magnez w kolarstwie

pit240
Posty: 167
Rejestracja: 25.08.2007 07:56:33
Kontakt:

magnez w kolarstwie

Post autor: pit240 »

Witam. W jakich częściach oprócz pedałów stosowany jest magnez? Prosił bym o podawanie także firm. Nie interesują mnie całe ramy z magnezu tylko komponenty (np mostek, elementy wachacza, korby czy cus takiego)
dzieki
wojtec
Posty: 563
Rejestracja: 09.09.2007 09:59:37
Kontakt:

Post autor: wojtec »

golenie dolne w amortyzatorach
Kupie damper dhx 4.0 lub 5.0 dlugosc 222
pit240
Posty: 167
Rejestracja: 25.08.2007 07:56:33
Kontakt:

Post autor: pit240 »

ech no tak:/ zapomniałem o goleniach
cos jeszcze???
http://www.pinkbike.com/video/214241/
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

Także EASTON robi mostki ze stopów magnezowych.
Pomądżę się trochę, magnez i jego stopy to świetny materiał ale łatwo się utlenia, więc są duże straty przy elementach odlewanych i trzeba go zabezpieczać przed erozją - utlenia się jak jest goły - dlatego odlewane komponenty się lakieruje lub pokrywa warstwą bezbarwnego silikonu.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Również robi się ramy z stopów magnezu.. Na razie nie ma zbyt wielu producentów, ale stop ten staje się coraz bardziej popularny od Ti.. Oczywiście z racji ceny..

Cytując za BA:

Magnez
Zawitał do grona materiałów rowerowych dzięki innowacyjnym pomysłom z tajwańskich laboratoriów Meridy. To właśnie Merida jako pierwsza wprowadziła do seryjnej produkcji ram ten materiał. Wysoko zaawansowane technologicznie metody wytwarzania ram Meridy owiane są tajemnicą. W teorii, ramy magnezowe mogą być wytrzymałe i jednocześnie bardzo lekkie.
Podstawową wadą magnezu jest gwałtowne utlenianie w warunkach atmosferycznych oraz skomplikowana i droga obróbka. Dzięki zastosowaniu nowatorskiego procesu elektrolizy, ramy magnezowe są doskonale zabezpieczone przed korozją. Ramy magnezowe mają dobre własności tłumiące - absorbując wibracje i wstrząsy zapewniają gładką i komfortową jazdę. Magnez umożliwia stosowanie do konstrukcji ram, rur o dużych przekrojach i grubszych ściankach w relacji do innych materiałów. Dlatego mogą z niego powstać ramy dużo sztywniejsze i lżejsze, niż ze stali czy aluminium. Ponadto niskie zmęczenie materiału czyni z ram magnezowych konstrukcje bardzo żywotne.

Btw: Przenoszę do odpowiedniego działu..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

Artur z całym szacunkiem ale Merida to tajwańska fabryka Spacialized, przywieziona w kontenerach i postawiona za pieniądze Speca. Zadaniem Meridy jest produkcja, nie technologia i innowacyjność - to wymyśla centralne biuro projektowe Speca w Stanach.

Co do stopów Magnezu to i owszem mają własności tłumiące, bo struktura odlewu magnezowego przypomina piankę - lecz ma to minus w postaci małej odporności na uderzenia. Kto miał Fox'a R40 to we co dzieje się z tym amorem po zderzeniu ze skałą.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
pit240
Posty: 167
Rejestracja: 25.08.2007 07:56:33
Kontakt:

Post autor: pit240 »

jeśli mógł bym sie wtrącić to chciał bym przypomnieć w jakim celu założyłem ten temat 8)
przykłady poprosze :?: :mrgreen:
http://www.pinkbike.com/video/214241/
arek7777777
Posty: 49
Rejestracja: 12.08.2008 16:54:25
Kontakt:

Post autor: arek7777777 »

firma dob robi ramy i obręcze z magnezu możliwe ze jeszcze cos ale nie pamiętam
Adifek
Posty: 87
Rejestracja: 08.11.2007 20:08:34
Kontakt:

Post autor: Adifek »

Artur z całym szacunkiem ale Merida to tajwańska fabryka Spacialized, przywieziona w kontenerach i postawiona za pieniądze Speca. Zadaniem Meridy jest produkcja, nie technologia i innowacyjność - to wymyśla centralne biuro projektowe Speca w Stanach.
Tyle, że Arthur ma racje. Merida zasłynęła ze swoich magnezowych ram w topowych modelach.
Co do stopów Magnezu to i owszem mają własności tłumiące, bo struktura odlewu magnezowego przypomina piankę - lecz ma to minus w postaci małej odporności na uderzenia. Kto miał Fox'a R40 to we co dzieje się z tym amorem po zderzeniu ze skałą.
W ramach raczej się nie stosuje odlewów - owe Meridy były zwyczajnie spawane.

Nie jest jednak prawdą, że ramy magnezowe się szybko utleniają. Zapewniam was, ze zwykła stal bardziej się utlenia od stopów magnezu stosowanych w kolarstwie. Czysty magnez też raczej się nie utlenia zbyt szybko. To mit, bo ludzie ze szkoły pamiętają, że magnez się pali. Jednak taka rama nie stanie w płomieniach, nie bójcie się :)

Witam. W jakich częściach oprócz pedałów stosowany jest magnez?
Golenie dolne amortyzatorów, pedały, mostki, rzadziej kierownice, sztyce, zaciski na sztyce, ramy(merida juz ich nie robi, bo nikt ich nie kupował), niektóre części przerzutek, klamki hamulców, korby(raczej szosowe), obręcze i... hmm... Chyba z niczym innym z magnezu się nie spotkałem. Firm niestety nie pamiętam, bo część z tych rzeczy robią małe manufakturki. Większość z tych części jest jednak do XC lub na szosę.

Jednak generalnie magnez nadaje się najbardziej tam, gdzie jest najczęściej spotykany - jako poszycie śmigłowców i samolotów :D
. Kto miał Fox'a R40 to we co dzieje się z tym amorem po zderzeniu ze skałą.
Kość z jakiej zbudowana jest czaszka ma znacznie lepszy stosunek wytrzymałości do masy niż stal. A co się z nią dzieje po kontakcie ze skałą? Bez przesady ale jeśli wymagasz od jakiegoś materiału tego typu odporność, to amortyzator dla Ciebie ważyłby z 10kg (a i nie takie amory motocrossowe widziałem pogięte i połamane...)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Kość z jakiej zbudowana jest czaszka ma znacznie lepszy stosunek wytrzymałości do masy niż stal. A co się z nią dzieje po kontakcie ze skałą? Bez przesady ale jeśli wymagasz od jakiegoś materiału tego typu odporność, to amortyzator dla Ciebie ważyłby z 10kg (a i nie takie amory motocrossowe widziałem pogięte i połamane...)
Ogolnie z reszta posta sie zgadzalem ale tugadasz jak potrzaskany. Co prawda w Foxie jest tez problem bardzo cienkich scianek i to go glownie zabija ale co by nie mowic amor ten wytrzymuje znacznie mniej gleb niz inne. Oczekiwac napieprzania o wszystko nikt nie oczekuje ale jednak downhill to sa gleby i sprzet MA wytrzymywac błędy. Jakby nie mial to czemu nie jezdzic na widelcu white 2.3kg 2 polce? Moze i troche niesztywny ale stare boxxy również, a ludzie daja rade. Porównaj sobie gleboodpornosc foxa z cienkimi sciankami i marzów np. 888 do 07 roku z grubymi. Jakos o przebitej sciance w marzu nie slyszalem jescze. Nie trzeba dawac 10kg masy, wystarczy czasem mniejsza srednica goleni i troche wiecej materialu(300-400g roznicy )
Adifek
Posty: 87
Rejestracja: 08.11.2007 20:08:34
Kontakt:

Post autor: Adifek »

Ogolnie z reszta posta sie zgadzalem ale tugadasz jak potrzaskany. Co prawda w Foxie jest tez problem bardzo cienkich scianek i to go glownie zabija ale co by nie mowic amor ten wytrzymuje znacznie mniej gleb niz inne. Oczekiwac napieprzania o wszystko nikt nie oczekuje ale jednak downhill to sa gleby i sprzet MA wytrzymywac błędy. Jakby nie mial to czemu nie jezdzic na widelcu white 2.3kg 2 polce? Moze i troche niesztywny ale stare boxxy również, a ludzie daja rade. Porównaj sobie gleboodpornosc foxa z cienkimi sciankami i marzów np. 888 do 07 roku z grubymi. Jakos o przebitej sciance w marzu nie slyszalem jescze. Nie trzeba dawac 10kg masy, wystarczy czasem mniejsza srednica goleni i troche wiecej materialu(300-400g roznicy )
Tak, sprzęt ma wytrzymywać gleby, ale odporność na skały to lekka przesada. Wytrzymałość wszystkiego to czysty mit i fikcja. Przy wyglądającej b. poważnie glebie można wyjść bez żadnej ryski na sprzęcie, a uderzając w sztywną przeszkodę pod odpowiednim kątem przy prędkości 15km/h możesz połamać monstera tak, że cięzko go będzie zidentyfikować.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości