IFP a długość montażowa

blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

IFP a długość montażowa

Post autor: blackdemon »

Witam. Wyczytałem że należy wcisnąć tłok w zbiorniczku na głębokość 43.5 jednak nie wiem czy liczyć to z gwintem (ma 10mm). Damper swinger 4way
sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

od poczatku komory czyli razem z gwintem
ace08
Posty: 89
Rejestracja: 12.07.2008 21:06:35
Lokalizacja: polish
Kontakt:

Post autor: ace08 »

kolego a jaką masz dł. montażową ?? bo dla innej długości jest inne osadzenie IFP
masz tu :

dł. dampera / platforma
240 - 45 mm
222,230 - 43,5 mm
200 - 40 mm
190,200 - 39 mm
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

222 :P
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

jak juz temat tego typu to ja sie podepne.. jak wygladaja glebokosci osadzenia IFP dla poszczegolnych dlugosci DHXów??
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
muras
Posty: 662
Rejestracja: 26.02.2006 18:19:38
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: muras »

To i ja sie podepne ;) Wie ktos czy dla 5th Elementow te wartosci sa takie same ?
Jesli uzyskamy odpowiedzi proponowalbym przyklejenie.
Rams
Posty: 91
Rejestracja: 14.07.2006 14:06:06
Kontakt:

Post autor: Rams »

XXX Luknij na to zdjęcie. Muras ja w swoim 5th Element'cie 241mm dałem pływak na głębokości 48mm i damper działał bez zastrzeżeń.
Załączniki
bllee
bllee
darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg (108.92 KiB) Przejrzano 2272 razy
ace08
Posty: 89
Rejestracja: 12.07.2008 21:06:35
Lokalizacja: polish
Kontakt:

Post autor: ace08 »

muras 5th to prawie to samo co swinger 6 way. osadzenie IFP powinno więc byc identyczne.

XXX co do DHX'ów to nie mam zadnego pojęcia
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

a wie ktoś jak to wygląda w revoxie (wersja intrinsic bez spv) długość 241mm. W dhx IFP powinien być na głębokości 38mm, w 4 wayu 45mm a jak rozebrałem revoxa pływak był na głębokości 56mm. Wiem że można trochę majstrować z głębokością IFP, ale kurcze różnica 2 cm w stosunku do dhxa wydaje mi się dziwna.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

Mawet ogolnie mozesz osadzic IFP 1mm od "dna" komory wpowietrznej. tak zeby przy odbiciu IFP nie udezal o dno komory, a czy to bedzie 56 czy 60mm wtedy to juz tylko charakterystyka pracy zawieszenia sie troche zmieni bo damper bedzie ciut bardziej liniowy. Wazne zeby IFP nie osadzic zbyt plytko bo wtedy moze byc sytuacja ze damper bedzie "dobijal" w 3/4skoku, tzn cisnienie w komorze powietrznej bedzie tak duze ze dalej niz 3/4 dampera sie nie wcisnie, no i przy b.mocnym dobiciu moze sie cos rozszczelnic/rozwalic bo cisnienia beda b.duze.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

Okazało się że te 56mm to już właśnie dno komory, IFP opadł po tym jak wyciągnąłem szaft z głównego zbiornika. Teraz IFP jest na 47mm i damper spokojnie wykorzystuje cały skok.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
kubaseq
Posty: 126
Rejestracja: 11.07.2007 09:51:39
Lokalizacja: Kozi Góra
Kontakt:

Post autor: kubaseq »

Głębokość IFP dla DHX-ów - im wiekszy IFP tym bardziej progresywny damper, mniejszy IFP liniowy. Zwiększając IFP możesz ograniczyć skok. osobiście bał bym się tak blisko końca komory trzymać końcówke IFP - zmniejszył bym komore i do pompował wieksze ciśnienie do samej komory...
190mm, 50mm = 32mm
200mm, 50mm = 32mm
200mm, 57mm = 33mm
215mm, 64mm = 34mm
222mm, 64mm = 34mm
241mm, 76mm = 38mm
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

kubaseqcoś CI się pomyliło, im głębiej osadzony jest IFP tym bardziej liniowy jest damper, a z twojego posta wynika coś odwrotnego. Głębokość mierzysz od pływaka do górnej krawędzi zbiorniczka wyrównawczego.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
kubaseq
Posty: 126
Rejestracja: 11.07.2007 09:51:39
Lokalizacja: Kozi Góra
Kontakt:

Post autor: kubaseq »

dokładnie głębokość tak sie mierzy. Ale im wieksza jest ta komora powietrzna tym bardziej progresywny sie robi przy dużym ciśnieniu damper...
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

Niestety nie masz racji, im większa komora tym damper bardziej liniowy. Weź sobie 2 strzykawki 5 i 20ml. zatkaj palcem wylot i zacznij wciskać tłok. Większy opór i szybciej wyczuwalny będzie w strzykawce 5ml, właśnie dlatego że jej objętość jest mniejsza.
Kolejnym dowodem na to, że im mniejsza komora tym większa progresja, jest to w jaki sposób działa regulacja bottom out w DHXie czy analogiczna regulacja progresji w 5th elemecie czy swingerach (starych). Wkręcając tą regulację na +, aby uzyskać większą progresję i mniejszą szansę na dobicie zawiechy, zmniejszało się de facto objętość komory powietrznej.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
kubaseq
Posty: 126
Rejestracja: 11.07.2007 09:51:39
Lokalizacja: Kozi Góra
Kontakt:

Post autor: kubaseq »

Mawet Masz racje przepraszam za głupote :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość