Zalety krótkiego mostka...?

re5pect
Posty: 421
Rejestracja: 20.06.2007 19:04:18
Kontakt:

Post autor: re5pect »

Steel2 Sterowność na pewno bardziej zależy od kąta główki, z resztą tak też napisałem. Moim zdaniem jest to też uzależnione w pewnym stopniu od długości mostka. Między 40, a 80mm różnica nie będzie ogromna, ale np. zjazdowy mostek 40m, a mostek XC 130mm?:) Myśle że chociaż troszkę prawdy jest w tym co napisałem.

PS. w rowerze XC ostatnio zmieniłem mostek ze 110 na 130mm, może jestem przewrażliwiony, ale odczułem dość sporą różnice przy 20mm, tyle że kąt mostka też był minimalnie inny.
Pozdrawiam!
gg: 4709451
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

generalnie w geo roweru ma znaczenie każdy milimetr !! a 20mm to kolosalna różnica !!

prosty test:

rower dirtowy/streetowy ma mostek zwarty ok 40-60mm, zmień sobie na taki 100-120mm i zobacz jak rower się prowadzi.

długi mostek uspakaja jazdę a krótki jest do agresywnego śmigania.

tylne widły 400mm a 425mm na jakich łatwiej manual wejdzie??
kąt główki o 1 stopień się zmienia a baza kół rośnie kilka milimetrów !!
mocowanie dampera przesuniesz o 3mm i masz zupełnie inną geometrię

Diabeł tkwi w szczegółach Panowie :twisted:
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

re5pect pisze:Z krótszym mostkiem rower jest bardziej nadsterowny, im dłuższy tym bardziej podsterowny.
Mozesz mi wyjasnic dlaczego tak twierdzisz ? Bo na moj rozum to nie ma to nic ze soba wspolnego i mieszasz pojecia.
W samochodach takie rzeczy jak nad i podsterownosc zaleza od ustawien zbieznosci kol i balansu, opon itp a w zadnym wypasku od stopnia przelozenia ukladu kierowniczego. Wrecz przeciwnie bo wlasnie pojecianad i podsterownosci okreslaja zachowanie samochodu przy jednakowym skrecie kol.

Mozna by stwierdzic ze balans sie zmienia - to prawda, ale wtedy akurat byloby na odwrot niz napisales. Dluzszy mostek bardziej dociaza przednie kolo = nadsterownosc, i na odwrot.

Tobie chodzi poprostu o odczucia zwiazane z dzwignia i droga jaka pokonuja twoje rece. Przy krotkim mostku mniejszy ruch reki daje wiekszy skret kola i rower jest bardziej "nerwowy" czy tez "czuly" i na odwrot.

Pozdrawiam
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Sloniu - faktycznie, uciekł mi przedrostek "nose" ;)

viejo - dobrze piszesz


[sorry za offtopic, ale niestety postu usunąć nie moge...]
http://brooce.pinkbike.com
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości