Giant po kuracji odchudzającej !! Zmiana podejścia !!

inspiration
Posty: 239
Rejestracja: 21.09.2008 16:58:07
Kontakt:

Post autor: inspiration »

Ładnie dowala już ktoś nową glorke
Obrazek

Obrazek

Super wygląda ta nowa glorka z niebieskim ubiorem :D
Obrazek
Kramon
Posty: 640
Rejestracja: 11.05.2009 22:02:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kramon »

Ej on na 24 poginał?
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Pozwoliłem sobie poprawić błąd i wywalić niepotrzebną dyskysję o ortografii.
Kramon nie ma ex729 na 24", a na zdjęciach to chyba te mavic'ki
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

KaczorAC1 pisze:rango napisał:
Tytanowa sprężyna to wydatek około 700-750 PLN, a różnica w wadze około 50-80g... więc żadna


O wiele więcej... Nie wiem skąd wziełeś te dane.

frango napisał:
Znacznie lepiej niż DHX Air 5.0 (którego miałem), któremu generalnie brakuje tłumienia kompresji w środku skoku. Ale, że nie mam zamiaru zapłacić za ten damper 1680PLN to nie wiem co z tego wyjdzie


Myślałeś nad kupnem takiego damper po tuningu ? Mojo , Push itp ? Dla manciaka bym raczej nie zaufał.
No właśnie, nie o wiele więcej. Sprawdziłem to. Sprawidziłem, ile ważą różne sprężyny stalowe Foxa i okazuje się, że są zadziwiająco lekkie i sprawdziłem ile ważą sprężyny Obtanium, Nuke Proof, itd. I tytanowe ważą po około 330g dla twardości 400-450lbs. W przypadku Obtanium, trzeba jeszcze doliczyć adaptery. Więc, jak napisałem, różnica w wadze jest niewielka.
Fakt, stare sprężyny Manitou były lekkie. Około 250g dla średnich twardości. Czy też Progreesion robiło/firmowało lekkie, tytanowe sprężyny.

Z tego co wiem Push nie robi powietrznych damperów. Mojo... nie wiem. Wiem, na pewno, że potem, jeśli nie znasz się na damperach jak ja, trzeba się bujać z serwisem. A ja staram się robić go co najmniej raz w roku. Jest jeszcze jedna szwajcarska i austriacka firma co tuninguje dampery, ale to wydatek około 100-150eur + wysyłka w obie strony. Tak więc, chyba wolę kupić Evolvera, który może nie jest popularny, ale ma dobre opinie i jest sprawdzony w Glory.

inspiration, co to za foty? skąd? kto to??
pozdro

frango
aenim
Posty: 217
Rejestracja: 03.05.2009 22:58:39
Lokalizacja: here and now
Kontakt:

Post autor: aenim »

Te foty są na pinku od jakiegoś czasu.

Ponoć bardzo skoczny rower, mniam ;)
http://www.pinkbike.com/u/aenim/
KaczorAC1
Posty: 803
Rejestracja: 15.06.2007 18:48:55
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: KaczorAC1 »

Nie wiem skąd dalej bierzesz te informacje. Przykładowo.

Fox 400x3 = 587 gram
Obtanium 400x3 = 321 gram
Fox 350x3 = 573 gram
Obtanium 350x3 = 309 gram
Nuke 350x3 = 325 gram

Adapter Obtanium to Foxa = 39 gram
Adapter obtanium do Vivida = 18 gram

Łatwo obliczyć że , na obi z adapterem zyskujesz :
400x3 - 227 gram (ob z adapterem dhx)
350x3 - 225 gram (ob z adapterem dhx)
350x3 - 248 gram ( nuke proof)

Nawiasem mówiąc myślisz że taki tuning zrobi Ci ktoś za przysłowiowe piwo ? Trzeba płacić , sporo. Nic nowego.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

edit :
http://bikeaction.pl/forum/post632643.html
Teoretyczne porównanie ofert Fox Racing Protune i Push Industries wypada na korzyść Foxa. Ceny są bardzo podobne, ale Fox oferuje tuning dla wszystkich swoich produktów z lat 2007-2009. Push nie zajmuje się amortyzatorami z serii 36 i 40 czy też damperami DHX Air.
:)
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Wagi brałem z tego samego sicklines.com, gdzie w dziale weights jest sprężyna Foxa 350lbsx3,25" które waży zaledwie 421g. Nie wiem skąd wziąłeś wagę 573g?! Poza tym, poprosiłem gościa z Cult Bike'u by mi zważył sprężynę. Nie pamiętam czy to było właśnie było 350 czy 400, ale waga tej sprężyny była na pewno niżej 500g. W mojej ramie będzie sprężyna 450lbsx2,75". Nie wiem czy będzie odpowiedniej twardości. Nie wiem czy potrafię dobrać odpowiednią z tytanowych. Damper powietrzny oferuje możliwości regulacji twardości niedostępne dla amortyzatorów sprężynowych.
Jeśli chodzi o tuning, to nadal bardzo mało osób, które znam, ma takie amory/dampery. Ja jeżdżę na powietrznych damperach o kilku lat i generalnie byłem z nich zadowolony. RC4 oczywiście sobie zostawiam.

No i tym potwierdziłeś to co napisałem o Push.

edit:
RCS chyba nie należy do najlżejszych http://www.pinkbike.com/photo/1879254/

edit2: właśnie człowiek z Foxa jeszcze raz zważył dla mnie sprężyny.
400x2,8" - 404g
500x2,8" - 492g
zatem, moja 450 powinna ważyć około 440g
pozdro

frango
KaczorAC1
Posty: 803
Rejestracja: 15.06.2007 18:48:55
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: KaczorAC1 »

Wierzę sicklines... Zresztą dlaczego będziesz mieć sprężynę 2.75" stroke ? Myślałem że nowe glory ma damper 9.5/3.0 ! :?
frango pisze:No i tym potwierdziłeś to co napisałem o Push.
Może i tak , tylko nie wiem czy doczytałeś całość. Push robi tuning dla Foxa. Robi im również dampery powietrzne , natomiast sami się tego nie tykają. Skoro wolisz powietrze to po co ta cała dyskusja. Cult-Bikes nie powala wiedzą zresztą.

Wiem jaką Ty widziałeś sprężynę 350 lbs od foxa...

To była ta - http://www.sicklines.com/gallery/showph ... photo/3914

W spisie jest napisane że to 350x3.0 otwierasz i na focie widać 300lbs i jest podpisana 300lbs. Wkradł im się błąd i tym się sugerujesz. Pozdrawiam
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Tak, jak najbardziej nowa Glory ma 8,75x2,75. Mniejszy skok, ciut mniejsze ratio. Doczytałem to co zacytowałeś, bo uznałem, że to najważniejsza część całości.
Ja do Cultu nie mam zastrzeżeń. Akurat zważenie sprężyny to raczej nikomu nie powinno nastręczać problemów.
Sprawdzone przed 10 minutami...
400x2,8" - 404g
500x2,8" - 492g
zatem, moja 450 powinna ważyć około 440g.
Planuję mieć dwa damepery i będę mógł sam stwierdzić na którym lepiej mi się jeździ. Nie jestem zawodnikiem, i raczej nie odczułbym różnicy w pracy między stalą a tytanem. A różnicy w wadze tych spreżyn to już prawie na pewno. Wolę dorzucić kilka PLN do kwoty, którą musiałbym wydać na tytan i kupić powietrze.

edit1:
KaczorzeAC1, nie o to chodzi, kto ma racje i kto więcej czasu spędził przeszukując net... ale zobacz jak lekka potrafi być sprężyna stalowa http://www.sicklines.com/gallery/showph ... photo=7017 bo identyczną będę mieć w ramie
pozdro

frango
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości