Rama SR Suntour V-BOXX (z Gearboxem)

troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

niepwenyysuprajz bo jakis ***** nie potrafil wziasc odpowiedniego klucza i skrecic zgodnie z wymogami ? Tak samo mozna powiedziec ze yeti robi ******* ramy bo w ich "dj" na tagach byly krzywo korby zalozone i wstawione pedaly z marketu .
MateuszWLCK
Posty: 95
Rejestracja: 05.06.2007 16:56:23
Kontakt:

Post autor: MateuszWLCK »

Zastanawiam się , czy jeśli korby polegną , to bedzie można dokupić coś innej firmy (mocowanie na sześciokąt :/) Sądzę że w zestawie powinna być piasta na "ostre koło" a nie zębatka pod normalny bebenek itp. to tylko komplikuje mechanizm i zwieksza wagę. BTW wie ktoś ile kosztuje sama skrzynia biegów (suntour v-boxx lub g-boxx 2) z korbami , manetką itp?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ablee ale to jest Pół kilo tu, pół kilo tam i jak pisalem nagle masz rower 20kg jak chcesz popularne u nas czesci. Do tego pół kilo na kołach czuć mega. Zbiłem z tyłu 300g i poczułem wiec watpie zebys 2x tyle na oponach nie poczuł. To nie jest zboczenie tylko moja osobista opinia poparta doswiadczeniami. Mozesz myslec inaczej ale jak dla mnie to jednak jest róznica i to spora.
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

born2ride pisze:B.Z. napisał:
Z tym u Suntoura potrafi być jednak różnie.


czasem pozory myla i nie dotyczy to wylacznie Suntoura. Poza tym jak sie samemu nie sprawdzi, przetestuje to sie nie bedzie wiedzialo czy jest ok ... w sumie tak jak z wszystkim
Napisałem,ze może być różnie, nie ze na pewno będzie źle. Wolę jednak, że kto inny wyda 5,5 koła i się o tym przekona. Za tyle siana można mieć kilka ciekawszych ram z kompletnym napędem.
Spaced pisze:B.Z. troche z tymi masami dałesz ostro bo jak ktos sie w cos takeigo bawi to raczej w normalnym biku dalby lekka przerzutke/korbe/napinacz, podobnie z korbami.
Celowo policzyłem ciężkie rzeczy, żeby wykazać, że nawet dając takie szpeje i tak masz 2 kg lżejszy rower.
ablee pisze:Spaced pół kilo przy takiej wadze nie robi już większej różnicy. Nie bądź, aż tak zboczony na punkcie wagi i wysokości.
Pół kilo nie, ale 2,5 to i owszem.

mozartt pisze:Nie wiem jak jest w tym secie, ale w niektórych konstrukcjach z Gearboxem z tyłu było ostre koło. Tak więc na wadze piasty też zaoszczędzisz.
W tym przypadku chyba jednak nie, oni to sprzedają z jakąś redukcją, zakładasz to na zwykłą piastę. Zresztą ostre koło to nie jest też zbyt szczęśliwy pomysł, łańcuch cały czas wiruje razem z kołem, czy potrzeba czy nie.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

B.Z. gdzies był temat na ostre koło vs wolnobieg w takich piastach i ludzie to stosowali wiec moze jakis sens był. Poszukasz to pewnie znajdziesz.

A co do suntoura i nie wiary w ich gearboxy to nicolai ich gearboxy sklada. Co prawda u siebie, a nie u suntoura ale mysle, ze nie sprawdzony sprzet to nie jest ;)
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

skad masz info ze to gearbox nicolaia? czy tylko je sklada?
Pure Freeride
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Driver musze sie poprawic bo nie doczytalem. Gearbox nicolaia jest kompatybilny z sunourem poniewaz Bergamont, Ghost i Nicolai jak i universal transmisions z suntourem dogadały sie na temat ustandaryzowania gearboxów. Jesli masz np. bike z v-boxxem od suntoura to mozesz przełozyc g-boxxa od universal (nicolaia wlasciwie).
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Spaced - po pierwsze to sam się poprawiłeś, po drugie chodzi mi o całość. W zasadzie wszystki korby jakie do tej pory wypuścili do tej pory są łamliwe, pękające duracze to kawał historii MTB... Mam kupić tamę, która jest kompatybilna z niewielką ilością rzeczy i w dodatku raczej drogich, zmajstrowną przez producenta o niejednoznacznej reputacji to thx... Za 4 koła wybór ram może nie jest jakiś niesamowity, ale poza tym g-boxxem ten SR to nie jest nic ciekawego... a niezłej klasy napęd spokojnie zamknie mi się w 1000 PLN. Jakoś nie jestem aż tak bardzo ciekaw g-boxa, żeby dociążać sobie rower 2,5 kilowym balastem i mieć calkiem przeciętną ramę, powiedzmy na poziomie Progigy Freedom.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

B.Z. bergamont jednak na lepszym poziomie robi ramy ;) A co do osprzetu od suntora to pamietam ze w dawnych czasach byl ibardziej renomowana firma ;) (bardzo dawnych). Teraz zreszta tez sie poprawia wiec kto wie. Dla mnie po prostu waga + sens gearboxa poza race (a to nie jest rama do dh tylko lekka frka) sa skutecznymi odpychaczami.
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Tak, miałem przerzutkę Suntoura w połowie lat 90-tych... Na owe czasy była bardzo dobra, ale kiedyś to wiele rzeczy inaczej robiono. Teraz to fakt, ogólnie się poprawiają, ale w dalszym ciągu nie wymiatają...

Bergamont - faktycznie... Tak właśnie się zastanawiałem gdzie ja to już widziałem, ale nie mogłem sobie przypomnieć więc założyłe, że to konstrukcja ich własna... No to rzeczywiscie jest szansa, że się nie połamie z byle powodu... nie zmienia to faktu, że całoształt i tak do mnie nie przemawia.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

B.Z. zawsze jakby ci sie rozwalila od suntora to mozesz wymienic na UT niemieckie i miec problem z głowy ;)
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Tak, to się zgadza, z ręką w nocniku to się nie zostanie, ale interes tym bardziej robi się kosztowny. Za 5 koła za całość to powiedzmy, że się broni, jeśli skrzynia nie okaże się awaryjna. Ramka jak sam zauważyłeś to lekkie FR, coś powiedzmy jak Stinkacz. Wiadomo, że każda nowosć zawsze kosztuje trochę więcej, więc 5 koła za całość to jeszcze powiedzmy rozsądna cena (nie to,żebym nagle zmienił zdanie i nie wolał sobie kupić normalnej ramy i napędu za taką kasę, wycenę VW Scirocco tez uważam za rozsądną, ale i tak go nie kupię, wolę tą kasę wydać na co innego), ale gdyby sie miało okazać, ze kluczowy element wymięknie np. po 2000 km to słabo i dostępność zamienników niewiele tutaj zmienia. Dlatego tak istotna jest odpowiedź na pytanie czy wytrzyma.

Poza tym nie jestem fanatykiem odchudzania roweru, ale 2,5 kg balastu to jak dla mnie przesada. Jeszcze,żeby z tej masy wynikała jakaś duża wytrzymałosć, ale wynika tylko brak syfienia się ukladu i możliwość zmiany biegu w dowolnym momencie. Wymiataczem nie jestem, ale rzadko zdarza mi się "zostać" na za twardym przełożeniu, wydaje mi się ,że ograniczenia zwykłej przerzutki są do ogarnięcie i mniej przeszkadzają niż tyle żelastwa...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość