Azot w amortyzatorach powietrznych??

wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

viejo wszystcy wiedzą o co chodzi więc a tajniki fizyki nie bedziemy się wdrążać
:P :D
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

misiek123 ale jakby rame zaprojektowac z mysla o tym ;) Tylko, ze ciezko z wykonaniem. Moze kompozyty zeby spawanie ominac.
misiek123
Posty: 185
Rejestracja: 01.12.2008 19:30:08
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: misiek123 »

W sumie można byłoby zrobić komory w ramie szczelnie zamknięte, ale trzeba wziąć pod uwagę to, żeby hel nie uciekał jak przez balonik i jeszcze to że przy tak małej pojemności ramy to waga uszczelnień i komór byłaby cięższa od tego co uzyskamy za pomocą helu właśnie - jednym zdaniem Nie opyla się.
[S] Grimeca sys 12
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
GH
Posty: 119
Rejestracja: 11.10.2008 21:53:29
Kontakt:

Post autor: GH »

Ten azot to jeden wielki mit, kiedyś ktoś wpadł na pomysł jak nabić sobie trochę kasy, a dokładniej chodziło o pompowanie opon w samochodach azotem. Nie ma różnicy.
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

GH roznica jest, minimalna i pewnie niezauwazalna, ale jest.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

viejo różnicy nie ma ponieważ...
projektując damper podstawia się za gaz "wzór gazu doskonałego" i nie ma znaczenia co tam wbijesz. różnic nie bedzie.
Chłyt materkintowy.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

Jakby nie bylo roznicy to by go w wyscigach nie stosowali. Azot jest obojetny w odroznieniu od tlenu, dlatego wolniej sie starzeja/zuzywaja opony, felgi, zmniejsza ryzyko wybuchu przy przegrzaniu opony od tarczy hamulcowej, iskier itp itp. Podobno z jakiegos powodu wolniej przechodzi przez gume. Ale czemu to nie wiem :)

W damperach sytuacja jest zbyt dynamiczna aby gaz doskonaly sie sprawdzal. W instalacjach pneumatycznych roznice miedzy nim, a prawdziwym gazem sa czesto rzedu kilkunastu %.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

viejo pisze:W damperach sytuacja jest zbyt dynamiczna aby gaz doskonaly sie sprawdzal.
Napisałeś jakby ten gaz fizycznie istniał... hehe
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

A jakby w rurach ramy w ogóle zrobić próżnię? :mrgreen:
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Las3k_91 Ldz to by sie zapadałą do środka :D
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

off_road faktycznie tak to wyglada jak teraz czytam :)
BTW http://books.google.com/books?id=LswdRd2Zm8YC jest ciekawy rozdzial udostepniony o zawieszeniach motocykli. Mozna sie czegos dowiedziec.

Las3k_91 Ldz :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość