Zalety krótkiego mostka...?

bloodrafko
Posty: 91
Rejestracja: 05.10.2008 07:28:44
Kontakt:

Zalety krótkiego mostka...?

Post autor: bloodrafko »

Powiedzcie mi, jakie są różnice w dlugosci mostków. Chodzi mi o same wrażenia z jazdy oraz co daje dluższy/krótszy mostek;)

Może jakies krótkie porównanie 30mm/60mm itp...:]
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

to chyba logiczne ze jak dluzszy mostek to bardziej lezysz na rowerze
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Mostek dopasowujesz do tego by Ci było wygodnie i tyle.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

bloodrafko długość mostka ma zasadnicze znaczenie jeśli chodzi o prowadzenie się roweru !!!

długi mostek - spokojny,dostojny styl jazdy mało nerwowy ( xc)
krótki mostek - nerwowo,agresywnie,zwinnie (dirt/street/dh)

mostkiem możesz regulować pozycję na rowerze ale nie wpakujesz do zjazdówki mostka 110mm ani do XC nie wsadzisz 40mm. Do każdej ramy ( stylu jazdy ) dobierasz mostek o odpowiednim zastosowaniu.Pozycję też zmieniasz ustawieniami kierownicy, szczególnie giętej.
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Długi mostek = dłuższa dźwignia do wheele, OTB (dlatego też w trialu są taaaaaakie długie mostki)
Krótki mostek - łatwiej podciągnąć na manuala
http://brooce.pinkbike.com
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

Dokładnie jak wyżej pisali. Dopasowujesz do siebie jeśli chodzi o długość, wznios itp. I warto też przy wyborze mostka wsiąść pod uwagę długość górnej rury w ramie. Bo mi akurat przeszkadzała nieco za długa górna rura i dlatego szukałem mega krótkiego mostka, żeby ten efekt zniwelować.
paralitax
Posty: 98
Rejestracja: 24.07.2005 22:18:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: paralitax »

zgadzam sie z kolega wyzej co do tej gornej rury. mialem ten sam problem. jesli masz chlopie dluga rame to wez krotszy mostek, bo bedziesz lezal na rowerze.
Uciu
Posty: 130
Rejestracja: 27.07.2008 12:01:41
Lokalizacja: Częstochowa / Wrocław
Kontakt:

Post autor: Uciu »

jest wygodne dopasowac sobie odpowiedni mostek, ale nie można zapominać o sterowności roweru ;)
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Długi mostek :
*lepszy na podjazdach
*większy "promień skretu"

od długosci mostka zalezy tez praca amortyzatora ....nie duza ale zawsze jakaś minimalna róznica jest :wink:
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

z krótkim mostkiem jesteś szybszy, bo masz pozycję bardziej do tyłu, i bardziej dociążasz tylne koło, dzięki czemu szybciej poganiasz bajka.
Back in black
sloniu
Posty: 114
Rejestracja: 25.01.2006 15:40:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sloniu »

brooce ja nie wiem kto ci takich pierdoł na opowiadał ale to zupełnie nie oto chodzi. mostek długi w trialówce masz po to żeby łatwiej było robić piwoty na przednim kole.
http://sloniu.pinkbike.com/
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

sloniu, po to żeby rowerem zarzucić, czy żeby łatwiej było podnieść na przód i panować nad tym?
http://brooce.pinkbike.com
bloodrafko
Posty: 91
Rejestracja: 05.10.2008 07:28:44
Kontakt:

Post autor: bloodrafko »

Tylko sie nie kloccie;);):p


Dzieki za pomoc,przyda sie mi:)
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

sloniu OTB - można zrozumieć jako front pivot, ja to tak odczytałem z wypowiedzi brooce mimo że OTB to zaliczenie gleby przez kierę :mrgreen:
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
sloniu
Posty: 114
Rejestracja: 25.01.2006 15:40:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sloniu »

spoko brooce nie do końca zrozumiałem co miałeś na myśli, ale z tego co wiem to wheele to jest to samo co manual tylko się różni tym ze się pedałuje, a na przednim kole to nose wheele, wiec po prostu niezrozumienie, i suma sumarum napisaliśmy to samo :P.
http://sloniu.pinkbike.com/
mikael
Posty: 1143
Rejestracja: 22.06.2004 18:18:56
Lokalizacja: Kraków!
Kontakt:

Post autor: mikael »

brooce długi jest do wheelie a krótki do manuala? xD a pedały spd do whipów w prawo, a platformy w lewo.
Monx
Posty: 398
Rejestracja: 28.02.2008 15:03:59
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Monx »

mikael nie no, co ty gadasz.

SPD są po to, żeby Ci rower nie odleciał jak fruniesz, nie?
Do rzeczy.
Co do długości to trzeba sobie dobrać pozycję.
Inna sprawa że długi mostek daje bardziej spokojne skręcanie.
Krótki bardziej zrywny i więcej amor obrywa.
re5pect
Posty: 421
Rejestracja: 20.06.2007 19:04:18
Kontakt:

Post autor: re5pect »

W sumie nikt nie napisał moim zdaniem dwóch najważniejszych w tej kwestii słów: nadsterowność i podsterowność (oczywiście zależy to też od długości kierownicy i przede wszystkim kąta główki). Z krótszym mostkiem rower jest bardziej nadsterowny, im dłuższy tym bardziej podsterowny.

Teraz proste wytłumaczenie słów podsterowność i nadsterowność. Wyobraź sobie że jedziesz samochodem i masz zakręt 90', a na wprost drzewo:

Mając zbyt podsterowny samochód, to skręcając samochód nie reaguje za bardzo na ruch kierownicą i jedziesz wprost na drzewo. Giniesz.

Mając zbyt nadsterowny samochód, to skręcając samochód reaguje "za nerwowo" na ruch kierownicą, zarzuca tył na bok i uderzasz tyłem w drzewo. Giniesz.

Teraz morał? Mając nadsterowne auto nie widzisz drzewa przez które giniesz :mrgreen:

To była taka prosta wizualizacja z mojej strony. Podobnie jest z rowerem, tak więc nic bez przesady. Mam nadzieje że moja wyobraźnia komuś pomogła. :wink:
gg: 4709451
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Mocno przesadziłeś. Nadsterowność i podsterowność zależy od kąta główki i z mostkiem ma mało wspólnego. W szczególności, że mówimy o mostkach 40 - 80 mm DH/FR. Zmiana z 40 na 80 nie zmienia odczuć a jedynie pozycję ( co jest dużo ważniejsze ).
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości