IFP a długość montażowa
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
IFP a długość montażowa
Witam. Wyczytałem że należy wcisnąć tłok w zbiorniczku na głębokość 43.5 jednak nie wiem czy liczyć to z gwintem (ma 10mm). Damper swinger 4way
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
a wie ktoś jak to wygląda w revoxie (wersja intrinsic bez spv) długość 241mm. W dhx IFP powinien być na głębokości 38mm, w 4 wayu 45mm a jak rozebrałem revoxa pływak był na głębokości 56mm. Wiem że można trochę majstrować z głębokością IFP, ale kurcze różnica 2 cm w stosunku do dhxa wydaje mi się dziwna.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
Mawet ogolnie mozesz osadzic IFP 1mm od "dna" komory wpowietrznej. tak zeby przy odbiciu IFP nie udezal o dno komory, a czy to bedzie 56 czy 60mm wtedy to juz tylko charakterystyka pracy zawieszenia sie troche zmieni bo damper bedzie ciut bardziej liniowy. Wazne zeby IFP nie osadzic zbyt plytko bo wtedy moze byc sytuacja ze damper bedzie "dobijal" w 3/4skoku, tzn cisnienie w komorze powietrznej bedzie tak duze ze dalej niz 3/4 dampera sie nie wcisnie, no i przy b.mocnym dobiciu moze sie cos rozszczelnic/rozwalic bo cisnienia beda b.duze.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Głębokość IFP dla DHX-ów - im wiekszy IFP tym bardziej progresywny damper, mniejszy IFP liniowy. Zwiększając IFP możesz ograniczyć skok. osobiście bał bym się tak blisko końca komory trzymać końcówke IFP - zmniejszył bym komore i do pompował wieksze ciśnienie do samej komory...
190mm, 50mm = 32mm
200mm, 50mm = 32mm
200mm, 57mm = 33mm
215mm, 64mm = 34mm
222mm, 64mm = 34mm
241mm, 76mm = 38mm
190mm, 50mm = 32mm
200mm, 50mm = 32mm
200mm, 57mm = 33mm
215mm, 64mm = 34mm
222mm, 64mm = 34mm
241mm, 76mm = 38mm
Niestety nie masz racji, im większa komora tym damper bardziej liniowy. Weź sobie 2 strzykawki 5 i 20ml. zatkaj palcem wylot i zacznij wciskać tłok. Większy opór i szybciej wyczuwalny będzie w strzykawce 5ml, właśnie dlatego że jej objętość jest mniejsza.
Kolejnym dowodem na to, że im mniejsza komora tym większa progresja, jest to w jaki sposób działa regulacja bottom out w DHXie czy analogiczna regulacja progresji w 5th elemecie czy swingerach (starych). Wkręcając tą regulację na +, aby uzyskać większą progresję i mniejszą szansę na dobicie zawiechy, zmniejszało się de facto objętość komory powietrznej.
Kolejnym dowodem na to, że im mniejsza komora tym większa progresja, jest to w jaki sposób działa regulacja bottom out w DHXie czy analogiczna regulacja progresji w 5th elemecie czy swingerach (starych). Wkręcając tą regulację na +, aby uzyskać większą progresję i mniejszą szansę na dobicie zawiechy, zmniejszało się de facto objętość komory powietrznej.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości