Olej mineralny do Shimano 535 - Jaki ?

Hajdas
Posty: 1510
Rejestracja: 14.12.2007 18:51:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Olej mineralny do Shimano 535 - Jaki ?

Post autor: Hajdas »

witam jak w temacie, jaki olej kupic do shimano 535, wiem ze wchodzi meneralny ale nic po za tym..
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »

Shimano Hydraulic Mineral Oil ;]

Prawdopodobnie dostaniesz go w CycloCentrum i w Secesji...
wfl
Posty: 576
Rejestracja: 11.10.2005 13:48:37
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: wfl »

MAGIK_KRK_PL

yasiuuu pisze:Shimano Hydraulic Mineral Oil ;]
kilka dni temu w mbike'u był za 45 zł
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

ja lałem takie coś
http://www.dobrerowery.com/product_info ... ts_id=2042
Ja kupiłem chya za 20zł u siebie w rowerowym, patrząc na pojemność i cenę to wyszło 4x taniej.
easy_rider
Posty: 666
Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
Kontakt:

Post autor: easy_rider »

SeraaX Ja kupiłem castrol LHM+ wyszło jeszcze taniej.
Nie ma różnicy między shimano a castrol LHM+ lewa i prawa klamka tak samo gumowa i taka sama twardość 8)
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

z ciekawości w tym temacie (czeka mnie zalanie hamulca shimano), przejrzałem co nieco i znalazłem oleje do sprzęgieł magury: http://www.larsson.pl/nuke/html/modules ... le&sid=194

podążając tym tropem na pewno uda się znaleźć coś interesującego w przystępnej cenie.
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

Jaka temperature wrzenia ma oryginalny olej w saintach 09? Mozna dostac lepszy?
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

Lej LHM ... dasz około 30 zł za litr :) pffff ;)
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

http://www.allegro.pl/item634425697_gro ... owych.html TADA!!! :]

ja zaryzykuję, ciekaw jestem, kto jeszcze się skusi
kamillr
Posty: 450
Rejestracja: 21.10.2007 13:04:05
Kontakt:

Post autor: kamillr »

Ja do gustava lałem LHM
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

Z sensownych rozwiązań:
1) LHM (wymaga trochę więcej cierpliwości przy odpowietrzaniu)
2) Finish Line (zajrzyj na moje aukcje na Allegro)
3) Stendec (z CRC)
4) Motorex

IMO najfajniejszy Stendec i Finish Line.
kamillr
Posty: 450
Rejestracja: 21.10.2007 13:04:05
Kontakt:

Post autor: kamillr »

Witam, to jest to samo co Castrol LHM? http://moto.allegro.pl/item664503324_ol ... ml#gallery tzn to ma lepkość 5w? i jeszcze pytanie jaką to ma lepkość? http://moto.allegro.pl/item657005576_mo ... ml#gallery
kubulus23
Posty: 23
Rejestracja: 19.07.2008 16:52:17
Lokalizacja: KielCe
Kontakt:

Post autor: kubulus23 »

podepnę się do tematu, ja zalałem DOT4 i jako tako chodził tylko odpowietrzanie trochę monotonne było, i tutaj moje pytanie czy nic sie nie stanie jak dalej będę lał DOT4 czy zacząć zalewać coś innego może? :D
http://www.pinkbike.com/photo/3014220/ - Jumping all seasons :P
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

kubulus23 pisze:czy nic sie nie stanie jak dalej będę lał DOT4 czy zacząć zalewać coś innego może?
To zależy, czy chcesz wymienić hamulce, czy nie.

Nie rozumiem, co Tobą kierowało, jak zalałeś sobie hamulce płynem syntetycznym, choć producent wyraźnie nakazuje stosowanie mineralnego... Głupota, przekora czy desperacja?

Jasne, hamulce będą działały - kwestia tylko, jak długo. Prędzej czy później syntetyczny olej zeżre uszczelki, które są do niego nieprzystosowane - nikt nie projektował tych hamulców pod DOT-a...
Digas
Posty: 856
Rejestracja: 05.03.2006 15:12:54
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Digas »

ładuj olej do zawieszeń citroena - nic złego się nie dzieje, a klameczka sztywniejsza :) to nie jest żart, jeździłem na takim cały sezon i tak też zalewam kolegom :)

co do DOTa - nie prawda, nic uszczelkom nie zrobi :) również i to testowałem, najpierw sprawdzałem uszczelki w słoiku z dotem, potem miałem nim zalanego 535. Jedyny mankament to to, że przestanie Ci smarować tłoki i po jakimś czasie (u mnie wystarczył miesiąc, 2 zawody i kilka wypadów w większe góry) będziesz miał hamulec 24 godziny na dobę - nie odbiją i zostaną zaciśnięte. Będziesz musiał wyczyścić dokładnie tłoki i nasmarować.

Jak chcesz uprzeć się na DOTa (bo fakt faktem shimano wtedy jest sztywne jak nigdy i hamuje rewelacyjnie), to kup sobie pastę do smarowania tłoków, tylko nie przypomnę sobie dokładnie, ale jak bardzo Ci zależy to zapytam kolegi który na Shimano 525 i docie 4 jezdził 2 lata bez żadnych problemów.
easy_rider
Posty: 666
Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
Kontakt:

Post autor: easy_rider »

kubulus23 pisze:czy nic sie nie stanie jak dalej będę lał DOT4
:shock:
Na deklu masz napisane "mineral oil" :idea:
kubulus23 pisze:czy zacząć zalewać coś innego może?
spróbuj kujawskim :lol:
kubulus23
Posty: 23
Rejestracja: 19.07.2008 16:52:17
Lokalizacja: KielCe
Kontakt:

Post autor: kubulus23 »

spokojnie easy_rider kujawskim nie zaleje 8) spytałem czy zacząć zalewać czymś innym bo co do hampli hydraulicznych jestem zielony :?
http://www.pinkbike.com/photo/3014220/ - Jumping all seasons :P
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

Digas pisze:ak chcesz uprzeć się na DOTa (bo fakt faktem shimano wtedy jest sztywne jak nigdy i hamuje rewelacyjnie), to kup sobie pastę do smarowania tłoków, tylko nie przypomnę sobie dokładnie, ale jak bardzo Ci zależy to zapytam kolegi który na Shimano 525 i docie 4 jezdził 2 lata bez żadnych problemów.
Ciekawe jak moze byc "sztywniejszy" kiedy kazdy olej jest praktycznie niescisliwy. Roznia sie innymi parametrami jak temperatura wrzenia, lepkosc itp. Kwestia lepszego odpowietrzenia.

Wlanie DOTa do hamulcow shimano nie spowoduje rozpuszczenia uszczelek tylko zacieranie sie tlokow i szybkie zuzywanie hamulca oraz plynu hamulcowego. Wiec raczej pogorszy prace niz ja poprawi. Zadne pasty nie pomoga na dluzsza mete, a brudny olej hamulcowy ma znacznie gorsze wlasnosci. Dodatkowo hamulce sa projektowane na kompensacje rozszerzalnosci cieplnej konkretnego oleju, wiec kompensacja bedzie za duza lub za mala (nie znam dokladnych wartosci ale w internecie pewnie mozna znalezc)

Wlanie mineralnego do hamulca na DOT spowoduje efektowne niszczenie uszczelek :) wiec powodzenia.

Wiec niech mi ktos powie jaki sens kombinowac z olejem w cenie paru zlotych rocznie ?
kubulus23
Posty: 23
Rejestracja: 19.07.2008 16:52:17
Lokalizacja: KielCe
Kontakt:

Post autor: kubulus23 »

czyli mam przez to wszystko rozumieć co viejo napisał, że teraz żeby zalać jakimś mineralnym muszę najpierw pozbyć się z przewodów resztek dotu (bo już wszystko wylałem) nawet najmniejszych kropelek i przepłukać jakoś układ? wnioskuje to z tego:
viejo pisze:Wlanie mineralnego do hamulca na DOT spowoduje efektowne niszczenie uszczelek Smile wiec powodzenia.
http://www.pinkbike.com/photo/3014220/ - Jumping all seasons :P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość