Strzelający Sunline

małec
Posty: 16
Rejestracja: 18.08.2005 23:35:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Strzelający Sunline

Post autor: małec »

Witam,
posiadam od 7 miesięcy kierownicę Sunline'a V1 DH i mostek V1 ALL MNT. Od pewnego czasu, z okolic mostka zaczęły wydobywać się trzaski (niestety nie potrafię dokładnie powiedzieć, kiedy zwróciłem na nie uwagę).

Początkowo myślałem, że przyczyną strzelania są zużyte łożyska sterów. Stery wymieniłem tydzień temu (model V1 DH) i przy okazji odkręciłem kierownicę i wczyściłem dokładnie powierzchnie mocujące mostka oraz rurę sterową. Wszystkie śruby posmarowałem Loctite'em i dokręciłem.

Przez pierwszy dzień jazdy wszystko działało bez zarzutu. Jednak już następniego dnia, znowu pojawiły się trzaski. Zauważyłem, że wsytępują one podczas ostrego pedałowania (gdy "buja się" kierownicą) i przy uginaniu amortyzatora w miejscu. Wtedy można usłyszeć lekki trzask w trakcie ugięcia i po podniesieniu przedniego koła i próbie wygięcia kierownicy.

Wg mnie, źródłem trzasków jest połączenie mostek-kierownica. Dodam jeszcze, że mostek jest bardzo podatny na próby wygiania kierownicy (można zaobserwować jego odkszłacenia).

Po tym wczerpującym wstępie czas na moje pytanie :wink: :czy ktokolwiek z Was spotkał się z podobną sytuacją, szczególnie w przypadku komponentów Sunline'a?
Qcor
Posty: 1738
Rejestracja: 19.04.2004 14:32:25
Lokalizacja: Krakoov Vice
Kontakt:

Post autor: Qcor »

wydaje mi się, że możesz mieć raka...
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1075066
wfl
Posty: 576
Rejestracja: 11.10.2005 13:48:37
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: wfl »

Qcor wyjdź, a jak już chcesz sypać żartami to przynajmniej śmiesznymi :).

małec
Miałem to samo,ale inny set (zintegrowany manitu + truvativ risebar,nieważne raczej)
Wg mnie nic co mogloby niepokoić, może trochę nierówno dokręcone śruby? Mimo mocnego dokręcenia kierownica może trochę "pracować".
Nie sprawdzone, ale może troszke loctite'a między kierownice a mostek ?
bamix71
Posty: 1182
Rejestracja: 19.10.2008 14:21:08
Lokalizacja: ELBLĄG
Kontakt:

Post autor: bamix71 »

...ja mam sunline v1 z mostkiem thomson x4 i nie ma dziwnych dzwięków :lol:
Radix
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Qcor - ciekawa koncepcja, a jakie powody takiej diagnozy ?

małec - miałem mostek All Mountain i kierownicę V1 i nie miałem problemów. Na Twoim miejscu posprawdzał bym wszystkie gwinty i dokręcił je kluczem dynamometrycznym ( nie tylko w mostku ale i wszystkie okoliczne ). Oczywiście żadnego wkręcania śrub na sucho i perfekcyjna czystość.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
barte
Posty: 232
Rejestracja: 18.10.2008 18:43:42
Lokalizacja: Kraków N-H
Kontakt:

Post autor: barte »

Być może masz piasek pod gripami, mocowaniem manetki albo klamki. Zdejmij to wszystko, porządnie przeczyść, załóż jeszcze raz i sprawdź. Jak dalej będzie skrzypieć to pojedź z tym do serwisu albo oddaj kierę na gwarancji jeżeli przyjmą.
[S]Dartmoor Two6Player + Pike!!!
Bike[url]http://tiny.pl/hgwxq[/url]
Lisek-Tm
Posty: 1175
Rejestracja: 06.05.2006 18:08:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Lisek-Tm »

jesli masz dokrecone wszystko to pozostaja tylko stery.
Srejsd
Posty: 93
Rejestracja: 22.07.2008 21:45:31
Kontakt:

Post autor: Srejsd »

miałem podobne przejścia, byłem swięcie przekonany że to korony widelca trzeszczą na goleniach, a okazało sie że to połączenie mostek-kiera. Śrobki sie poluzowały, wystarczyło równomiernie dociągnąć. Set boxxer - sunline direct stem i kiera truvativ.
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

małec pewnie cie zmartwie ale jesli wymiana lozysk i dokrecenie wszystkich srub nie pomaga to jest to najpewniej zowalizowana glowka ramy. Sproboj wybic stery i suwmiarka sprawdzic czy sie jajo zrobilo.
Ufik
Posty: 548
Rejestracja: 15.02.2005 19:18:04
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Ufik »

nie sluchaj ich, bo tak na 100% są to stery i łożyska zaczynają padać.
Nic dziwnego jeśli są oryginalne(wartosc ~5zl?)ze sterami:) wiec kup jakieś lpesze łożyska i tyle
małec
Posty: 16
Rejestracja: 18.08.2005 23:35:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: małec »

Dzięki za rady Panowie.

Lisek-Tm, Ufik nie sądzę, że przyczyną trzasków są stery. Tak, jak wspomniałem mam je tydzień i nawet nie miałem okazji ostro pojeździć. Śruby są równomiernie dokręcone. Jutro podjadę do zaprzyjaźnionego serwisu i może tam coś wymyślą.
Ufik
Posty: 548
Rejestracja: 15.02.2005 19:18:04
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Ufik »

małec to sie zdziwisz :)
;o
Posty: 704
Rejestracja: 26.06.2006 10:47:05
Kontakt:

Post autor: ;o »

Tez tak mam w secie NS bad mama+ ns supermoto. Jezdze tak juz dosc dlugo i poprostu to olewam. Sprawdzilem i nie bylo niczego co moglo mi zagrazac, wiec uznalem, ze to nic powaznego. Ale wlasnie zawsze mnie to intryguje jak jedze, czemu tak jest. Mi sie zdawalo, ze to raczej polaczenie sterowka-mostek, ale moge sie mylic.
www.szok.it - wchodzić, czytać, komentować i dać sie zaszokować!
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Proponuję sprawdzić naciąg szprych w kole i czy z nim wszystko jest ok.... ale to tylko moja propozycja.
Back in black
;o
Posty: 704
Rejestracja: 26.06.2006 10:47:05
Kontakt:

Post autor: ;o »

Ja tak mam, mimo iz kolo juz mam chyba 3, czy 4;) WIec to raczej nie to:D
www.szok.it - wchodzić, czytać, komentować i dać sie zaszokować!
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Lisek-Tm, Ufik, jw., to nie muszą być stery. Miałem podobnie - most FSA FR230 i kiera FSA Gravity Carbon, pomogło właśnie staranne dokręcenie wszystkiego.
KaczorAC1
Posty: 803
Rejestracja: 15.06.2007 18:48:55
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: KaczorAC1 »

Więc , miałem podobnie. Wystarczyło rozkręcenie mostka , wyczyszczenie śrub i dobre skręcenie.
balfa2step
Posty: 313
Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: balfa2step »

http://allegro.pl/item690664604_mostek_ ... _50mm.html ?? to nie ten sam ? przestał strzelać ? czy to jednak nie była wina mostka?
Lomek
Posty: 408
Rejestracja: 08.05.2008 19:11:08
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Lomek »

Steel2 pisze:Na Twoim miejscu posprawdzał bym wszystkie gwinty i dokręcił je kluczem dynamometrycznym
przepraszam za nie na temat ale...
W różnych mostkach śruby takim samym momentem sie dokręca, czy czy mostek to inny moment??
Jakim momentem wy dokręcacie :D?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości