Accent blade Lekka i dobra tarcza ? Czy to możliwe ?

off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

thomson pisze:Bzdura. Warstwa TiN jest nanoszona przede wszystkim w celu zwiększenia trwałości na ścieranie. Dodatkowo zapewnia lepsze odprowadzanie ciepła.
Złoty kolorek to w tym przypadku efekt uboczny.

Chętnie poznam opinie kogoś kto używał Blade`a zarówno zwykłego jak i z TiN. Podwyższona żywotność jest w tym przypadku oczywista, ale interesują mnie ewentualne różnice w sile hamowania.
Dla tego właśnie pytam :) jak się TiN w praktyce sprawdza :) Ze względu na budowę nowego sprzętu na nowy sezon uwzględniam je w rozrachunkach wagowych :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

azotkiem tytanu, z tego co pamiętam, pokrywano golenie sidów i oprócz wytrzymałości miało to zmniejszyć tarcie...

Może się mylę :]
bielek
Posty: 333
Rejestracja: 15.11.2006 18:13:49
Lokalizacja: sadlinkicity i 3city
Kontakt:

Post autor: bielek »

hehe ludzie sam producent pisze że azotek tytanu jest tylko aby wygląd polepszyć:/ a wy się podniecacie faktycznie :/

"Wersje tarcz hamulcowych Accent Blade pokryte warstwą azotku tytanu. Jest to powłoka cechująca się bardzo oryginalnym, złotym kolorem. W komplecie śruby mocujące. Waga: 92 g (6"), 112 g (7"), 130 g (8"). "

To jest opis pobrany z VELO i wynika jasno po co ona jest:P więc proponuje poczytać specyfikację techniczną a nie teoretyzować. A faktem jest że ogólnie tytan jest bardzo odporny na ścieranie ale jak to się ma do azotku to juz nie wiem, ale wiem że nie kupiłbym tego bo jak nawet po sezonie zacznie to schodzić to będzie tragicznie wyglądało:/
http://www.pinkbike.com/photo/1238478/
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

zainwestuj w tarcze, które mają dobrą opinię i w tym przypadku nie sugeruj się masą, chyba, że masz $$ na tarcze z alu pająkiem. Dobre hamulce zawsze się przydadzą, czasem nawet w miejscu, które sprawia wrażenie niewymagającego od nich niczego szczególnego.
kq
Posty: 494
Rejestracja: 30.04.2004 08:13:42
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: kq »

No to może się wypowiem. Kupiłem dla sprawdzenia Alligator Windcutter TiN. Po jednym dniu powłoka azotku tytanu zeszła w miejscu styku z klockami (hamulce Saint stare). Azotek tytanu jest stosowany w narzędziach, wiertłach - daje twardość i odporność na ścieranie. W przypadku tarczy nic nie dał.

Tarcza działała świetnie do momentu starcia powłoki. Po starciu kupiłem Hope, bo ta tarcza upośledza hamulce.
mathieu_88
Posty: 206
Rejestracja: 19.09.2008 18:44:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mathieu_88 »

thomson pisze:Bzdura. Warstwa TiN jest nanoszona przede wszystkim w celu zwiększenia trwałości na ścieranie. Dodatkowo zapewnia lepsze odprowadzanie ciepła.
Złoty kolorek to w tym przypadku efekt uboczny.

Chętnie poznam opinie kogoś kto używał Blade`a zarówno zwykłego jak i z TiN. Podwyższona żywotność jest w tym przypadku oczywista, ale interesują mnie ewentualne różnice w sile hamowania.
Thomson jakbym nie wiedział to bym nie pisał... Te tarcze to w ogole jest jakaś porażka. Po co pokrywać tarcze azotkiem tytanu skoro i tak się zedrze od tarcia. Tak jak pisał bielek azotku tytanu używa się też w narzędziach roboczych, gdzie chcemy zwiększyć sztywność i trwałość. Jak dobrze wiemy - kupując wiertło pokryte TiN nie nastawiamy się, że będzie to wieczne wiertło bo ono i tak się stępi. Warstwa takiego TiN ma grubość od 0,5 do kilku mikrometrów czyli bardzo mało. Doczytałem, że w narzędziach TiN wydłuża żywotność/czas pracy do kilku a nawet kilkunastu razy, ale jak widać w przypadku tarcz to się nie sprawdza. Bo miałem już parę tarcz i nie wymieniam ich co pół roku bo się ścierają. A piszę to po to, żeby uświadomić Cię Thomson, że producent wprowadził takie tarcze tylko po to, żeby miały fajny kolor, nie myślał o innych zaletach/wadach TiN.
[url]http://sroczka.pinkbike.com/[/url]
tobo
Posty: 106
Rejestracja: 14.08.2008 20:48:42
Kontakt:

Post autor: tobo »

kobieca intuicja :) podpowiadala mi ze tenze kolorowy nalocik zejdzie z tarczy tak jak para wodna ze szkieł okularów - pytanie tylko czy szybciej czy wolniej niz anoda z goleni suntourow :)
ciekaw jestem czy mozna to reklamowac? :) skoro harfa wymieniala obrecze z powloką ceramiczną gdy ta odpadla to moze i z tarczami jest wykonalna reklamacja?

wracając do tematu: ZDECYDOWANIE ODRADZAM BLADE W KOMBINACJI Z FORMULAMI ORO! taka kombinacja spwoduje szarpanie i wibracje w trakcie hamowania! po zamianie na zwykle tarcze okrągłe problem zniknął.
Bikes_Shop
Posty: 1373
Rejestracja: 22.06.2005 20:04:12
Lokalizacja: Szczecin gg:8609293
Kontakt:

Post autor: Bikes_Shop »

Steel2 pisze:2. Waga ( Hope 88 g ? Bajki opowiadasz )

http://rowerowawaga.pl/index.php?d=arty ... 2&art=1525, ja bajek nie opowiadam, bo nie jestem bajko pisarzem :) ,
tobo pisze:ZDECYDOWANIE ODRADZAM BLADE W KOMBINACJI Z FORMULAMI ORO!
Jezdziłes na tych tarczach z hamulcami oro ?
www.bikes-shop.pl
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości