Problem z amortyzatorem Anodowanie aluminium.

Szalonypająk
Posty: 33
Rejestracja: 24.10.2008 09:27:31
Lokalizacja: Warszawa CITY
Kontakt:

Problem z amortyzatorem Anodowanie aluminium.

Post autor: Szalonypająk »

Witam

Jak można naprawić taką rzecz w boxxerze, otóż starł mi się teflon i nie co wycieka amor jak sie chowa. Dowiadywałem się, że trzeba to oddać do firmy co annoduje aluminium. Robił z was coś takiego? Bo wymiana lagów to koszt pewnie z ok 700zł. A może ma ktoś z was inny pomysł. Czekam na odpowiedzi. Dzięki !!
Raczej!
FreeMan
Posty: 856
Rejestracja: 19.04.2004 12:41:55
Kontakt:

Post autor: FreeMan »

zmien uszczelki, bo anoda to nic nie da, ona ma grubosc liczona w mikrometrach
????
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

W jakim sensie amor Ci z amora wycieka? :D
łukiś
Posty: 1586
Rejestracja: 19.08.2005 17:57:56
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Post autor: łukiś »

FreeMan zmiania uszczelki nic nie da bo jest powierzchnia lagi nie jest równa to bedzie ciekło...
ena takiego zabiegu jak anodowanie moze kosztowac równierz bardzo duzo :) z tego co wiem ludzie zalepiali czymś dziury w teflonie w warsztatach. popytaj jakiegos mechanika może coś innego wymyśli
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=9975294 rower na czesci !
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

Szalonypająk ile w ogole ten boxxer ma lat ze juz starl ci sie teflon :|?? anodowanie jest drogie, nawet byl juz o tym temat.. uzyj szukajki a mysle ze znajdziesz.. moim zdaniem powinienes sprzedac go i kupic cos nowego i mysle ze na tym lepiej bys wyszedl ale rob jak uwazasz..

pzdr
Szalonypająk
Posty: 33
Rejestracja: 24.10.2008 09:27:31
Lokalizacja: Warszawa CITY
Kontakt:

Post autor: Szalonypająk »

Ten boxxer to boxxer race ze skokiem 203mm tak więc tego roczny. Starł się bo przejechano sie nim raz bez oleju... Napisałem do firm co anodują, ale wątpie by mi zrobili taka małą rzecz. No jezeli jakis mechanik zaklei to pewnie nie starczy na dlugo... Ciezka w sumie sprawa. Podobno mozna z tym jezdzic, ale pluje olejem a dolewanie codziennie oleju to komu sie chce. Tak wiec nei wiem.....
Raczej!
mozartt
Posty: 867
Rejestracja: 21.04.2004 19:51:01
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: mozartt »

To jest anodowanie twarde, a nie zwykła anoda. Takie rzeczy w polsce to rzadkość. Poza tym trzeba zdjąć starą warstwę prze położeniem nowej. Za wiele to Ci nie da. Lepiej w nowe/używane lagi zainwestować
Szalonypająk
Posty: 33
Rejestracja: 24.10.2008 09:27:31
Lokalizacja: Warszawa CITY
Kontakt:

Post autor: Szalonypająk »

No w sumie racja. Tyle, że nowe to z 700zl a używanych nei ma do boxxerow z 203 skoku. No jest to pewien problem. Pewnie będzie wiecej z tym pieprzenia niż kupienie nowego. Bo jak nawet zrobia to tez nei wiadomo ile i czy to wytrzyma.
Raczej!
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

Michal4XNie musiał być stary
kolega ma boxxera race 2006 przez "głupote" bo nie wymienił uszczelek bo w twomarku mu powiedzieli ze wystarczy psikać wd40 i wycierać szmatką <lol> no i laga zaczęła się zdzierać...
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

nie wiem czy dobrze pamietam ale w jakims temacie o rysach na lagach ktos pisal ze jak rysa jest gleboka to mozna to wypelnic lakierem akrylowym czy akrylem...cos w tym stylu..jesli sie myle to mnie poprawcie... ale z tego co wiem akryl jest dosc twardy i gladki wiec jakby go na to wytarte miejsce nalozyc i wypolerowac rowno to by pomoglo chyba...

Szalonypająk poszukaj na e-bayu jakiegos rozwalonego boxxera.. pekniety na busterze czy cos.... albo z rozwalonymi tlumikami co kolwiek... i wez od niego lagi :)
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

Szalonypająk lakier akrylowy (i nie tylko) pomaga na male ryski. tylko trzeba duzo precyzji podczas nakladania bo ewentualne szlifowanie czy tez polerowanie jest ryzykowne. na duze ubytki na powierzchni lag mozna by probowac ale szanse niewielkie. sprobuj moze sie uda
Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: Szakall »

mozesz sprobowac bezbarwnym lakierem do paznokci i wyszlifowac nadmiar papierem wodnym
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
Szalonypająk
Posty: 33
Rejestracja: 24.10.2008 09:27:31
Lokalizacja: Warszawa CITY
Kontakt:

Post autor: Szalonypająk »

Raczej!
motorex
Posty: 14
Rejestracja: 10.04.2008 19:45:53
Kontakt:

Post autor: motorex »

oo to nieciekawie wyglada jak w duro :P tylko ze ty chyba platami sie starlo
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

Szalonypająk Normalnie boxxero-duracz. Nie zauwazyles, ze anoda zaczela ci sie scierac? No chyba ze faktycznie odeszla calym kawalkiem <lol>

Mozna by sprobowac z lakierowaniem choc pewnie to nie utrzyma sie dlugo. Na twoim miejscu szukalbym lag i kropka. <o ta
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

Dlugo byl jezdzony na uszczelkach Enduro, i czy anoda scierala sie przed zalozeniem ich? Jesli tak, to wlasnie one moga byc powodem, moj znajomy mial to samo w boxxie (2004 bodajze) po zalozeniu Enduro Seals, widzialem kilka 888 z powycieranymi goleniami i uszczelkami Enduro, bodajze Sudi z tego forum tez to kiedys opisywal (w swoich 66 tez mial Enduro...?). U mojego znajomego po zalozeniu tych uszczelek (prawidlowo oczywiscie) lagi chodzily z wyraznym oporem, oznacza to, ze tarcie miedzy lagami a uszczelkami jest naprawde duze.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

morthias zgadza się ile razy ktoś mnie prosi o wymianę ale koniecznie po kosztach czyli enduro okazuje się, ze one mają kosmiczny opór ;|
działają jak dodatkowa platforma w widelcach :D
wcale się nie dziwię, że zdzierają anodę przy takim tarciu... nawet przy smarowaniu i to obfitym.

Co do fotosa, samo rozpoczęcie uszkodzenia powierzchni było przed uszczelkami (brak zmian oleju + syf + złe smarowanie + uszkodzenie na ślizgu)
uszczelki enduro bardzo skutecznie powiększają cały efekt :)

A tak w nawiasie to często lagi w RS-ach są w okolicy ślizgów tak właśnie uszkodzone.

Kolego zmartwię Cię, to co widać na foto to wierzchołek góry lodowej w środku nie będzie anody na 3x takiej powierzchni...
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

off_road, fajna prace Boxxerow niestety trzeba przyplacic faktem, ze te amory nalezy czesciej serwisowac. Mialem Boxxera z 2002 roku i lagi na calej dlugosci byly idealne, a widywalem Boxxy z rocznikow 2006-2007, w ktorych przy slizgach lagi byly wydarte do golego aluminium.. Ludzie, to nie Marcoki w ktorych wymienisz olej raz na 2 lata (w hardkorowych przypadkach) i bedzie dzialac...
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości