Modyikacja roweru xc/enduro

uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

A twój wzrost wynosi?
n3g0cj4t0r
Posty: 60
Rejestracja: 13.07.2008 14:47:29
Kontakt:

Post autor: n3g0cj4t0r »

192m, waga 100kg
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

No to jesteś w d4 :P, bo żadna z ramek które możesz kupić tanio nie podejdzie Ci pod wzrost (mam ten sam problem - 196 wzrostu, 98kg)

Są dwa sztywniaki które są OK - Ns Surge 2009 Lka oraz Romet Jolene 19", obie jednak koło 900 zet stoją. Jolene jest lepsze gdyż ma sztyce 31.6mm, a surge tylko 27.2.

Jeżeli nie będziesz ramy katował, to spokojnie możesz brać dowolną, byleby miała ~590mm+ górnej rury oraz sztycę na średnicę 30+mm. Ja w rowerku XC mam teraz accenta el-nino i daje radę (i dawała ramka radę z amorem 180mm :P)
n3g0cj4t0r
Posty: 60
Rejestracja: 13.07.2008 14:47:29
Kontakt:

Post autor: n3g0cj4t0r »

Tak jak mówiłem, rowerek do jazdy lajtowej, nie będe skakał, chyba że jazdę po korzeniach można nazwać katowaniem. Jak mój unibike wytrzymuje to inne tez wytrzymają, mimo że na unibiku skakałem troche. Pistol jst fajny i chyba jego wezme, chociaż to rozmiar L, nie wiem, doradź cos, ma byc do xc, ew. enduro i do jazdy relaksacyjnej czyli lajtowej.
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Chopie, powiedz co Ci nie pasi w obecnym rowerze i co jeszcze w nim nadaje się do użytku a co błaga o wymianę.

Co do mozliwości jeżdżenia po mieście - ja poruszam się rowerem FR i jeździ mi się tym wygodniej niż XC na połowę węzszych kołach i ważący 60% tego co ten full. Gorzej się rozpędza, ale jak się rozpędzi to się toczy niewiele gorzej, wygodniejsza jest sylwetka, nie wspominając o wybieraniu nierówności rozwalonych chodników. Każdy rower taki jak chcesz złożyć będzie się dobrze się sprawiał na twardej nawierzchni, musisz tylko sensownie dobrać opony (dla mnie ostatnie objawienie to Schwalbe Smart Sam, świetne połaczenie niskich oporów toczenia i trzymania w zakrętach na szutrze) czy będzie ważył 12 czy 13 kg.

Chcesz ramę - zgadzam się z uzurpatorem - Arsen to bardzo ciekawa opcja. Po drugie nie działaj po omacku. Chcesz zmieniać ramę to musisz dokładnie określić co nie pasuje Ci w obecnej. To jest tak jak piszesz, najważniejszy element roweru, raz zapodasz i będziesz z tym udupiony na kilka lat. Z tym Sunnem to wygląda że chesz zamienić siekierkę na kijek, nie sprawdzałem wymiarów, ale na oko to niewiele się różni. Pisałeś, że rama którą masz nie jest typową ramą XC - no to w końcu chcesz ramę do ścigania się czy do długich wypadów? chcesz bardziej leżeć na nim czy siedzieć?
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Jeżeli naprawdę chcesz do tego, co opisujesz, to moim zdaniem:

1. Zmiana hamulców na hydrauliczne tarcze:
http://allegro.pl/item625030717_komplet ... l_160.html

2. Wymiana napędu na nowy (korba alivio + łańcuch + kaseta to jakieś 200 zet). Jak chcesz rasowy napęd enduro to zmoduj korbę do 36/22 z rockringiem

3. Wymiana kół na coś takiego:
http://allegro.pl/item623334797_kola_26 ... _nowe.html (uwaga, będziesz musiał zmienić tarcze z tych na CL, co doradzam, celuj w tarcze 203/160 przód/tył).

4. Zmiana amorka na stare dobre Duro DJD czy DJE czy jakie tam teraz jest.

Twoja ramka jest OK do tego co chesz robić, a jak przyjdzie ci $$ to przy zmianach jak wyżej dokupisz tylko jakiegoś arsena AM i masz rowerek AM pełną gębą.
n3g0cj4t0r
Posty: 60
Rejestracja: 13.07.2008 14:47:29
Kontakt:

Post autor: n3g0cj4t0r »

Powiem CI szczerze, że po twojej wypowiedzi zacząłem się mocno zastanawiać.
Chciałbym, żeby rower wyglądał fajnie, ale żeby był dobry do kolarstawa górskiego, potrzebuje czegoś na długie i krótkie wypady do lasu ale i na ulicę. Coś czym będzie można przyspieszyć. Powiem Ci tak, że Unibike jest naprawde fajny, ale po 1, jest troche cięzkawy i przejadł mi się, po za tym nie ma takiej geo jak chciałbym aby miał.
Powiedz mi co byś ty zrobił na moim miejscu, na pewno do koniecznej wymiany jest amortyzator, z czasem koła i napęd, rama jeszcze może pojeżdzić bez problemu. Naprawdę nie wiem czy mam ją wymieniać czy nie, czy nie będzie głupio wyglądać jak będzie z przodu fox na ramie unibike'a, któy kosztował 1250zł? Nie mam pojęcia, cięzka sprawa. Pytasz też czy chce leżeć na rowerze, a czy da się inaczej na rowerach do xc/enduro? Do fr roweru nie chce bo dla mnie sie jeździ nie wygodnie, na wyczynówkach strasznie się męczę...

Nie wiem na czym to polega ale zobacz jak wygląda ten rower: http://rowery.onet.pl/4,35,139196,14217 ... przet.html

A zobacz jak wygląda ten:
http://www.allegro.pl/item616560438_sun ... _cena.html

CZy to kwestia amorka czy ramy?
Unibike jest płaski jak deska, a sunn idzie od dołu do góry.
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Na zdjęciach są dwa różne rozmiary ramy, to raz. Za osprzęt na tym sunnie możesz kupić 5 twoich unibików, to dwa.

Jeżeli Ci się ramka przejadła, to oddaj ją do malowania. Proszkowe malowanie kosztuje poniżej 100 zet, wybierz sobie kolor i wsio. Tarcze dodają rowerkom rasowości. Poza tym ostry lifting twojego rowerku jest dużo ciekawszą (tańszą) opcją.

Jaką chciałbyś mieć geometrię?

EDIT: poza tym, mamy czasy tuningu rowerków w kolorki - mało to jest żarówiastych kolorów osprzętu na allegro? Ja sam celuję w pomarańcze :P
n3g0cj4t0r
Posty: 60
Rejestracja: 13.07.2008 14:47:29
Kontakt:

Post autor: n3g0cj4t0r »

Ja powiem ci tak, nie jestem do końca zdecydowany w czym chciałbym jeździć, napewno nic do skakania, więc albo xc/enduro albo szosa, moze kupic poprostu kolarkę na allegro np ktm mozna wylicytować za 172 zł, później złożyc cos lepszego, mam 15 lat wiec bede mial czas.
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak rower uniwersalny, zawsze jeśli będziesz chciał poprawić właściwości terenowe to pogorszysz przyspieszenie. Jeśli Uni jest fajny, ale ciężkawy to zwtyczajnie go odchudzić, jeśli tak bardzo zależy Ci żeby głupio nie wyglądało to kupić lżejszą ramę - żeby wymiana miała jakiś sens, bo jeśli tylko nie ma głupio wyglądać z Foxem to najprościej będzie kupić naklejki... Mnie takie zestawienia wcale nie dziwią, jeśli rama daje radę to po co zmieniać?

Co do leżenia na rowerze - no własnie da się inaczej. Obecne rowery stricte endurowe to mają geo bliżej DH niż XC, również skok jest ogromny, 15 cm nikogo nie dziwi. Są na tym forum osoby, które endorowych ram używają do zjazdu. Własnie dlatego powstały takie twory jak all mountain, które służą do bardziej "kulturalnej" jazdy. XC to w dalszym ciągu XC, choć też to nie jest to samo co dawniej, kiedy niektóre sprzęty miały odwrotny slopping... Dla mnie taka pozycja jest własnie bardzo niewygodna, męczą się łapy bolą plecy, a w dodatku mnie jeszcze zaczyna przeszkadzać nadęty piwem brzuch ;-) . Musisz się dokładnie zastanowić, czy leżąca pozycja jest naprawdę dla Ciebie wygodna, czy moze tym co naprawdę Ci przeszkadza w rowerach FR to duża masa i skok zawieszenia? albo inaczej, co w geometrii Unibike chciałbyć zmienić i w którą stronę?

Gdyby mi pasował rower jaki mam tylko byłby za cieżki to zacząłbym od sprawdzenia co waży najwięcej. Najprawdopodobniej widelec, nie wiem co tam dali, ale pewnie nie waży mniej niż 2,5 kg. Z tego co wnioskuję z Twoich opisów jeździsz typowe XC i własnie takie szpeje powinienes kupować. Jakiś lekki amor na początek, po drugie lzejsze koła, bo tutaj dodatkowa masa przeszkada znacznie bardziej niż na pozostałych częściach. Ramę z czasem być moze też, ale takie rzeczy za 3-4 stówki to wiele lżejsze od tego Uni nie będą, o ile w ogóle...

Co do dwóch ramek które wylinkowałeś - załóż do Unibike'a krótszy widelec i kiera też pójdzie w dół a siodło do przodu... Na geo w takim stopniu na jak na tych zdjęciach to mozna wpływać osprzętem... Poza tym możesz jeszcze skrócic rurę widelca i usunąć pierścienie dystansowe spod mostka. Inny wypróbowany patent - możesz mostek założyć odwrotnie.
n3g0cj4t0r
Posty: 60
Rejestracja: 13.07.2008 14:47:29
Kontakt:

Post autor: n3g0cj4t0r »

W sumie tak naprawdę, aby wszystko było dobrze trzeba nacentrować koła i ustawić przezutki lepiej, pozycja na tym unibiku jest dosyc wygodna dla mnie, nie lezy sie tylko sie siedzi w przygarbieniu, tak naprawdę, to muszę posprzedawać część rowerów które mam obecnie (unibike, kolarka peugot, bmx, suburban) w zasadzie suburbana prawie sprzedałęm na części, bmx jest w trakcie, unibikea sobie zostawie i kolarke tez, i kupią kolarke ktm z allegro, zacznę na niej jeździć, bo szosa chyba bardziej mi sie podoba. XC zostawie sobie jako rekreacje, a na szosie kondycje będę ćwiczył, tak jak patrze to takiego ktm mozna za 150zł dorawać w bdb stanie. A tego unibikea naprawie i zostawię jak jest.
Tylko nie wiem czy tą kolarkę kupić narazie starą czy uzbierać na nową.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość