Zalety krótkiego mostka...?
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 05.10.2008 07:28:44
- Kontakt:
Zalety krótkiego mostka...?
Powiedzcie mi, jakie są różnice w dlugosci mostków. Chodzi mi o same wrażenia z jazdy oraz co daje dluższy/krótszy mostek;)
Może jakies krótkie porównanie 30mm/60mm itp...:]
Może jakies krótkie porównanie 30mm/60mm itp...:]
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
bloodrafko długość mostka ma zasadnicze znaczenie jeśli chodzi o prowadzenie się roweru !!!
długi mostek - spokojny,dostojny styl jazdy mało nerwowy ( xc)
krótki mostek - nerwowo,agresywnie,zwinnie (dirt/street/dh)
mostkiem możesz regulować pozycję na rowerze ale nie wpakujesz do zjazdówki mostka 110mm ani do XC nie wsadzisz 40mm. Do każdej ramy ( stylu jazdy ) dobierasz mostek o odpowiednim zastosowaniu.Pozycję też zmieniasz ustawieniami kierownicy, szczególnie giętej.
długi mostek - spokojny,dostojny styl jazdy mało nerwowy ( xc)
krótki mostek - nerwowo,agresywnie,zwinnie (dirt/street/dh)
mostkiem możesz regulować pozycję na rowerze ale nie wpakujesz do zjazdówki mostka 110mm ani do XC nie wsadzisz 40mm. Do każdej ramy ( stylu jazdy ) dobierasz mostek o odpowiednim zastosowaniu.Pozycję też zmieniasz ustawieniami kierownicy, szczególnie giętej.
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 05.10.2008 07:28:44
- Kontakt:
W sumie nikt nie napisał moim zdaniem dwóch najważniejszych w tej kwestii słów: nadsterowność i podsterowność (oczywiście zależy to też od długości kierownicy i przede wszystkim kąta główki). Z krótszym mostkiem rower jest bardziej nadsterowny, im dłuższy tym bardziej podsterowny.
Teraz proste wytłumaczenie słów podsterowność i nadsterowność. Wyobraź sobie że jedziesz samochodem i masz zakręt 90', a na wprost drzewo:
Mając zbyt podsterowny samochód, to skręcając samochód nie reaguje za bardzo na ruch kierownicą i jedziesz wprost na drzewo. Giniesz.
Mając zbyt nadsterowny samochód, to skręcając samochód reaguje "za nerwowo" na ruch kierownicą, zarzuca tył na bok i uderzasz tyłem w drzewo. Giniesz.
Teraz morał? Mając nadsterowne auto nie widzisz drzewa przez które giniesz
To była taka prosta wizualizacja z mojej strony. Podobnie jest z rowerem, tak więc nic bez przesady. Mam nadzieje że moja wyobraźnia komuś pomogła.
Teraz proste wytłumaczenie słów podsterowność i nadsterowność. Wyobraź sobie że jedziesz samochodem i masz zakręt 90', a na wprost drzewo:
Mając zbyt podsterowny samochód, to skręcając samochód nie reaguje za bardzo na ruch kierownicą i jedziesz wprost na drzewo. Giniesz.
Mając zbyt nadsterowny samochód, to skręcając samochód reaguje "za nerwowo" na ruch kierownicą, zarzuca tył na bok i uderzasz tyłem w drzewo. Giniesz.
Teraz morał? Mając nadsterowne auto nie widzisz drzewa przez które giniesz

To była taka prosta wizualizacja z mojej strony. Podobnie jest z rowerem, tak więc nic bez przesady. Mam nadzieje że moja wyobraźnia komuś pomogła.

gg: 4709451
Mocno przesadziłeś. Nadsterowność i podsterowność zależy od kąta główki i z mostkiem ma mało wspólnego. W szczególności, że mówimy o mostkach 40 - 80 mm DH/FR. Zmiana z 40 na 80 nie zmienia odczuć a jedynie pozycję ( co jest dużo ważniejsze ).
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość