Długośc dampera do Sign FR2

morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

SeraaX, no to mi w sklepie podmienili na 210, bo mialem FR2. A ci na Allegro zla miarke maja, z krotszymi centymetrami ;).
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Może miałeś jakiś nowszy rocznik z dłuższym damperem, bo raczej każdy tutaj umie posługiwać się miarką ;)
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

Mialem najstarszy rocznik FR2 jaki wyszedl. Damper na 100% mial 210 mm, szkoda ze po polamaniu go wyrzucilem resztki, bo zlozylbym go i zrobil zdjecie z miarka, jak na aukcji...

Najlepsze jest to, ze na aukcji gosc sprzedaje damper wyciagniety z Krossa, z przylozona miarka, a tu nadal sie sprzeczacie o jego dlugosc ;).
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Dokładnie jak pisze Seraax. Wyjściowo kąty są jak w rowerze XC. Z tyłu nie tylko można ale nawet trzeba dać mniejsze koło. Ratując kąt poprzez montaż długiego widelca podnosimy suport, mniej więcej o 1/3 różnicy między wysokościami widelców. Żeby uzyskać jak najlepszy kąt trzebaby założyć baardzo długi widelec, 560 albo lepiej np. 585 or sth, To da 68-69* to w dalszym ciągu bieda, za to suport mamy już na wysokości 375 -380mm. Obniżenie tyłu o cal spowoduje powrót suportu na miejsce i doda niecałe 2 stopnie do kąta. Idealnie.

Co do dampera 190mm to zależy od skoku, jeśli będzie o centymetr krótszy (fabrycznie damper ma 55mm) to koło nie będzie ocierać. Jest to jakieś wyjście, aczkolwiek wszystko kosztem skoku. Ogólnie taka koncepcja też nie jest głupia, jeśli ktoś buduje enduraka, skrócony skok styknie (ten rower i tak się nie utwardza pod koniec skoku, więc jeden ciul czy się go trochę zdjemie czy nie) i do tego jakaś lekka 150-tka na przód. Ogólnie koncepcyjnie skaszanili sprawę, można było poustawiać kąty jak w Prodigy i bez kombinowania możnaby złożyć fajny rowerek, na szczęście nie jest to sytuacja bez wyjscia.

Typowego sprzętu do DH to się z tego nie da zrobić, nawet jak się wtryni 888 na wysokich półkach (co raczej nie bedzie miało miejsca, nikt nie wkręci takich szpejów do ramy za kilkaset złotych) to i tak pozostanie problem krótkiego wahacza i małej bazy kół. Nie wiem, nie mierzyłem, ale tak jak pisał Seraax napinacz się nie mieści, z przerzutką też jest problem jeśli założona jest szersza guma niż 2,25. Caość też jest krótka, nie mierzyłem, ale kiedy pierwszy raz na niego wsiadłem miałem wrażenie,że trącę kolanem o kierownicę w zakręcie, a główka jest bardzo stroma przecież. Pewnie, zjeżdżać się da, ale znacząto to wszystko odbiega od ogólnie przyjętych standardów.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

B.Z....czyli z widelcem 130mm damper 190mm będzie w sam raz. :wink:

Wahacz ma tam coś koło 41cm, manual łatwo wychodzi :mrgreen:
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

No własnie nie będzie. Widelec 130 do tego roweru to raczej nie jest wskazany, 150 i 55 cm od osi do korony to jest taka rozsądna długosć, niezalenie do czego rower ma służyć, przy widelcu 130 kąty będą jak w XC a jeśli obniżysz tył bez podnoszenia przodu to suport poleci w dół o niecałe 2 cm, będzie z kolei za nisko. Co d wahacza to moliwe, tak jak mówię nie mierzyłem, oceniam wyłącznie po tym jak przerzutka i napinacz "zachodziły" na tylną oponę w rowerze znajoego.
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

morthias a wiesz o tym ze 888rc jest duzo wyzsze od monstera czy boxxera?
pozatym... ja nie napisalem ze przy standardowym jest lepiej 888 tylko ze jak ma 888 to lepiej zeby kupil damper 200mm bo na 190 bedzie za płasko kąt główki.. a jak ma mniejszy amor to damper 190...
wiec ty skoncz swoje pierdoły gadac..

a co do ocierania koła to wystarczy tylko tą przelotke na linke przerzutki uciac i przy oponce 2.35 powinno byc ok...

a co tych twoich duzych amorkow to stary monster jest z 4-5cm nizszy od 888 05 a to duzo zmienia kąt glowki...

ja nadal polecam 190mm..

a jeszcze apropo kondshocka.. nie wiem jak to bylo z roznymi rocznikami w fr2 ale sam widzialem te ramy z dameprami KS 200 i 210mm..nie wiem od czego to zalezy...
moj kolega mial 210 KS a teraz ma 200 X Fusion... i katy sie zmienily na lepsze...

co do tego amora 130 to B.Z. ma racje..XC bedzie... ale lepiej kupic damper 190mm i za jakis czas amora 150-170mm... ewentualnie duracza wyciągnąć na 150 i zbierac od razu na lepszy amorek... choc wyciaganie duro to nie jest najlepszy pomysl...
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Dobra Panowie, ale zakładamy, że chłopak na razie nie ma możliwości wsadzenia innego widelca... Krótki damper do niskiego widelca, chyba najrozsądniejsze?
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

No właśnie nie konicznie, bo suport opadnie o 2 cm, a i tak jest niski. 355mm wyjściowo czy jakoś tak, do tego charakterystyka ugięcia jest liniowa i jeśli gdziekolwiek jest twardszy to predzej na pocątku niż na końcu, baardzo mocno się ugina na lądowaniach. Podwyższać za mocno to nie ma co tego suportu, ale obniżać tym bardziej bym nie obniżał. Nie mając kasy na nic lepszego to dałbym damper 200mm, przemęczył się z XC-owymi kątami, zbierał na jakieś 66, a następnie na małe koło. Damper 190 ograniczy skok, a nie jest on w tym rowerze jakiś gigantyczny. Słabo byłoby zostawić 135mm skoku z tyłu, rowerek byłby optymalny do enduro, a gdyby na 190tce chcieć uruchomić pełen skok to i tak trzebaby założyć mniejsze koło. Mocno ewentualnie tak jak ludzie pisali wyciągnął Duro o jakieś 3 cm. To by poprawiło kąty o 2 stopnie (a więc łatwiej byłoby z czymś taki żyć), a suport podniosło o centymetr, czyli nie pociągnęłoby go w kosmos. W każdym razie z obniżaniem tyłu to można kombinować tylko równolegle z podniesieniem przodu. Trzeba mieć ciągle na uwade, że suport zmienia swoje położenie o 2/3 zmiany wysokości tyłu i o 1/3 zmiany wysokości przodu (mniej więcej oczywiscie) i obniżenie tyłu o 3 cm (a tyle własnie siądzie tył jeśli założymy krótszy o centymetr damper, nawet zmiana koła na 24" spowoduje mniejszy opad, bo o 2,5 cm, tak więc jeśli iść najpierw w obniżanie tyłu to raczej kołem niż damperem) musimy jednocześnie podnieść o 6 cm przód, żeby suport pozostał na tej samej wysokości.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

B.Z. suport w Signie jest bardzo wysoko... miałem Signa na Juniorze T 06, półki max w góre, damper 200x56, 24". Po przesiadce na BH 04 z Shiverem i ustawieniem dampera w oczku A po prostu miałem wrażenie że pływam 1cm nad ziemią... Suport w Signie można spokojnie obniżać
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Muszel - mierzyłeś jak jest wysoko? Bo ja mierzyłem i własnie tyle jest ile pisałem. Oczywiście wyjściowo, czyli z Duro i damperem 200 na normalnych kołach. A wrażenie jest takie a nie inne, bo Sign ma odwrotną ch-kę zawieszenia niż BH, zero progresji, trzeba ją "wziąć" z dampera, całosc pracuje dożo bardziej "spontanicznie", sprawia wrażenie "latającego dywanu". Poza tym całość jest krótka, co też zmienia postać rzeczy. Nawet ten kąt tak nie przeszkadza, bo reakcja na skręt kierownicą nie jest jakaś super-ostra (siedzi się jednak bardziej pionowo i mcniej obciąza tył), ale podczas przechyłu to moją "emerytkę" dużo łatwiej wyczuć i to mimo, że ma 10mm wyżej suport.

Poza tym nie wiem na jaką wysokość można wyciągnąć Jurka 06... jeśli zalożyłeś jeszcze wysokie stery i szerokie gumy to wszystko się podniosło. Dlatego właśnie do tej ramy trzeba podejść z tak dokładną analizą. wszystkich aspektów, nie daje wielkiej możliwości manewru.
Tomeszek
Posty: 13
Rejestracja: 18.07.2009 20:46:01
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Tomeszek »

witam, w temacie przewinął sie temat szerokości opon, właśnie składam rower na bazie signa fr2 i zaczynam sie martwić bo zazmierzam włożyc korbe z boxguide i koła na oponach 2,7", będą problemy z takim zestawieniem?

ps sorki za mały ot ;)
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Z tym napinaczem nie powinieneś mieć problemu, w nim górna prowadnica nie wystaje mocno do tyłu, powinna się zmieścić bez problemu. Problem może być napinaczami w tym stylu:

http://fstatic1.mtb-news.de/img/photos/ ... reme-2.jpg

Zwłaszcza jak komuś przyjdzie do głowy założyć większą zębatkę niż pakuje fabryka. Spójrz sobie na zdjęcia na ichniej strone, ta korba ma 36zębów a i tak "zachodzi" na koło. Bardzo krótki jest ten wahacz...

Tak na marginesie to do tego typu zawieszen nie powinno się dawać niczego, co będzie "dociskać" łańcuch od góry, jak np w tej Sancie:

http://www.pinkbike.com/photo/3904060/

Łańcuch musi być "przypięty" do korby trochę dalej, conajmniej w najwyższym punkce zębatki, inaczej nie będzie się mógł swobodnie "odwijać" i korba będzie sie cofać, będzie też z dużą siłą oddziaływać na rolkę napinacza.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

B.Z. Junior ma regulacje wysokości półki na zakresie 555-575 o ile dobrze pamiętam. A co do opon to fakt, miałem spore oponki... obie po 6.5cm wysokości, nie zmienia to faktu że miałem Signa od nowości na Pike'u i na początku wysoko nie było, ale potem miałem wrażenie że suport był naprawde wysoko ;)

P.S. tak mój wyglądał, prócz tylnej opony (ta ma 5.5cm wys)
http://www.pinkbike.com/photo/2189807/
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Czyli właśnie - na maksa wysunięty miał 575, czyli 6,5 cm więcej niż miało Duro. Suport podniósł się o 2,1 cm. Obniżenie tyłu o cal - suport 1,6 cm w dół, czyli "zostaje" 0,5 cm. Do tego wysokie opony - centymetr wyższe od tych, na których ja mierzyłem. Czyli z 35,5 zrobiło się 37 cm, nie jest jakoś super-wysoko, ale już nie jest nisko, w połączeniu z tym o czym pisałem (krótka baza i wahacz) mógł sprawiać takie wrażenie jak piszesz.

Nie ma co się oszukiwać, ta rama jest "trudna" i nie wiem, czemu przez tyle lat Kross nic z tym nie zrobił. Przesunięcie mocowania dampera (tak, żeby ty opadł o 2 cm i zeby taką wartość osiągnąć na dampera 222) i ciut przedlużyć wahacz (żeby opona nie tarła o ramę) i zapodanie normalnego widelca, 55 cm długości. 68* na główce, suport tak jak jest w tej chwili, czyli spoko, do enduro będzie OK. Chcąc zrobić z tego maszynę FR wystarczyłoby wpakować damper 216 (tył opadnie o kolejne 17mm) i dać 2 cm dłuższy widelec i grubsze opony. Prześwit ciagle taki sam a kąt w okolicach 66*. Zmiana punktu mocowania dampera nie pociagnie za sobą dodatkowych kosztów, trochę gorzej może być z wahaczem - i tak nie jest zbyt sztywny i pewnie chcąc go troche przedłużyć to trzebaby go trochę bardziej przekonstruować, ale dla tak dużej firmy to nie powinien być problem. Ramka pomimo wad jest w mojej opinii bardzo fajna, mocna i z PRAWIDŁOWO WYREGULOWANYM DAMPEREM bardzo fajnie pracująca. Nie odpowiada mi tylko brak progresji, ale jeśli chodzi o pracę na średnich i dużych nierównościach to zdecydowanie wolę Signa od mojego Brodie Devo - oba porównywane na tym samym damperze i Devo niestety wali zdecydowanie mocniej na większych nierównościach i żeby było ciekawiej mimo 4-zawiasowej konstrukcji zwieszenia wcale nie buja tym mniej pod wpływem sensownego pedałowania. Pewna przewaga jest tylko jak się kopie w pedały jak w szosówkę
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

jak co to oryginalne opony miały 6.5cm wysokości (Schwable Space 2.35).
Co reszty, pracy ramy, liniowości itp. w 100% sie zgodze, jeździłem na tej ramie 1.5 roku i zdążyłem ją dobrze poznać, zwinna, liniowa, ładnie wybiera (miełam Vanille R), ale kąt na DH sie nie nadaje nawet na damperze 200mm. Ta rama to enduro/fr moim zdaniem. Ale wytrzyma wiele więcej, to fakt :)

Co do przeprojektowania... masz racje. Mocowanie dampera dać ok 2,5cm wyżej, dać damper 222/216, wydłużyć wahacz o jakieś 5cm by starczyło by nic nie tarło, no i zmienić kąt samej główki o te 2-3stopnie, i była by bardzo fajna ramka fr/dh, a to co opisałem/opisaliśmy nie kosztowałoby firme niewiadomo ile... dołożyli by tylko materiału do wahacza...a reszta to tylko sprawa innego przyspawania.
Tyle z mojej strony :)
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

A!!! Racja... Są Space'y, a ja mierzyłem na mniejszych (od razu ten szmelc znajomy wyrzucił jak tylko kupił rower)

Co do kąta główki to obniżając tył o 2 cm i podnosząc przód o 4 już masz 3 stopnie mniej.Koszt materiałowy przedłużenia wahacza to jest żaden, aluminium kosztuje 25 złotych za kilogram, zaś wahacza nie trzeba by było przedłużać o 5 cm. 3 cm by wystarczyło, tym bardziej że nie zmieniając punktu obrotu chainstay sam by się trochę przedłużył przy obniżeniu tyłu.

Fakt,że ramka FR/DH to by jeszcze nie była, ale Enduro/FR to i owszem. Niby jest EN/ FR, ale trzeba kombinowac z setupem jak koń pod górkę, a tak to by nie trzeba było.

Do DH to jeszcze bym przedłużył rurę górną, oczywiście oprócz "położenia" główki.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości