Male przerobki amortyzatora Sr Duro triple Czy to wypali ??

motorex
Posty: 14
Rejestracja: 10.04.2008 19:45:53
Kontakt:

Male przerobki amortyzatora Sr Duro triple Czy to wypali ??

Post autor: motorex »

Witam nie moglem znalesc w "szukajce" cos o tuningu Duro Triple wiec zakaldam nowy temat. Wiec mam do dyspozycji tlumik od duro E (zwyklej 1 polki) i czy gdy zamiast sprezyny dam ten tlumik ( kardziz olejowy i sprezyne ) i ten popychacz co jest w duro T to praca bedzie lepsza ?? czy sie nie zmiejszy skok ?? bo wiem ze ten tlumik jest krotszy i zeby go przykrecic trzeba by tam jakies podkladki dac . Czy znacie jakies sprawdzoine metody tuningu SR duro ale triple bo o jedno polce sie naczytalem juz . Myslalem tez o tym zeby kupic 2 uszczelki kurzowe nowe i stare uszczelki wlozyc (odwrocone ) i na wierzch nowe dac tylko nie wiem czy sie zmieszczom mialo by to sluzyc zeby oleju nie wypuszczal bo po nalaniu oleju praca jest o wiele lepsza tylko juz tak nie wybiera jak orginal chociaz trudno mowic o wybieraniu to tylko duro :P Pozdrawiam MotoreX.
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Post autor: osato »

nie gadaj ze szukajka nic nie daje- trzeba umiec z niej korzystac, ostatnio czytalem o przerobce tripla wiec nie gadaj ze nic nie ma, a nawet jak nie jestes w stanie czegos znalezc to bierz amora i kombinuj!
ja mam marzurokon czyli marzocchi duro i epicon w jednym i wszystko kombinowalem sam i smiga elegancko
odrobina wyobrazni.
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

motorexBył temat nie dawno "triple czy zwykły" ktoś się wypowiadał o tuningu tripla więc... napisz do niego PW?
motorex
Posty: 14
Rejestracja: 10.04.2008 19:45:53
Kontakt:

Post autor: motorex »

widzialem ten temat ale mi chodzi o trohe inna przerobke ale sprubuje
babolfr
Posty: 1394
Rejestracja: 03.04.2006 14:52:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: babolfr »

ty zamiast za przeróbki to weź sie za naukę.. więcej Ci to da. Za takie błędy od razu powinny by warny!
tanie części, ciuchy, kaski, ochraniacze troya, foxa, thora itdi... 4920194
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Nie ma sie co dziwić ludzie sie naczytali że z Duro Tripla można zrobić Juniora to zakładają takie tematy... :lol: :lol:
Sell: Rower - Intense M9
Pharaun.ojP!!
Posty: 476
Rejestracja: 09.10.2007 14:59:18
Kontakt:

Post autor: Pharaun.ojP!! »

AlanCK pisze:Nie ma sie co dziwić ludzie sie naczytali że z Duro Tripla można zrobić Juniora to zakładają takie tematy... Laughing Laughing
koleś ładnie sie zapytał o tuning duracza a ty wyskakujesz tu jak i również inni z bluzgami , po ch*j piszecie takie durne posty pod tematami które nic nie wnoszą do tematu , może i był taki temat ale od tego jest moderator żeby to zamknąć lub usunąć.

babolfr pisze:
ty zamiast za przeróbki to weź sie za naukę.. więcej Ci to da. Za takie błędy od razu powinny by warny!
dobra kolego zakładamy że w twoich 1106 postach nie zrobiłes ani jednego błedu. brawo .

A varny powinni dostawac ci którzy pierd*lą nie na temat , nic niewnosząc do tematu .

motorex jak tak bardzo chcesz o ten tuning amora napisz na priva to ci wszystko napisze , nie będę pisał na allu bo połowa sie obrazi że duro może pracowac podobnie jak jurek. i znowu zaczną sie jeb**ete przegadywanki
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

Pharaun.ojP!! pisze:dobra kolego zakładamy że w twoich 1106 postach nie zrobiłes ani jednego błedu. brawo .
pewnie dlatego ty wypowiadasz sie glownie w temacie "x czy y?" zeby sie nie chwalic zbytnio na forum swoja gramatyka i ortografia...

sory ale mnie wkurwiles teraz.. piszesz glupoty, ze widelec z dolnej polki moze sie rownac z czyms znacznie lepszym, a jak tylko ktos temu zaprzeczy-masz mase problemow...
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Pharaun.ojP!! pisze:koleś ładnie sie zapytał o tuning duracza a ty wyskakujesz tu jak i również inni z bluzgami , po ch*j piszecie takie durne posty pod tematami które nic nie wnoszą do tematu , może i był taki temat ale od tego jest moderator żeby to zamknąć lub usunąć.
Gdzie ja wyskakuje z jakimiś bluzgami chłopie ??

Ja tylko sugeruje że w takie operacje mogą odbić sie na stanie zdrowotnym użytkownika :!:
Duro to amortyzator dla początkujących riderów jak chcesz żęby Ci lepiej pracował to go zmień bo z Poloneza bolidu F1 nie wystrugasz ....
Sell: Rower - Intense M9
babolfr
Posty: 1394
Rejestracja: 03.04.2006 14:52:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: babolfr »

Pharaun.ojP!! pisze:dobra kolego zakładamy że w twoich 1106 postach nie zrobiłes ani jednego błedu. brawo .
Nie bo korzystam z mozilli która poprawia mi błędy...

EDIT:
Klexuh już usunięte, sorki:)
Pozdrawiam
tanie części, ciuchy, kaski, ochraniacze troya, foxa, thora itdi... 4920194
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

babolfr to bylo do Pharaun.ojP!! :P
motorex
Posty: 14
Rejestracja: 10.04.2008 19:45:53
Kontakt:

Post autor: motorex »

AlanCK polak potrafi :P wiec moze zrobi :P i gdy poprzerabiam swoj amortyzator opisze jak to zrobilem zeby poczatkujacy wiedzieli i nie zakladali tematow takich wiec juz przestancie sie wyzywac .
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Ano wiadomo że polak potrafi :D No i powodzenia życzę żeby to wszystko działało :wink:
Sell: Rower - Intense M9
ak47

Post autor: ak47 »

http://www.pinkbike.com/photo/1193694/

To mój schematyczny rysunek.
Przerobiłem tak kilkanaście triplów.
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

mnie interesuje jedna rzecz, chcesz tam jedną sprężynę zastąpić tłumikiem tak?? bo jeśli dobrze rozumie to bez wymiany sprężyny na twardszą się nie uda bo amor będzie za miękki
.
motorex
Posty: 14
Rejestracja: 10.04.2008 19:45:53
Kontakt:

Post autor: motorex »

ak47 własne o to mi chodzilo a co do pytania tomek059 wlasnie nie wiem czy bedzie za miekki chyba tak wiec myslalem zeby w jednej goleni dac ten tlumik (jak na rysunku ak47 a z drugiej strony dac 1 sprezyne org a druga od jakas twardsza albo orginal czyli jedna golen ten tlumik + popychacz a druga sprzeyna + popychacz. czy to poprawi prace ??
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

Pharaun.ojP!! może i jakoś Ci sie udało osiągnąć prace marcoka, wsadzając tam jakieś tłumiki HSCV albo coś ( bo to co podaje ak47 wg. mnie nie ma sensu, bo zwykłe duro pracuje jeszcze gorzej niż triple - szkoda roboty.) ale pamiętaj, że wyciągnięcie amora na golenie 220mm tylko go osłabia, bo nikogo nie oszukasz, że amor który miałby mieć 200 skoku jest na zwykłą oś, a tym bardziej ma takie cienkie półki jak duro. Wiedz, że duro triple to jedyny amor dwupółkowy który pęka na goleniach, więc nie oszukując - narażasz się tylko na pęknięcie. A ja i tak nie wydałbym złamanego grosza na to, tymbardziej na tuning. Jak już to najwyżej zwykłe duro. I jak dla mnie to tam nei da się poprawić pracy. W triplu kolego robiliśmy co się dało i nic nie pomagało, cały czas chodził badziewnie i strzelał przy odbijaniu. Jak dla mnie szkoda zachodu i roboty.
ak47

Post autor: ak47 »

Amor nie będzie za miękki. Będzie mieć taką samą twardzość jak zwykłe DURO D.
Oczywiście tłumik musi być kompletny, czyli zawierać SPRĘŻYNĘ.

Johnyk <> moim zdaniem nie masz w pełni racji.
Zwykłe duro po tuningu chodzi o wiele lepiej od Triple.

W triple lepiej nie zwiększać skoku. Seryjne 130mm wystarczy. Ten kto napisał, że po ucięciu elastomeru Triple ma 170mm skoku jest w ogromnym błędzie. Skoku nie mierzy się linijką od korony do uszczelek. Przecież po maxymalnym wciśnięciu amora zostaje jakieś 4cm od korony.

Rację przyznaję co do sensu zakupu tripla - nie dość że jest cięższy, nie ma tłumika(czyli trzeba dokupić na allegro), to jeszcze na dodatek jest słabszy.

Przerobiłem naprawdę MASĘ Duraczy - straciłem rachubę po 25 sztuce. Wypróbowałem kilkanaście różnych kombinacji "smar+olej" itp.
Kupiłem ostatnio Marzocchi XC600 TST2. PRACUJE GORZEJ NIŻ MOJE DURO Z SHERMANOWYMI USZCZELKAMI. A na dodatek trzeszczy w nim korona, więc odesłałem z powrotem do sprzedającego. Jedyne czego brakuje mi w duro, to blokady skoku...
Jak ktoś nie wierzy, to będzie okazja się przekonać ,ponieważ będę sprzedawać amora - kupuję RUXA :) I tak go przerobię, że żadne wasze 2 razy droższe marcoki nie podskoczą, to nie żart;.

Tak więc przeróbki duro mają sens, o ile są wykonane właściwie. Sama modyfikacja tłumika w nowych duro nie ma żadnego sensu. Jakbyście mieli jakieś pytania, to walcie.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

ak47 rux to kopia Dirt Jumpera przecież :P więc siłą rzeczy musi dobrze chodzić hehe :)
Co do wpakowania tłumika tak jak piszesz faktycznie taki sposób to jedyna opcja tuningu :) a gdy tłumik jest kompletny ze sprężyną będzie normalnie chodził :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości