Do lekkiego fr : LF Dragstar vs Kona Scrap bs sign fr2 vs..

dwe
Posty: 88
Rejestracja: 14.05.2009 21:47:00
Kontakt:

Do lekkiego fr : LF Dragstar vs Kona Scrap bs sign fr2 vs..

Post autor: dwe »

Banshee Scirocco

Wzrost 185, waga 75-80kg

Wiem, że żaden z tych rowerów nie się nie nadaje do fr, ale z braków funduszu wybór jest ograniczony

Dragstar, Kona Scrap czy Sign fr2? i który amor do tego Manitou Sherman Flick plus czy duro triple?

ram i amorów nie wybierałem, tylko mam możliwość mieć taki sprzęt w miarę tanio, z czego sign fr2 wychodzi najdrożej
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Jak do FR to Sign i Sherman, chyba, że bardzo chcesz szywniaka? To Banshee, potem Drag.
Duro triple to syf jakich mało. Kony to też syf, ale mniejszy i są fajne i cool, bo są z Kanady i na NWD.
Wjtk
Posty: 435
Rejestracja: 15.09.2008 15:51:01
Kontakt:

Post autor: Wjtk »

dwe powiedz ile masz na sprzęt. Czasem "w miarę tanio" okazuje się drogo w stosunku cena-jakość.
[b] Monkeyman [/b]
dwe
Posty: 88
Rejestracja: 14.05.2009 21:47:00
Kontakt:

Post autor: dwe »

sprawa wygląda tak, że mam shermana w szafie i mam na ramę powiedzmy 300zł, reszta sprzętu już jest, mam też ramę draga 16'' i zastanawiam się czy go opchnać na allegro za te 100zł i dołożyć do czegoś innego?
Głównie chodzi o moją jazdę, na dobrą sprawę dopiero zaczynam i pytanie: czy warto zmieniać ramę?
1nVALID
Posty: 329
Rejestracja: 10.04.2006 12:17:39
Lokalizacja: Overseas
Kontakt:

Post autor: 1nVALID »

dwe Dragstar na poczatek Ci wystarczy.

Widelec Manitou.
Kupie: DHX 5.0 222
Wjtk
Posty: 435
Rejestracja: 15.09.2008 15:51:01
Kontakt:

Post autor: Wjtk »

No to przy tym budżecie moim zdaniem lepiej zostawić LF(na początek będzie okej). Odłóż sobie na coś porządniejszego i dostosuj jazdę do sprzętu i umiejętności!
[b] Monkeyman [/b]
dwe
Posty: 88
Rejestracja: 14.05.2009 21:47:00
Kontakt:

Post autor: dwe »

Jakaś podpowiedź jak ustawić amor? Bo mam tutaj 3 pokrętła i zero pojęcia do czego służą :P

wiem że na górze lewej goleni jest SZYBKA ZMIANA SKOKU, i tutaj ustawiłem na max
do czego służy pokrętło na prawej goleni z napisem compression i pokrętlo na dole prawej goleni- niebieskie, oraz cieńka okrągła gumeczka na lewej goleni? ma zapobiegać ocieraniu linki hamulca o goleń?
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

poczytaj instrukcję...
dwe
Posty: 88
Rejestracja: 14.05.2009 21:47:00
Kontakt:

Post autor: dwe »

tą, której nie mam?
Wino
Posty: 122
Rejestracja: 07.04.2009 18:08:09
Lokalizacja: w którym mieszkam: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Wino »

dwe Jeśli kupiłeś amora w polskim sklepie to powinieneś tą instrukcje otrzymać, jeśli kupiłeś w zagranicznym sklepie sprzedawca powinien zadbać by dotarła do ciebie instrukcja w języku polskim, jeśli tak nie zrobili możesz pozwać go do sądu.
Ostatnio w mediach było dość głośno o tym ze do każdego zakupywanego przedmiotu trzeba dostać instrukcje obsług i jeśli jest ona po innym języku niż polski musi zostać przetłumaczona, wiadomo jak kupisz sobie spinkę do włosów to nie trzeba mieć instrukcji, no ale do takich właśnie ram, amorów, tv i innych sprzętów musisz i nie ma ze nie.
GH
Posty: 119
Rejestracja: 11.10.2008 21:53:29
Kontakt:

Post autor: GH »

dwe pisze:
Jakaś podpowiedź jak ustawić amor? Bo mam tutaj 3 pokrętła i zero pojęcia do czego służą :P

wiem że na górze lewej goleni jest SZYBKA ZMIANA SKOKU, i tutaj ustawiłem na max
do czego służy pokrętło na prawej goleni z napisem compression i pokrętlo na dole prawej goleni- niebieskie, oraz cieńka okrągła gumeczka na lewej goleni? ma zapobiegać ocieraniu linki hamulca o goleń?
Pokrętło "compression" zmniejszania szybkości uginania się amortyzatora. Przy gwałtownych, bardzo szybkich ugięciach abyś po prostu nei dobił amortyzatora.

Niebieskie pokrętło jest od tłumienia powrotu to kontrolowane rozprężanie się amortyzatora po ugięciu.

a gumka hmm nie wiem o co Ci chodzi :P
dwe
Posty: 88
Rejestracja: 14.05.2009 21:47:00
Kontakt:

Post autor: dwe »

Wino, jest jeszcze allegro i możliwość kupienia używanego sprzętu. Gdybym kupił nowego shermana za ok 1000zł, nie rozglądałbym się za ramami w cenach 300zł.

GH czyli to compression bardziej na plus czy minus? tak samo tłumienie powrotu?
pytam bo jestem zielony
GH
Posty: 119
Rejestracja: 11.10.2008 21:53:29
Kontakt:

Post autor: GH »

dwe pisze:GH czyli to compression bardziej na plus czy minus? tak samo tłumienie powrotu?
pytam bo jestem zielony
zależy od terenu i co chcesz robić. jeśli masz zamiar skakać dropy to kompresje ustawiasz na maxa i tłumienie powrotu również aby amortyzatora nie dobić tak łatwoi i wolno wrócił bo po dropie szybkie odbicie widelca może mieć nie ciekawe konsekwencje.

Jeśli dh po kamienistej trasie to tłumienie powrotu ustawiasz na minimum aby Ci szybko wracał, a kompresje raczej też na minimum również zależy od tego jak Ty wolisz, ja np mam to i to na minimum. bo tak mi najwygodniej, a jeżdżę tylko dh
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

dwe na stronie manitou masz manuale ale akurat tłumienie kompresji i odbicia regulowane jest w wiekszosci normalnych amorów wiec wstarczy ci dowolna instrukcja. Zreszta jakbys poszukał to wszezdie było to tłumaczone milion razy. Sam jak kiedys nie kminiłem co i jak dziala znalazłem to sobie bez problemu wiec nie wiem czemu tak google boli.
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

dwe pisze:tą, której nie mam?
Tej instrukcji, której ty nie masz nie można czasem ściągnąć z internetu? :-\
http://www.manitoumtb.com/manuals/answe ... rm_eng.pdf
dwe pisze:Gdybym kupił nowego shermana za ok 1000zł
Taaaa, to teraz znajdź mi nowego :)
Tom1422
Posty: 60
Rejestracja: 22.05.2009 19:09:38
Lokalizacja: Oborniki
Kontakt:

Post autor: Tom1422 »

Bombell pisze:dwe napisał:
Gdybym kupił nowego shermana za ok 1000zł

Taaaa, to teraz znajdź mi nowego

Tu macie nowego shermana :) http://allegro.pl/item650283171_new_man ... d_bb5.html
1nVALID
Posty: 329
Rejestracja: 10.04.2006 12:17:39
Lokalizacja: Overseas
Kontakt:

Post autor: 1nVALID »

Tom1422 1,5" ...
Kupie: DHX 5.0 222
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

Tom1422 pisze:nowego
RoweroweDelicje pisze:po złożeniu roweru w serwisie odbyłem nim jazdę "próbną" z serwisu do domu max. 10 km po płaskim terenie
Taaaa :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości