Steel2 Sterowność na pewno bardziej zależy od kąta główki, z resztą tak też napisałem. Moim zdaniem jest to też uzależnione w pewnym stopniu od długości mostka. Między 40, a 80mm różnica nie będzie ogromna, ale np. zjazdowy mostek 40m, a mostek XC 130mm?:) Myśle że chociaż troszkę prawdy jest w tym co napisałem.
PS. w rowerze XC ostatnio zmieniłem mostek ze 110 na 130mm, może jestem przewrażliwiony, ale odczułem dość sporą różnice przy 20mm, tyle że kąt mostka też był minimalnie inny.
Pozdrawiam!
Zalety krótkiego mostka...?
generalnie w geo roweru ma znaczenie każdy milimetr !! a 20mm to kolosalna różnica !!
prosty test:
rower dirtowy/streetowy ma mostek zwarty ok 40-60mm, zmień sobie na taki 100-120mm i zobacz jak rower się prowadzi.
długi mostek uspakaja jazdę a krótki jest do agresywnego śmigania.
tylne widły 400mm a 425mm na jakich łatwiej manual wejdzie??
kąt główki o 1 stopień się zmienia a baza kół rośnie kilka milimetrów !!
mocowanie dampera przesuniesz o 3mm i masz zupełnie inną geometrię
Diabeł tkwi w szczegółach Panowie
prosty test:
rower dirtowy/streetowy ma mostek zwarty ok 40-60mm, zmień sobie na taki 100-120mm i zobacz jak rower się prowadzi.
długi mostek uspakaja jazdę a krótki jest do agresywnego śmigania.
tylne widły 400mm a 425mm na jakich łatwiej manual wejdzie??
kąt główki o 1 stopień się zmienia a baza kół rośnie kilka milimetrów !!
mocowanie dampera przesuniesz o 3mm i masz zupełnie inną geometrię
Diabeł tkwi w szczegółach Panowie

http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Mozesz mi wyjasnic dlaczego tak twierdzisz ? Bo na moj rozum to nie ma to nic ze soba wspolnego i mieszasz pojecia.re5pect pisze:Z krótszym mostkiem rower jest bardziej nadsterowny, im dłuższy tym bardziej podsterowny.
W samochodach takie rzeczy jak nad i podsterownosc zaleza od ustawien zbieznosci kol i balansu, opon itp a w zadnym wypasku od stopnia przelozenia ukladu kierowniczego. Wrecz przeciwnie bo wlasnie pojecianad i podsterownosci okreslaja zachowanie samochodu przy jednakowym skrecie kol.
Mozna by stwierdzic ze balans sie zmienia - to prawda, ale wtedy akurat byloby na odwrot niz napisales. Dluzszy mostek bardziej dociaza przednie kolo = nadsterownosc, i na odwrot.
Tobie chodzi poprostu o odczucia zwiazane z dzwignia i droga jaka pokonuja twoje rece. Przy krotkim mostku mniejszy ruch reki daje wiekszy skret kola i rower jest bardziej "nerwowy" czy tez "czuly" i na odwrot.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości