Ramka do enduro (czy takowa wogóle istnieje?)
uzurpator wybacz ale z jedenej strony główka ramy 65st i Travis 203 , z drugiej podjazd na Skrzyczne
.
Problemem nie są tu Twoje słuszne parametry tylko dość osobliwe(nie do spełnienia) wymagania.
W naszej paczce taka dyskusja toczy sie od lat. Efekt? SiX06,BH 08,Uzzi VPX,Atomic 07 itd. Czyli : jak kto woli i lubi a każdy z nas lubi to samo co reszta tylko w innych proporcjach
.
Piszesz o BH i starych Demo , w dół te zabawki jak najbardziej ale kierunku przeciwnym (nawet na tak prostym szlaku jak wspominasz) szans żadnych.Nawet nie chodzi o wagę tylko o geo i bujanie zawiechy 180+.
Zresztą , nie ma to jak pogawędzić z kumplami na podejściu, statecznie prowadząc rower.....

Problemem nie są tu Twoje słuszne parametry tylko dość osobliwe(nie do spełnienia) wymagania.
W naszej paczce taka dyskusja toczy sie od lat. Efekt? SiX06,BH 08,Uzzi VPX,Atomic 07 itd. Czyli : jak kto woli i lubi a każdy z nas lubi to samo co reszta tylko w innych proporcjach

Piszesz o BH i starych Demo , w dół te zabawki jak najbardziej ale kierunku przeciwnym (nawet na tak prostym szlaku jak wspominasz) szans żadnych.Nawet nie chodzi o wagę tylko o geo i bujanie zawiechy 180+.
Zresztą , nie ma to jak pogawędzić z kumplami na podejściu, statecznie prowadząc rower.....

GÓRNIK: Kto powiedziałi, że nie będę szukać jakichś wyprzedaży czy używek. Nówka to ostateczność. Suport 73 znacznie obniża koszt eksploatacji ramy - więc mając do wyboru ramę X z 83 i Y z 73 w podobnej cenie, biorę tę z 73.
EDIT: Z drugiej strony - masz rację - w końcu wysokie ramy mają często-gęsto piastę 150x12, co daje identyczny problem jak z suportem 83mm.
Swoją cena Socoma = OMGWTFBBQ
ravfr: szlak przez malinowską skałę (czerwony) jest prosty? To znaczy, że muszę mieć kiepską technikę, bo wjechać tam nie dałem rady :>
Na bujanie wymyślono propedale/platformy oraz lockouty i travel-adjusty :>
EDIT: Z drugiej strony - masz rację - w końcu wysokie ramy mają często-gęsto piastę 150x12, co daje identyczny problem jak z suportem 83mm.
Swoją cena Socoma = OMGWTFBBQ
ravfr: szlak przez malinowską skałę (czerwony) jest prosty? To znaczy, że muszę mieć kiepską technikę, bo wjechać tam nie dałem rady :>
Na bujanie wymyślono propedale/platformy oraz lockouty i travel-adjusty :>
Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
uzurpator wieksze tak ale nie o klase cięższe. To jest typowy mit, w który wielu ludzi wierzy kiedy znam ludzi jezdzacych przy bardzo duzej masie na kierach z carbonu i innych teoretycznie lekkich rzeczach. Ty po prostu musisz w danej klasie wybierac mocniejsze rozwiazania, a nie klase dalej.
Biki jak Giant reign X, Specialized SX Trail czy Enduro SL (ten z 2 półką) lub np. prophtet z leftym powinny ci styknac (lefty jest morderczo sztywny). Zaleznie od tego czy to lekki fr bierz albo cos ala reign, sx trail a jak endu to 2 pozostale.
Jak masz wiecej kasy mozesz tez sie pokusic o lapierre froggy(moze bedzie sie dalo na 09 zalatwic ale pewnie ceny ci nie podam dopoki biki dostepne nie beda)
Biki jak Giant reign X, Specialized SX Trail czy Enduro SL (ten z 2 półką) lub np. prophtet z leftym powinny ci styknac (lefty jest morderczo sztywny). Zaleznie od tego czy to lekki fr bierz albo cos ala reign, sx trail a jak endu to 2 pozostale.
Jak masz wiecej kasy mozesz tez sie pokusic o lapierre froggy(moze bedzie sie dalo na 09 zalatwic ale pewnie ceny ci nie podam dopoki biki dostepne nie beda)
uzurpator pisze:szlak przez malinowską skałę (czerwony) jest prosty? To znaczy, że muszę mieć kiepską technikę, bo wjechać tam nie dałem rady :>
To tym bardziej nie wjedziesz na rowerze z większym skokiem

Pod "dużą" , "długą" a nie daj Boże "wyboistą" górę przy zjadowej geo możesz sobie w buty wsadzić te rozwiązania tym bardziej, ze piszemy cały czas o ramie(nie o widelcu).uzurpator pisze:Na bujanie wymyślono propedale/platformy oraz lockouty i travel-adjusty :>
Spaced dobrze prawi.....
Spaced:
Większy, znaczy większy - 100% racji. Tyle, że zwykle również większy znaczy także cięższy - rynek i tak nie rozpieszcza jeżeli chodzi o duże ramy i w med-hi end wybór staje się bardzo ograniczony.
Ten Lapierre wydaje się byc bardzo OK. Co do reszty - mnie naprawdę nie zależy na masie (mmkay - monstera nie założę mając do wyboru totema czy boxxera), bez żadnych podtekstów czy filozofii - po prostu mi to wisi. Po prostu szukam ramy o parametrach zbliżonych do tych które chcę osiągnąc i na logikę - ramy które wymieniłem wydają się byc na pierwszy rzut oka dobre pod tym względem. Własnie dlatego pytam, żeby nie kupic takowej bez rozeznania w innych opcjach (chociaż przyznaję, jestem szmatą speca, gdyż przekombinowane i skomplikowane demo mi się strasznie podoba. Tyle, że na podobaniu się nie jeździ).
ravfr:
mam 180 z przodu. Nie przeszkadza mi to w niczym. Po włączeniu propedala w RP2 (damper w mojej endurce) usztywnia się ona na tyle, że z 125mm skoku wykorzystane jest ok 20-30mm. Mam 50% saga z tyłu. Regulując widelec do 140 jeszcze polepszam wspinaczkowosc. Problem z moim rowerem polega nie na ilości zawieszenia, ale na jego geometrii - za krótki do podjeżdzania jest i za wysoki do zjazdu. Długośc skorygowac da się kupując długą ramę. Wysokośc poprzez bardziej położony kąt główki.
Biorąc na warsztat ramę z np 200 skoku i 66 stopni i DHX5.0 (air ofc) jako damper z 30% sagu po włączeniu propedala dostaję ~40mm skoku z zadka. Obniżając widelec do ~140 główka ramy będzie miała gdzieś 67-68 stopni. Do tego niskie przełożenie aby utrzymac kadencję i jedyne czym musisz się martwic to masa roweru.
Swoją drogą - czemu dampery z PP nie mają manetki do regulacji tegoż coby to na kierze miec.
Większy, znaczy większy - 100% racji. Tyle, że zwykle również większy znaczy także cięższy - rynek i tak nie rozpieszcza jeżeli chodzi o duże ramy i w med-hi end wybór staje się bardzo ograniczony.
Ten Lapierre wydaje się byc bardzo OK. Co do reszty - mnie naprawdę nie zależy na masie (mmkay - monstera nie założę mając do wyboru totema czy boxxera), bez żadnych podtekstów czy filozofii - po prostu mi to wisi. Po prostu szukam ramy o parametrach zbliżonych do tych które chcę osiągnąc i na logikę - ramy które wymieniłem wydają się byc na pierwszy rzut oka dobre pod tym względem. Własnie dlatego pytam, żeby nie kupic takowej bez rozeznania w innych opcjach (chociaż przyznaję, jestem szmatą speca, gdyż przekombinowane i skomplikowane demo mi się strasznie podoba. Tyle, że na podobaniu się nie jeździ).
ravfr:
mam 180 z przodu. Nie przeszkadza mi to w niczym. Po włączeniu propedala w RP2 (damper w mojej endurce) usztywnia się ona na tyle, że z 125mm skoku wykorzystane jest ok 20-30mm. Mam 50% saga z tyłu. Regulując widelec do 140 jeszcze polepszam wspinaczkowosc. Problem z moim rowerem polega nie na ilości zawieszenia, ale na jego geometrii - za krótki do podjeżdzania jest i za wysoki do zjazdu. Długośc skorygowac da się kupując długą ramę. Wysokośc poprzez bardziej położony kąt główki.
Biorąc na warsztat ramę z np 200 skoku i 66 stopni i DHX5.0 (air ofc) jako damper z 30% sagu po włączeniu propedala dostaję ~40mm skoku z zadka. Obniżając widelec do ~140 główka ramy będzie miała gdzieś 67-68 stopni. Do tego niskie przełożenie aby utrzymac kadencję i jedyne czym musisz się martwic to masa roweru.
Swoją drogą - czemu dampery z PP nie mają manetki do regulacji tegoż coby to na kierze miec.
Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
na moje oko probujesz na nowo odkryc ameryke, i zlozyc rower do wszystkiego, pogodzic ogien z woda...chyab nikt nie jest wstanei Ci doradzic, bo tak naprawde Ty juz masz swoja filozofie, tylko jak wszyscy wczesniej mowili ze to sie nie sprawdzi...zwlaszcza ze piszesz ze waga jest bez znaczenia, skok jak w zjazdowce i chcesz wszystko podjezdzac, ze mozesz nawet powoli, jadac z przelozeniem 22-38 na ciekzim rowerze ze spora amortyzacja, tak sie namielisz ze zmeczysz sie bardziej niz bys pchal ten rower...ja poprostu tego wszytskiego nie widze...ale powodzenia
ps. przypomniala mi sie taka historai o kolesiu ktory szukal idealnej zony(w Twoim wypadku idealny rower) po wielu latach ja znalazl, i ktos sie spytal czemu sie z nia nie ozenil? On odpowiedzial ze ona szukala idealnego meza...
Taki rower moze by sie znalazl...ale niestety Twoje gabaryty sprawia ze i tak zle bedzie sie podjezdzalo, i tak bedzie stawal deba na stromym...Pozdrawiam
ps. przypomniala mi sie taka historai o kolesiu ktory szukal idealnej zony(w Twoim wypadku idealny rower) po wielu latach ja znalazl, i ktos sie spytal czemu sie z nia nie ozenil? On odpowiedzial ze ona szukala idealnego meza...
Taki rower moze by sie znalazl...ale niestety Twoje gabaryty sprawia ze i tak zle bedzie sie podjezdzalo, i tak bedzie stawal deba na stromym...Pozdrawiam
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
uzurpator człowieku ty chyba nie wiesz o czym mówisz dalej. Wez pod uwage, ze ciezki rower bedzie dalej podjezdzac, a z wysokim amorem kąt dalej bedzie szalony. Zwłaszcza, ze demo 7 ma HA bodajże 65 stopnie, kiedy podjezdzanie nie jest zbyt miłe juz przy 67. Do tego masz inne liczby w geo, ktore tez nie sprzyjaja podjezdzaniu(krótkie widełki z tyłu, długi rower ogólnie i pozycja nie przystosowana do podjazdów)
Do tego nie mam pojecia po kiego grzyba sie na ciezki rower upierasz. Bo wytłumaczenie , ze jestes ciezki jest bzdurne. Z tego co mowisz wystarczy ci zwykly rower do lekkiego FR. Ludzie u nas wlasnie wciskaja sobie kit ze potrzeba super mocnych rzeczy bo inne sie rozwalaja, a trzeba po prostu kupowac dobre czesci i nic nie idzie.
Jak nie lapierre to masz jeszcze SX traila bo lubisz speca i tyle. Bedzie sie je dało katowac je na zjazdach, a przynajmniej podjezdzac beda. Wytrzymałosciowo spokojnie cie zniosą i nie bedzie ci trzeba wielkich ram ala demo i 200 skoku.
Do tego nie mam pojecia po kiego grzyba sie na ciezki rower upierasz. Bo wytłumaczenie , ze jestes ciezki jest bzdurne. Z tego co mowisz wystarczy ci zwykly rower do lekkiego FR. Ludzie u nas wlasnie wciskaja sobie kit ze potrzeba super mocnych rzeczy bo inne sie rozwalaja, a trzeba po prostu kupowac dobre czesci i nic nie idzie.
Jak nie lapierre to masz jeszcze SX traila bo lubisz speca i tyle. Bedzie sie je dało katowac je na zjazdach, a przynajmniej podjezdzac beda. Wytrzymałosciowo spokojnie cie zniosą i nie bedzie ci trzeba wielkich ram ala demo i 200 skoku.
Hmmm... Wiesz co uzurpator jestem w podobnej sytuacji co ty też szukam ramy takiej żeby można było poszaleć w dół a żeby się dobrze i lekko podjeżdżało w górę, jednak ja patrzyłem w kierunku Tosa Inu DC owszem, może nie ma główki na 1.5' ale może taka rama jakoś by podeszła??
Bo skoro tobie waga nie przeszkadza, a mnie właśnie ona przeraża najbardziej...
Bo skoro tobie waga nie przeszkadza, a mnie właśnie ona przeraża najbardziej...
jak dales wysoki mostek i kierownice to masz wysoki kokpit . przeciez to oczywiste, to ze przelatujesz przez kieorwnik to pewnie wina krotkiej ramy a moze i sidleki nie opuszczasz ?uzurpator pisze:http://www.dh-zone.com/forum/files/photo_0239_166.jpg
jak widzisz mam masakrycznie wysoki kokpit. Ten rower ma ramę 23". Jeżdząc w dół masz wrażenie, że zaraz przelecisz przez kierownicę (duży kąt główki

jak chcesz zbudowac dobrze podjezdzajacy rower do fr to nie matrz na kast glowki bo 2-3 stopnie roznic nie zmiejsza cie znacznie wysokosci kokpitu. Wazniejsza jest wysokosc rury sterowwej , sterow, kierownicy i widelca. jesli te rzeczy
zminimalizujesz i dasz dlugac rame to spokojnie podjecie kazda gore

Druga rzecz to wysokosc suportu . dosc wysoki kokpit i nski suport = maszynka do dh. ponoszac suport zlagodzisz skutki dlugiego widelca dlaetego powinines wlasnie przyjrzec sie wlasnie vp-free i bulitowi - nie byly lubiane przez ten wysoki suport.
To tyle odnosie sprzetu teraz z innej beczki czyli troche o filozofii.
1) zgodze sie z wypowiedziami ravfr - zolwik, flonderka

2) twoje zalozenia choc sluszne sa pozbawione sensu

3.Najpierw wjedz na ten malinow HT a potem mysl o fullu.
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
Z tytułu tematu myslałem ze szukasz ramki do Enduro. Ja ramke do enduro klasyfikuje w przedziale 130-160mm skoku. A ty podałes propozycje ramek do fr/dh. Ja mam np Gianta VT ktory ma 148mm skoku, z przodu all mountain 160mm, i jezdzi się super, ale podjezdzac z Totemem to sobie nie wyobrazam zeby nie wywalac sie do tyłu. Jedyne sensowne rozwiazanie jakie mi sie nasuwa to ETA w Bomberach to jest alternatywa. Ja rowniez czasem staje przed takim dylematem ze próbuje miec rower Enduro na ktorym mi sie jezdzi swietnie, a jadac jakas traska DH np na Harendzie czy Myslenicach dochodze do wniosku ze to jednak rower Enduro. Mimo wszystko Downhillowcem jestem niedzielnym, wole sprawnie podjezdzac i zjezdzac wiec maksymaly stuff jaki bym teraz złozył wygladałby tak: Reign X 170mm z DHXem powietrznym i powietrzne szóstki
Mądrze ktos kiedys powiedział ze rower do Enduro nadaje sie do wszystkiego i do niczego.

KrBiker87 gówno prawda, ze do niczego. W myslenicach na dobrym biku enduro 160mm skoku zrobisz na luzie kazda trase. Ani tam wybojów wielkich ani stromizn nie ma wiec nie wiem jaki problem.
Inna sprawa, ze rowery enduro tylko w pl nie maja sensu. Sa to rowery zwyczajnie do zabawy. Czy to singletraile czy bikeparki. Do tego na zachodzie odbywaja sie Maratony enduro, a na rowerach do endu startuje sie równiez w Megaavalanche i podobnych imprezach. Rodzima Gigantomania.
Inna sprawa, ze rowery enduro tylko w pl nie maja sensu. Sa to rowery zwyczajnie do zabawy. Czy to singletraile czy bikeparki. Do tego na zachodzie odbywaja sie Maratony enduro, a na rowerach do endu startuje sie równiez w Megaavalanche i podobnych imprezach. Rodzima Gigantomania.
Wszystko idzie w kierunku rozwoju enduro. W tym roku miał być Enduro Trophy ale nie wypalił przez względy organizacyjne. W przyszłym prawdopodobnie nie będzie problemów z organizacją. Ogólnie zapraszam na forum www.emtb.pl/forumo, która tematycznie podchodzi stricte pod enduro/all mountain.
Co do Totema to zależy z jaką ramą. Np z Bullitem to podjedzie wszędzie. Znajomy z emtb właśnie jest na kupnie Totema i wsadzi go właśnie do Bullita, na którym robi niezłe podjaździki...
KrBiker szkoda, że nie wybrałeś się z nami na żaden wypad, to przekonał byś się naocznie na co stać sprzęcik do enduro, zwłaszcza w wykonaniu Briana:) Wiadomo, że nie jest to wyspecjalizowana zjazdówka ale jak ktoś ma duże jaja to pociśnie. Ja może nie jestem dobrym przykładem do tego ale jest parę osób nieźle radzących sobie:)
Co do Totema to zależy z jaką ramą. Np z Bullitem to podjedzie wszędzie. Znajomy z emtb właśnie jest na kupnie Totema i wsadzi go właśnie do Bullita, na którym robi niezłe podjaździki...
KrBiker szkoda, że nie wybrałeś się z nami na żaden wypad, to przekonał byś się naocznie na co stać sprzęcik do enduro, zwłaszcza w wykonaniu Briana:) Wiadomo, że nie jest to wyspecjalizowana zjazdówka ale jak ktoś ma duże jaja to pociśnie. Ja może nie jestem dobrym przykładem do tego ale jest parę osób nieźle radzących sobie:)
To ze do niczego to powiedziałem tylko pod kontem tematu. Bo często jest tak ze ktos nabywa rower Enduro i chce tak jezdzic, a potem juz mu ten rower nie wystarcza gdyż czuje smaka do ostrzejszej jazdy. Mimo wszystko rowniez uwazam ze na wiekszosci polskich tras DH mozna pojezdzic rowerem Enduro, bo przeciez one teraz maja tyle skoku co 5 lat temu rowery FR/DH. I bardzo dobrze znam potencjał Enduro maszynki, dlatego własnie taka złozyłem bo lubie z rodzina czy kumplami sie wybrac na wycieczke co ma 70km czy sprawnie zjechac trase DH, nie mowie ze nie wolałbym kiedys miec osobno roweru do DH i do Enduro ale narazie na co innego mam wydatki 
Szkavik naprawde czuje niedosyt ze sie z wami w tym roku nigdzie nie wybrałem, bo poczułem sporą euforie gdy odkryłem stronke emtb.pl, ale tak to jest jak się człowiek żeni, przeprowadza i jeszcze zarabia. Ale świat się nie konczy mysle ze przyszły rok uda się wyskoczyc na niezapomnianą wyprawę. Jak ogladałem zdjęcia z tych zlotów to naprawde poczułem ze tego własnie mi trzeba aby poczuć blusa

Szkavik naprawde czuje niedosyt ze sie z wami w tym roku nigdzie nie wybrałem, bo poczułem sporą euforie gdy odkryłem stronke emtb.pl, ale tak to jest jak się człowiek żeni, przeprowadza i jeszcze zarabia. Ale świat się nie konczy mysle ze przyszły rok uda się wyskoczyc na niezapomnianą wyprawę. Jak ogladałem zdjęcia z tych zlotów to naprawde poczułem ze tego własnie mi trzeba aby poczuć blusa

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości