[Damper a Rama] Zmniejszenie długoścvi montażowej.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 18.05.2009 13:45:58
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
[Damper a Rama] Zmniejszenie długoścvi montażowej.
Witam ostatnio wpadł mi w ręce kupiony dość okazyjnie ciekawy sprzęcik , mianowicie damper 5-element o długości montażowej 222mm i rama Specjalized ENDURO PRO z 2004 roku , (sprzęcik kupiłem osobno u różnych osób z prostej przyczyny , świetny stan relatywnie śmieszne pieniądze) i mam taki dylemat , mianowicie długość dampera jaki jest wstanie ta rama przyjąć to max 200mm i teraz czy jest możliwość skrócenia tego 5-element poprzez zastosowanie odpowiednio krótszej sprężyny . Damper przymierzałem na sucho do ramy(bez sprężyny , na razie jej jeszcze nie mam) i wstępnie pasuje , po schowaniu tłoczka tak aby całkowita długość wynosiła 200mm wychodzi że sprężyna musiała by mieć min 125 a max 147 mm , skok tłoka zmniejszył się z 2,9 do 2,0.
Prosił bym o radę czy taki zabieg jest możliwy z punktu widzenia technicznego(bo na upartego to wszystko jest możliwe:p ). Jak to wpłynie na pracę całego zawieszenia , i czy nie spowoduje uszkodzeń dampera lub ramy(wolę ostatecznie sprzedać damper i poszukać odpowiedniego niż go zniszczyć).
POZDRAWIAM i z góry dzięki
Prosił bym o radę czy taki zabieg jest możliwy z punktu widzenia technicznego(bo na upartego to wszystko jest możliwe:p ). Jak to wpłynie na pracę całego zawieszenia , i czy nie spowoduje uszkodzeń dampera lub ramy(wolę ostatecznie sprzedać damper i poszukać odpowiedniego niż go zniszczyć).
POZDRAWIAM i z góry dzięki
Można zastosować podkładkę taką samą jak w przednich amorach i faktycznie skrócić ten damper na tłoku.
Tyle, ze takowa podkładka nie może się przemieszczać na tłoku to raz a dwa to mieć otwór na rebound.
Już kilka takich patentów robiłem wygląda to po prostu jak hantel od dwóch stron szeroki a srodek wąski z wycięciem na rebound do tego śrubeczka pozwalająca zablokować go. Oczywiście całość z otworem w środku fi 1/2 cala żeby nalazło na tłok.
Tyle, ze takowa podkładka nie może się przemieszczać na tłoku to raz a dwa to mieć otwór na rebound.
Już kilka takich patentów robiłem wygląda to po prostu jak hantel od dwóch stron szeroki a srodek wąski z wycięciem na rebound do tego śrubeczka pozwalająca zablokować go. Oczywiście całość z otworem w środku fi 1/2 cala żeby nalazło na tłok.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 18.05.2009 13:45:58
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Na rysunku czarne to standardowy tłok tłumika trzpień itd.
Czerwone to podkładka która zmniejszy skok, ma otwór pokazany na czarno zeby olej miał czym wracać oraz śrubke która zablokuje podkładkę zeby sie nie przesuwała na tłoku.

Co do komory... steel2 a po jaką holere skracać komorę skoro można po prostu wyżej osadzić pływak?
Czerwone to podkładka która zmniejszy skok, ma otwór pokazany na czarno zeby olej miał czym wracać oraz śrubke która zablokuje podkładkę zeby sie nie przesuwała na tłoku.

Co do komory... steel2 a po jaką holere skracać komorę skoro można po prostu wyżej osadzić pływak?
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 18.05.2009 13:45:58
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Witam , dzięki za rysunek ale mam pewne wątpliwości.
A więc na rysunku olej zaznaczyłem kolorem niebieskim , jego przepływ to brązowe strzałki i teraz
1.Czy pierścienie tulei zaznaczony na rysunku kolorem żółtym powinny mieć jakiś specyficzny wymiar , czy czasem nie będzie blokowało pracy przepływu oleju w trakcie wchodzenia tłoczka do komory tłoka , czy przez to damper nie zrobi się wolniejszy podczas ugięcia.
2.I znowu chodzi o rozmiar pierścienia tylko że tym razem zaznaczonego na zielony kolor , czy ten pierścień nie będzie blokował przepływu oljeu w trakcie powrotu co za skutkuje zbyt mocnym tłumieniem.

By Tomasz20000
A więc na rysunku olej zaznaczyłem kolorem niebieskim , jego przepływ to brązowe strzałki i teraz
1.Czy pierścienie tulei zaznaczony na rysunku kolorem żółtym powinny mieć jakiś specyficzny wymiar , czy czasem nie będzie blokowało pracy przepływu oleju w trakcie wchodzenia tłoczka do komory tłoka , czy przez to damper nie zrobi się wolniejszy podczas ugięcia.
2.I znowu chodzi o rozmiar pierścienia tylko że tym razem zaznaczonego na zielony kolor , czy ten pierścień nie będzie blokował przepływu oljeu w trakcie powrotu co za skutkuje zbyt mocnym tłumieniem.

By Tomasz20000
Sprawa wygląda tak ze zaraz koło nich masz tej samej wielkości oryginalny.
Zauważ, że przy czerwonej po lewej jest też na czarno zaznaczona orginalna duża podkładka. Zrób je tej samej wielkości całośc nie będzie miała żadnego wpływu na pracę dampera.
W tym patencie nie robisz nic innego poza skracaniem.
Przyjżyj się rysunkowi.
Zauważ, że przy czerwonej po lewej jest też na czarno zaznaczona orginalna duża podkładka. Zrób je tej samej wielkości całośc nie będzie miała żadnego wpływu na pracę dampera.
W tym patencie nie robisz nic innego poza skracaniem.
Przyjżyj się rysunkowi.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 18.05.2009 13:45:58
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 2 gości