Cross do 10 000

Creed
Posty: 190
Rejestracja: 24.02.2009 20:37:50
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Cross do 10 000

Post autor: Creed »

Siema, chcialbym sobie kupic crossa, zeby w wolnych chwilach od bika posmigac tez na motorku :) Orientuje sie ktos w temacie? myslalem o yz 125 lub 250? Doswiadczenia z motorami nie mam kompletnie zadnego. Nie wiem czy 250 nie sponiewiera mnie za bardzo :) Waze 76kg :)

Jak cos dajcie inne propo, ale koniecznie musi byc cross nie enduro :)
Fujibiker
Posty: 776
Rejestracja: 03.05.2006 20:40:49
Lokalizacja: Dębowiec
Kontakt:

Post autor: Fujibiker »

Hmmm skoro nie śmigałeś nigdy na motorze 250 w czterosuwie może okazać się zbyt silne, przynajmniej na początek. 125 - dobra opcja. Jak co to wybieraj Honde, tak się składa, że dziś rozmawiałem z vice mistrzem polski w supermoto bo sam planuję zakup motocykla więc jeżeli chodzi o kolejność powiedział: Honda, Yamaha, KTM. Do 10 tys. zł wyrwiesz w miarę ładną używkę z tym, że super by było gdybyś kupił od jakiegoś zawodnika motocykl. Dlaczego? Bo po każdym biegu jest sprawdzany, regulowane zawory ( mowa o 4T) itp. Mało który amator jeżdżący dla zabawy będzie bawił się w takie "pierdoły" zrobi coś jeżeli będzie to konieczne. Więc dla podsumowania celuj w Hondę 125 chyba, że wiesz, że szybko ci się znudzi i szybko się uczysz to 250 ;)
http://www.team.hadronsport.com/
Creed
Posty: 190
Rejestracja: 24.02.2009 20:37:50
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Creed »

jeszcze takie pytanko :) bo mialem kiedys dosc mocna glebe i mam lewy nadgarstek nie do konca , mam tak moze 60% zakresu ruchu. Bardzo sie liczy praca nadgarstkow? czy spokojnie dam rade? nie chcialbym kasy wyrzucic zeby nie moc jezdzic :)


A cross to nie jest przypadkiem 2 suw? chyba enduro sa 4 suwy :)
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

Tak może nie o crossach ale o pojemności jeździłem na quadach 250 i 700 .Quad ma mase znacznie większą i 250 wystarczała w zupełności( nie że 700 gorsza ale poprostu tamto to jest już masakra) także myślę że tu wybór należy do ciebie i do twoich potrzeb oraz warunków do jazdy , jeśli masz dużo trudnego terenu brałbym 250 jeśli nie to 125 wystarczy.
Fujibiker
Posty: 776
Rejestracja: 03.05.2006 20:40:49
Lokalizacja: Dębowiec
Kontakt:

Post autor: Fujibiker »

Hmmm no nadgarstek wydaje mi się pracuje tak samo jak na rowerze, nawet bardziej bo w końcu motor waży te swoje 90kg, na pewno jest ważnym "elementem" jeżeli chodzi o jazdę ale czy dasz radę, trudno mi powiedzieć bo nie wiem co dla ciebie znaczy 60% zakresu ;)

Cross to jest oznaczenie motocykli typowo sportowych, które nie są dopuszczone do ruchu.
Enduro to w w skrócie cross ze światłami ;) Jest możliwość zarejestrowania pojazdu.
http://www.team.hadronsport.com/
Creed
Posty: 190
Rejestracja: 24.02.2009 20:37:50
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Creed »

no to wiem :) ale wydawalo mi sie ze crossy sa tylko w 2 suwach :)
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3959489

BLESS YA!
Gardor
Posty: 297
Rejestracja: 17.12.2006 19:08:40
Kontakt:

Post autor: Gardor »

A nie lepiej od razu kupic 250 4suwa ale jeździć z rozwagą , bo takiego 2 suwa trzeba wkręcić mocno na obroty żeby szedł dobrze ;) Zależy też ile chcesz przeznaczyć kasy na remonty moto w 4 suwie wychodzi drożej.


Ps:
crossy nie są ino w 2 suwach każda firma ma 2 modele które wyglądają prawie identycznie ale różnią sie silnikami model np honda cr to 2suw a honda crf to 4sów i tak inne np rm 2suw rmz 4sów , yz 2suw yzf 4suw itp
http://gardorr.pinkbike.com/
Creed
Posty: 190
Rejestracja: 24.02.2009 20:37:50
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Creed »

Jak to jest w tych 2 suwach? podobno sie benzyne z czyms jeszcze miesza tak? co ile wymieniac tlok ? 40 moto godzin?
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3959489

BLESS YA!
Gardor
Posty: 297
Rejestracja: 17.12.2006 19:08:40
Kontakt:

Post autor: Gardor »

tak robi sie mieszankę paliwo + olej mieszanka w skali 1:35 lub 1:40, a tłok niektórzy ludzie zmieniają nawet do 20 mth , ale ale myślę ze na 40mth pośmigasz ale musisz pamiętać ze co 2 tłoki przydaje się zmienić korbowód bo jak strzeli to dziura w silniku i koszta ogromne .
http://gardorr.pinkbike.com/
Fujibiker
Posty: 776
Rejestracja: 03.05.2006 20:40:49
Lokalizacja: Dębowiec
Kontakt:

Post autor: Fujibiker »

Przede wszystkim jest też ważna zasada: 2suw jest tańszy w zakupie ale droższy w utrzymaniu. 4suw droższy w zakupie ale tańszy w utrzymaniu ( w takim sensie, że silniki te wytrzymują dłużej) jednak jeżeli już coś się uszkodzi w 4suwie to koszta są większe niż w 2suwie.
http://www.team.hadronsport.com/
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

nie kupuj 125 na start bo po miesiacu-dwoch bedzie za slaby. yz250 super motorek tylko 2t (czesta wymiana tloka..)
mozartt
Posty: 867
Rejestracja: 21.04.2004 19:51:01
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: mozartt »

Ja swoją krótką przygodę zacząłem od KTM 450 sx. Jeżeli masz znajomych w "branży" to też dasz radę wyrwać do 10 000. Zabawa przednia, ale na początek to jednak chyba trochę za szybkie;)
Creed
Posty: 190
Rejestracja: 24.02.2009 20:37:50
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Creed »

:D dzieki :) takie pytanko :) podobno przy hopkach trzeba motorek nogami przytrzymywac?
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3959489

BLESS YA!
Gardor
Posty: 297
Rejestracja: 17.12.2006 19:08:40
Kontakt:

Post autor: Gardor »

Tak motor trzyma się kolanami i nie tylko przy skakaniu xD
http://gardorr.pinkbike.com/
hajsik
Posty: 279
Rejestracja: 11.12.2008 21:57:14
Kontakt:

Post autor: hajsik »

Wybaczcie za mały OT ale czy np takiego KTMa 250 da się jakoś sensownie wyciszyć niewielkim kosztem :D?
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

blackdemon pisze:
nie kupuj 125 na start bo po miesiacu-dwoch bedzie za slaby. yz250 super motorek tylko 2t (czesta wymiana tloka..)
...i kolega będąc na torze, zabije się...


jeżeli chodzi o 2T, to 250 jest motorem dla ludzi z doświadczeniem i obyciem, na takim motorze szybko zrobisz sobie krzywdę. 125 w lesie, czy na jakiejś ścieżce może wydać się za słabe. Na torze z kolei już te 40-kilka koni w 125 będzie wystarczające, żebyś czasem przestraszył się mocy.

jeżeli chodzi o 4T, 250 jest odpowiednikiem 125 2T, a 450 odpowiada 250 2T. Zasadnicza różnica to sposób oddawania mocy. Dwusuw jest brutalny, do połowy manetki niemal uśpiony, a powyżej połowy robi się potężnie szybki. Czterosuw płynniej i spokojniej oddaje moc.


Osobiście, mając tyle gotówki i licząc się z przyszłymi kosztami, wlazłbym na ebay.co.uk i szukał tam Hondy crf250 (4 suwa). Koszt sprowadzenia motocykla to ok 1000zł, jednak różnica w cenie to zwróci, a motocykle z zachodu często są bardziej zadbane, nieraz wyposażone w tuningowe (jak to lansersko brzmi ;)) części, na które nikomu nie przyjdzie wydawać pieniędzy w polandach.
Creed
Posty: 190
Rejestracja: 24.02.2009 20:37:50
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Creed »

tak jak pisalem, z motorekiem wczesniej nie mialem do czynienia, takze mysle ze 125 mi wystarczy :) mieszkam odrazu przy lesie takze, pierwszy rok 125 pomecze, a pozniej mozna myslec o czyms mocniejszym :)

Troche martwi mnie wymiana tloka? teoretycznie co 40motogodzin w 125 2t tak? ile taka przyjemnosc kosztuje? tlok + wymiana? chyba dobrze nabyc taki licznik motogodzin (mozliwe ze pokrecilem nazwe).

Domyslam sie ze nikt tego jakos specjalnie nie liczyl, ale pytam orientacyjnie jakie sa koszta, mniej wiecej w sezonie uzywania takiej maszynki. Oczywiscie nie mam tu na mysli rzeczy ktore moga wyskoczyc niespodziewanie. Paliwa tez nie licze. Chodzi mi o klocki, tlok i takie tam pierdoly zuzywajace sie i wymienne co sezon.

661 Evolution zda sie na motor? teoretycznie nie powinno sie uzywac, pytam jak sprawa wyglada w praktyce, w sumie na poczatku pewnie bede mial sporo gleb, wiec zastanawiam sie czy wytrzyma :)
Robson_bikes
Posty: 70
Rejestracja: 14.02.2008 18:24:28
Lokalizacja: GD
Kontakt:

Post autor: Robson_bikes »

Najlepiej na początku zakup taki licznik motogodzin. Koszt ok 200zł, ale się bardzo przydaje. Tlok tak naprawdę pewnie zmienisz raz na sezon. Koszt z tego co pamiętam to było jakoś 300-400zł, zależy też jakiej firmy (Viseco, Wossner). A co do wymiany, to mogę Ci kogoś polecić, a koszt idzie ustalić (odezwij się na priv).

Inne rzeczy jak klocki to się żadko wymienia, jak jeździ się amotorsko. Nowe klocki spokojnie wytrzymają Ci 2 sezony. Opony, w szczególności tylnie szybko "lęca" gdy choć trochę się jeździ po afalcie ;p Także raz na sezon powinno wymieniać się napęd, oraz olej w silniku średnio co 6 Mtg(ale w Twoim przypadku może to być nawet co 8-10.

Co do kasku, to lepiej by było jednak byś zakupił typowy na motor wyczynowy.

Pozdrawiam
Guziken
Posty: 186
Rejestracja: 09.02.2009 22:03:36
Lokalizacja: Szczecin / Warszawa
Kontakt:

Post autor: Guziken »

Hm,tylko czy jest sens kupowac full crossa?? W Polsce niestety przyjęlło się kupowanie fulli do endurowania. Zależy jeszcze jaki masz teren, ale jak będziesz np. jeździł po płaskich ścieżkach, zaliczał długie przeloty leśnymi drogami to szybko zakatujesz moto. Tłoki idą przy takim użytkowaniu szybko, wiadomo przecież że nie będziesz prostą drogą jechał z manetą do połowy. Inna sorawa to zestopniowanie skrzyni utrudniające podjazdy. Full crossy są poza tym bardzo silne, nawet 125, pooglądaj filmy :wink: . Ktoś wyliczał że przy jeździe raz w tygodniu utrzymanie z paliwem 125 2t przez sezon to ok. 6000pln. Taka zabawka pali około 10l/100km. Radziłbym nabyc enduro, bedzie dla Ciebie tańsze w utrzymaniu i przyjemniejsze w użytkowaniu. Niestety są droższe i dlatego kupuję się crossy :cry: . Sam chciałem brac fulla, ale zrezygnowałem i nabyłem rower. Polecałbym Yamahę DT, mocy nie zabraknie, bezawaryjna,bez blokad osiąga 140, można zmienic zebatki kosztem prędkości zwiększając przyspieszenie. Chyba że chcesz coś mocniejszego...:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1457435
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1451979
Pozdro i życzę dobrego wyboru:)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości