Rs Pike. Olej na lewej goleni
Rs Pike. Olej na lewej goleni
Witam. Mam pytanie odnośnie ilości oleju, który wydobywa mi się z goleni w której znajduje sie spręzyna. Otóż po dłuższej jeździe lub skokach zaczyna "pocic mi sie golen". Mam go od okolo 4 tyg. Proszę o odpowiedź osoby, które posiadają Pike'a czy mają to samo.
Ps czasem coś w nim stuka i nie wiem co.
Ps czasem coś w nim stuka i nie wiem co.
Ja mam pika i serwisowałem go już wiele razy i nigdy nie miałem problemów. pewnego razu zobaczyłem, że wycieka mi olej z lewej goleni w okolicy uszczelki - dziwne tłumik jest w prawej, trzeba to sprawdzić, sprawdziłem, zalałem olejem 120ml do tłumika a do goleni od dołu 15ml no i znów cieknie. wywnioskowałem z tego że jest za dużo oleju. Uszczelki co prawda mogły by być w lepszym stanie, ale ostatnio miałem wydatki i nie mam 150 zeta na gumki. I to co stwierdziłem: w lewej goleni jest tylko sprężyna i mechanizm u-turn i to 15 ml oleju jest do smarowania właśnie tego. No i jeśli ma to być smarowane to nie musi być konieczne 15 ml rzadkiego oleju. więc wyjąłem sprężynę i pokryłem ją warstwą smaru stałego a od spodu zamiast 15ml zalałem 5ml
. no i po zmieszaniu w środku wyszło coś na kształt judy butter , więc co najważniejsze jest gęstsze, smaruje znakomicie, a z uszczelek się nie wydobywa.
. Więc cel osiągnięty. Jeżdżę na tym już dłuższy czas a praca cały czas jest zajebista.


[S] Grimeca sys 12
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
hmm. nie. na olej to ni żałuj kasy, bo i tak co jakiś czas jest zalecane go wymieniać, a jest to mniejszy wydatek, niż uszczelki. A po co czekać aż olej wycieknie? lepiej spuścić go z lagi i wlać nowy, tyle ile potrzeba.
A odnośnie uszczelek to tak sobie myślę, że można byłoby zakupić w jakimś sklepie z uszczelnieniami simmering o takich samych wymiarach jak fabryczny i zamienić z uszczelką olejową, bo to przecież to samo. A wtedy wydatek zredukuje się do 10 zł za parę
A odnośnie uszczelek to tak sobie myślę, że można byłoby zakupić w jakimś sklepie z uszczelnieniami simmering o takich samych wymiarach jak fabryczny i zamienić z uszczelką olejową, bo to przecież to samo. A wtedy wydatek zredukuje się do 10 zł za parę

[S] Grimeca sys 12
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
Pike to zadna filozofia, rozkrec przeczysc i zalej jak Ci starsi koledzy radza, nie ma co placic 150zeta za serwis ktory sam sobie zrobisz,(poza wymiana uszczelek), olej do lag lejesz do lag a olej do tlumika lejesz do tlumika. Jasne ?!
Jako ze ten amor byl dla mnie za miekki to wlalem mu 7,5 wt do tlumika ok 120 ml z miarka, ale dolewalem wiecej bo blokada nie chwytala, a do lag po 15 - 20 ml, oleju powinno sie 15 wt. Ja wlalem 7,5 bo innego nie mialem, chwile ciekla prawa laga a pozniej wszystko sie ustawilo, nie cieknie, dziala jak powinien, mam go ok 2,5 roku, uszeczelek nie wymienialem, a i przy czyszczeniu uwarzaj na gabeczki ktore smaruja lagi, wyjmij je i dokladnie przeczysc ale delikatnie bo latwo sie moga naciagnac lub przedrzec, a poniej je solidnie w oleju wytarzaj,
Amor zalewalem Motorexem 7,5 wt, 40PLN za litr
Jako ze ten amor byl dla mnie za miekki to wlalem mu 7,5 wt do tlumika ok 120 ml z miarka, ale dolewalem wiecej bo blokada nie chwytala, a do lag po 15 - 20 ml, oleju powinno sie 15 wt. Ja wlalem 7,5 bo innego nie mialem, chwile ciekla prawa laga a pozniej wszystko sie ustawilo, nie cieknie, dziala jak powinien, mam go ok 2,5 roku, uszeczelek nie wymienialem, a i przy czyszczeniu uwarzaj na gabeczki ktore smaruja lagi, wyjmij je i dokladnie przeczysc ale delikatnie bo latwo sie moga naciagnac lub przedrzec, a poniej je solidnie w oleju wytarzaj,
Amor zalewalem Motorexem 7,5 wt, 40PLN za litr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości