Co Wy na to? :P
Panowie dajcie sobie spokój z tekstami w stylu: robię kurs C/C++ i narazie umiem zrobić tekstowy kalkulator - takie rzeczy wie się po 1godzinie poznawania języka. Zresztą połowa kursów programistycznych online jako 2 lub 3 kod to zadanie omawia.
A teraz temat właściwy: Ewentualny GE (silnik graficzny) to na dobrą sprawę mały pikuś w porównaniu do implementacji pełnych relacji jakie zachodzą w każdej grze ekonomicznej.
Nie będę wnikał co i jak dokładnie miało by działać, ale zależności i to dość potężne musiały zostać napisane. Przykład traska do 4X: zasady znamy 4 pacjentów start meta wygrywa pierwszy. Wszytko fajnie tylko żeby pacjęci się poruszali po torze w miare realistycznie trzeba by użyć logiki rozmytej, aby każdy wyścig nie wyglądał dokłanie tak samo. Do tego dochodzą matematyczne kolizje, umiejętności pacjenta czy zdarzenia losowe, typu niedolot, przelot, gleba, cała implementacja podstawowych praw fizyki.
Wg mnie łatwiej było by wam zrobić moda np: na przykład na wersji, którą ktoś tam wspominał typu SKATE TYCOON. W pierwszej kolejności zrobić i podmienić modele wrotkarzy na rowerzystów. Wtedy nie trzeba się martwić silnikiem, a można całkiem dobrze przećwiczyć tworzenie modeli...
Co do Flasha to możliwości duże jednak wg mnie więcej problemów niż to warte przy tworzeniu gry Tycoonowej. Co innego bardziej zręcznościówki wtedy na początek Flash jak najbardziej.
Dodam, że programiści, którzy ukończyli internetowy kurs programowania raczej nie podołają, tutaj potrzebnych jest parę osób znających język od strony praktycznej czyli z dość dużym doświadczeniem, a kursanci będą im kawę podawać.
Dlaczego wszyscy teraz się uparli na C++, moda czy poprostu ilość darmowych kursów uczących raczkowania na czworakach?
A teraz temat właściwy: Ewentualny GE (silnik graficzny) to na dobrą sprawę mały pikuś w porównaniu do implementacji pełnych relacji jakie zachodzą w każdej grze ekonomicznej.
Nie będę wnikał co i jak dokładnie miało by działać, ale zależności i to dość potężne musiały zostać napisane. Przykład traska do 4X: zasady znamy 4 pacjentów start meta wygrywa pierwszy. Wszytko fajnie tylko żeby pacjęci się poruszali po torze w miare realistycznie trzeba by użyć logiki rozmytej, aby każdy wyścig nie wyglądał dokłanie tak samo. Do tego dochodzą matematyczne kolizje, umiejętności pacjenta czy zdarzenia losowe, typu niedolot, przelot, gleba, cała implementacja podstawowych praw fizyki.
Wg mnie łatwiej było by wam zrobić moda np: na przykład na wersji, którą ktoś tam wspominał typu SKATE TYCOON. W pierwszej kolejności zrobić i podmienić modele wrotkarzy na rowerzystów. Wtedy nie trzeba się martwić silnikiem, a można całkiem dobrze przećwiczyć tworzenie modeli...
Co do Flasha to możliwości duże jednak wg mnie więcej problemów niż to warte przy tworzeniu gry Tycoonowej. Co innego bardziej zręcznościówki wtedy na początek Flash jak najbardziej.
Dodam, że programiści, którzy ukończyli internetowy kurs programowania raczej nie podołają, tutaj potrzebnych jest parę osób znających język od strony praktycznej czyli z dość dużym doświadczeniem, a kursanci będą im kawę podawać.
Dlaczego wszyscy teraz się uparli na C++, moda czy poprostu ilość darmowych kursów uczących raczkowania na czworakach?
w winapi to se conajwyzej sapera mozesz machnąć albo innego pasjansa :PFils pisze:Interfejs może być nawet w stylu WinApi, a za grafikę będą odpowiadały obrazki.
ehh Ty chyba fizyki nie widziales :PAdamekZ pisze:Do napisania algorytmów fizycznych wystarczy tylko znajomość praw fizyki i logiczne myślenie (jak ktoś umie się połapać o co chodzi na lekcjach fizyki to z tym też nie będzie miał problemu
Implementacja to akurat najbardziej banalny etap tworzenia oprogramowania, jakies 10% calej pracy :Powczar pisze:Ewentualny GE (silnik graficzny) to na dobrą sprawę mały pikuś w porównaniu do implementacji pełnych relacji jakie zachodzą w każdej grze ekonomicznej.
kilka prostych operacji na wektorach :Powczar pisze:Do tego dochodzą matematyczne kolizje
jak w zyciu wszystko ma swoja przyczyne i skutek, w koncu chopa sama sie nie przemiesci nie :Powczar pisze:czy zdarzenia losowe, typu niedolot, przelot, gleba
inna sprawa ze nie ma losowosci na komputerze :P
ke? praw fizyki sie nie implementuje, to obiekt ma sie zachowywac zgodnie z jakims modelem fizycznym, zreszta chyba tylko kinemantyka jest tutaj wazna, bo raczej nie bedziesz mial na mapie utrudnien w postaci atomowki wybuchajacej pod jadacym bikerem ;powczar pisze:cała implementacja podstawowych praw fizyki
A znasz ten jezyk na tyle aby sie wypowiadac w ten sposob? Daj przyklad innego ktory twym zdaniem by sie nadawal :Powczar pisze:Dlaczego wszyscy teraz się uparli na C++, moda czy poprostu ilość darmowych kursów uczących raczkowania na czworakach?
dobra skoro az tacy napaleni jestescie to kilka konkretow,
prosta gierka do odpalenia pod:
- Windowsem (DirectX)
- Linuchem (X11)
- Dosem (vesa, dpmi)
Najprosciej jest to napisac z wykorzystaniem biblioteki Allegro, SDL tez jest fajny ale bardziej skomplikowany i troche wiecej klepania, w allegro wszystko jest gotowe, a wiec: video, audio, input, pliki i kompresja :P
Jako jezyk ze wzgledow praktycznych C++ aczkolwiek znajomosc C bardzo wskazana :P
Przyklady gier w allegro: www.allegro.cc albo znany IcyTower :P
Jak ktos chce sprobowac swoich sil to na necie jest kurs jak uzywac tej biblioteki, jak cos to na priv podesle, nawet jak Wam giera nie wyjdzie to zawsze sie czegos nauczycie :P
prosta gierka do odpalenia pod:
- Windowsem (DirectX)
- Linuchem (X11)
- Dosem (vesa, dpmi)
Najprosciej jest to napisac z wykorzystaniem biblioteki Allegro, SDL tez jest fajny ale bardziej skomplikowany i troche wiecej klepania, w allegro wszystko jest gotowe, a wiec: video, audio, input, pliki i kompresja :P
Jako jezyk ze wzgledow praktycznych C++ aczkolwiek znajomosc C bardzo wskazana :P
Przyklady gier w allegro: www.allegro.cc albo znany IcyTower :P
Jak ktos chce sprobowac swoich sil to na necie jest kurs jak uzywac tej biblioteki, jak cos to na priv podesle, nawet jak Wam giera nie wyjdzie to zawsze sie czegos nauczycie :P
Menager moze byc taki ze wysylasz swoj team na miejscowki na calym swiecie ale odblokowywane po jakims czasie na tych miejscowkach nabierali by skilla, byl by kalendarz z datami zawodow i w tym czasie musial bys zaplanowac teamowi tripa zeby zdarzyli wrocic przed zawodami albo trenowali tam gdzie zawody, chodzisz po roznych firmach rowerowych i szukasz sponsora, z wiekszym skillem zawodnikow lepsze firmy zgadzaly by sie Cieibe sponsorowac, kazdemu poszczegolnemu zawodnikowi wymieniasz czesci w rowerze irp 
fajnie by bylo zeby kazdy z nas tworzyl swoj team i przez neta za posrednictwem gry mozna by bylo porownac czasy zawodow :P
aha no i na azwodach zeby sie co jakis czas no i w zaleznosci od skilla zdarzyla gleba, czy kapec :P
no i trzeba uwzglednic ze co jakis czas cos sie musi zjebac w rowerze

fajnie by bylo zeby kazdy z nas tworzyl swoj team i przez neta za posrednictwem gry mozna by bylo porownac czasy zawodow :P
aha no i na azwodach zeby sie co jakis czas no i w zaleznosci od skilla zdarzyla gleba, czy kapec :P
no i trzeba uwzglednic ze co jakis czas cos sie musi zjebac w rowerze

Ja jakos tego niewidze bo albo bedzie to tylko wybierałka typu :
1. Pojedz na zawody
2. Trenuj
dasz 1 to pojawi sie głupi napis ze zwyciężłęs ze wygrałeś ze np zniszczyłeś cos ale to bedzie nudne po 2 minutach już. Ja zabardzo niewidze tego chyba ze by sprobowac zrobic coś do słynnej gry Davve Mirra XD
1. Pojedz na zawody
2. Trenuj
dasz 1 to pojawi sie głupi napis ze zwyciężłęs ze wygrałeś ze np zniszczyłeś cos ale to bedzie nudne po 2 minutach już. Ja zabardzo niewidze tego chyba ze by sprobowac zrobic coś do słynnej gry Davve Mirra XD
http://lucek16.pinkbike.com/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości