Luzy na lagach!! P_O_M_O_C_Y

Robson_bikes
Posty: 70
Rejestracja: 14.02.2008 18:24:28
Lokalizacja: GD
Kontakt:

Luzy na lagach!! P_O_M_O_C_Y

Post autor: Robson_bikes »

Witam
Mam problem, otóż mój marzocchi Super T/ Junior zaczął mieć luzy na lagach. Po zdjęciu go z roweru jakby rozszerzajac go na boki czuc luz. Co moge w tym wypadku zrobić?? Czy jest to jakaś poważna sprawa??
A tak pozatym, to jaki olej najlepiej polecacie pod wage 78 kg??

Jest to mój pierwszy post, więc może byc kilka błedów merytorycznych.
Pozdrawiam i z góry dzięki.
greenman
Posty: 1566
Rejestracja: 13.12.2005 11:31:46
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Kontakt:

Post autor: greenman »

moze masz cos ze slizgami .. jaki rocznik amora ?
a olej to jaki chcesz 5/7,5w proponuje ...
www.pinkbike.com/photo/3993305/ :)
Robson_bikes
Posty: 70
Rejestracja: 14.02.2008 18:24:28
Lokalizacja: GD
Kontakt:

Post autor: Robson_bikes »

Rocznik amora to 2004
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Robson_bikes czy jeżdżąc rozchylasz lagi na boki?
Nie sądzę. To po co zawracasz sobie tym głowę?
Marzocchi tak miały i mają , to normalne .....
Co do oleju to temat ten już był .
tristero1
Posty: 144
Rejestracja: 01.11.2007 17:29:07
Kontakt:

Post autor: tristero1 »

KAŻDY amor po wyjęciu koła będzie miał lekki luz przy rozciąganiu na boki. Miałem 4 amory, używane i nowe, i wszystkie tak miały. No chyba, że luz wynosi więcej niz 6 mm, to wtedy możesz zacząć się martwić ;)
Robson_bikes
Posty: 70
Rejestracja: 14.02.2008 18:24:28
Lokalizacja: GD
Kontakt:

Post autor: Robson_bikes »

Ale luz jest na boki rozchylając, ale także był jak amor byl w rowerze. wtedy luz był Do przodu i do tyłu. I nie aż taki minimalny...
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

1) Minimalny luz po wyjęciu koła będzie zawsze - norma.

2) Wymień olej, na spracowanym oleju amor ma luzy ... nie wiem czemu mimo dużego doświadczenia z serwisowaniem amorów. Po prostu tak jest... a nigdy nie pofatygowałem się aby dostać odpowiedź...

3) Możesz mieć już spracowane ślizgi - tez jest taka możliwość. Dowiesz się o tym jednak dopiero po wymianie oleju. Najlepiej wymienić olej samemu, i jeśli luz nie zniknie, zlać go z powrotem do butelki i dopiero amor bez oleju oddać do serwisu.

4) Wymianę ślizgów tak na prawdę przeprowadza tylko serwis Gregorio. Może są inne serwisy które to zrobią, ale na 100% żaden nie będzie miał ślizgów do Twojego amora na magazynie. Więc lepiej już to posłać do Gregorio, cenowo wyjdzie Cię tyle samo a będziesz miał pewność, że robi to osoba która nie wymienia ślizgów 2 czy 3ci raz w życiu. O cenę nie pytaj .. ale chyba same ślizgi będą kosztował OKOŁO 100-120 zł.

5) Wlej olej 7,5W. Na 5W będziesz miał pozorne wrażenie lepszej pracy amora, ale podczas zjazdu amor z olejem 7,5W mniej da Ci po łapach. Będzie lepiej wytłumiał drgania, mimo, że będzie się wydawał mniej czuły... wielokrotnie sprawdzone !

Pozdrawiam
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

no jesli amor ma luzy do przodu i do tylu takie ze jak nacisniesz przedni hebel i ruszasz rowerem w przod i tyl to czuc ten luz to ja proponuje wymienic slizgi.
nie wiem jak to dokladnie jest z juniorem/super t albo wymiana slizgow w 888/66 to koszt ok 250zl kiedys temat byl chyba o tym nawet... tylko nie pamietam czy tam byla podawana cena wymiany slizgow i oleju czy slizgow samych ale sadze ze jak wydasz nawet te 300zl i amor bedzie jak nowy bez luzow itp to sie oplaca..bo po wymianie slizgow amor pozyje drugie tyle co juz jest za nim;)
P.S. Jak zdecydujesz sie na wymiane slizgow to zachowaj stare slizgi i papiery ze byly wymieniane to jak bedziesz sprzedawal to bedziesz mial dodatkowy plus ze amor mial wymienione slizgi :)
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
pixo
Posty: 724
Rejestracja: 15.05.2006 19:35:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: pixo »

Pisałem kiedyś do gregorio w sprawie wymiany slizgów dostałem taką oto odpowiedź
Witam
Tuleje to koszt 30zl sztuka (120zł kpl.) + wymiana w goleniach 50zł. Jeżeli widelec jest w "całości" to nalezy jeszcze doliczyc koszt serwisu 160-170zł.
Pozdrawiam
F.H.Gregorio
Dział Techniczny
www.mudserwis.com
Robson_bikes
Posty: 70
Rejestracja: 14.02.2008 18:24:28
Lokalizacja: GD
Kontakt:

Post autor: Robson_bikes »

Ok. Dzięki bardzo za info. Najpierw wymienie olej, a jak to nie pomoże to bede musial niestety amora wyslac do gregorio...
Jeszcze raz dzieki i Pozdrawiam
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

motomysz zasięgnąłem opinii inżynierów materiałowych :)

Wytłumaczenie likwidacji luzów po zmianie oleju:

1. zużyty ma mniejsza lepkość, tworzy film olejowy o mniejszej grubości, film olejowy z zużytego oleju "poddaje się" pod mniejszym ciśnieniem

2. dajesz nowy olej, masz grubszy i trwalszy film - luzu od razu nie czuć albo przynajmniej wydaje sie mniejszy

3. pogorszenie jakości wytwarzanego filmu olejowego jest podstawowym objawem zużywania się oleju czyli:

-pogorszenie własności filmu olejowego
-coraz większa ilość zanieczyszczeń
-spadek odporności na pienienie się
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości