Jaką tarcze do tyłu???

bialy1331
Posty: 42
Rejestracja: 24.03.2009 16:40:55
Lokalizacja: Nowy Sącz-okolice
Kontakt:

Jaką tarcze do tyłu???

Post autor: bialy1331 »

Elo. Mam do was pytanie. Składam nowe koło tylne kupilem piaste novateca na 2ł.(czytałem na sprzętowni ze dobra to wzielem). Pozostaje jeszcze pytanie jaki wziąć rozmiar tarczy do tyłu. Wiem tyle ze male sie szybko grzeją a dużą łatwiej zachacyc o cos. Ja myślalem nad tarczą 180. Prosze o pomoc. Jezdze w FR i lekkie DH. I mam rame HT. Thx za pomoc.
Avat
Posty: 275
Rejestracja: 20.05.2007 16:08:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Avat »

Taka która wystarczy do twojego stylu jazdy. Czyli jesli masz dobrego hydraulika o zapasie mocy i nie jeździsz jakoś bardzo szybko, 180 może starczy. Zresztą, jeśli 203 jest lepsze, to brałbym na zapas :) Chyba ze jesteś pewny, że nie potrzebujesz takiej mocy i będzie ci przeszkadzać duża, krzywiąca się itp. tarcza
mrutbdg
Posty: 524
Rejestracja: 31.03.2007 23:04:06
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gdansk
Kontakt:

Post autor: mrutbdg »

guzik ze 203 sie krzywia. Jezdze na 203 od zawsze i jakos nigdy z tylu nie pokrzywilem w trakcie jazdy. Jedynie jak sie glebniesz na tarcze to ja pokrzywisz ale wtedy to rozmiar nie ma znaczenia...
Demo 8 2010 BoXXer Race
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

mrutbdg Wieksza szansa zeby od uderzenia kamienia pokrzywila sie 203 niz np 160. To glownie zalezy od szczescia, sposobu jazdy oraz umiejetnosci, bo mozesz smigac na 220 i nic nie pokrzywic a po pierwszym zjezdzie ze 160 zostanie S.
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

W DH raczej tak 180mm i 203mm a street 160mm, ale to zależy od Twoich wymagań bo równie dobrze można do street-ówy władować 203, a do dh 160mm. Co do grzania się to wg nie ma zbytniej różnicy: mała tarcza grzeje się mniej bo czym bliżej osi obrotu tym wolniej się kreci coś takiego :D ale w 203mm jest większa powierzchnia hamowania także to się inaczej rozkłada.
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

szymon102 pisze:ale w 203mm jest większa powierzchnia hamowania także to się inaczej rozkłada.

Bardzo interesujace...
ISSUES
Posty: 182
Rejestracja: 31.07.2007 21:35:52
Kontakt:

Post autor: ISSUES »

Marcio przemyśl to co powiedział szymon102 2 lub więcej razy i wtedy zrozumiesz, że Twoja ironia jest bezsensowna :]
Szczyrk 2009 :)
http://www.pinkbike.com/photo/3882008/
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

ISSUES Albo mam jakies tarcze od roznych chinczykow albo jestem slepy bo pomiedzy 160mm a 200 nie widze roznicy. Wystepuja tylko delikatne fale a sam srodek pozostaje bez zmian. Czyli u mnie wychodzi na to samo.
Areq
Posty: 77
Rejestracja: 10.01.2009 20:08:55
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Areq »

Marcio chodzi o to ze tarcza 203 jest wieksza czyli ma wieksza powierzchnie czyli potrzeba wiecej czasu az cala obróci sie w zacisku czyli szybciej zachamuje i mniej sie nagrzeje.. :mrgreen: nie wiem jak ci to inaczej wytlumaczyc..
http://mrozz.pinkbike.com/
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

Areq Z tym sie jak najbardziej zgadzam ;)

Maly mistake:D
easy_rider
Posty: 666
Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
Kontakt:

Post autor: easy_rider »

Areq inny punkt przyłożenia, powierzchnia hamowania jest taka sama niezależna od rozmiaru tarczy.
bialy1331
Posty: 42
Rejestracja: 24.03.2009 16:40:55
Lokalizacja: Nowy Sącz-okolice
Kontakt:

Post autor: bialy1331 »

Dzieki za pomoc, zostane przy koncepcji 180
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Areq pisze: Marcio chodzi o to ze tarcza 203 jest wieksza czyli ma wieksza powierzchnie czyli potrzeba wiecej czasu az cala obróci sie w zacisku czyli szybciej zachamuje i mniej sie nagrzeje.. nie wiem jak ci to inaczej wytlumaczyc..
OMG xD
Każda tarcza robi obrót w tym samym czasie - zależy to od prędkości kątowej, robi obrót zawsze w tym samym tempie co koło, przecież jest przykręcona.
zaHamuje.
Mniej się nagrzeje, bo ma większą powierzchnie.
szymon102 pisze:mała tarcza grzeje się mniej bo czym bliżej osi obrotu tym wolniej się kreci coś takiego
To też jest dobre xD Małe mniej się gną i mniej grzeją, to czemu nie mamy wszyscy 50mm? ^^ Bzdura, bzdura, bzdura. Nie kręci się wolniej, ale ma mniejszą prędkość liniową. Za to żeby zahamować trzeba użyć większej siły - na tej samej zasadzie koło łatwiej zwolnić łapiąc za oponę niż za piaste...
Większa tarcza = mniejsze grzanie + lepsza siła + większa waga + większa podatność na uszkodzenia
GH
Posty: 119
Rejestracja: 11.10.2008 21:53:29
Kontakt:

Post autor: GH »

szymon102 pisze:W DH raczej tak 180mm i 203mm a street 160mm, ale to zależy od Twoich wymagań bo równie dobrze można do street-ówy władować 203, a do dh
Gee dla zbicia wagi z roweru w DH jeździł na przód i tył 160 więc co Ty gadasz ?

Druga sprawa jaką masz ramę ? Bo jest wiele HT w których mocowanie nie wytrzymuje tarcz 203mm i się urywają.
0gór
Posty: 878
Rejestracja: 31.05.2007 17:43:56
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: 0gór »

ale gee nie hamuje :D
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

Ale tutaj bzdur w jednym temacie :)

Mniejsza tarcza:
- sie bardziej grzeje, bo ma mniejsza powierzchnie oddawania ciepla i pojemnosc cieplna.
- sie mniej krzywi, bo trudniej zahaczyc i ewentualne wygiecie o "ten sam kat" jest mniej odczuwalne w odleglosci 80mm i 100mm (ale to detal)
- jest lzejsza i to sporo!
- ma wieksze przelozenie wiec hamuje slabiej
A powierzchnia hamowania zalezy od rozmiaru klockow, ksztaltu tarczy i poprawnego ustawienia zacisku.

bialy1331 180 do tylu to raczej max. Kiedys hamulce byly slabsze, a im krocej hamujesz tym mniej sie tarcze grzeja wiec przy dobrym hamplu 160 tez wystarczy z tylu.
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

GH i myślisz że gee jest fajny przez to...
Jak Sam Hill jeździł na IH to ramka jaką najczęściej widziałem na zawodach to właśnie Sunday, Hill obecnie jeździ na specu- połowa kolesi na Wierchomli miała demo.
Dużo osób myśli że jak ma fajny rower to jest szybka.
Dowiedziałeś się że Gee ma 160mm i Cię to tak podjarało, że teraz wszyscy będą mieć w DH 160mm... daj spokój, jak Hill nie zakłada zbroi to Ty też jej nie założysz?
Przeczytaj sobie gdzieś, że 203mm to do DH, a taki Gee to może sobie ściągnąć hamulce i tak jeździć. I nie porównujcie siebie do Hilla czym tym podobnych czołowych zawodników na świecie. Każdy powinien mieć swój styl.

proponuje wrócić to tematu.
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
GH
Posty: 119
Rejestracja: 11.10.2008 21:53:29
Kontakt:

Post autor: GH »

szymon102 pisze:
GH i myślisz że gee jest fajny przez to...
Jak Sam Hill jeździł na IH to ramka jaką najczęściej widziałem na zawodach to właśnie Sunday, Hill obecnie jeździ na specu- połowa kolesi na Wierchomli miała demo.
Dużo osób myśli że jak ma fajny rower to jest szybka.
Dowiedziałeś się że Gee ma 160mm i Cię to tak podjarało, że teraz wszyscy będą mieć w DH 160mm... daj spokój, jak Hill nie zakłada zbroi to Ty też jej nie założysz?
Przeczytaj sobie gdzieś, że 203mm to do DH, a taki Gee to może sobie ściągnąć hamulce i tak jeździć. I nie porównujcie siebie do Hilla czym tym podobnych czołowych zawodników na świecie. Każdy powinien mieć swój styl.

proponuje wrócić to tematu.

yyy... dobrze się czujesz ? Podałem to w ramach czystej informacji którą przeczytałem, i dla rozjaśnienia niektórym umysłu, że 203 to nie jest jakieś minimum w DH, sam jeżdże na przód 203 tył 160, zanim coś napiszesz przeczytaj to dwa razy, a nie unoś się, na podstawie informacji którą tu zamieściłem...
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

GH
"...więc co Ty gadasz?..." no nie wiem kto się tutaj uniósł pierwszy...
Ty sobie możesz jeździć nawet na ramie z mocowaniem na brakelessem - mnie to nie obchodzi -pisze, że 203mm ma największą siłę hamowania a Ty wyjeżdżasz co ja gadam itp. bo Gee ma 160mm.
żeby już nie było gadania- moja wina, przepraszam
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości