OPONY DH
OPONY DH
Witam,
Zakładam ten temat ponieważ często pojawiają sie pytania o opony (jakie na jaka nawierzchnie itd.) Ten temat chyba wielu osoba pomoże w dobraniu odpowiednich opon i przy okazji nie będzie milionów pytań o opony.
Opisze opony na których jeździłem:
-Maxxis Minion DHF- Jak dla mnie jest to najlepsza opona na większość tras w PL na suche warunki, Warto kupić 2 przednie miniony i mieć je z przodu i tyłu. Opona najlepiej sie trzyma na kamienistych trasach.
-Maxxis Roller- Opona na suche warunki najlepiej spisuje sie na korzenistych trasach i luźnej nawierzchni. Na przesychajacej trasie tez daje rade.
-Maxxis swampthing-ogólnie nie lubię jeździć na tej oponie, można ja zastąpić inna o czym napisze dalej. Opona na przesychajace błoto, jest dość uniwersalna, na suchym tez daje rade.
-Maxxis wetscream-opona na duże błoto, ma dość duże opory toczenia, można przyciąć środkowy bieżnik o ok 3mm(tak jak robi team YETI), albo środkowy i boczny(animal comencial) tez o 3 mm. Wtedy nie zwija sie tak bardzo w szybszych zakretach.
-Michelin Mud 3- Opona ogólnie daje rade ale sie bardziej zwija (od wetscrema) na szybszych odcinkach trasy.
Wszystkie maxxisy najlepiej brać 42a, bo 40a sie trochę zwija. Jeździłem na rollerach 3c i jakoś mi nie siadło za bardzo. Jak bedziecie na tej oponie duzo jezdzic na kamienistych trasach to gruba scianka musi byc.
O intensach moze ktos inny napisze bo nie jezdzilem duzo na nich.
Pozdrawiam Aram
Zakładam ten temat ponieważ często pojawiają sie pytania o opony (jakie na jaka nawierzchnie itd.) Ten temat chyba wielu osoba pomoże w dobraniu odpowiednich opon i przy okazji nie będzie milionów pytań o opony.
Opisze opony na których jeździłem:
-Maxxis Minion DHF- Jak dla mnie jest to najlepsza opona na większość tras w PL na suche warunki, Warto kupić 2 przednie miniony i mieć je z przodu i tyłu. Opona najlepiej sie trzyma na kamienistych trasach.
-Maxxis Roller- Opona na suche warunki najlepiej spisuje sie na korzenistych trasach i luźnej nawierzchni. Na przesychajacej trasie tez daje rade.
-Maxxis swampthing-ogólnie nie lubię jeździć na tej oponie, można ja zastąpić inna o czym napisze dalej. Opona na przesychajace błoto, jest dość uniwersalna, na suchym tez daje rade.
-Maxxis wetscream-opona na duże błoto, ma dość duże opory toczenia, można przyciąć środkowy bieżnik o ok 3mm(tak jak robi team YETI), albo środkowy i boczny(animal comencial) tez o 3 mm. Wtedy nie zwija sie tak bardzo w szybszych zakretach.
-Michelin Mud 3- Opona ogólnie daje rade ale sie bardziej zwija (od wetscrema) na szybszych odcinkach trasy.
Wszystkie maxxisy najlepiej brać 42a, bo 40a sie trochę zwija. Jeździłem na rollerach 3c i jakoś mi nie siadło za bardzo. Jak bedziecie na tej oponie duzo jezdzic na kamienistych trasach to gruba scianka musi byc.
O intensach moze ktos inny napisze bo nie jezdzilem duzo na nich.
Pozdrawiam Aram
AramDH olac maxxisa i brac hutchinsona
Mialem Miniony, High Rollery i odpowiedniki Speca rollków i Barracuda trzyma sie znacznie lepiej. Na twarde 50a, a na mokre 35a. Zywotnosc wieksza znacznie jesli chodzi o scieranie sie gumy od maxxisa, klocki tez znacznie sztywniejsze nawet w 35a i zero skladania sie na zakretach. Polecam te opony na wszystko poza wielkim błotem.
Na nowy sezon szykuja 2 komponentowa i własne spiki. Chyba przetestuje.
BTW. Co ci w 3c dokładnie nie pasowało? Bo zastanawiały mnie te opony.
Tak przy okazji to ja od siebie bezdetkowe polecam opony. Tak długo jak nikt szklem po trasach nie rzuca to same zalety

Na nowy sezon szykuja 2 komponentowa i własne spiki. Chyba przetestuje.
BTW. Co ci w 3c dokładnie nie pasowało? Bo zastanawiały mnie te opony.
Tak przy okazji to ja od siebie bezdetkowe polecam opony. Tak długo jak nikt szklem po trasach nie rzuca to same zalety

-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
Mieszanki gumy stosowane w oponach Maxxis:
- 70a
Trwała mieszanka gumy używana w podstawowych oponach XC, BMX, City oraz Cyclocross.
- uniwersalna mieszanka gumy;
- wysoka trwałość bieżnika;
- niskie opory toczenia.
- 62a
Specjalnie zaprojektowana mieszanka gumy do wyścigowych opon szosowych, Cross Country serii eXCeption oraz BMX z serii BMXception.
- zwiększona powierzchnia styku opony z podłożem;
- mniejsze zużycie bieżnika;
- niskie opory toczenia.
- 60a Maxx Pro
Najbardziej trwała mieszanka stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- długa żywotność bieżnika;
- niskie opory toczenia.
- 57a
Mieszanka gumy oparta na bazie SYLICA stosowanych do wyścigowych opon szosowych.
- zwiększona przyczepność;
- niskie opory toczenia.
- 42a Super Tracky
Miękka mieszanka gumy stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- tylko do wyścigów;
- optymalne toczenie, hamowanie oraz kontrola w zakrętach;
- zwiększona przyczepność w każdym terenie.
- 40a Slow Reezaay
Najbardziej miękka mieszanka gumy o doskonałych właściwościach amortyzujących stosowana w oponach DH.
- tylko do wyścigów;
- zwiększona elastyczność umożliwiająca dostosowanie się opony do kształtu nierówności;
- doskonała praca w niskich temperaturach.
- 70a
Trwała mieszanka gumy używana w podstawowych oponach XC, BMX, City oraz Cyclocross.
- uniwersalna mieszanka gumy;
- wysoka trwałość bieżnika;
- niskie opory toczenia.
- 62a
Specjalnie zaprojektowana mieszanka gumy do wyścigowych opon szosowych, Cross Country serii eXCeption oraz BMX z serii BMXception.
- zwiększona powierzchnia styku opony z podłożem;
- mniejsze zużycie bieżnika;
- niskie opory toczenia.
- 60a Maxx Pro
Najbardziej trwała mieszanka stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- długa żywotność bieżnika;
- niskie opory toczenia.
- 57a
Mieszanka gumy oparta na bazie SYLICA stosowanych do wyścigowych opon szosowych.
- zwiększona przyczepność;
- niskie opory toczenia.
- 42a Super Tracky
Miękka mieszanka gumy stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- tylko do wyścigów;
- optymalne toczenie, hamowanie oraz kontrola w zakrętach;
- zwiększona przyczepność w każdym terenie.
- 40a Slow Reezaay
Najbardziej miękka mieszanka gumy o doskonałych właściwościach amortyzujących stosowana w oponach DH.
- tylko do wyścigów;
- zwiększona elastyczność umożliwiająca dostosowanie się opony do kształtu nierówności;
- doskonała praca w niskich temperaturach.
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Witam
Jeżdze teraz na High Roller 42a przód i Minion DHR 40a tył
Zastanawiam sie jakie gumy założyć jak już te polegną... może ktoś coś polecić bo przekonałbym sie na własnej skórze co lepsze...
Zastanawiam sie przede wszyskim na Intensami... Jeździł ktoś i może sie o nich wypowiedzieć ??
Jeżdze teraz na High Roller 42a przód i Minion DHR 40a tył
Zastanawiam sie jakie gumy założyć jak już te polegną... może ktoś coś polecić bo przekonałbym sie na własnej skórze co lepsze...
Zastanawiam sie przede wszyskim na Intensami... Jeździł ktoś i może sie o nich wypowiedzieć ??
Sell: Rower - Intense M9
Może odpowiednik miśków DHRa? Podobno duzo bardziej udane. To było DH24 czy tam 16. Idea opony ma sens bo poprzeczne knoby hamowanie maja ułatwiać.
Ogólnie to na trasy z trawersami musi byc dobra linia bocznych knobów. HR i DHF spoko maja. Baccadue dalej bede lansowac bo wyzsze sa.
AlanCK intensiaki mieszane opinie maja. Na trawersie to raczej srednio i najlepiej to albo jak Aram poleca, a jeszcze lepiej to tak jak ja jezdze
Ogólnie to na trasy z trawersami musi byc dobra linia bocznych knobów. HR i DHF spoko maja. Baccadue dalej bede lansowac bo wyzsze sa.
AlanCK intensiaki mieszane opinie maja. Na trawersie to raczej srednio i najlepiej to albo jak Aram poleca, a jeszcze lepiej to tak jak ja jezdze

A ja sie dolacze do tematu...
Mianowicie interesuje mnie faktyczna roznica w oponach michelin DH16/DH24 jezeli chodzi o szerokosc. Czy jest ona az tak wielka biorac pod uwage 2.2" (54) i 2.5" (58)???
Waze niecale 90kg i mam DH24 w wersji 2.5" i sa super, ale nie wiem czy przy tym 2.2" nie beda za waskie? Niby szerokosc ta sama jak MUDy ale wizualnie roznica jest znaczna.
Jak to jest faktycznie?
Mianowicie interesuje mnie faktyczna roznica w oponach michelin DH16/DH24 jezeli chodzi o szerokosc. Czy jest ona az tak wielka biorac pod uwage 2.2" (54) i 2.5" (58)???
Waze niecale 90kg i mam DH24 w wersji 2.5" i sa super, ale nie wiem czy przy tym 2.2" nie beda za waskie? Niby szerokosc ta sama jak MUDy ale wizualnie roznica jest znaczna.
Jak to jest faktycznie?
http://www.endura.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości