Jaką tarcze do tyłu???
Jaką tarcze do tyłu???
Elo. Mam do was pytanie. Składam nowe koło tylne kupilem piaste novateca na 2ł.(czytałem na sprzętowni ze dobra to wzielem). Pozostaje jeszcze pytanie jaki wziąć rozmiar tarczy do tyłu. Wiem tyle ze male sie szybko grzeją a dużą łatwiej zachacyc o cos. Ja myślalem nad tarczą 180. Prosze o pomoc. Jezdze w FR i lekkie DH. I mam rame HT. Thx za pomoc.
Taka która wystarczy do twojego stylu jazdy. Czyli jesli masz dobrego hydraulika o zapasie mocy i nie jeździsz jakoś bardzo szybko, 180 może starczy. Zresztą, jeśli 203 jest lepsze, to brałbym na zapas
Chyba ze jesteś pewny, że nie potrzebujesz takiej mocy i będzie ci przeszkadzać duża, krzywiąca się itp. tarcza

W DH raczej tak 180mm i 203mm a street 160mm, ale to zależy od Twoich wymagań bo równie dobrze można do street-ówy władować 203, a do dh 160mm. Co do grzania się to wg nie ma zbytniej różnicy: mała tarcza grzeje się mniej bo czym bliżej osi obrotu tym wolniej się kreci coś takiego
ale w 203mm jest większa powierzchnia hamowania także to się inaczej rozkłada.

S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
OMG xDAreq pisze: Marcio chodzi o to ze tarcza 203 jest wieksza czyli ma wieksza powierzchnie czyli potrzeba wiecej czasu az cala obróci sie w zacisku czyli szybciej zachamuje i mniej sie nagrzeje.. nie wiem jak ci to inaczej wytlumaczyc..
Każda tarcza robi obrót w tym samym czasie - zależy to od prędkości kątowej, robi obrót zawsze w tym samym tempie co koło, przecież jest przykręcona.
zaHamuje.
Mniej się nagrzeje, bo ma większą powierzchnie.
To też jest dobre xD Małe mniej się gną i mniej grzeją, to czemu nie mamy wszyscy 50mm? ^^ Bzdura, bzdura, bzdura. Nie kręci się wolniej, ale ma mniejszą prędkość liniową. Za to żeby zahamować trzeba użyć większej siły - na tej samej zasadzie koło łatwiej zwolnić łapiąc za oponę niż za piaste...szymon102 pisze:mała tarcza grzeje się mniej bo czym bliżej osi obrotu tym wolniej się kreci coś takiego
Większa tarcza = mniejsze grzanie + lepsza siła + większa waga + większa podatność na uszkodzenia
Gee dla zbicia wagi z roweru w DH jeździł na przód i tył 160 więc co Ty gadasz ?szymon102 pisze:W DH raczej tak 180mm i 203mm a street 160mm, ale to zależy od Twoich wymagań bo równie dobrze można do street-ówy władować 203, a do dh
Druga sprawa jaką masz ramę ? Bo jest wiele HT w których mocowanie nie wytrzymuje tarcz 203mm i się urywają.
Ale tutaj bzdur w jednym temacie 
Mniejsza tarcza:
- sie bardziej grzeje, bo ma mniejsza powierzchnie oddawania ciepla i pojemnosc cieplna.
- sie mniej krzywi, bo trudniej zahaczyc i ewentualne wygiecie o "ten sam kat" jest mniej odczuwalne w odleglosci 80mm i 100mm (ale to detal)
- jest lzejsza i to sporo!
- ma wieksze przelozenie wiec hamuje slabiej
A powierzchnia hamowania zalezy od rozmiaru klockow, ksztaltu tarczy i poprawnego ustawienia zacisku.
bialy1331 180 do tylu to raczej max. Kiedys hamulce byly slabsze, a im krocej hamujesz tym mniej sie tarcze grzeja wiec przy dobrym hamplu 160 tez wystarczy z tylu.

Mniejsza tarcza:
- sie bardziej grzeje, bo ma mniejsza powierzchnie oddawania ciepla i pojemnosc cieplna.
- sie mniej krzywi, bo trudniej zahaczyc i ewentualne wygiecie o "ten sam kat" jest mniej odczuwalne w odleglosci 80mm i 100mm (ale to detal)
- jest lzejsza i to sporo!
- ma wieksze przelozenie wiec hamuje slabiej
A powierzchnia hamowania zalezy od rozmiaru klockow, ksztaltu tarczy i poprawnego ustawienia zacisku.
bialy1331 180 do tylu to raczej max. Kiedys hamulce byly slabsze, a im krocej hamujesz tym mniej sie tarcze grzeja wiec przy dobrym hamplu 160 tez wystarczy z tylu.
GH i myślisz że gee jest fajny przez to...
Jak Sam Hill jeździł na IH to ramka jaką najczęściej widziałem na zawodach to właśnie Sunday, Hill obecnie jeździ na specu- połowa kolesi na Wierchomli miała demo.
Dużo osób myśli że jak ma fajny rower to jest szybka.
Dowiedziałeś się że Gee ma 160mm i Cię to tak podjarało, że teraz wszyscy będą mieć w DH 160mm... daj spokój, jak Hill nie zakłada zbroi to Ty też jej nie założysz?
Przeczytaj sobie gdzieś, że 203mm to do DH, a taki Gee to może sobie ściągnąć hamulce i tak jeździć. I nie porównujcie siebie do Hilla czym tym podobnych czołowych zawodników na świecie. Każdy powinien mieć swój styl.
proponuje wrócić to tematu.
Jak Sam Hill jeździł na IH to ramka jaką najczęściej widziałem na zawodach to właśnie Sunday, Hill obecnie jeździ na specu- połowa kolesi na Wierchomli miała demo.
Dużo osób myśli że jak ma fajny rower to jest szybka.
Dowiedziałeś się że Gee ma 160mm i Cię to tak podjarało, że teraz wszyscy będą mieć w DH 160mm... daj spokój, jak Hill nie zakłada zbroi to Ty też jej nie założysz?
Przeczytaj sobie gdzieś, że 203mm to do DH, a taki Gee to może sobie ściągnąć hamulce i tak jeździć. I nie porównujcie siebie do Hilla czym tym podobnych czołowych zawodników na świecie. Każdy powinien mieć swój styl.
proponuje wrócić to tematu.
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
szymon102 pisze:
GH i myślisz że gee jest fajny przez to...
Jak Sam Hill jeździł na IH to ramka jaką najczęściej widziałem na zawodach to właśnie Sunday, Hill obecnie jeździ na specu- połowa kolesi na Wierchomli miała demo.
Dużo osób myśli że jak ma fajny rower to jest szybka.
Dowiedziałeś się że Gee ma 160mm i Cię to tak podjarało, że teraz wszyscy będą mieć w DH 160mm... daj spokój, jak Hill nie zakłada zbroi to Ty też jej nie założysz?
Przeczytaj sobie gdzieś, że 203mm to do DH, a taki Gee to może sobie ściągnąć hamulce i tak jeździć. I nie porównujcie siebie do Hilla czym tym podobnych czołowych zawodników na świecie. Każdy powinien mieć swój styl.
proponuje wrócić to tematu.
yyy... dobrze się czujesz ? Podałem to w ramach czystej informacji którą przeczytałem, i dla rozjaśnienia niektórym umysłu, że 203 to nie jest jakieś minimum w DH, sam jeżdże na przód 203 tył 160, zanim coś napiszesz przeczytaj to dwa razy, a nie unoś się, na podstawie informacji którą tu zamieściłem...
GH
"...więc co Ty gadasz?..." no nie wiem kto się tutaj uniósł pierwszy...
Ty sobie możesz jeździć nawet na ramie z mocowaniem na brakelessem - mnie to nie obchodzi -pisze, że 203mm ma największą siłę hamowania a Ty wyjeżdżasz co ja gadam itp. bo Gee ma 160mm.
żeby już nie było gadania- moja wina, przepraszam
"...więc co Ty gadasz?..." no nie wiem kto się tutaj uniósł pierwszy...
Ty sobie możesz jeździć nawet na ramie z mocowaniem na brakelessem - mnie to nie obchodzi -pisze, że 203mm ma największą siłę hamowania a Ty wyjeżdżasz co ja gadam itp. bo Gee ma 160mm.
żeby już nie było gadania- moja wina, przepraszam
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości