OPONY DH

Aram
Posty: 232
Rejestracja: 15.04.2006 11:26:48
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

OPONY DH

Post autor: Aram »

Witam,
Zakładam ten temat ponieważ często pojawiają sie pytania o opony (jakie na jaka nawierzchnie itd.) Ten temat chyba wielu osoba pomoże w dobraniu odpowiednich opon i przy okazji nie będzie milionów pytań o opony.
Opisze opony na których jeździłem:
-Maxxis Minion DHF- Jak dla mnie jest to najlepsza opona na większość tras w PL na suche warunki, Warto kupić 2 przednie miniony i mieć je z przodu i tyłu. Opona najlepiej sie trzyma na kamienistych trasach.
-Maxxis Roller- Opona na suche warunki najlepiej spisuje sie na korzenistych trasach i luźnej nawierzchni. Na przesychajacej trasie tez daje rade.
-Maxxis swampthing-ogólnie nie lubię jeździć na tej oponie, można ja zastąpić inna o czym napisze dalej. Opona na przesychajace błoto, jest dość uniwersalna, na suchym tez daje rade.
-Maxxis wetscream-opona na duże błoto, ma dość duże opory toczenia, można przyciąć środkowy bieżnik o ok 3mm(tak jak robi team YETI), albo środkowy i boczny(animal comencial) tez o 3 mm. Wtedy nie zwija sie tak bardzo w szybszych zakretach.
-Michelin Mud 3- Opona ogólnie daje rade ale sie bardziej zwija (od wetscrema) na szybszych odcinkach trasy.

Wszystkie maxxisy najlepiej brać 42a, bo 40a sie trochę zwija. Jeździłem na rollerach 3c i jakoś mi nie siadło za bardzo. Jak bedziecie na tej oponie duzo jezdzic na kamienistych trasach to gruba scianka musi byc.

O intensach moze ktos inny napisze bo nie jezdzilem duzo na nich.

Pozdrawiam Aram
Sztywniak
Posty: 490
Rejestracja: 09.10.2007 18:47:02
Kontakt:

Post autor: Sztywniak »

Aram, a ktora mieszanka jest bardziej miekka 42a czy 40 :?: jedni mowia ze 40 inni, ze 42 :?
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

Sztywniak im wieksza liczba- tym mieszanka twardsza... nie bardzo wiem co znacza te literki przy mieszance :?:
Aram
Posty: 232
Rejestracja: 15.04.2006 11:26:48
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Aram »

42a twardsza dlatego mniej sie zwija, a w maxxisie to a przy mieszance oznacza rodzaj gumy
www.mtb.interia.pl
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

hehe dobrze zrobiłeś zakładając ten temat Aram, bo już zaczynało to być denerwujące...

ogólnie to podpisuje sie pod tym co napisałeś, tyle że ja tylko na maxxisach jeżdzę no i nie goliłem jeszcze wetów
http://dhcyc.pinkbike.com
Aram
Posty: 232
Rejestracja: 15.04.2006 11:26:48
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Aram »

Ja właśnie skończyłem przycinać wety (tak jak YETI) tylko środkowy bieżnik tak o polowe jego wysokości, wszystko wyszło w miare równo, będę testował to napisze co i jak.
www.mtb.interia.pl
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

AramDH olac maxxisa i brac hutchinsona ;) Mialem Miniony, High Rollery i odpowiedniki Speca rollków i Barracuda trzyma sie znacznie lepiej. Na twarde 50a, a na mokre 35a. Zywotnosc wieksza znacznie jesli chodzi o scieranie sie gumy od maxxisa, klocki tez znacznie sztywniejsze nawet w 35a i zero skladania sie na zakretach. Polecam te opony na wszystko poza wielkim błotem.
Na nowy sezon szykuja 2 komponentowa i własne spiki. Chyba przetestuje.


BTW. Co ci w 3c dokładnie nie pasowało? Bo zastanawiały mnie te opony.



Tak przy okazji to ja od siebie bezdetkowe polecam opony. Tak długo jak nikt szklem po trasach nie rzuca to same zalety ;)
BorDH
Posty: 171
Rejestracja: 02.11.2008 10:36:06
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: BorDH »

Apropos panowie polecam takze bardzo bardzo Nokianka NBX 2,5 w mieszance 50 jest dosyc uniwersalny na bloto klapa. ale kamienie,trawa,trawersy mu nie straszne tylko wazne wersja Nokian NBX 2,5 DH !!!!! Bo zwykla jest roche za twarda ... Pzdr
BorDH
babolfr
Posty: 1394
Rejestracja: 03.04.2006 14:52:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: babolfr »

BorDH pojeździj na np minionach, a już nie będziesz zachwalał nokianów.... :wink:
tanie części, ciuchy, kaski, ochraniacze troya, foxa, thora itdi... 4920194
BorDH
Posty: 171
Rejestracja: 02.11.2008 10:36:06
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: BorDH »

Mowisz ze miniony lepsze ???? Jaką proponujesz mieszanke ??? i brac przednia i tylną ???? Czy tak jak napisla kolega Aram 2 x przod ?????
Pzdr
BorDH
easy_rider
Posty: 666
Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
Kontakt:

Post autor: easy_rider »

Mieszanki gumy stosowane w oponach Maxxis:

- 70a
Trwała mieszanka gumy używana w podstawowych oponach XC, BMX, City oraz Cyclocross.
- uniwersalna mieszanka gumy;
- wysoka trwałość bieżnika;
- niskie opory toczenia.

- 62a
Specjalnie zaprojektowana mieszanka gumy do wyścigowych opon szosowych, Cross Country serii eXCeption oraz BMX z serii BMXception.
- zwiększona powierzchnia styku opony z podłożem;
- mniejsze zużycie bieżnika;
- niskie opory toczenia.

- 60a Maxx Pro
Najbardziej trwała mieszanka stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- długa żywotność bieżnika;
- niskie opory toczenia.

- 57a
Mieszanka gumy oparta na bazie SYLICA stosowanych do wyścigowych opon szosowych.
- zwiększona przyczepność;
- niskie opory toczenia.

- 42a Super Tracky
Miękka mieszanka gumy stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- tylko do wyścigów;
- optymalne toczenie, hamowanie oraz kontrola w zakrętach;
- zwiększona przyczepność w każdym terenie.

- 40a Slow Reezaay
Najbardziej miękka mieszanka gumy o doskonałych właściwościach amortyzujących stosowana w oponach DH.
- tylko do wyścigów;
- zwiększona elastyczność umożliwiająca dostosowanie się opony do kształtu nierówności;
- doskonała praca w niskich temperaturach.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

BorDH ja to bym ci od razu polecał Barracude od Hutchinsona ale trzeba sie troche namachać zeby to dostać bo dystrybutor w PL troche w głowe upośledzony jest. Dłuzej zyje i lepiej trzyma. Minion to taka solidna guma.

easy_rider wiesz, ze opisy ze stron z rzeczywistoscia mało wspolnego maja ;)
easy_rider
Posty: 666
Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
Kontakt:

Post autor: easy_rider »

Spaced 60a ściera się szybciej od 40a ? dżizas okłamali mnie :mrgreen:
BorDH
Posty: 171
Rejestracja: 02.11.2008 10:36:06
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: BorDH »

Spaced na Barracude na pewno nie ma sznas ;] a odnosnie Minionow dortadzasz p i t czy 2 x p (jak mowiel aram) a i jaką mieszanbke bys polecal (smigam glownie na stozku)
BorDH
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

BorDH
wez przod minion DHFa tył np high rollera

jak dla mnie minion DHR w porownaniu z przednia to klapa :/

bierz 42a choc dosc szybko sie scieraja ale cos za cos
Aram
Posty: 232
Rejestracja: 15.04.2006 11:26:48
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Aram »

Na stożek to rollery 42a 2,5. Wiadomo bo roller najlepszy na korzenie. Możesz tez dać zestaw Minion DHF na przód i roller na tył wszystko 2,5 42a. Na mistrzostwach jechałem na rollerach chociaż było jeszcze błoto i dawały rade.
www.mtb.interia.pl
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Witam
Jeżdze teraz na High Roller 42a przód i Minion DHR 40a tył

Zastanawiam sie jakie gumy założyć jak już te polegną... może ktoś coś polecić bo przekonałbym sie na własnej skórze co lepsze...

Zastanawiam sie przede wszyskim na Intensami... Jeździł ktoś i może sie o nich wypowiedzieć ??
Sell: Rower - Intense M9
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Może odpowiednik miśków DHRa? Podobno duzo bardziej udane. To było DH24 czy tam 16. Idea opony ma sens bo poprzeczne knoby hamowanie maja ułatwiać.

Ogólnie to na trasy z trawersami musi byc dobra linia bocznych knobów. HR i DHF spoko maja. Baccadue dalej bede lansowac bo wyzsze sa.

AlanCK intensiaki mieszane opinie maja. Na trawersie to raczej srednio i najlepiej to albo jak Aram poleca, a jeszcze lepiej to tak jak ja jezdze ;)
ACextreme
Posty: 1381
Rejestracja: 24.02.2006 05:55:22
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: ACextreme »

A ja sie dolacze do tematu...

Mianowicie interesuje mnie faktyczna roznica w oponach michelin DH16/DH24 jezeli chodzi o szerokosc. Czy jest ona az tak wielka biorac pod uwage 2.2" (54) i 2.5" (58)???
Waze niecale 90kg i mam DH24 w wersji 2.5" i sa super, ale nie wiem czy przy tym 2.2" nie beda za waskie? Niby szerokosc ta sama jak MUDy ale wizualnie roznica jest znaczna.

Jak to jest faktycznie?
http://www.endura.pl
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość