Lekka obrecz 26

Acidusss
Posty: 137
Rejestracja: 15.11.2008 21:41:41
Kontakt:

Post autor: Acidusss »

Wsiądź sobie na rowerek treningowy z ciężkim kołem zamachowym.
np coś takiego: http://www.allegro.pl/item487766364_row ... _free.html

opory powietrza możesz pominąć bo jedziesz w miejscu :p ( wolałem Ci to na wszelki wypadek napisać ). Rozpędź się do 40 km/h.
A teraz weź kolarkę ustaw na rolkach treningowych i zrób to samo. A na koniec postaw górala na rolkach io kolejny raz powtórz doświadczenie.
I na koniec porównaj czasy i wysiłek jaki musiałeś włożyć. I to tyle na temat.

A kupując sprzęt markowy ( dobrych firm oczywiście a nie krzaków typu NS, Reborn itp ) tak naprawdę płacisz za większą pewność, że wytrzyma.
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »

uzurpator spoko, tłumacz mi jak przedszkolakowi;] Napisałem co sugeruje po doświadczeniach na różnych obręczach,a sprawę naświetliłem na przykładzie ex729 (którego nie uszkodziłem po paru sezonach) i DT SWISS e540 (ktorego też nie uszkodziłem po paru sezonach);] Więc generalnie nie wiem odnośnie czego Twoja wypowiedź "na logike";] \

"na logikę" z Twojej wypowiedzi rozumiem ze Mavic jest "markowy", a "DT SWISS" jest niemarkowy.

Więc albo źle zrozumiałeś moja wypowiedź która była tzw. "SUGESTIĄ" a nie 'POLEMIKĄ i rozkmink nad tym o jest lepsze a co gorsze:-)


peace & love.
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Acidusss.

Jak już sprowadzasz do absurdu, to proponuję robić to z głową.

Uno - ciężar koła zamachowego w tym urządzeniu to 18kg. To jest versus 3kg w rowerze.
Due - przełożenie w rowerku do spininngu jest zwykle dość wysokie - 4:1, 5:1 (ja 'jeżdziłem' na bodajże 53/13).
Tre - ma regulację obciążenia właśnie dlatego, że rozbujać to do sporej prędkości bez tego jest dość łatwo.

Egzemplarz który męczyłem na zerowym obciążeniu bezproblemowo dało się bujnąc do kadencji 120+. To jest odpowiednik 400 obr/min koła co daje dla roweru szosowego jakieś 50/h. Zatrzymanie tego (miałem fixa) było dość upierdliwe ze względu na wysokie przełożenie, wymaga dość sporej siły. Nie oznacza, to energii...

I ta regulacja obciążenia jest tam po coś btw.
Swoją drogą fajnie się robi na czymś takim interwały - człowiek po 15 minutach spływa z maszynki :D

Co do drugiego przykładu.
Rolki są złym przykładem, gdyż efekty oporów toczenia opon są całkowice zasłonięte poprzez mikroskopijną średnicę rolki. Efekt taki sam jak jazda na wrotkach po żwirze,

yasiuu - spoko, zrozumiałem to tak, jakbys szukał obręczy :) peace :)
Acidusss
Posty: 137
Rejestracja: 15.11.2008 21:41:41
Kontakt:

Post autor: Acidusss »

Stary jeżeli dla Ciebie duża siła w ruchu obrotowym nie oznacza energii to nie mamy o czym rozmawiać.

Dlaczego dostałeś taki przykład ? Proste. Skoro przy bardzo dużej różnicy w masie różnica jest łatwo wyczuwalna to znaczy, że przy mniejszej masie różnica też jest tyle, że mniejsza. Inteligentny choć w miarę człowiek by domyślił się, że chodzi o rozpędzenie na takich samych przełożeniach.

Ale pieprzy$$$$$ nigdy na rolkach nie jeździłeś i jedynie głupoty gadasz. Opory zasłonięte ? Daj już sobie spokój biedaku z fizyką bo to za dużo na Twój biedny mózg ( i naprawdę nie pisze tego złośliwie )
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Aciduss - sory, ale sam się ocenzuruję teraz.

Przyłożenie siły nie oznacza wykonania pracy. W zatrzymanie 18 kg stali kręcącej się ze sporą prędkością potrzeba dużo siły, nie pracy,

Stosowne obliczenia w późniejszym terminie (poniedziałek, teraz jest późno, a jutro mam co robic)

Co do rolek - to rolka vs klockowana opona jest testem jak małe kółeczko radzi sobie z trudnym terenem. Pojeździj na rolkach po żwirze - ten sam problem.

I daj sobie spokój z obrażaniem mnie, na nikim nie robi to wrażenia, a sprowadza Cię do poziomu szczyla.
Acidusss
Posty: 137
Rejestracja: 15.11.2008 21:41:41
Kontakt:

Post autor: Acidusss »

Dobrze jak jesteś aż tak bez wyobraźni to sobie na te rolki wstaw slicka 2.0- 2.50

Nie chce mi się tłumaczyć tak podstawowych pojęć jak wykonana praca w ruchu obrotowym. Doczytaj sobie. Twoje obliczenia jak na razie są całkowicie bez sensu przez błędne założenia.

Zrób to doświadczenie o jakim napisałem i szybko sam na sobie odczujesz, błędy w Twoich założeniach.

I nikt Cię obrazić nie próbuje, kolejna sprawa, której nie zrozumiałeś.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

uzurpator, Acidusss - wyluzujcie troszkę.. "Tniecie" się w co drugim temacie..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Acidusss
Posty: 137
Rejestracja: 15.11.2008 21:41:41
Kontakt:

Post autor: Acidusss »

Oj tylko w 2. Arturze :)
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

uzurpator Mój wniosek: wpływ masy jako takiej jest i masa akurat w kołach nie różni się specjalnie od masy gdzie indziej
z ta tylko roznica ze energia kinetyczna 1kg masy w kolach jest praktycznie 2 razy wieksza niz 1kg masy rowerzysty
uzurpator Przyłożenie siły nie oznacza wykonania pracy. W zatrzymanie 18 kg stali kręcącej się ze sporą prędkością potrzeba dużo siły, nie pracy
Stosujac twoje uproszczenia i tok myslenia to wyjezdzajac na szczyt gory i zjezdzajac z niej nie wykonujesz zadnej pracy... to dlaczego jestes zmeczony ?

pozdro
p.s. sorki ale musialem to skomentowac :)
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

viejo:

"nie różni się specjalnie" nie oznacza "nie różni się wogóle". Efekt straty 200 gramów, czyli różnicy którą się masturbujemy tutaj, to 20J w morzu ~5000. Mówimy tutaj o róznicy dwa rzędy wielkości większej. I to przy okazji w czynniku który nie jest głownym źródłem oporu ruchu.

Co do mojego uproszczenia.
Mamy dwóch rowerzystów - ważą z rowerami tyle samo, mają te same opony, jadą obok siebie z tą samą prędkością - mają wszystko tak samo (załózmy bliźniaków).
Jedyna różnica jest taka, że jeden jedzie pod górę na 32/21 a drugi na 22/21.

Który wykonuje większą pracę ( sensie fizycznym )? Który się bardziej męczy? Który ma wyższe tętno?
Moskit
Posty: 378
Rejestracja: 16.09.2007 22:33:19
Lokalizacja: Mosina/Poznań
Kontakt:

Post autor: Moskit »

ale off top :D ale przynajmniej sobie trochę fizy przypomniałem ;)
robertomt
Posty: 107
Rejestracja: 19.04.2004 22:55:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robertomt »

A co z 4x ?? tam największe znaczenie ma przyspieszenie i ciekawi mnie jaka różnica w przyspieszeniu będzie kiedy różnica wagi całych kol wynosi 300g ?? Wg mnie na tyle znacząca że może zaważyć o zajęciu pierwszego miejsca w profilu jeżeli zawodnicy dysponują podobnym poziomem, siłą i wystartują równo z bramki.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

robertomt w 4X na bank zwłaszcza, ze topowe rowery teraz waża grosze. Chociaz swoja droga troche irytuje mnie fakt, ze 4x to teraz BMX na wiekszym torze i liczy sie głownie start. Powinni wprowadzic wiecej torów ala Vigo czy Val di sole, zeby to było MTB i jakos wyrózniało sie od BMX. Pomijam fakt, ze przy naszych lokalnych torach to nawet trasy 4x o mniejszym uterenowieniu jak maribor wygladaja jak himalaje.

uzurpator ty dalej liczysz układ fizyka z gimnazjum zakladajac, ze tak samo trudno jest unosic ciezar własnego ciała jak inne przedmioty.
Mam dla ciebie test. Idz na siłke, pójdz na suwnice i wrzuc mase swojego ciała. Zjedz na maksa w dół i spróbuj wypchnąc. Chyba wiecej energi w to włozysz niz w przysiad ;)
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Spaced - to co? Ciężar ciała jest jakoś inny? Unosi się siłą woli? Magicznie?

Na suwnicy (rozumiem - wyciskanie nogami) cisnę (dobra, cisnąłem) 260kg. Jak zapodam moje 95 (tzn - 20kg masa przyrządu, +40kg nóg + obciązniki) to mogę do upadłego te kilka kg wyciskac.

Przysiad jest jednym z trudniejszych cwiczen. Zrób ich 50 bardzo szybko a się zrzygasz z wysiłku.

Swoją drogą - wysiłek a praca to dwie raczej luźno powiązane rzeczy.
robertomt
Posty: 107
Rejestracja: 19.04.2004 22:55:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robertomt »

Nie zawsze liczy się tylko start jeżeli jedziesz z tylu a jesteś szybszy to dasz rade wyprzedzić w wielu miejscach na trasie, a co do Mariboru to chyba najbardziej uterenowiona trasa po jakiej jeździłem :] prawie dh. A właśnie val di sole jest bardziej lajtowa i ma chyba ze 3 razy mniejsze przewyższenie.
adasiekdh
Posty: 125
Rejestracja: 28.12.2008 21:20:16
Kontakt:

Post autor: adasiekdh »

kup se dm24 fajne i nie za droga nie wiem co i jak bo na dh-zone konto mam 2 dzień ale smigam już na tej obręczy 2 lata ale wimieniam na blizzardy


a i mam te dmna sprzedane
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

Obręcz miała być poniżej 550gram a DM24 zdecydowanie tych kryteriów nie spełnia więc zanim coś napiszesz zobacz w ogóle o co kama w temacie :)
pawelek
Posty: 3
Rejestracja: 14.10.2008 17:13:09
Kontakt:

Post autor: pawelek »

dartmoor raider- obrecz duzo mocniejsza od singletracka itp. Nadaje sie rownize na tyl
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości