 natomiast też "osobiście" z pracy nie znam - czy charakterystyka przypuśćmy wersji VF2 będzie "dobra"? Duża jest różnica między VF2 a tymi wyższymi RC/RC2X? (mówimy o 2006, bo zapewne taką używkę udałoby mi się wyrwać. 2005 nie wchodzi w grę z wiadomego powodu)
Proszę o jakieś sensowne rady, najlepiej _użytkowników_ ww sprzętów
Pozdr
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 03.05.2008 21:10:21
- Kontakt:
moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem bedzie jesli kupil bys 66 bo ogolnie maja dobre opinie i mysle ze spelni swoje zadanie w am/enduro.. jesli chodzi o domaina to ma przewage w tym ze ma uturna i na kazdy podjazd mozesz sobie zrobic 115 skoku i jest ok tyle ze jesli bys go bral to lepiej bylo by wziasc 318.. ale na twoim miejscu bym szukal 66 
pozdroooo

pozdroooo
meff 308 nie ma motion control jesli sie nie myle wiec dopłac do 318
A róznica miedzy VF2 a RC2X jednak jest. rc2x nie pracuje tak cudownie jak niektórzy reklamują ale lepiej od nizszych marzów.
Inna sprawa, ze skoro chcesz AM/enduro to raczej nie domain czy 66 tylko wez Z1 z hscv jakis czy nixona z intrinsic. Piki w sumie sa miekkie ale przy 75kg nie powinno ci ich dobijać jeżdząc AM. Ludzie na ta miekkosc w dircie narzekaja nie w enduro.
A róznica miedzy VF2 a RC2X jednak jest. rc2x nie pracuje tak cudownie jak niektórzy reklamują ale lepiej od nizszych marzów.
Inna sprawa, ze skoro chcesz AM/enduro to raczej nie domain czy 66 tylko wez Z1 z hscv jakis czy nixona z intrinsic. Piki w sumie sa miekkie ale przy 75kg nie powinno ci ich dobijać jeżdząc AM. Ludzie na ta miekkosc w dircie narzekaja nie w enduro.
Na miękkość w enduro także nie narzekam. Niepewność pojawia się gdy trzeba skoczyć małego dropa, ale polawirować techniczną traską z dużą ilością hamowania "na przednim". Uwierz, Beskid Żywiecki/Śląski oferuje na szlakach takie atrakcje 
Poza tym napisałem że chcę więcej skoku, "Z1 z hscv" ok, tyle że to głownie egzemplarze 130mm. No chyba że mówisz o Z1 sport, ale boję się o wytrzymałość (cóż, zdarzy się krzywo wylądować, albo inne niespodzianki)

Poza tym napisałem że chcę więcej skoku, "Z1 z hscv" ok, tyle że to głownie egzemplarze 130mm. No chyba że mówisz o Z1 sport, ale boję się o wytrzymałość (cóż, zdarzy się krzywo wylądować, albo inne niespodzianki)
ja tez mam pika tyle ze 426 z twarda sprezynn i jest na prawde ok.. mysle ze jak bys kupil do swojego twarda sprezyne to chodzil by w miare fajnie i nie dobijal by ci z malych dropow.. seryjna sprezyna jest pod osoby o wadze ok 60 kg z tego co pamietam, ja dokupilem sobie twarda i jest spoko amorek
(a waze troszke ponad 70)..
pozdrooo

pozdrooo
Spaced określ proszę o którą Zetkę Ci chodzi z CRC. Btw, przypadkiem znalazłem tam Z150 w świetnej cenie (200£)... brałbym od ręki gdyby nie to cholerne 3,2 kilo.
Z kolei Z1 Sport 2k7 (http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=19019) ma SSV, więc tak średnio wypadnie przy Pike'u...
Michal4X - może faktycznie pokombinuję ze sprężyną... Orientujesz się ile Harfa sobie za taką przyjemność liczy? Btw, za głupie pokrętło regulacji odbicia ("gałka z imbusem 2.5") życzą sobie, bagatela, 70 PLN. (inna sprawa - czy brak tego pokrętła w czymś przeszkadza dolnej goleni? poza tym, że mam utrudnioną regulację
)
Z kolei Z1 Sport 2k7 (http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=19019) ma SSV, więc tak średnio wypadnie przy Pike'u...
Michal4X - może faktycznie pokombinuję ze sprężyną... Orientujesz się ile Harfa sobie za taką przyjemność liczy? Btw, za głupie pokrętło regulacji odbicia ("gałka z imbusem 2.5") życzą sobie, bagatela, 70 PLN. (inna sprawa - czy brak tego pokrętła w czymś przeszkadza dolnej goleni? poza tym, że mam utrudnioną regulację

w niczym nie przeszkadza jak nie ma tego pokretla.. po prostu bierzesz sobie imbusa i krecisz tam.. z tego co wiem ta sprezyna chodzi nowa jakos po 180 zl (czarna) ostatnio na allegro widzialem niebieska i koles pisze ze tez twarda to nie wiem.. ale ogolnie zmiana sprezyny i oleju bardzo zmienia prace pike-a.. 
pozdrooo

pozdrooo
Heh z tym pokrętłem tak jak myślałem - a pytałem temu, bo po wyciągnięciu go z dolnej, na imbusie było trochę oleju... Tak czy owak chcę zrobić w końcu serwis i przelać sztućca, przy okazji dorzucając oring pod niebieski kapsel floodgate'a, bo sie skurczybyk poci (na szczęście ktoś nawet tą operację solidnie udokumentował, polecam: http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/index.html)
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 24.06.2006 11:22:40
- Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra/Wrocław
- Kontakt:
Jeśli chodzi o kompresje w domain'ie to dużo daje, amortyzator może być bardzo miękki, albo robi się naprawdę bardzo twardy, na podjazdach minimalnie pracuje (wystarczy przekręcić pokrętło na goleni o 90*). Jeśli chodzi o cenę to da się kupić 318 z u-turn'en za 1350zł, w Polsce, w sklepie, normalnie z gwarancjom
Pozdrawiam
Pozdrawiam
gg: 701107
dragon44, możesz podać namiar na ów sklep?
Michal4X, u Ciebie też tak jest, że pierwsze parę mm skoku jest takie "wiotkie", tzn. np. ugina się samy przy upuszczeniu roweru...
Bo mi się właśnie wydaje że to przez niedomiar oleju.
Poza tym, jak osobiście przelewałeś Pike'a, to możesz polecić jakiej marki olej?
Michal4X, u Ciebie też tak jest, że pierwsze parę mm skoku jest takie "wiotkie", tzn. np. ugina się samy przy upuszczeniu roweru...
Bo mi się właśnie wydaje że to przez niedomiar oleju.
Poza tym, jak osobiście przelewałeś Pike'a, to możesz polecić jakiej marki olej?

-
- Posty: 241
- Rejestracja: 24.06.2006 11:22:40
- Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra/Wrocław
- Kontakt:
proszę bardzo:
http://bike-center.nazwa.pl/sklep/produ ... ts_id=1544
też szukałem jak najtaniej, myślałem o usa, ale napisałem maila na allegro do pewnego użytkownika, czy da się taniej?, i otrzymałem odpowiedź żebym odwiedził ich sklepik, warto szukać, "kto szuka nie błądzi" czy jakoś tak
Pozdrawiam
http://bike-center.nazwa.pl/sklep/produ ... ts_id=1544
też szukałem jak najtaniej, myślałem o usa, ale napisałem maila na allegro do pewnego użytkownika, czy da się taniej?, i otrzymałem odpowiedź żebym odwiedził ich sklepik, warto szukać, "kto szuka nie błądzi" czy jakoś tak

Pozdrawiam
gg: 701107
jak wymienilem olej na 15W (nie pamietam dokladnie co to byla za marka oleju) to jak go wlewalem to ugialem amorka do samego dolu i wlalem olej potem wsadzilem tlumik i sprawdzalem czy jest jeszcze troche miejsca na olej jak bylo do dolalem ale tak tez nie za duzo zeby ci czegos nie rozwalilo jak bys go mial dobic (cisnienie)
.. jeszcze zalezy ile masz ustawione skoku, bo jak np 140 to jak ja wsiadam na swojego i siedze to jest jakies 120-130 przez moje obciazenie..
pozdrooo

pozdrooo
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 24.06.2006 11:22:40
- Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra/Wrocław
- Kontakt:
meff obym nie musiał się o tym przekonywać..., szkoda że dopiero teraz się o tym dowiedziałem...
Z tego co pametam, to ktoś jeszcze wystawiał na allegro, popytaj czy mają i jak znajdziesz to umów się poza allegro żeby prowizji nie płacić bo z tego co liczyłem to było jakieś 80zł
Pozdrawiam
Z tego co pametam, to ktoś jeszcze wystawiał na allegro, popytaj czy mają i jak znajdziesz to umów się poza allegro żeby prowizji nie płacić bo z tego co liczyłem to było jakieś 80zł
Pozdrawiam
gg: 701107
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość