
Reklamacja aparatu - pytanie/problem
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Reklamacja aparatu - pytanie/problem
Witam. Zlozylem reklamacje na aparat 4 tygodnie temu. Do dzis nie dostalem odpowiedzi. Slyszalem, ze jezeli producent po x tyg. nie zwroci naprawionego towaru lub nowego, to automatycznie musi zwrocic nowy. Prosze o pomoc 

-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
No popatrz jak chcesz to potrafisz. To bądź tak miły i stosuj to we wszystkich wypowiedziach na forum.
Co do Twojego problemu:
Jeśli klient złoży reklamację towaru, który w jego ocenie jest wadliwy, przedsiębiorca musi pilnować terminu na udzielenie mu odpowiedzi. Jest to ważne nawet wtedy, gdy reklamacja jest w oczywisty sposób bezzasadna. Brak odpowiedzi w terminie 30 dni może się bowiem skończyć tym, że z mocy prawa reklamacja będzie traktowana jako uwzględniona.
Konsument składający reklamację może żądać od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. W takim przypadku ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Dotyczy to również sytuacji, gdy sprzedawca nie zdoła uczynić zadość żądaniu klienta w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności. Od umowy nie można jednak odstąpić, gdy wady są nieistotne.
Jeśli konsument zgłosi sprzedawcy któreś z wymienionych żądań, ten musi w ciągu 14 dni odpowiedzieć na reklamację. Jeśli sprzedawca w tym terminie nie ustosunkuje się do żądania konsumenta, to uważa się, że uznał je za uzasadnione. Wynika to z art. 8 ust. 3 ustawy. Jeśli więc odpowiedź na reklamację ma być negatywna, niezwykle istotne jest, aby udzielić jej przed upływem 14 dni.
Wystarczy ?
Co do Twojego problemu:
Jeśli klient złoży reklamację towaru, który w jego ocenie jest wadliwy, przedsiębiorca musi pilnować terminu na udzielenie mu odpowiedzi. Jest to ważne nawet wtedy, gdy reklamacja jest w oczywisty sposób bezzasadna. Brak odpowiedzi w terminie 30 dni może się bowiem skończyć tym, że z mocy prawa reklamacja będzie traktowana jako uwzględniona.
Konsument składający reklamację może żądać od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. W takim przypadku ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Dotyczy to również sytuacji, gdy sprzedawca nie zdoła uczynić zadość żądaniu klienta w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności. Od umowy nie można jednak odstąpić, gdy wady są nieistotne.
Jeśli konsument zgłosi sprzedawcy któreś z wymienionych żądań, ten musi w ciągu 14 dni odpowiedzieć na reklamację. Jeśli sprzedawca w tym terminie nie ustosunkuje się do żądania konsumenta, to uważa się, że uznał je za uzasadnione. Wynika to z art. 8 ust. 3 ustawy. Jeśli więc odpowiedź na reklamację ma być negatywna, niezwykle istotne jest, aby udzielić jej przed upływem 14 dni.
Wystarczy ?
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości