POPSUTY MANIOTU NIXON

rash1
Posty: 9
Rejestracja: 17.07.2008 22:34:38
Kontakt:

POPSUTY MANIOTU NIXON

Post autor: rash1 »

Siemka : (

Potrzebuje odpowiedzi kogoś kto ma troche w głowie o amortyzatorach !

A mianowicie uwywam Maniotu Nixon 07' rower jezdzony amatorsko przez 13 latko a ostatnio katowany przezemnie [17 lat, ~85kg wangi]
Wczoraj robilem dropa z okolo 3m na plytki cos w stylu szlifowanego granitu twarde spadlem na tylne kolo aa przednie bylo zbyt nisko okolo 30cm na ziemia gdy juz spadlem. Zszedlem z roweru a amortuzator byl wgiety ! jakby dobity do konca przewrocilem do i odskoczylo. Podczas jazdy praktycznie nie dzialal : / wginał sie około 3-4 cm a nastepnie tak jakby skokowo po 1 cm tzn. po szybkim wciskaniu go wchodzil najpierw 3 cm potem 1 potem 1 potem 2 coś takiego.
Dzisia dolałem nowego oleju [Identycznego jak za nowości] i nadal jest to samo może minimalnie lepiej, po zalaniu oleju jezdzilem na nim okolo 2-3 minuty, może trzeba go rozjeździć ?

PISAC TU ALBO NA GG

_________________________________________________________
GG:4901919 [mam 'nie pokazuj statusu nieznajomym' ale jak ktoś chętny pomuc to pisac :) ] [/code]
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Spadłeś z 3 metrów na płaskie na amorku do AM? Gratuluję, zbieraj na nowy...
rash1
Posty: 9
Rejestracja: 17.07.2008 22:34:38
Kontakt:

Post autor: rash1 »

Nie pierwszy raz z tamtad skakałem ale pierwszy raz mi tak przód w dół ściągneło :/
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

rozbierz go i sprawdz , tutaj wrozki nie siedza
www.mm-foto.pl
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

rash1 pisze:jakby skokowo po 1 cm tzn. po szybkim wciskaniu go wchodzil najpierw 3 cm potem 1 potem 1 potem 2 coś takiego.

mam podobny problem w moim travisie... tyle ze nie jest to u mnie bardzo wyczuwalne.. w jezdzie wogole.. wybiera wszystko i dziala calym skokiem, ale jak sie chcesz polansowac praca to dziala chujowo ^^ rozebralem go... wszystko jest na miejscu.. tylko.. tak jakby uszczelki przy sprezynie w intrinsic napecznialy, czy cos takiego.. :| intrinsic tez tak "skokowo" wchodzi do reszty tlumika.. jak bede mial kase na olej to znowu go rozbiore i tym razem juz sprobuje skminic co jest nie tak bo w goleniu dolnym lata mi luzem jedna uszczelka.. :shock: nie wiem skad sie tam wziela, ale sie przylepila do oleju i nie chciala wyjsc... milo by bylo jakby mi ktos wyslal dokladne fotki rozebranego tlumika intrinsic :D pozdro
rash1
Posty: 9
Rejestracja: 17.07.2008 22:34:38
Kontakt:

Post autor: rash1 »

A tak wogle to co jest w lewym goleniuu ? Tez olej ? Czy sprężyna ? Nigdy mnie nie interesował serwis ponieważ nic mi się nie psuło a ten rowerek używałem gdyż mój był malowany.
greenman
Posty: 1566
Rejestracja: 13.12.2005 11:31:46
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Kontakt:

Post autor: greenman »

rash1 boze przestan pisac taka grubą czcionką. Skoro spadłes z 3m na płaskie podloze to co sie dziwisz e sie zepsuło. Jest duzo mozliwosci. Napewno uszkodziłes cos w tłumiku skoro tak chodzi. Koszt pewnie nie mały. napisz do manitou i oni ci powiedza co i jak, tzn pierwsze rozbierz i sprawdz cos rozwalił.
www.pinkbike.com/photo/3993305/ :)
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

prawa golen- tlumik, lewy- sprezyna
rash1
Posty: 9
Rejestracja: 17.07.2008 22:34:38
Kontakt:

Post autor: rash1 »

Greenman Rozebrac tzn co ? ten tłumik czy caly amortyzator na części ?
Jestem 'zielony' jesli chodzi o amortyzator więc się nie śmiejcie.
greenman
Posty: 1566
Rejestracja: 13.12.2005 11:31:46
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Kontakt:

Post autor: greenman »

no muszisz wyciagnac tłumik zeby zobaczyc co sie stalo... odkrecasz z dołu śruby i górne korki, a jak nie bedzie to tłumik to szukaj dalej, nie wiem dokładnie jak jest zbudowany nixon 07' bo miałem tylko nixona 05'
www.pinkbike.com/photo/3993305/ :)
rash1
Posty: 9
Rejestracja: 17.07.2008 22:34:38
Kontakt:

Post autor: rash1 »

na gorze w lewym goleniu jest srubka duza :P w prawym jest pokretło to regulowania twardosci a pod nim sróbka ktora mocuje korek oleju . na dole w lewym goleniu jest mała srubka 12 [tamte obie to 20] a w prawym pokretlo kompresji. Wiec mam odkrecic ta w lewym goleniu tak ?
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

rash1 jak sam przyznałeś jesteś zielony w te klocki , idź Ty lepiej do jakiegoś serwisu , bo jak coś spieprzysz to już wogóle popłyniesz z kasą. Tym bardziej ,ze Manitou to nie toporne i prostackie(acz wyjebczo ;) skuteczne) Marzocchi.
pzdr
ravfr
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

Bravo rash1 skaczesz dropy 3 metrowe na Nixonie :)
A później ludzie jada na amorki do AM ze sa beznadziejne i ze sie nie nadaja, gdybys przeczytal wykorzystanie tego amorka i uzywal go zgodnie z zaleceniami producenta nic by sie nie stalo.Zgodnie z uzurpator - zbieraj na nowego amorka :)
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
rash1
Posty: 9
Rejestracja: 17.07.2008 22:34:38
Kontakt:

Post autor: rash1 »

Cubus5 Wcale nie jada pop nich ! jak mam wydac chociarz 10 zł na jego naprawę to postawie go w garażu i moze kiedyś coś z nim z nudów bede robił ... myślałem że ktoś mi powie ze to robota na pare godzin a nie jeżdżenie po serwisach :/
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

rash1 jesli jestes nowicjuszem w sprawach naprawy amorkow to naprawde nie bylo by sensu abys sie za to sam bral. Nie wiem skad jestes,ale wpadniecie do 1 serwisu chyba nie jest jakims złem,a wydanie kaski na naprawde to chyba normalne,jak sie cos popsuje a nie umiesz tego naprawic to inny bedzie umial.
A mozna wiedziec z jaka ramka uzywales Nixona??
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
rash1
Posty: 9
Rejestracja: 17.07.2008 22:34:38
Kontakt:

Post autor: rash1 »

prodigy johny brawo ... troche zle konty jak na tyle skoku ale to nie ja skladalem ten rower tylko brat :?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Oddaj do serwisu. Chociaz jak sam piszesz wygiął ci sie amor to pewnie nowy cie czeka. Mozesz zdjecie wygiecia zrobić?

BTW. Panowie to sa pewnie takie "początkujące 3 m" i pewnie plasko tez do konca nie bylo. Ile my juz takich historii slyszelismy? ;)
Skwarek
Posty: 251
Rejestracja: 10.09.2007 12:13:43
Lokalizacja: dusseldorf
Kontakt:

Post autor: Skwarek »

Ja na swoim spadłem z 2,5 metra na totalnie płaskie podłoże i to jeszcze na przód i jakoś hasa dalej...nawet go nie dobiłem bo zostały 2 mm skoku :P cos te nowe modele widać ciulate :P
hmm
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Kumpel w blacku po dropie dość niechudym zgiął popychacz tłumika efekt ten sam. Amor zaczął skokowo pracować.
Spowodowane było to tym, że popychacz nie wytrzymał naporu oleju w trakcie pier**lnięcia w lądowanie.
Albo zbierasz na nowy amor albo jedziesz do serwisu. Sam jak nigdy nie dobierałeś się do tego typu sprzętu nie zabieraj się do jego rozkładania.
PS. W opowieściach wędkarza ryba która miała 20cm ma 80cm długości.
Więc do tych 3m bym dość ostrożnie podchodził hehe
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot] i 2 gości