Marzocchi 888 RC - zerwany gwint

szczavol
Posty: 34
Rejestracja: 30.12.2004 22:11:51
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Marzocchi 888 RC - zerwany gwint

Post autor: szczavol »

podczas serwisu uszkodzilem gwint łączący tłoczysko z korkiem

jeśli ktoś miałby tłoczysko lub tłumik na sprzedaż chętnie kupię
dedekFR1
Posty: 539
Rejestracja: 06.01.2009 22:14:34
Kontakt:

Post autor: dedekFR1 »

Haha, ale na poważnie nie ma się co śmiać. Nic nie wykombinujesz. Zrobiłem to samo 2msc temu gdzieś i nie dawno udało mi sie opchnąć to cudem aż za 1100, gość zadowolony kupił nowy tłumik ( wyszło go całość jak za dobrą sztuke rc2x ), no ale co poradzić, dla mnie super. Nic sie nie czaj i nie główkuj bo nic nie wymyślisz, a jak już to ryzykowne naprawy i nerwówka. Jak się chcesz bardziej zainteresować to szukajka i masz tam takie tematy.
GH
Posty: 119
Rejestracja: 11.10.2008 21:53:29
Kontakt:

Post autor: GH »

Gwintownik w rękę i przegwintuj. Idź do sklepu motoryzacyjnego i zakup sprężynke helikoidalną taka jest chyba fachowa nazwa, ją się wkręca w uszkodzony gwint i trzyma, a dlaczego trzyma ? bo ta sprężynka jest stosowana głównie do świeć gdy przy świecy zerwiesz gwint i jeśli wytrzymuje takie ciśnienia na świecy to jest na prawdę mocna :] jeśli samo przegwintowanie nic nie da, upachaj poxiliny i skręć i będzie również mocno trzymać, a z odkręceniem też nie będziesz miał później większych problemów.
groochas
moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: groochas »

niestety tez cos takiego kiedys zrobilem - skonczylo sie na zakupie nowego tlumika na chainreaction :)
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

GH dobre rady zawsze w cenie ale nie masz pojęcia o co chodzi szczavolowi .
szczavol
Posty: 34
Rejestracja: 30.12.2004 22:11:51
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: szczavol »

widze ze problem znany innym, tak dokladnie to odlamal sie kawalek gwintu od tloczyska i tak sie zastanawiam czy jak bym je nagwintowal od zew i od srodka i wkrecil w to korek czy to by dzialalo bo przeciez dlugosc calkowita by sie troche skrocila

a jak nie to faktycznie pozostanie chainreaction

jak bede miec chwile trzasne fotke
GH
Posty: 119
Rejestracja: 11.10.2008 21:53:29
Kontakt:

Post autor: GH »


GH dobre rady zawsze w cenie ale nie masz pojęcia o co chodzi szczavolowi .
racja nie wiem dokładnie o co chodzi bo nigdy nie miałem w ręku rozebranych 888, pisałem czysto z moich domysłów.

ale kolegach niech zrobi foto może coś się doradzi.
szczavol
Posty: 34
Rejestracja: 30.12.2004 22:11:51
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: szczavol »

hej na razie nie mam fot, zrobilem jednak w pracy na szybko rysunek w paincie
czarna pozioma linia oznacza miejsca pęknięcia, ułamał się "pręt" tłoczysko oznaczone na rys kolorem czarnym

[/code]
Załączniki
korek 2.JPG
korek 2.JPG (11.99 KiB) Przejrzano 2177 razy
GH
Posty: 119
Rejestracja: 11.10.2008 21:53:29
Kontakt:

Post autor: GH »

hmm... patrząc na ten rysunek widzę, że jest trochę gwintu nieużywanego
więc jedynym rozwiązaniem dla mnie byłoby dotoczenie tulejki, początek z gwintem wewnętrznym na tą nieużywaną część, resztę tulejki obróbką skrawaniem pod wymiar uszkodzonego gwintu z wewnętrznym i zewnętrznym pod odpowiedni wymiar jaki tam ma być to jest jedyny dla mnie sposób jak by to można było jeszcze naprawić koszt dotoczenia takiej tulejki max 30-40zł, a jak masz kogoś znajomego co ma tokarkę to pewno dotoczy Ci takie coś za flachę :)
szczavol
Posty: 34
Rejestracja: 30.12.2004 22:11:51
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: szczavol »

GH dzieki za twoja odp jednak nie za bardzo rozumiem gdzie ta tulejka miala by wchodzic. ktora czesc zastapic? moglbys to dokladniej opisac lub zaznaczyc na moim rys :wink:

ja wpadlem na pomysl nie wiem czy dobry:
spasowac dobrą czesc gwintu z ta zlamaną, posmarowac to klejem do metalu i nastepnie na to nakrecic korek, potem calosc jeszcze raz skleic. Bylo by to rozwiazanie stale nie rozbieralne nie wiem tylko czy wystarczajaco wytrzymale

ponizej rys
jasny brazowy - 1 warstwa
ciemny brązowy - 2 warstwa
Załączniki
korek_2_933.jpg
korek_2_933.jpg (12.74 KiB) Przejrzano 2108 razy
szczavol
Posty: 34
Rejestracja: 30.12.2004 22:11:51
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: szczavol »

dobra juz wiem o co ci chodzilo jednak mysle ze to rozwiazanie jest niemozliwe. zauwaz ze tulejka korka tez ma gwint i musi byc on wkrecony do samego konca inaczej regulacja nie dziala poprawnie a na dodatek zlamanie jest powyzej konca tulenki korka
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

sadze ze jedyny spodob to wymiana tlumika... bo inaczej tego nie zrobysz trwale...a klej? wedlug mnie klej wytrzyma b.krotko... o ile odrazu sie nie rozpadnie
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
KaczorAC1
Posty: 803
Rejestracja: 15.06.2007 18:48:55
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: KaczorAC1 »

Sa kleje , które wiążą lepiej niż spawanie , jednak jak się pewnie każdy domyśla kosztują sporo $$$. Najlepszym rozwiązaniem jest nowy tłumik , pozdrawiam
raczus
Posty: 128
Rejestracja: 21.01.2008 20:46:27
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raczus »

2 dni przed zawodami w Myslenicach spotkalo mnie to samo przy dokrecaniu , zawiozlem do znajomego tokarza i dorobil mi to za 65 zl z mosiądzu .
Pojedz do najblizszego tokarza i zapytaj :)
http://raczus.pinkbike.com/
groochas
moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: groochas »

Wezcie pod uwage ze to trzyma caly tlumik - a co za tym idzie cale dolne lagi w tym koło. Nie chce myslec co by sie stalo jakby na hopie kolo z lagami polecialo osobno...
szczavol
Posty: 34
Rejestracja: 30.12.2004 22:11:51
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: szczavol »

groochas pisze:Wezcie pod uwage ze to trzyma caly tlumik - a co za tym idzie cale dolne lagi w tym koło. Nie chce myslec co by sie stalo jakby na hopie kolo z lagami polecialo osobno...
zgadzam się z tobą, dlatego chyba zrezygnuje z kleju
aczkolwiek myślę że zastosowanie tulejki mogło by być nawet solidniejszym rozwiazaniem niż fabryczne.

poniżej pomysl na to:
błekit - dorobiony gwint
fiolet - tulejka



pewnie skonczy sie tak że kupię nowy tłumik a to by było rozwiązanie tymczasowe.
w koncu chodzi o bezpieczeństwo
Załączniki
korek 3.JPG
korek 3.JPG (15.73 KiB) Przejrzano 1930 razy
MateuszWLCK
Posty: 95
Rejestracja: 05.06.2007 16:56:23
Kontakt:

Post autor: MateuszWLCK »

raczus ty masz 888vf i tam są zupełnie inne tłumiki więc jak mogło ci się to urwać?
szczavol dobry pomysł , można ta fioletową tulejkę przyspawać do tłumika, a korek nagwintować na zewnątrz
szczavol
Posty: 34
Rejestracja: 30.12.2004 22:11:51
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: szczavol »

no i udało się :D

majstry u mnie w pracy dorobili odpowiednią mosiężną tulejkę o 2 rozmiarach gwintów, nagwintowali korek oraz tłoczysko i skrecili calosc; regulacja dziala wszystko gra i buczy :wink:

a wyglada to tak jak na zdjeciu

mysle ze z wytrzymaloscia tez bedzie ok
Załączniki
DSC00331 2.jpg
DSC00331 2.jpg (335.65 KiB) Przejrzano 1793 razy
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

powiem tak... masz ogromnego farta że masz takich kolegów "majstrów". Z tego co napisałeś i co widze to mysle że będzie sie trzymało :) powodzenia ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość