magnez w kolarstwie
magnez w kolarstwie
Witam. W jakich częściach oprócz pedałów stosowany jest magnez? Prosił bym o podawanie także firm. Nie interesują mnie całe ramy z magnezu tylko komponenty (np mostek, elementy wachacza, korby czy cus takiego)
dzieki
dzieki
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Także EASTON robi mostki ze stopów magnezowych.
Pomądżę się trochę, magnez i jego stopy to świetny materiał ale łatwo się utlenia, więc są duże straty przy elementach odlewanych i trzeba go zabezpieczać przed erozją - utlenia się jak jest goły - dlatego odlewane komponenty się lakieruje lub pokrywa warstwą bezbarwnego silikonu.
Pomądżę się trochę, magnez i jego stopy to świetny materiał ale łatwo się utlenia, więc są duże straty przy elementach odlewanych i trzeba go zabezpieczać przed erozją - utlenia się jak jest goły - dlatego odlewane komponenty się lakieruje lub pokrywa warstwą bezbarwnego silikonu.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Również robi się ramy z stopów magnezu.. Na razie nie ma zbyt wielu producentów, ale stop ten staje się coraz bardziej popularny od Ti.. Oczywiście z racji ceny..
Cytując za BA:
Magnez
Zawitał do grona materiałów rowerowych dzięki innowacyjnym pomysłom z tajwańskich laboratoriów Meridy. To właśnie Merida jako pierwsza wprowadziła do seryjnej produkcji ram ten materiał. Wysoko zaawansowane technologicznie metody wytwarzania ram Meridy owiane są tajemnicą. W teorii, ramy magnezowe mogą być wytrzymałe i jednocześnie bardzo lekkie.
Podstawową wadą magnezu jest gwałtowne utlenianie w warunkach atmosferycznych oraz skomplikowana i droga obróbka. Dzięki zastosowaniu nowatorskiego procesu elektrolizy, ramy magnezowe są doskonale zabezpieczone przed korozją. Ramy magnezowe mają dobre własności tłumiące - absorbując wibracje i wstrząsy zapewniają gładką i komfortową jazdę. Magnez umożliwia stosowanie do konstrukcji ram, rur o dużych przekrojach i grubszych ściankach w relacji do innych materiałów. Dlatego mogą z niego powstać ramy dużo sztywniejsze i lżejsze, niż ze stali czy aluminium. Ponadto niskie zmęczenie materiału czyni z ram magnezowych konstrukcje bardzo żywotne.
Btw: Przenoszę do odpowiedniego działu..
Cytując za BA:
Magnez
Zawitał do grona materiałów rowerowych dzięki innowacyjnym pomysłom z tajwańskich laboratoriów Meridy. To właśnie Merida jako pierwsza wprowadziła do seryjnej produkcji ram ten materiał. Wysoko zaawansowane technologicznie metody wytwarzania ram Meridy owiane są tajemnicą. W teorii, ramy magnezowe mogą być wytrzymałe i jednocześnie bardzo lekkie.
Podstawową wadą magnezu jest gwałtowne utlenianie w warunkach atmosferycznych oraz skomplikowana i droga obróbka. Dzięki zastosowaniu nowatorskiego procesu elektrolizy, ramy magnezowe są doskonale zabezpieczone przed korozją. Ramy magnezowe mają dobre własności tłumiące - absorbując wibracje i wstrząsy zapewniają gładką i komfortową jazdę. Magnez umożliwia stosowanie do konstrukcji ram, rur o dużych przekrojach i grubszych ściankach w relacji do innych materiałów. Dlatego mogą z niego powstać ramy dużo sztywniejsze i lżejsze, niż ze stali czy aluminium. Ponadto niskie zmęczenie materiału czyni z ram magnezowych konstrukcje bardzo żywotne.
Btw: Przenoszę do odpowiedniego działu..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Artur z całym szacunkiem ale Merida to tajwańska fabryka Spacialized, przywieziona w kontenerach i postawiona za pieniądze Speca. Zadaniem Meridy jest produkcja, nie technologia i innowacyjność - to wymyśla centralne biuro projektowe Speca w Stanach.
Co do stopów Magnezu to i owszem mają własności tłumiące, bo struktura odlewu magnezowego przypomina piankę - lecz ma to minus w postaci małej odporności na uderzenia. Kto miał Fox'a R40 to we co dzieje się z tym amorem po zderzeniu ze skałą.
Co do stopów Magnezu to i owszem mają własności tłumiące, bo struktura odlewu magnezowego przypomina piankę - lecz ma to minus w postaci małej odporności na uderzenia. Kto miał Fox'a R40 to we co dzieje się z tym amorem po zderzeniu ze skałą.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 12.08.2008 16:54:25
- Kontakt:
Tyle, że Arthur ma racje. Merida zasłynęła ze swoich magnezowych ram w topowych modelach.Artur z całym szacunkiem ale Merida to tajwańska fabryka Spacialized, przywieziona w kontenerach i postawiona za pieniądze Speca. Zadaniem Meridy jest produkcja, nie technologia i innowacyjność - to wymyśla centralne biuro projektowe Speca w Stanach.
W ramach raczej się nie stosuje odlewów - owe Meridy były zwyczajnie spawane.Co do stopów Magnezu to i owszem mają własności tłumiące, bo struktura odlewu magnezowego przypomina piankę - lecz ma to minus w postaci małej odporności na uderzenia. Kto miał Fox'a R40 to we co dzieje się z tym amorem po zderzeniu ze skałą.
Nie jest jednak prawdą, że ramy magnezowe się szybko utleniają. Zapewniam was, ze zwykła stal bardziej się utlenia od stopów magnezu stosowanych w kolarstwie. Czysty magnez też raczej się nie utlenia zbyt szybko. To mit, bo ludzie ze szkoły pamiętają, że magnez się pali. Jednak taka rama nie stanie w płomieniach, nie bójcie się

Golenie dolne amortyzatorów, pedały, mostki, rzadziej kierownice, sztyce, zaciski na sztyce, ramy(merida juz ich nie robi, bo nikt ich nie kupował), niektóre części przerzutek, klamki hamulców, korby(raczej szosowe), obręcze i... hmm... Chyba z niczym innym z magnezu się nie spotkałem. Firm niestety nie pamiętam, bo część z tych rzeczy robią małe manufakturki. Większość z tych części jest jednak do XC lub na szosę.Witam. W jakich częściach oprócz pedałów stosowany jest magnez?
Jednak generalnie magnez nadaje się najbardziej tam, gdzie jest najczęściej spotykany - jako poszycie śmigłowców i samolotów

Kość z jakiej zbudowana jest czaszka ma znacznie lepszy stosunek wytrzymałości do masy niż stal. A co się z nią dzieje po kontakcie ze skałą? Bez przesady ale jeśli wymagasz od jakiegoś materiału tego typu odporność, to amortyzator dla Ciebie ważyłby z 10kg (a i nie takie amory motocrossowe widziałem pogięte i połamane...). Kto miał Fox'a R40 to we co dzieje się z tym amorem po zderzeniu ze skałą.
Ogolnie z reszta posta sie zgadzalem ale tugadasz jak potrzaskany. Co prawda w Foxie jest tez problem bardzo cienkich scianek i to go glownie zabija ale co by nie mowic amor ten wytrzymuje znacznie mniej gleb niz inne. Oczekiwac napieprzania o wszystko nikt nie oczekuje ale jednak downhill to sa gleby i sprzet MA wytrzymywac błędy. Jakby nie mial to czemu nie jezdzic na widelcu white 2.3kg 2 polce? Moze i troche niesztywny ale stare boxxy również, a ludzie daja rade. Porównaj sobie gleboodpornosc foxa z cienkimi sciankami i marzów np. 888 do 07 roku z grubymi. Jakos o przebitej sciance w marzu nie slyszalem jescze. Nie trzeba dawac 10kg masy, wystarczy czasem mniejsza srednica goleni i troche wiecej materialu(300-400g roznicy )Kość z jakiej zbudowana jest czaszka ma znacznie lepszy stosunek wytrzymałości do masy niż stal. A co się z nią dzieje po kontakcie ze skałą? Bez przesady ale jeśli wymagasz od jakiegoś materiału tego typu odporność, to amortyzator dla Ciebie ważyłby z 10kg (a i nie takie amory motocrossowe widziałem pogięte i połamane...)
Tak, sprzęt ma wytrzymywać gleby, ale odporność na skały to lekka przesada. Wytrzymałość wszystkiego to czysty mit i fikcja. Przy wyglądającej b. poważnie glebie można wyjść bez żadnej ryski na sprzęcie, a uderzając w sztywną przeszkodę pod odpowiednim kątem przy prędkości 15km/h możesz połamać monstera tak, że cięzko go będzie zidentyfikować.Ogolnie z reszta posta sie zgadzalem ale tugadasz jak potrzaskany. Co prawda w Foxie jest tez problem bardzo cienkich scianek i to go glownie zabija ale co by nie mowic amor ten wytrzymuje znacznie mniej gleb niz inne. Oczekiwac napieprzania o wszystko nikt nie oczekuje ale jednak downhill to sa gleby i sprzet MA wytrzymywac błędy. Jakby nie mial to czemu nie jezdzic na widelcu white 2.3kg 2 polce? Moze i troche niesztywny ale stare boxxy również, a ludzie daja rade. Porównaj sobie gleboodpornosc foxa z cienkimi sciankami i marzów np. 888 do 07 roku z grubymi. Jakos o przebitej sciance w marzu nie slyszalem jescze. Nie trzeba dawac 10kg masy, wystarczy czasem mniejsza srednica goleni i troche wiecej materialu(300-400g roznicy )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość