Racingowa rama 4x.

Krakos
Posty: 245
Rejestracja: 02.09.2007 22:51:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Krakos »

ugabanda
a czemu dartmoor sf nie nadaje sie do 4x ??????
CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM!

to ma być RACINGOWE 4X a nie zwykłe... różnica jest bardzo duża
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3853780
Dawids89
Posty: 105
Rejestracja: 08.10.2004 10:07:33
Lokalizacja: Z daleka
Kontakt:

Post autor: Dawids89 »

Napisalem "racingowa" bo tylko do 4x bedzie uzywana... No i przede wszystkim zalezy mi na wadze. Jest duzo ram ktore nadaja sie do 4x ale niestety w moim mniemaniu sa za ciezkie. Na allegro jest tez woodman co wazy 2 kg... jakies opinie?

Ah i zumbi sie nie miesci w granicy wagi...
http://www.pinkbike.com/photo/1038716
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Tu foto zajebiście zrobionego SF na 4x przez mojego kumpla



http://www.pinkbike.com/photo/2974156/

Dla mnie maszyna do 4x mistrz :)
Dxx
Posty: 1372
Rejestracja: 23.09.2005 20:03:31
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Dxx »

wojtasu pisze:Dla mnie maszyna do 4x mistrz
podyskutował bym o tym, zacznijmy od nie sztywnego amortyzatora, za wysoka kiera, co to za opony? :D
[b][SPRZEDAM]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

To micheliny XCR DRY 2 ale z tego co wiem bedzie kupował w najblizszym czasie larseny TT 1.9

btw. ziomek który go posiada był teraz na zawodach DH w szczyrku i kręcił czasy lepsze od niektórych ziomkach na fullach , a miał oponki 2.0 i shivera o skoku 110 :)


Dla mnie maszyna mistrz , ponieważ rowerek super lekki w porównaniu do mojego HT który nadaja się do innej dziedziny niż 4x
nowykik
Posty: 24
Rejestracja: 04.02.2009 21:28:12
Kontakt:

Post autor: nowykik »

Obrazek
Dxx
Posty: 1372
Rejestracja: 23.09.2005 20:03:31
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Dxx »

ładnie, ale i tak rama z tłem jaki teraz panuję w xc to porażka wg mnie :)

wojtasu to rzeczywiście super maszyna 4x jak jeździ w dh... trochę teraz sam sobie zaprzeczyłeś, ktoś kiedyś powiedział że jak coś jest do wszystkiego to jest do ... i to się sprawdza, tym bardziej jeśli chodzi o 4x a dh, zupełnie inne rowery potrzebne.

Co do dyskusji, 110mm za dużo w 4x ;]
[b][SPRZEDAM]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Z tym DH to byla taka dodatkowa informacja/ciekawostka , która miała pokazac , że nie liczy się ilość soku tylko umiejetnosci bikera :wink:
Wiem , że 4x nie da się połaczyc z zadnym inną dziedziną grawitacji jak FR z DH gdzie rowery dla laika są prawie identyczne :wink:
Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

wojtasu niech nie kupuje larsenów 1,9, tylko 2,0 - różnica w liczbach niewielka ale wbrew pozorom w rzeczywistości w przypadku tych opon olbrzymia - w dodatku 1,9 mają jeszcze drobniejsze klocki bieżnika - oponka sprawdzi się tylko na zupełnie gładkich torach - o nawierzchni zbliżonej do torów bmx.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
Dxx
Posty: 1372
Rejestracja: 23.09.2005 20:03:31
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Dxx »

No spoko, tylko że te "niektóre ziomki na fullach" mogły być po prostu ciapami 8)

Pozdro 600'
[b][SPRZEDAM]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
nowykik
Posty: 24
Rejestracja: 04.02.2009 21:28:12
Kontakt:

Post autor: nowykik »

Dl. tylnych widelek:

FLOW MYTH 16.5" (41,91cm)
INTENSE Tazer VP FRO 16,75" (42,55cm)
YETI DJ 16,9" (42,93cm)
Dartmoor CREEPER 16,54" (42,00cm)
Transition Bank 16" (40,64cm)
21#
Posty: 47
Rejestracja: 08.01.2009 19:07:21
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: 21# »

Ktoś pisał o tym, że SF się do "racingowego" 4X nie nadaje... Podasz jakieś argumenty? A może jeździłeś? Bo spotkałem się z opinią, że SF jest lepszy od Creepera, który jest dedykowany do ściganki.
Co do twego wyboru, to większej różnicy nie ma, jaką ramę wybierzesz. Bylebyś znalazł coś z długim trójkątem tylnym, i byłaby w miarę lekka. I tak się przyzwyczaisz do niej, i tak - różnice będą niewielkie.
Dxx
Posty: 1372
Rejestracja: 23.09.2005 20:03:31
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Dxx »

21# :shock: :roll:
21# pisze:Co do twego wyboru, to większej różnicy nie ma, jaką ramę wybierzesz.
21# pisze:Bylebyś znalazł coś z długim trójkątem tylnym
Co?!?! Możesz uzasadnić?
Czym krótszy tył tym lepsze przyspieszenie, zwinność i panowanie nad rowerem.
21# pisze:I tak się przyzwyczaisz do niej, i tak - różnice będą niewielkie.
Przyzwyczaić można się prawie do wszystkiego, ale różnice mogą być ogromne!
:shock: :shock:
[b][SPRZEDAM]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Mając do wyboru ramy typu yeti albo intense nawet bym nie myślał o tak budżetowej ramie jak dartmoor. Cała ta marka nie słynie z jakiś super częsci, jedyne co mają sensowne to obręcze.
21#
Posty: 47
Rejestracja: 08.01.2009 19:07:21
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: 21# »

Mogę uzasadnić. Otóż im dłuższy tył, tym lepsza kontrola nad rowerem. Myli Ci się to z łatwiejszym (ale i tak na początku) panowaniem (manuale, pick up'y itp.). Z czasem można zauważyć, że dobrze jest mieć długi tył. Prosty przykład: dlaczego rowery BMX race są długie? Właśnie dlatego.
Rower jest także zwinniejszy, jeżeli jest niższy. Tu masz masę zwinności.
Różnice mogą być ogromne, jeżeli porównujesz ramę dirt i 4X, a nie 4X i 4X - ramy są przystosowane do wyścigów, także każda nadaje się.
addyi
Posty: 398
Rejestracja: 24.09.2008 09:55:18
Lokalizacja: Hannyssy
Kontakt:

Post autor: addyi »

Dxx ma jakies prostackie podejscie z tego co tu wyczytałem.. sam zaproponował 80% ram nie do 4x a do Sf-a oblatanego na PP ma problem.. heh
:lol: :lol:
Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

21# akurat krótszy tylny trójkąt jest znacznie lepszy niż dłuższy - nie wiem skąd masz odwrotne przekonanie - łatwiej panować nad rowerem podczas brania przeszkód "na kółku". A co do porównywania 4X do bmx - nie zauważyłem żeby bmxy były jakieś wyjątkowo długie - tylne widełki są mniej więcej tej samej długości, oczywiście wyglądają na dłuzsze, ale to ze względu na mniejsze koło.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
addyi
Posty: 398
Rejestracja: 24.09.2008 09:55:18
Lokalizacja: Hannyssy
Kontakt:

Post autor: addyi »

bmx-y racingowe faktycznie sa dłuższe i niższe
Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

ale od czego dłuższe i niższe ? od bmxów streetowych czy od rowerów 4X ?
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości