Pike 409 a Domain 302 tudzież 318

meff
Posty: 146
Rejestracja: 08.05.2007 09:18:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Pike 409 a Domain 302 tudzież 318

Post autor: meff »

Witam,
Sprawa ma się tak - mam Pike'a 409, z którego charakterystyki pracy jestem bardzo zadowolony poza jednym szczegółem - jest za niski/za mało skoku + to, że szalejąc na technicznych trasach bądź hopkach łatwo go dobić. Dlatego szukam czegoś o tak samo dobrej pracy, nieco większym skoku (obecnie Pike siedzi w Signie z damperem 190mm - geo jest ok, dopóki nie zjeżdża się dużą stromizną, bo wtedy nurkowanie jest na tyle duże, że stabilność roweru wyraźnie się zatraca)

Wybór padł na Domaina - i teraz pytanie, czy opłaca się dopłacić do wersji 318 (ta z u-turnem 115-160 - na podjazdach w enduro musi być), czy może wystarczy 302 bez regualcji kompresji?

Jak będzie z dobijaniem? Domain ma choć trochę twardsze sprężyny od Pike'a? (ważę 75kg). Btw, słyszałem też że Domain gorzej pracuje od Pike'a z racji tego, że ma stalowe górne lagi... A mi zależy na czułości w AM/enduro.

Ewentualnie coś ze stajni Marzocchi o budżecie 1000-1300... Lecz tutaj w ogóle nie mam rozeznania. Nie wiem czy Z1 light (lub jakiś sport) wystarczy jeśli o wytrzymałość chodzi? 66 natomiast też "osobiście" z pracy nie znam - czy charakterystyka przypuśćmy wersji VF2 będzie "dobra"? Duża jest różnica między VF2 a tymi wyższymi RC/RC2X? (mówimy o 2006, bo zapewne taką używkę udałoby mi się wyrwać. 2005 nie wchodzi w grę z wiadomego powodu)

Proszę o jakieś sensowne rady, najlepiej _użytkowników_ ww sprzętów
Pozdr
michaleeek
Posty: 52
Rejestracja: 03.05.2008 21:10:21
Kontakt:

Post autor: michaleeek »

Ja mam 66 VF z 2006 pracuja bardzo dobrze z olejem 5W sa bardzo czułe nie wime jak praca VF wypadnie na tle rc2x ale szczerze moge polecic .66 vf jeszcze nie udalo mi sie ich dobic a srednio je oszczedzam :)
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem bedzie jesli kupil bys 66 bo ogolnie maja dobre opinie i mysle ze spelni swoje zadanie w am/enduro.. jesli chodzi o domaina to ma przewage w tym ze ma uturna i na kazdy podjazd mozesz sobie zrobic 115 skoku i jest ok tyle ze jesli bys go bral to lepiej bylo by wziasc 318.. ale na twoim miejscu bym szukal 66 :)



pozdroooo
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

meff 308 nie ma motion control jesli sie nie myle wiec dopłac do 318

A róznica miedzy VF2 a RC2X jednak jest. rc2x nie pracuje tak cudownie jak niektórzy reklamują ale lepiej od nizszych marzów.

Inna sprawa, ze skoro chcesz AM/enduro to raczej nie domain czy 66 tylko wez Z1 z hscv jakis czy nixona z intrinsic. Piki w sumie sa miekkie ale przy 75kg nie powinno ci ich dobijać jeżdząc AM. Ludzie na ta miekkosc w dircie narzekaja nie w enduro.
meff
Posty: 146
Rejestracja: 08.05.2007 09:18:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: meff »

Na miękkość w enduro także nie narzekam. Niepewność pojawia się gdy trzeba skoczyć małego dropa, ale polawirować techniczną traską z dużą ilością hamowania "na przednim". Uwierz, Beskid Żywiecki/Śląski oferuje na szlakach takie atrakcje :)

Poza tym napisałem że chcę więcej skoku, "Z1 z hscv" ok, tyle że to głownie egzemplarze 130mm. No chyba że mówisz o Z1 sport, ale boję się o wytrzymałość (cóż, zdarzy się krzywo wylądować, albo inne niespodzianki)
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

ja tez mam pika tyle ze 426 z twarda sprezynn i jest na prawde ok.. mysle ze jak bys kupil do swojego twarda sprezyne to chodzil by w miare fajnie i nie dobijal by ci z malych dropow.. seryjna sprezyna jest pod osoby o wadze ok 60 kg z tego co pamietam, ja dokupilem sobie twarda i jest spoko amorek ;) (a waze troszke ponad 70)..



pozdrooo
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

meff na CRC jest z1 ze 150mm. A wiecej skoku po co ci potrzebne? Jezdzisz AM z atrakcjami czy FR?
meff
Posty: 146
Rejestracja: 08.05.2007 09:18:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: meff »

Spaced określ proszę o którą Zetkę Ci chodzi z CRC. Btw, przypadkiem znalazłem tam Z150 w świetnej cenie (200£)... brałbym od ręki gdyby nie to cholerne 3,2 kilo.
Z kolei Z1 Sport 2k7 (http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=19019) ma SSV, więc tak średnio wypadnie przy Pike'u...

Michal4X - może faktycznie pokombinuję ze sprężyną... Orientujesz się ile Harfa sobie za taką przyjemność liczy? Btw, za głupie pokrętło regulacji odbicia ("gałka z imbusem 2.5") życzą sobie, bagatela, 70 PLN. (inna sprawa - czy brak tego pokrętła w czymś przeszkadza dolnej goleni? poza tym, że mam utrudnioną regulację :))
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

w niczym nie przeszkadza jak nie ma tego pokretla.. po prostu bierzesz sobie imbusa i krecisz tam.. z tego co wiem ta sprezyna chodzi nowa jakos po 180 zl (czarna) ostatnio na allegro widzialem niebieska i koles pisze ze tez twarda to nie wiem.. ale ogolnie zmiana sprezyny i oleju bardzo zmienia prace pike-a.. ;)



pozdrooo
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

doloz 100pln (do 1400) i masz 66light eta 2006.170mm skoku,blokada ETA (lepsze niz uturn jesli chodzi o podjazdy) i piekna praca.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
meff
Posty: 146
Rejestracja: 08.05.2007 09:18:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: meff »

Heh z tym pokrętłem tak jak myślałem - a pytałem temu, bo po wyciągnięciu go z dolnej, na imbusie było trochę oleju... Tak czy owak chcę zrobić w końcu serwis i przelać sztućca, przy okazji dorzucając oring pod niebieski kapsel floodgate'a, bo sie skurczybyk poci (na szczęście ktoś nawet tą operację solidnie udokumentował, polecam: http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/index.html)
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

z tego linka co podales to tez bym musial zrobic bo jak wczoraj bika od gory kolami odwrocilem i zostawilem to troche oleju potem bylo na ziemi ;/;/.. a jesli chodzi o to pokretlo to pawie zawsze bedzie tam troszeczke oleju ;)



pozdrooo
dragon44
Posty: 241
Rejestracja: 24.06.2006 11:22:40
Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: dragon44 »

Jeśli chodzi o kompresje w domain'ie to dużo daje, amortyzator może być bardzo miękki, albo robi się naprawdę bardzo twardy, na podjazdach minimalnie pracuje (wystarczy przekręcić pokrętło na goleni o 90*). Jeśli chodzi o cenę to da się kupić 318 z u-turn'en za 1350zł, w Polsce, w sklepie, normalnie z gwarancjom
Pozdrawiam
gg: 701107
meff
Posty: 146
Rejestracja: 08.05.2007 09:18:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: meff »

dragon44, możesz podać namiar na ów sklep?

Michal4X, u Ciebie też tak jest, że pierwsze parę mm skoku jest takie "wiotkie", tzn. np. ugina się samy przy upuszczeniu roweru...
Bo mi się właśnie wydaje że to przez niedomiar oleju.
Poza tym, jak osobiście przelewałeś Pike'a, to możesz polecić jakiej marki olej? :)
dragon44
Posty: 241
Rejestracja: 24.06.2006 11:22:40
Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: dragon44 »

proszę bardzo:
http://bike-center.nazwa.pl/sklep/produ ... ts_id=1544

też szukałem jak najtaniej, myślałem o usa, ale napisałem maila na allegro do pewnego użytkownika, czy da się taniej?, i otrzymałem odpowiedź żebym odwiedził ich sklepik, warto szukać, "kto szuka nie błądzi" czy jakoś tak 8)

Pozdrawiam
gg: 701107
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

jak wymienilem olej na 15W (nie pamietam dokladnie co to byla za marka oleju) to jak go wlewalem to ugialem amorka do samego dolu i wlalem olej potem wsadzilem tlumik i sprawdzalem czy jest jeszcze troche miejsca na olej jak bylo do dolalem ale tak tez nie za duzo zeby ci czegos nie rozwalilo jak bys go mial dobic (cisnienie) ;).. jeszcze zalezy ile masz ustawione skoku, bo jak np 140 to jak ja wsiadam na swojego i siedze to jest jakies 120-130 przez moje obciazenie..



pozdrooo
meff
Posty: 146
Rejestracja: 08.05.2007 09:18:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: meff »

ja dokładnie też mam taki sag.
a dolewałeś osobno tego drugiego oleju przez dolne dziury? (małe ilości, wg instrukcji)

dragon44 - bike-center... Podobno o upośledzonym honorowaniu gwarancji przez nich różne nieciekawe historie krążą...
dragon44
Posty: 241
Rejestracja: 24.06.2006 11:22:40
Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: dragon44 »

meff obym nie musiał się o tym przekonywać..., szkoda że dopiero teraz się o tym dowiedziałem...
Z tego co pametam, to ktoś jeszcze wystawiał na allegro, popytaj czy mają i jak znajdziesz to umów się poza allegro żeby prowizji nie płacić bo z tego co liczyłem to było jakieś 80zł
Pozdrawiam
gg: 701107
Mameb
Posty: 81
Rejestracja: 19.10.2007 15:48:11
Lokalizacja: Zgorzelec
Kontakt:

Post autor: Mameb »

mam z1 freeride z 2005r i moge Ci je polecic :), jak za twardy to spuscisz troche powietrza, albo dasz inny olej ;p jak cos to napisz pw
Pozdrawiam, Mameb
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości