Luzy na lagach!! P_O_M_O_C_Y
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 14.02.2008 18:24:28
- Lokalizacja: GD
- Kontakt:
Luzy na lagach!! P_O_M_O_C_Y
Witam
Mam problem, otóż mój marzocchi Super T/ Junior zaczął mieć luzy na lagach. Po zdjęciu go z roweru jakby rozszerzajac go na boki czuc luz. Co moge w tym wypadku zrobić?? Czy jest to jakaś poważna sprawa??
A tak pozatym, to jaki olej najlepiej polecacie pod wage 78 kg??
Jest to mój pierwszy post, więc może byc kilka błedów merytorycznych.
Pozdrawiam i z góry dzięki.
Mam problem, otóż mój marzocchi Super T/ Junior zaczął mieć luzy na lagach. Po zdjęciu go z roweru jakby rozszerzajac go na boki czuc luz. Co moge w tym wypadku zrobić?? Czy jest to jakaś poważna sprawa??
A tak pozatym, to jaki olej najlepiej polecacie pod wage 78 kg??
Jest to mój pierwszy post, więc może byc kilka błedów merytorycznych.
Pozdrawiam i z góry dzięki.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 14.02.2008 18:24:28
- Lokalizacja: GD
- Kontakt:
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 14.02.2008 18:24:28
- Lokalizacja: GD
- Kontakt:
1) Minimalny luz po wyjęciu koła będzie zawsze - norma.
2) Wymień olej, na spracowanym oleju amor ma luzy ... nie wiem czemu mimo dużego doświadczenia z serwisowaniem amorów. Po prostu tak jest... a nigdy nie pofatygowałem się aby dostać odpowiedź...
3) Możesz mieć już spracowane ślizgi - tez jest taka możliwość. Dowiesz się o tym jednak dopiero po wymianie oleju. Najlepiej wymienić olej samemu, i jeśli luz nie zniknie, zlać go z powrotem do butelki i dopiero amor bez oleju oddać do serwisu.
4) Wymianę ślizgów tak na prawdę przeprowadza tylko serwis Gregorio. Może są inne serwisy które to zrobią, ale na 100% żaden nie będzie miał ślizgów do Twojego amora na magazynie. Więc lepiej już to posłać do Gregorio, cenowo wyjdzie Cię tyle samo a będziesz miał pewność, że robi to osoba która nie wymienia ślizgów 2 czy 3ci raz w życiu. O cenę nie pytaj .. ale chyba same ślizgi będą kosztował OKOŁO 100-120 zł.
5) Wlej olej 7,5W. Na 5W będziesz miał pozorne wrażenie lepszej pracy amora, ale podczas zjazdu amor z olejem 7,5W mniej da Ci po łapach. Będzie lepiej wytłumiał drgania, mimo, że będzie się wydawał mniej czuły... wielokrotnie sprawdzone !
Pozdrawiam
2) Wymień olej, na spracowanym oleju amor ma luzy ... nie wiem czemu mimo dużego doświadczenia z serwisowaniem amorów. Po prostu tak jest... a nigdy nie pofatygowałem się aby dostać odpowiedź...
3) Możesz mieć już spracowane ślizgi - tez jest taka możliwość. Dowiesz się o tym jednak dopiero po wymianie oleju. Najlepiej wymienić olej samemu, i jeśli luz nie zniknie, zlać go z powrotem do butelki i dopiero amor bez oleju oddać do serwisu.
4) Wymianę ślizgów tak na prawdę przeprowadza tylko serwis Gregorio. Może są inne serwisy które to zrobią, ale na 100% żaden nie będzie miał ślizgów do Twojego amora na magazynie. Więc lepiej już to posłać do Gregorio, cenowo wyjdzie Cię tyle samo a będziesz miał pewność, że robi to osoba która nie wymienia ślizgów 2 czy 3ci raz w życiu. O cenę nie pytaj .. ale chyba same ślizgi będą kosztował OKOŁO 100-120 zł.
5) Wlej olej 7,5W. Na 5W będziesz miał pozorne wrażenie lepszej pracy amora, ale podczas zjazdu amor z olejem 7,5W mniej da Ci po łapach. Będzie lepiej wytłumiał drgania, mimo, że będzie się wydawał mniej czuły... wielokrotnie sprawdzone !
Pozdrawiam
no jesli amor ma luzy do przodu i do tylu takie ze jak nacisniesz przedni hebel i ruszasz rowerem w przod i tyl to czuc ten luz to ja proponuje wymienic slizgi.
nie wiem jak to dokladnie jest z juniorem/super t albo wymiana slizgow w 888/66 to koszt ok 250zl kiedys temat byl chyba o tym nawet... tylko nie pamietam czy tam byla podawana cena wymiany slizgow i oleju czy slizgow samych ale sadze ze jak wydasz nawet te 300zl i amor bedzie jak nowy bez luzow itp to sie oplaca..bo po wymianie slizgow amor pozyje drugie tyle co juz jest za nim;)
P.S. Jak zdecydujesz sie na wymiane slizgow to zachowaj stare slizgi i papiery ze byly wymieniane to jak bedziesz sprzedawal to bedziesz mial dodatkowy plus ze amor mial wymienione slizgi
nie wiem jak to dokladnie jest z juniorem/super t albo wymiana slizgow w 888/66 to koszt ok 250zl kiedys temat byl chyba o tym nawet... tylko nie pamietam czy tam byla podawana cena wymiany slizgow i oleju czy slizgow samych ale sadze ze jak wydasz nawet te 300zl i amor bedzie jak nowy bez luzow itp to sie oplaca..bo po wymianie slizgow amor pozyje drugie tyle co juz jest za nim;)
P.S. Jak zdecydujesz sie na wymiane slizgow to zachowaj stare slizgi i papiery ze byly wymieniane to jak bedziesz sprzedawal to bedziesz mial dodatkowy plus ze amor mial wymienione slizgi

[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 14.02.2008 18:24:28
- Lokalizacja: GD
- Kontakt:
motomysz zasięgnąłem opinii inżynierów materiałowych 
Wytłumaczenie likwidacji luzów po zmianie oleju:
1. zużyty ma mniejsza lepkość, tworzy film olejowy o mniejszej grubości, film olejowy z zużytego oleju "poddaje się" pod mniejszym ciśnieniem
2. dajesz nowy olej, masz grubszy i trwalszy film - luzu od razu nie czuć albo przynajmniej wydaje sie mniejszy
3. pogorszenie jakości wytwarzanego filmu olejowego jest podstawowym objawem zużywania się oleju czyli:
-pogorszenie własności filmu olejowego
-coraz większa ilość zanieczyszczeń
-spadek odporności na pienienie się

Wytłumaczenie likwidacji luzów po zmianie oleju:
1. zużyty ma mniejsza lepkość, tworzy film olejowy o mniejszej grubości, film olejowy z zużytego oleju "poddaje się" pod mniejszym ciśnieniem
2. dajesz nowy olej, masz grubszy i trwalszy film - luzu od razu nie czuć albo przynajmniej wydaje sie mniejszy
3. pogorszenie jakości wytwarzanego filmu olejowego jest podstawowym objawem zużywania się oleju czyli:
-pogorszenie własności filmu olejowego
-coraz większa ilość zanieczyszczeń
-spadek odporności na pienienie się
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości